Annons:
Etikettvalfrågor-riksdagsval
Läst 753 ggr
Tjeja
2016-10-09 22:01

Kvällens Partiledardebatt?!

Ja nu har valupptakten börjat dra igång så smått. I kväll (just nu i skrivande stund) hålls en stor partiledardebatt i SVT 2! Är det någon som tittar/tittat? (Kommer nog finnas att se på svt play sedan efteråt) Vad har ni för tankar och åsikter kring debatten ikväll? Vem "vinner/vann" debatten i dina ögon och varför? Har något parti överraskat dig i kväll? Vem tycker du lät vettigast ikväll och vem av partiledarna ingav mest förtroende för dig? Vilka ämnen tycker du togs upp för lite/för mycket? Vad vill du höra mer om från vilka partier? Eller har du något annat eget att tillägga/säga om debatten?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
[Nomen Nescio]
2016-10-10 11:48
#1

Gav upp efter en timmes käbbel. Så långt tyckte jag Björklund varit bäst, för han pratade minst.

[Hayabusa]
2016-10-10 12:08
#2

Nä, jag orkade inte lyssna på detta en sen söndagskväll. Jag gav upp efter 20 minuter.

Tjeja
2016-10-10 15:13
#3

Ha ha #1 och #2! 😂 Jag är ju intresserad av svensk politik även om jag lessnat på alla som sitter i riksdagshuset. Men ni lyckades båda bättre än mig i så fall för jag bara "tjuvlyssnade" lite på strö på debatten för att sambon tittade. Själv var jag upptagen med att skruva ihop ikeamöbler i rummet brevid. Men jag har ögnat lite av tidningarnas utlåtanden om hur det gick. Som jag förstår det blev det en hetsig debatt om vem som är värst med tillhörande pajkastning som vanligt. Inget vettigt blev dagt och inget parti (utom SD då) lyckades profilera och tydliggöra några av sina egna politiska mål egentligen. Ännu ett verbalt krig mellan SD och övriga partier som vanligt nu för tiden. Som om något alls vettigt blir gjort i landet bara man tycker rätt. Men några konkreta förslag och åstadkommanden kan man inte prestera. Istället för "Dethär vill vi göra om vi får makten, och så här vill vi göra det!" Fortsätter man i absurdum med "ni är dumma för ni vill leka med dom andra som är ännu dummare" med svar som "näähäe det vill vi inte alls det, dumma ni" o s v… Eller?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

kallepudas
2016-10-11 07:29
#4

Jag tittade inte men det är ju pajkastning i olika riktningar hela tiden och jag undrar om dom ens är vuxna våra så kallade politiker.

Som sagt så såg jag inte på eländet för det är synd att slösa bort sin tid på sådan skit en söndagskväll men när jag  läser inlägg #3 så vet man ju att Löfven tagit upp om moderaterna & alliansen ska regera med hjälp av SD……..bara jösses….ska vi inte rösta först 2018 och sedan får man väl se vad resultatet blir herr Löfven innan man spekulerar i vem som ska leka med vem?      Som han själv sa en en gång "det är bara käbbel" vilket vore ett passande namn på hela tillställningen.

gruvel
2016-10-12 18:10
#5

#4 Tja, tanken dyker upp att det nu börjar bli mer brännande att passivisera den krympande bit av Alliansen som återstår Moderaterna och KD, om de senare hänger kvar. L med Björklund går nog till S-lägret och C sitter inte i en regering som behöver SD:s stöd. DÖ var bara skendöd och nu gäller få till stånd  ett läge där S med bisittare L och MP (och V bakom stolen) är större än M + KD. Syns lätt. Dessa båda får ge sig och bli oviktiga åskådare i politiken då de bara kan stödja sig på SD:s röstetal vilket inte kan accepteras.  Kan de ha mage sedan att fälla regeringen på viktiga punkter om SD också fäller på desamma?  Inte med DÖ, de lägger ner sina röster. I värsta fall får M väl kalla in Reinfeldt igen för att få någon fason på partiet.  - Borgerlig Samling  kommer väl knappast in och drar väl inte heller röster från något t.v. om M.

H
2024-02-10 08:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

TV4 idag 10.02.2024

Personlig reflektion: Nej, Kristersson förefaller inte vara kortast. Jimmy är rätt lång.

Annons:
H
2024-02-10 08:59
#7

Fast det kan vara en synvilla.

Pyttelite
2024-02-10 09:27
#8

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


CFIT
2024-02-11 01:53
#9

#6: Att lyfta 8 år gamla trådar…… är det verkligen något vi vill fortsätta med att göra här på iFokus?

Jag har för övrigt en jättegod sour beer att bjuda på…. Intresserad?

Pyttelite
2024-02-11 05:45
#10

#9: Ja - det handlar inte om trådens ålder utan om ämnet.

Det är helt ok att fylla på ny information i gamla trådar om ämnet är relevant och det blir dessutom en historisk återblick och var och en kan fundera på om det hänt ngt på i detta fall åtta år. 😊


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


  • Redigerat 2024-02-11 05:46 av Pyttelite
H
2024-02-11 08:54
#11

#9 ”Jag har för övrigt en jättegod sour beer att bjuda på…. Intresserad?”

Nej.

CFIT
2024-02-29 22:27
#12

#11: Nej, men då behöver du inte. ❤

H
2024-03-01 10:28
#13

#12 Det vet jag 😉

Annons:
CFIT
2024-03-24 00:12
#14

#13: 😉

Upp till toppen
Annons: