Annons:
Etikettövrigt
Läst 929 ggr
Fillifjonkan60
2016-11-12 15:53

USA-valet och det glömda folket

Ann Heberlein skriver en mycket bra artikel om varför Trump vann valet och också varför SD får mer och mer stöd.

"De män och kvinnor som valde att lägga sin röst på Trump är inte rasister. De är inte okunniga och dumma. De är inte rädda, inte heller framförallt missnöjda. De är bittra."

"Ändå envisas svensk media med att konstruera Trumpväljarna som arga vita män, män som är rädda och fyllda av hat. Politiker, kommentatorer, operasångerskor, komiker och annat löst folk tävlar i att häva ur sig föraktfulla omdömen om de miljontals män och kvinnor som valt Donald Trump som president."

http://ledarsidorna.se/2016/11/ann-heberlein-usa-valet-och-det-glomda-folket/


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


Annons:
m2studio
2016-11-13 17:34
#1

Trump hade hög siffror från början, men totala media mörklägga det. Media och deras ägaren hoppades med missvisande av verkliga siffror, Trump skulle få mindre röster och förlora kampen.

Än så länge media ägs av makthavarna, vi får helt annat bild av samhälle och vad händer i verkligheten tycker jag i alla fall.

Efter valresultatet har inga av media rättat till sina missvisande siffror, försätta och ljuga och visade att ALLA blev chockad av valresultatet, utan att dem visste att Trump hade stora chanser att vinna.

Samma sak händer i Sverige tycker jag och vissa av media säger sanna saker IBLAND tycker jag.

Kolla Aftonbladet TV som rapporterat om ett avsnitt av Simpson Tecknade filmer som har sändes för 16 år sedan i Sverige att USA presidenten är en Kvinna och nämnder Trump som en stor motståndare. 16 år sedan. Hur stor procentuellt kan vara gissningen av framtiden händelse är ett slump? 

Vi lever som "big brather" vill tycker jag. Vissa människor ville meddela oss detta, men ingen lyssnar eller vill tro.

Inom kort tid (5-10 år) världens politik blir kalabalik och vi måste vänta 25 gånger mera invandring (25x100%) utan kontroll, höga bensin priser, stora konflikter mellan väst och öst, hot från Mellan Östen, Kina, Norr Korea och Ryssland och mycket mera jag är rädd för faktiskt.

Någon gång måste media sluta ljuga för folket och inte censurerar bland händelserna, utan att meddela allt tycker jag.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Carmarino
2017-06-20 10:43
#2

Trump och hans Medarbetare lade tydligen ner en hel del arbete på att kartlägga väljarna.

Data som rör närmare 200 miljoner amerikanska väljare har legat tillgängliga på nätet helt utan lösenordsskydd. Öppna för vem som helst att lägga beslag på.

Grundläggande information om väljarna är offentliga i USA och det finns inga lagliga hinder att samla in den här typen av data. Däremot visar det på omfattningen av det ekosystem som byggdes upp inför valet och som tros ligga bakom att Donald Trump vann flera av de så kallade swing-staterna där marginalerna var knappa. Det visar dessutom att det republikanska partiet la stora summor pengar på att anlita företag för att samla in värdefull information om väljarna.

https://www.idg.se/2.1085/1.684923/amazon-servrar


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: