Annons:
Etikettvälfärdssystem
Läst 983 ggr
[helga21]
10/22/16, 2:37 PM

Hells Angels skänker mat

Är det rätt av föreningen Hemlösas förening att ta emot mat av HA? Vissa menar att det är kriminell klubb och att man ska inte ha med dessa att göra medan föreningen menar att det inte är deras sak att ha synpunkter på vem som skänker och vem som har behov av mat.

http://www.nsk.se/2016/10/21/hells-angels-skankte-mat-till-hemlosa/

"MC-klubbarna Hells Angels och Wishbones fick mat över efter en fest. Maten skänktes till HIH – hemlösas förening.
– Vi blev jätteglada, säger föreningens ordförande Ingela Hansson.
Men alla var inte positivt inställda till gåvan."

Annons:
Cragan
10/22/16, 2:47 PM
#1

är väll bättre att maten kommer till nytta än att den bara kasseras.
personligen skulle jag inte bry mig om vem som donerat maten om jag var hungrig och i behov av donerad mat. 
om det är påven eller hitler spelar ingen roll mat är mat och delar ej åsikter med den som ger bort den. 
enda undantaget är nog Vlad Tepes iaf om han även står för lokalen fast där är det inte maten som är bekymret

[HundochKatt]
10/22/16, 2:51 PM
#2

Tycker inte heller att det ska spela någon roll vem som skänker mat. Det är ju bättre att det går till bättre behövande än att det kasseras.

Ketang
10/22/16, 2:56 PM
#3

Låt dom göra lite nytta i samhället, är väl jätte bra att dom hjälper till oavsett vad dom håller på med resten av tiden.

CaptainBunchie
10/22/16, 2:59 PM
#4

En god gärning är väl en god gärning, oavsett vem/vad den kommer ifrån?
Varför i hela friden skulle man inte ta emot en god gärning? 😛

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Sommarek
10/22/16, 3:38 PM
#5

Varför inte låta de som klagar skänka mat istället, så behöver ingen ta emot mat av HA? Problemet löst!

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[helga21]
10/22/16, 3:49 PM
#6

# 5  En god idé 😃

Annons:
Ebolaa
10/23/16, 9:35 PM
#7

#0 "Kriminell klubb". Hells Angels är väl visserligen kända för att vissa av deras medlemmar ägnar sig åt kriminella handlingar. Men att hela klubben skulle vara kriminell är en överdriven generalisering.

Sen kan det väl tänkas att de vill rentvå sitt namn genom att hjälpa behövande, och om någon blir hjälpt av det så är det väl hemåt. Även om motiven är oklara.

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Upp till toppen
Annons: