Annons:
Etikettkultur
Läst 552 ggr
Zepp
9/4/16, 3:48 PM

Nazisten som bytte sida

Hon kallades Nazibruden i Bollnäs. Vid hennes köksbord samlades medlemmar i Svenska motstånds­rörelsen. I dag är hon diakoniassistent och regelbunden gäst på ortens flyktingboende. Nu gör hon upp med sitt förflutna.

http://fokus.dn.se/nazisten-som-bytte-sida/

En tänkvärd betraktelse av något som vi alla förundas över hur det överhuvdtaget kommer till och existerar i vårt välmående land!

Ponera att alla inte mår såå himla bra?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Sommarek
9/4/16, 4:07 PM
#1

Jag kan bara tänka mig hur många som skrev under på den där brandmannens inlägg i tidningen om hur han inte köper folks dåliga ursäkter för att bränna upp bilar; att man är arg på samhället, inte har pengar etc. och istället tycker att man får ta lite ansvar själv, Undrar hur många som tycker samma sak här?

Ju mer Anna-Lena Joners Larsson läste, desto mer delade hon. Gamla vänner med motstridiga värderingar tog bort henne och nya med samma övertygelser lade till henne.

Snart fick hon bara sådan information som bekräftade åsikterna hon redan hade.

– Man blir väldigt insnöad i den världen. Man pratar om samma saker. Lösningen är samma sak.

Undrar vad det påminner mig om…?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Vanja
9/5/16, 10:56 AM
#2

Kul att hon faktiskt inte vart hatad av vänsterextrema för att inse att sitt handlande var fel. Viket många vänsterextrema verkar tro är den bästa lösningen. Om de hatar folk så kommer de att ansluta sig till vänstern.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

JonasDuregard
9/5/16, 12:33 PM
#3

"Ju mer Anna-Lena Joners Larsson läste, desto mer delade hon. Gamla vänner med motstridiga värderingar tog bort henne och nya med samma övertygelser lade till henne.

Snart fick hon bara sådan information som bekräftade åsikterna hon redan hade."

Det där tror jag är ett stort problem. Moderna webbtjänster speciellt Facebook och YouTube, är väldigt bra på att kategorisera innehåll och lära sig vad användare är intresserade av. 

Det betyder att om man en gång börjar titta på till exempel konspirationsteorier så kan det lätt komma att gradvis dominera innehållet man serveras. Känner man inte till hur det fungerar så är det lätt att få bilden att "världen vaknar upp" när fler och fler filmer handlar om just ens egna övertygelse, när det egentligen bara är YouTube som identifierat användaren som del av en subkultur och börjat föreslå filmer baserat på det 😐.

Upp till toppen
Annons: