Annons:
Etikettordet-fritt-fria-diskussioner
Läst 375 ggr
[Belliszz]
2016-07-27 13:47

Hur framstå Sverige för livet utanför?

Vi läser mer och mer i tidningar och media att vi tar in flera och flera "ensamkomna flyktingsbarn" sen kollar man vidare så är många personer över 18 år. Inte barn för mig men ja.

Fler och fler brott har hänt i vårt älskade land.

Men hur framstår Sverige för andra länder? 
Framstår vi som ett land som är lagar och en regering som inte bryr sig att hålla de vi säger. Eller framstår vi som fritt fram?

Fler och fler kvinnor blir utsatt för övergrepp och även mord här. Varför anser sig speciellt muslimska män att kvinnor utan slöja är ett byte som dom kan skända efter behag? Har inte jag som kvinna lika stor rätt utan slöja som en kvinna med slöja? Eller är de så att en muslimsk kvinna är en "helig" kvinna för att hon har slöja alltså har samtro med manen?

Kanske dumma frågor som snurrar men när jag var liten kunde jag se kvinnor som slängde en sjal runt huvudet för att skydda de mot solen. Skulle en vit kvinna gå med en sjal så ihopa kastad för att skydda huvudet mot solen eller håret. Så blir hon kränkt misshandlad eller rent av mördade. För dom anser att hon hånar deras tro. Vad gör inte dom mot oss då?

Igår läste jag en förundersökning på ett mord som hade hänt mot en svensk kvinna. Hennes mördare var en man med muslimsk härkomst. 

Hon hade bjudit hem han till sig. Hon trodde dom var vänner. Han hade träffat flera av hennes vänner föräldrar mm. 

Alltså så som vi typiskt Svenskar gör. En tjej möter en kille som hon anser vara en vän och vill att hennes föräldrar ska träffa hennes snälla nyfunna vän. 

Men han hade uppfattat de som en relation för i hans tro kan inte män och kvinnor vara vänner utan en relation. Detta leder till att i hans huvud var dom tillsammans. Han ville ha närhet och mys. Han söker de och hon hade vid flera tillfälle kramat han öppet. som vänner gör. Detta hade spätt på hans tankar. När han den kvällen kom hem till henne så trodde han att de var då dom skulle bli intima för de är jo så i Sverige enligt han. Kvinnor tror inte på äktenskap här för vi inte är Religiösa. 

Han hade tvingat sig på henne och hon sa nej. Vilket lede till motstånd som i sin tur urartade sig till bråk och de blev slag mm.

Grannarna blev orolig ringer till polisen för lägenhetsbråk. Polisen kommer dit och får bryta sig in. När dom kommer in är lägenheten blodig. Dom ser blod på väggarna mm. Dom hittar han sittande i soffan och säger " Hon började. Hon slog mig. Jag försvarade mig!" Henne hittar dom helt sönderslagen. Dom kunde inte se vem hon var.

Där blev jag tagen. Jag tänkte direkt. Hur framstår Sverige för utlandet? Hur framstår våra kvinnliga rättigheter? Som nu bara ett bra exempel. Gothia Cup. En lagledare uppsätter 3 tjejer för brott. Hur fram står vi??

Är de verkligen vårt fel för att vi röstar på de parti som "lovar de bästa" och sen skiter i oss? Eller är de dax att vi som faktiskt lever i de utsatta samhället utan livvakter en lön på flera 100 tusen kroner att säga ifrån och bli reval där vi måste gå emot dom lagar och regler som "vårt egna parti" en gång skapade?

Annons:
Upp till toppen
Annons: