Annons:
Etikettordet-fritt-fria-diskussioner
Läst 743 ggr
[sanna70]
11/4/16, 8:20 AM

480 000 sexbrott mot kvinnor i Sverige – på ett år

"Allt fler kvinnor säger sig vara utsatta för sexualbrott. Nya siffror från Brå visar att 480 000 händelser drabbade svenska kvinnor under 2015. Det är fler än något tidigare år."

http://www.bt.se/sverige-varlden/480-000-sexbrott-mot-kvinnor-i-sverige-pa-ett-ar/

Annons:
Herveaux
11/4/16, 10:15 AM
#1

"– Vi kan inte säga vad det beror på. Den här undersökningen innehåller inte de verktygen, utan är till för att ta fram siffrorna och visa hur det ser ut, säger Emelie Hambrook, utredare på Brå, till TT."

Jahapp… och nu då?
Är det någon som vet om det finns några planer på att ta fram dom "rätta verktygen" för att bena ut vad som ligger bakom ökningen?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

hankans91
11/4/16, 7:57 PM
#2

Det står i artikeln att både de grövre och mindre brotten ökar. Att de grövre brotten anmäls mer är bra för då kan polisen få fast de värre brottslingar i högregrad. Men i de mindre sexuallbrotten tror jag även att många män blir oskyldigt anklagade. För det finns ett ökande problem att kvinnor hotar med att anmäla männen för sexuall brott.

Aniara14
11/4/16, 10:53 PM
#3

#1 Det behövs inga verktyg för att bena ut nånting. Varenda människa med normal tankeförmåga och sunt förnuft förstår redan precis vad den stora ökningen beror på.😡🤮😡🤮

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Linn Is The New
11/5/16, 7:17 PM
#4

Precis som #3 säger så borde varje människa med hjärna och sunt förnuft bakom pannbenet fatta vad ökningen beror på. Hittade en artikel om detta som en amerikanska hade skrivit, där kan alla som vill få läsa. En mycket intressant artikel, rekommenderas.

http://www.gp.se/nyheter/debatt/abnorma-antalet-unga-m%C3%A4n-ett-problem-f%C3%B6r-sverige-1.15076

Ett litet utdrag ut artikeln om man inte vill klicka på länken: 

Obalanserna i könsfördelningen i Sverige är inte ett nytt fenomen utan började långt före 2015, framförallt beroende på migrationen. 1995 var till exempel könsfördelningen 97,7 män per 100 kvinnor, 2014 hade andelen män ökat till 99,7. 1995 var könsfördelningen bland 15-19-åringar i Sverige relativt normal och låg på 105,0 men uppgick år 2014 till 106,8 och hade då övergått till att klassificeras som onormalt många pojkar i förhållande till flickor. Den extremt stora migrationen till Sverige 2015, där 71 procent var av manligt kön, har ökat dessa obalanser i könsfördelningen.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Linn Is The New
11/5/16, 7:20 PM
#5

Kan också tillägga att jag känner mig väldigt säker som en femton år gammal tjej cykla till skolan. Fruktansvärt. Försöker undvika tunnlar, stigar och områden. Aldrig känt mig så osäker tills början på 2016. Försöker alltid få mamma att skjutsa mig, jag är helt enkelt rädd.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Herveaux
11/5/16, 7:26 PM
#6

#3 #4 Jag är rätt säker på vad som ligger bakom ökningen,
men vill inte dra på mig rasiststämpling. 😕

Min fråga i #1 var mer ställd av nyfikenhet, hur skulle folk vifta bort eller blunda om sanningen faktiskt kommer fram när man använt "dom rätta verktygen"?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Linn Is The New
11/5/16, 7:31 PM
#7

#6 Jag förstår vad du menade, haha! Var inte menat att skriva så att det lät som du inte fattade någonting. Vill även säga att man inte är rasist för man säger sanningen, förstår dock din rädsla för rasist stämpeln.. 😛

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Herveaux
11/5/16, 7:39 PM
#8

#7 Ingen fara, tolkade inte ditt inlägg så! 🙂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Aniara14
11/5/16, 10:39 PM
#9

#6 Nej, jag gissade att din fråga var huvudsakligen retorisk, men det hindrar ju inte att man kan svara på den som man tycker ändå.🙂

Tyvärr så lär vi nog aldrig få veta sanning och fakta om den här frågan från nån som tillhör det hjärntvättade främlingsälskande PK-lägret. Dom kämpar istället av alla krafter för att hindra sanningen från att komma fram, och skulle den ändå göra det, så kommer dom att anstränga sig allt dom kan för att bortförklara, förneka, omtolka och förvränga fakta så att det bättre passar in i deras tillrättalagda fantasivärld.

Och vad gäller rasiststämpeln, så är det inget som jag bekymrar mig särskilt över. PK-stollarna har ju använt skällsordet "rasist" om allt och alla så ofta och så mycket att det numera är så urvattnat och utslitet att det knappt betyder nånting längre.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Upp till toppen
Annons: