Annons:
Etikettinvandring-och-integration
Läst 835 ggr
Tjeja
9/11/16, 1:55 PM

Schulman - Rasism det nya PK.

Enligt Schulman är främlingsfientlighet det "nya" PK. Han skriver bl a: "Traditionellt har PK-åsikter varit enkelt att definiera i Sverige. Den som värnar om öppenhet mot invandrare är PK. Den som vill öppna landets gränser för att hjälpa flyktingarna är PK. Men något har hänt, på bara de senaste månaderna har en förändring skett som ritar om PK-kartan helt. Socialdemokraterna, som tidigare varit en tydlig del av "PK-etablissemanget", stänger nu gränserna och försöker göra det så svårt som möjligt för nödställda asylsökande att få en fristad här. " http://www.expressen.se/kronikorer/alex-schulman/jag-avskyr-pk-maffian-som-vill-stanga-granserna/ Vad tycker ni håller ni med? Har opinionen vänt så långt som till främlingsfientlighet?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
[Nomen Nescio]
9/11/16, 2:05 PM
#1

Schulman försöker göra en begreppsvridning av PK. Inget har ju hänt på PK- fronten, socialdemokraterna har varit och fortsätter att vara politiska korrekta. De är och förblir skenheliga, inställsamma och fega. Löfven med flera har bara visat dåligt ledarskap och försöker nu att göra en dygd av konsekvenserna av sin egen låtgåpolitik.  

När Merkel inte längre är den trygga famnen framstår Löfven i all sin ideologiska torftighet. Han satsade på fel häst - kanske hade han fått "stalltips" från tyskt håll att även övriga Europa skulle öppna sina gränser som Sverige och Tyskland, och när han insåg att det sprack bröt paniken ut. Och nu försöker Schulman placera honom i "andra lägret". Vi kommer att se fler sådana interna pajkastningar, så vi kan väl lika gärna utgå från att den nya betydelsen av PK är PajKastning.

[helga21]
9/11/16, 6:16 PM
#2

# 1 Instämmer 😃

Zepp
9/11/16, 6:53 PM
#3

#0, #1, #2

Håller inte med någon av er.. det är det första!

För det andra.. PK är i princip ett skällsord.. iallall något man påprackar andra.. utan att behöva slippa förklara var man står själv!

För det tredje.. då slipper man själv sticka ut huvudet och utsätta sig för kritik!

Dvs man slipper att sitta i regering och besluta om andra väl och ve!

Hur som helst.. på det hela så anser jag att regeringen handlat som sig bör och efter hur omständigheterna utvecklats sig.. det är nog tidigare Alliansregeringar som skall skyllas för att Öresundsbron blev byggd.. vilket är ett misstag menar jag!

Och hur ser det ut egentligen.. är det PK att värna om människor.. sådana som vi, vuxna och hela familjer som flyr för sina liv?

En helt annan sak är hur vi som nation skall agera när EUS yttre gräns inte fungerar.. därmed inte heller Schengen och gränskontrollerna mellan Schengenländerna?

För att inte tala om när alla länder inom EU inte följer EUs stadgor om fördelning utav flyktingar?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Nomen Nescio]
9/11/16, 6:59 PM
#4

#3 Du skall få ett hedersuppdrag - läs Schulmans krönika och räkna antalet gånger han nämner "PK". Återkom när du är färdig (någon gång efter årsskiftet eller så) så kan vi diskutera vad han kan ha haft för syfte med den.

Zepp
9/11/16, 7:12 PM
#5

Tror jag struntar i den hedern!

Jag är själv kompetent att skriva egna kommentarer!

Du får såklart läsa och räkna alla PK om du vill!

Och du får lov att räkna mig till PK-maffian om du vill och känner för det.. jag har redan förklarat vad jag anser om det epitetet!

Om du misstar dig så menar jag inte att alla privatpersoner skall ta ansvar för alla som söker sig hit och kallar sig för flyktingar!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Tjeja
9/11/16, 7:27 PM
#6

Jaa #1 PajKastning måste det ju betyda förstås..! Doh! Hur kunde jag tro något annat? ;-p Jag gillar inte pajkastning mat ska ätas inget annat! Skämt åsido, nog för att opinionen angående fritt öppna gränser har svängt. Men i min värld är man inte per automatik varken främlingsfientlig eller dålig människa för att man värnar om sina egna först. Bara mänsklig! Tror knappast att något parti, i a f inte som sitter i riksdagen, önskar några främlingar och ffa inte asylsökande något illa! Man vill bara inte själv bli felaktigt utnyttjad och ta på sig mer ansvar än man klarar av att hantera.. Felet som begåtts av regeringspartierna är deras envetna övertro på sig själva att de och landet klarar mer än vi gör! Nu är kriget i stort sätt ett faktum här med.. Det mellan kriminella, deras ungdomar och Svenska civilsamhällets försvar! <:-(

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
[Nomen Nescio]
9/11/16, 7:38 PM
#7

Vad gäller Schulman så är det väl så att han nyligen enligt vissa PK-företrädare bytt ner sig från en mycket PK tidning till en något mindre PK tidning. För att visa att han ännu är riktigt PK upprepar Alex ordet så där en 36 gånger i tron att det kommer att få oss trötta på det en gång för alla. Felet är att de som är PK gnällde att kallas PK för flera år sedan, till och med här. Det gör ju ordet bara ännu mer användbart!

För att visa att han är verkligt PK försöker Schulman klistra PK-etiketten på Löfven, som inte är så PK som Schulman önskar. Eller som Schulman vill visa sina forna kompisar att han förefaller önska. Ungefär så.

Zepp
9/11/16, 8:43 PM
#8

Ni får förlåta mig en del av PK-maffian för att jag inte riktig hänger med ialla svängar.. har för övrigt tillbringat en helg på Tanums gestgiferi och bevistat Världsarvet under helgen!

Deras WIFI var under all kritik.. maten låg på en skala där det var värt ett besök.. dvs helgpaketet med boende och mat!

Oså fick jag personligen träffa Bert Karlsson.. även om det råkade vara en ren tillfällighet!

Hur som helst.. regeringens politik brukar vara PK.. dvs den varirerar!

Den anpassas till nuvarande omständigheter och de situationer som nationen och regeringen ställs inför!

Det vore värre om den inte anpassdes.. iomed att omvärlden förändras.. utan att vi har ett skit att säga till om!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Nomen Nescio]
9/15/16, 9:44 PM
#9

#1 Nu försöker inte ens EU-presidenten dölja frustrationen över Merkels och Löfvens senfärdiga agerande under flyktingkrisen, något som skadat medborgarnas förtroende för sina regeringar hävdar han:

"Inför EU-toppmötet i Bratislava på fredagen läxar EU-presidenten Donald Tusk nu upp både Stefan Löfven och Tysklands förbundskansler Angela Merkel.

EU:s oroliga medborgare fick vänta för länge på att EU-länderna stoppade flyktingströmmen – något som försvagat medborgarnas förtroende för sina regeringar, hävdar han:

– Istället fick de allt för ofta höra politiskt korrekta uttalanden om att Europa inte får bli ett fort, utan måste förbli öppet.

Några veckor senare genomförde regeringen en total kursomläggning.

Men det var för sent, enligt EU-presidenten Donald Tusk, som skrivit ett brev till EU-ledarna inför det toppmöte som hålls i Slovakiens huvudstad Bratislava under fredagen.

Enligt Tusk fick EU:s medborgare vänta "allt för länge" på att länderna stoppade flyktingströmmen."---

Expressen

Tjeja
9/15/16, 9:51 PM
#10

Precis detta med "för lång tid innan något görs" är ett direkt resultat av att de politiska ledarna inte lever i det vanliga folkets vardag! Istället lever de i sin egen skyddade bubbla av skolade politiker omgivna av välstånd och livvakter! Där märker de inte av hur det egentligen är och därför inser de inte och reagerar således inte. Det är som att de sitter i polen på sin egen privata solterass och märker inte ett skvatt av vågorna ute på havet! Exakt så!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: