Annons:
Etikettutrikespolitik
Läst 1605 ggr
Huygens
7/30/16, 5:36 PM

Council on Foreign Relations

I tråden om Storbritannien kom vi in på Council on Foreign Relations (CFR) som är en privatägd organisation i USA och som styr USAs utrikespolitik. Det finns dom som säger att om man läser CFRs pressmeddelande vet man ungefär ett halvår i förväg vad USAs utrikesdepartement kommer att göra.

Då det kan var intressant att ha en tråd om CFR, klipper jag in det som startade diskussionen:

. . . Det är ju en viss kontrast i så fall mot den handskakning Drottning Elizabeth får av Angelina Jolie när båda bugar. Jämför fotona sida vid sida. Lägg även märke till vem som håller handen överst i "frimurarhälsningen". Jolie är medlem av Council on Foreign Relations, den privatägda organisation som styr USAs utrikespolitik från skuggregeringen och där Kongressen lyder varje vink.

…kolla runt lite, t ex när Obama indirekt antyder (2 min) att han kan ha kommit i onåd hos CFR och inte ens vet om han officiellt är medlem.

Likadant när Hillary Clinton tackar CFR (3 min) för att Council on Foreign Relations talat om för henne och för Obama vad USAs regering förväntas göra. Hillary Clinton är väldigt lydig inför CFR, i synnerhet när hon säger att hennes arbete blir mycket lättare som utrikesminister efter att CFR sagt åt henne vad hon ska göra. Videoklipp i bättre kvalitet, men kortare här (1 min), när utrikesminister Hillary Clinton pratar om Moderskeppet = CFR. . . .

.

Det kan vara intressant att se ett videoklipp med Angelina Jolie och några frontfigurer, där Jolie som UNHCR-representant gör reklam för CFR (3 min) och det hävdas att CFR är en nödvändighet för behålla USA världsledande position.

Annons:
Huygens
7/31/16, 1:48 PM
#1

Intressant kort videoklipp (2 min) där Angelina Jolie talar hos CFR. Kommentarerna under klippet varierar i kvalitet, men vissa är så intressanta att dom är värda att läsa. Samma krig och kriser CFR skapat ute i världen, uppmanar Jolie att "världssamvetet" ska vidta åtgärder mot.

Likadant denna reklamvideo från CFR (3 min), lägg märke till dom första 10 sekunderna när terrordrönare sätts in mot jordbruksområden och en atombomb exploderar. Vilka budskap är det som förs fram av CFR?

Huygens
9/10/16, 9:51 PM
#2

En journalist som jobbar på Huff Post har tagit sej en titt på Clintons epost (17 min) som släppts av Wikileaks.

Det visar sej att Hillary skrev brev som utrikesminister till Lynn Forester de Rothschild, där Clinton bad om ursäkt och skulle gottgöra L Rothschild. Clinton nämnde var Obama skulle resa och nämnde detaljer om Tony Blair i eposten.

Hillary Clinton nämner även Frimurarsymboler som Molok och uggleguden Minerva i eposten.

Det är väldigt få privatpersoner som får sådan insiderinformation, men det kan ju bero på att Rothschild äger H Clinton.

Upp till toppen
Annons: