Annons:
Etikettjämställdhet
Läst 788 ggr
Vanja
2016-11-11 15:28

Man skrek "förbannade svartskallar" till Nioåring.

http://www.metro.se/nyheter/man-skrek-forbannade-svartskallar-till-11-ariga-manda-frias/EVHpkj!eO1RNsgik0qJ6/

_"I domen mot mannen anser tingsrätten bland annat att hans beteende har varit hänsynslöst, men att det inte kan bedömas som ofredande. De anser också att han inte kan dömas för att ha förolämpat flickorna eftersom det inte är ”utrett om flickorna faktiskt hört vad han har sagt”. Det är i stället andra personer som bevittnade händelsen som hörde vad mannen skrek."
_

Alltså kan man våldta någon som är totalt däckad eftersom denna ändå faktiskt inte känner vad man håller på med? Jag tycker att det räcker med att mannen erkänt och att vittnen finns.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Annons:
Skorpion76
2016-11-11 15:35
#1

🤮🤮🤮


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Halvdansken
2016-11-11 17:49
#2

Vem skrek han till ? Kan det bevisats att det var mot flickorna? Och är det samma sak att skrika svartskalle - eller svenne- , som att våldta nån?

Skulle en som skrek "förbannade svennehoror"  mot två vita flickor dömas?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Linn Is The New
2016-11-11 18:00
#3

Jag har blivit kallad "jävla svenne" "hor svenska" och allt möjligt smått och gott, det har inte varit några problem och det är inte alls allvarligt. Men när jag har sagt "nigga" med ironisk ton, då j*vlar blir det liv och då kan du ju lycka till med att klara av dagen i skolan.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Skorpion76
2016-11-11 19:36
#4

#2 Det kan man fråga sig! Det är minst lika illa aty kalla någon för svennehora ller svennefitta!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Vanja
2016-11-12 07:33
#5

#2 han har ju erkänt. Det går lixom inte att tassa runt det på något sätt. Men ändå dömer de att han är oskyldig eftersom flickan inte uppfattade vad han sa, vilket enligt mig är fel. Jag har något emot alla människor som på ett eller annat sätt ger sig på barn. Oavsett vad de är för handling eller typ av brott. Nej de är inte samma att skrika fula ord till någon som att våldta. Men principen blir samma.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Spöket
2016-11-12 10:40
#6

#5 Nä, principen är inte densamma..Hur tänker du?

Multi vad?

Annons:
Linn Is The New
2016-11-12 15:05
#7

Då kan jag ju lika gärna anmäla dom som skrek dessa svordomar till mig, eftersom jag är ett barn?…

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Vanja
2016-11-16 09:54
#8

#6 Hon hörde inget , så det gills inte. 

Hon kände inget, så de gills inte.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Upp till toppen
Annons: