Annons:
Etikettövrigt
Läst 651 ggr
[rara]
2016-11-14 13:27

Inga barnäktenskap iTyskland

I Tyskland har det faktiskt varit diskussioner om man ska legalisera barnäktenskap. Det fanns "konstiga människor" som krävde det, eftersom det kommer så många muslimska män som är gifta med barn till Europa. Men gudskelov har vettet segrat och man kommer att göra specifika lagar gällande åldern, där äktenskap med under 16 åriga förbjuds.

Man kan undra om dom som ställer sådana krav bara tänker på männen utan att tänka på barnen. Den muslimska flickan på bilden visar varför hon är emot barnäktenskap.

Jag tog upp ett fall för ett par dagar, där jag kritiserade att man släppte ut en flykting som våldtog hans 13-åriga "hustru" och att man gav honom en fribiljett att fortsätta med det. Det blev jag kallad "rasist" för. 😂

Bilden tog jag härifrån:

https://www.heise.de/tp/features/Anerkennung-von-Kinder-Ehen-vom-Tisch-3464605.html

Där kan man också läsa hur det går till. Mannen tar socialbidraget för båda personerna och flickan vet inte ens vad som sker med pengarna. Hon är bara objekt för hans sexlust och med socialbidraget får han säkert tillbaka mer pengar än vad han betalade för flickan.

Annons:
m2studio
2016-11-14 23:19
#1

16 år??????? my Gud. Dem är barn fortfarande. 

Europa vågar ingenting.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

[rara]
2016-11-15 11:10
#2

#1

16 år ska bli undergränsen.  Äktenskap med 16-17 åringar kommer endast att accepteras om paret redan har barn.  Annars ska åldersgränsen bli 18 år.  

Det betyder att om det kommer flyktingar som är gifta med barn under 16 år, kommer äktenskapet inte att godkännas alls och mellan 16 och 17 år endast om paret har barn. Det är åtminstone ett steg åt rätt håll, för tills nu fick männen fribiljett att våldta 13-åriga flickor.

Upp till toppen
Annons: