Annons:
Etiketträttsfrågor-integritet
Läst 498 ggr
Vanja
2016-10-13 06:44

Ungdomar håller fast en polis.

http://www.folkbladet.se/nyheter/norrkoping/polis-attackerad-och-fasthallen-om4332900.aspx

Hur i hela friden rubriceras inte det här som våld mot tjänsteman? 
Det räcker med att man gör motstånd när man ska gripas för att det ska räknas som att man begår ett brott. Men att hålla fast och kasta cigaretter på en polis gör det tydligen inte, och vad lär sig ungdomarna av det? 
Jo att det är okej att göra vad som helst.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Annons:
michellemimmi
2016-10-13 06:57
#1

Jag läste det där igår, och mina tankar går direkt till - Vad kommer att hända nu?

Klimatet vi har här i Sverige är redan ansträngt och vi behöver fler poliser. Men om folk inte har respekt för poliser, vad ska vi då med fler poliser till? Poliser ska få oss att känna oss trygga, men jag vet inte, för min del så känner jag mig inte 100%igt trygg med polisen som det verkar vara idag. 

Det här kommer att sluta med att svenska folket beväpnar sig själva istället och så har vi samma problem som våra älskade vänner USA.

Hjärta/Mimmi

Vanja
2016-10-13 06:59
#2

#1 Ja, precis.  Vad händer nu? Kommer denna våg av idioti fortsätta? 

Usch, jag blir så arg på det här systemet, man ska inte kunna behandla en polis hur som helst utan påföljd enligt min mening.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

michellemimmi
2016-10-13 07:04
#3

#2 Nej gu nej. Det där borde vara (.. ÄR väl ..?) straffbart. 
Det där ÄR våld mot tjänsteman i allra högsta grad. Så jag förstår inte varför den här händelsen kategoriseras som "missförstånd". 
Visst, det kanske är ett missförstånd, men inte beter man sig sådär som vanlig människa? Ungdom eller ej. Vart har uppfostran tagit vägen? Vart är respekten?
Det är ett vidrigt samhälle som smyger sig fram…

… Och beter man sig sådär, missförstånd eller ej, så bör det ändå ha påföljder av något slag…

Hjärta/Mimmi

Vanja
2016-10-13 12:02
#4

#3 Ja det borde det verkligen. 

Nej jag blir uppriktigt rädd att de lär sig att de bara är att fortsätta behandla poliser som skit för de får ändå ingen påföljd.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

snigelpiga
2016-10-13 14:06
#5

#0  Det blir så där när kriminella får styra i landet.

[helga21]
2016-10-13 15:23
Annons:
Upp till toppen
Annons: