Annons:
Etikettordet-fritt-fria-diskussioner
Läst 424 ggr
[Belliszz]
2016-07-21 07:07

Ett brustet hjärta (Politik)

Med ärlighetens hand på mitt brustna hjärta kan jag säga er alla att jag kan inte mycket om politiken och anser att den är uppbyggd på lögner åter lögner.

När jag var liten fick jag lära mig att man inte ska tro på allt media säger. Men våra politiker är inte bättre.

Varje gång valet kommer blir de hets och allt handlar om rösta på de vinnande partiet. Hur ska man kunna vara säker på rätt parti när alla ljuger? Dom målar upp en fasad och sen river dom den om dom vinner. Nu är inte alla så men nästan. Vissa mer och vissa mindre.

Tex nu. SD. Röstar man på dom är men en rasist eller nazist. Men hatar alla invandrare och vill ha nya Hitler. 
Vad säger SD i grunden? Enligt folk mun nu alltså.
* Vi ska inte acceptera homosexuella människor. * Vi sa slänga ut ALLA med Ikke Svensk härkomst. Oavsett om dom är födda här eller inte. * Vi ska stänga alla gränser och bara hålla oss till Sverige. * Vi ska lämna EU omgående.
Vad är sanningen i de? Ja de vågar iaf jag inte säga då de är hela tiden olika från olika i partiet. Men SD är helt klart ett parti som just nu delar tankar och ord med ofantligt många Svenskar. Men oxå de parti som blir mest uthängt. Med min vetskap sitter i Ekeby Utan för Stockholm en ung kille som är bög. Han lider av psykologiska sjukdomar. Osäker om han sitter nu. Men satt för ett tag sen.

Varje parti har sina ramar. Varje parti tillhör en "Box" frågan är vilken som slår igenom mest. 

Varje gång de är väl får jag hör. Tänk på dina barns framtid. Röst INTE på SD. Nehe hur var de med att vi får rösta på vilken vi vill. PGA Regeringen så kommer mindre folk rösta på (S), (M), (V), (A), Med flera. Vi ser jo hur de går utför.

Och i dag är de uppenbar bara SD som går mot "strömmen" och säger de många Svenskar inte vågar säga. 

En människa som delar åsikt med SD idag blir hatar utstött utsatt för flera brott.

Pga den Stora skillnaden och vi inte är ett land som håller ihop. Lämna nu även våra poliser sin plats :/ Vad säger de? Tingsrätten tävlar intärnt om vem som kan stänga flest mål på kortast tid. Inte vilken dom är mest logisk och vad är rätt eller fel. 

Ett levande exempel. Anmälde min granne från hen hotade mig med en hammare men de var till polisen alltså inte direkt till mig. Vad händer? Anmälan la dom ner för de var inte bevis nog. FAST de fram gick tydligt att dom 3 poliserna på plats höjd oro för mig och min familj. När jag kontaktade polisen sa dom åklagaren inte hittade drivande punkt. Ringer till åklagare för att se vem var åklagare i målet. Då dom tar besluten. De fanns ingen skrivet på målet. Ringer polisen igen. Utom träffande så tog befälet. Då får jag vet att polisen som skulle utreda anmälan ansåg att då hen inte hade hotat mig direkt så var de hörsägen FAST hennes kollegor la en rapport om de ifall ifall de skulle eskalera så att andra polisen hade historian med sig. 

Nu väntar jag på svar om sista anmälan. Där samma granne puttade in mig i väggen. Men polisen på ärendet är så nonsalant så de är sjukt. 

Är de så vårt land ska se ut. Vårt land styrs av en regering som INTE bryr sig om vad vi säger. Utan så länge dom får vara drivande på sina egna mål är de bra.

MAKT MISSBRUK!!

Skrev mer för att bara få skriva. Vid svar. Var snälla i tonen

Annons:
Cragan
2016-07-21 14:08
#1

har fått polisen att lyssna på mig genom att berätta för dem att kommer dom ej så tar jag inte ansvar för vad som händer.
var ett hemfridsbrott o ingen polis hade möjlighet att komma på minst 1 timme sa dem efter dom orden av mig så var dom där på 10 minuter, dock ej något att rekomendera då det kan leda till otrevligheter för en själv.
men hoppas dom tar tag i det nu och utreder och att åklagare väljer att driva ditt mål framåt

Upp till toppen
Annons: