Annons:
Etikettinvandring-och-integration
Läst 904 ggr
[Bermudas]
2016-10-21 17:02

Attackerar kristna på asylboenden

"Hot, våld och övergrepp. Det är vad som möter många kristna flyktingar i Tyskland. Detta visar en nyligen släppt rapport som Open doors Tyskland tillsammans med andra organisationer ligger bakom. 

 Rapporten, som bygger på intervjuer med kristna asylsökande, visar att minst 743 religiöst motiverade attacker mot kristna flyktingar har skett, och att attackerna äger rum över hela landet.

 En intervjuad flykting från Iran berättar att han på en vägg på asylboendet möttes av orden: ”Tiden har kommit då kristna ska halshuggas”. – Jag var chockad. I Iran kan sådant hända, men jag trodde aldrig att det skulle hända i Tyskland, säger han. – De [angriparna] sa: ”Du är otrogen. Islam tillåter oss att spilla ditt blod.”, berättar en annan flykting.

 Av de 743 drabbade uppger 83 procent att de blivit attackerade flera gånger. 42 procent uppger att de tagit emot dödshot, 56 procent uppger att de utsatts för våldsamma överfall och 6 procent uppger att de utsatts för sexuella övergrepp."

 http://www.varldenidag.se/nyheter/larmar-hundratals-kristna-flyktingar-har-attackerats/Bbbpjs!ajki690d1hDbuyCzV2YhBg/ Man anser att det troligtvis är lika illa i Sverige.

 edit: Lägger in dessa rader också: 

"– Jag tror inte att situationen i Sverige skiljer sig nämnvärt från situationen i Tyskland, säger Peter Paulsson, generalsekreterare för Open doors Sverige, och fortsätter:

 – Det handlar om ett tvärsnitt av människor som flytt från Mellanöstern. Islamistisk extremism är på frammarsch. Rapporten visar att en stor majoritet av befolkningen i flera länder vill införa sharialagar. Och så tar man en handfull kristna och muslimer och placerar dem på samma flyktingförläggning.

  Den geografiska platsen har ändrats, men sättet att tänka lever kvar. – Det är en stor utmaning för svenska myndigheter att förstå vilket bagage och tankesätt människor bär med sig, säger han."

Annons:
[Bermudas]
2016-10-21 17:09
#1

"According to the report, 91 per cent of Christians and Yazidis surveyed accused Muslim migrants of carrying out the violent attacks, with 28 per cent accusing camp guards. Open Doors estimates the actual number of attacks could be in the thousands with just 17 per cent of those surveyed reporting the crimes to police. Many did not report the attacks to the authorities out of fear." Även muslimsk personal ska alltså gjort sig skyldiga till dessa attacker. Så förföljelsen av kristna fortsätter i Europa. Undrar hur många IS sympatisörer vi fått in? http://www.express.co.uk/news/world/723568/Germany-migrant-camp-hundreds-Christian-refugees-sexually-abused-beaten-Muslims

[Bermudas]
2016-10-21 17:50
#2

Ursäkta att jag "ensampostar" i min egen tråd. Men jag blir så förbannad. Här ser vi en som varnat, som förstår. Men lyssnar myndigheterna på folk som har sunt förnuft? Knappast, man låter det fortgå! Kurdiskan Kaziva på sin blogg i somras om detta problem. "Det är väldigt bra att Kalla Fakta vågar ta upp det här problemet och jag undrar om det hade varit möjligt för bara något år sedan eftersom det har varit så otroligt rasistiskt och islamofobiskt att ta upp problem med sexuellt våld och hedersförtryck bland invandrare. De sexuella massövergreppen i Köln och skandalen med mörkläggning av liknande massövergrepp i Sverige har gjort att vissa journalister vågar mer verkar det som. Jag har flera gånger i olika inlägg på bloggen skrivit att det inte fungerar att ensamma kvinnor ska bo på asylboenden tillsammans med män eller att yngre flickor alls ska bo på samma boende som främmande män. Faktiskt så att inte ens yngre pojkar ska bo på samma boende som främmande vuxna män som inte kan kontrollera sig. Det är bara i naiva Sverige som man tror att männen som kommer hit blir feminister så fort de gått över gränsen. Samma naivitet som gör att man tror att muslimska asylsökare plötsligt blir mångkulturella och därför inte borde ha några problem med kristna asylsökare på samma boende. Problem med sexuella övergrepp och hedersförtryck på asylboenden är väldigt vanligt, mycket vanligare än vad folk vill tro. Problemboendet i Trängslet (samma boende där maten kostade 572 kr per person och dag) i Kalla Fakta är inte alls unikt. Det är också vanligt att Migrationsverket inte lyssnar och inte gör någonting annat än att säga att det är polisens ärende och polisen får sällan tillräckligt med information för att gå vidare med någonting. Asylsökare klagar jättemycket på det här. http://www.kaziva.net/blog-native/2016/5/31/overgrepp-och-fortryck-pa-asylboenden Kaziva har alltså fattat för länge sedan hur problemet är beskaffat men tyvärr tror jag oviljan att se verkligheten att ta i verkliga problem är så förlamat i det här landet och att "godhetshelvetet" som tryckts ner i halsen på människor gör att det kommer få fortsätta. Man kan väl dela ut armband på boendena? Tänk att godheten kan vara så ond?

Zepp
2016-10-22 21:43
#3

Du är förlåten för att du postar i din egen tråd.. som den ende förutom mig!

Främst då iomed att de flesta normalt skapta fattar vad ditt dravel går ut på!

Låt oss kika lite på verkligheten.. de flesta som lever på flyktingförläggningar har flytt hit på grund av krig och/eller förföljelser.

En del av dessa är kristna, flertalet numera är muslimer.

Såå du kanske skulle sortera ut lite olika saker i din hjärnas vindlingar,, flyr muslimerna från kristet förtryck och flyr kristna från muslimskt förtryck.. till ett  kristet Europa?

Ponera att de flyr krig.. och förtryck samt umbäranden som detta innebär.. oavsett religiös, kulturell eller annan bakgrund!

Ponera samtidigt att vi alla är människor med känslor och behov, (jag vet att detta är lite svårt för dig att omfatta, människors lika värde o sånt), som söker trygghet och rätt till liv och få leva i fred!

Dvs vad vill du komma till.. att alla flyktingar från IS i själva verket är IS?

Har det lixom inte gått upp för dig att de flesta från Syrien och Irak faktiskt flyr från IS?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Bermudas]
2016-10-23 10:17
#4

#3 Tack för ditt mycket insiktsfulla svar.

[Carpinus]1
2017-06-21 18:33
#5

#0 Nu har Open doors genomfört en liknande undersökning i Sverige. EU-parlamentarikern Lars Adaktusson (kd), f.d. journalist, ifrågasätter hur djupt självprövningen är inom medierna kring förtigandekulturen , och tar förföljelserna av en minoritet på asylboendena som exempel i ett inlägg på SVT Opinion.  

"När organisationen Open Doors häromdagen presenterade en undersökning om ”religiöst motiverad förföljelse mot kristna flyktingar i Sverige” möttes den av kompakt medialt ointresse."---

"Rapporten från Open Doors bygger på personliga vittnesmål och berättelser från 123 asylsökande i Sverige. Över hälften, 53 procent, uppger att de någon gång blivit utsatta för våld till följd av sin kristna tro.

Sex procent har utsatts för sexuella övergrepp – hela 45 procent har enligt undersökningen blivit hotade till livet. Sett i ett bredare perspektiv är det sannolikt att situationen i Sverige inte är unik.

När Open Doors för en tid sedan genomförde en liknande undersökning bland asylsökande i Tyskland, blev resultatet inte olikt det svenska."---

https://www.svt.se/opinion/lars-adaktusson-om-open-doors

Upp till toppen
Annons: