Annons:
Etiketträttsfrågor-integritet
Läst 877 ggr
Huygens
2016-12-17 19:49

Ryska Hackare Avslöjade?!

Är dom Ryska Hackarna på väg att avslöjas? Dom där hackarna som påverkade USAs presidentval?

.

Låt oss titta på historiken.

Först avslöjades att Demokratiska Partiet på ett otillbörligt och kanske olagligt sätt gynnat Hillary och missgynnat Bernie Sanders både ekonomiskt och rent praktiskt med valmöten samt lokaler.

DNCs ordförande Debbie Wasserman-Schultz tvingades avgå och dom ryska hackarna fick skulden för att skandalen avslöjades. DNC:s ledamöter reagerade väldigt högljudt i USA-media för att dom blivit påkomna med byxorna nere och med nävarna i partikassan.

Det var dom ryska hackarnas fel.

.

Vidare avslöjades i omgångar att miljardbelopp inte kunnat redovisas i The Clinton Foundation. FBI började utreda, men Department of Justice (DOJ), förbjöd FBI att ställa frågor till Clinton Foundations ledamöter och stoppade all vidare utredning av Clinton Foundation.

Det rör sej om 30-40 miljarder dollar som inte kan redovisas av Clinton Foundation och i storleksordningen 11 miljarder dollar som inte kan redovisas som ulandshjälp till jordbävningsdrabbade Haiti. Hillary upplevde skandalen som jobbig och gav mycket korthuggna svar i TV till väljare som ställde frågor.

Det visade sej att det var dom ryska hackarnas fel.

Att korruptionen avslöjades, alltså.

Hackarnas fel.

.

Därefter kom Weinergate, där den demokratiske politikern Anthony Weiners email läckte och han avslöjades med att sända bilder på sin penis till ett stort antal kvinnor. FBI-utredningen ligger på is för tillfället verkar det som. Weiner är gift med Huma Abdein, Hillary Clintons närmaste assistent och "andra dotter".

Vems fel var det att Anthony Weiner visade sina penisbilder till olika kvinnor?

Det var dom ryska hackarnas fel.

Såklart.

.

FBI-chefen James Comey återupptog vid ett tillfälle nära presidentvalet utredningen mot Hillary Clinton. I TV blev Comey snabbt beskylld för att vara rysk agent. Vems fel var det att Hillary Clinton begått lagbrott med sin privata okrypterade emailserver med topphemlig information? Vems fel var det att Hillary Clinton uppvisat allvarliga tecken på att vara djupt korrumperad?

Det var dom ryska hackarnas fel.

.

Sedan vann Donald Trump USAs presidentval. Vems fel var det?

Det var dom ryska hackarnas fel.

I synnerhet var det Wisconsins, Pennsylvanias och Michigans lätthackade valmaskiner som ansågs vara hackade, då dessa valmaskiner regelbundet kom i kontakt med internet och hade förbjudits att användas i andra delstater just för att valmaskinerna var så lätthackade.

Bevis för hackande saknas dock.

.

Så…

.

Nu kanske sanningen kommer fram.

Det är nämligen så att delstaten Georgia har lyckats spåra dom ryska hackarna vid 8 tillfällen under år 2016, från februari till december. Myndigheter kan anmäla hackande till delstatspolisen eller till FBI, men den myndighet som utreder hackande ur säkerhetssynpunkt är Department of Homeland Security (DHS).

DHS är alltså ansvarig för det som i USA kalla CyberSecurity.

Om en delstat utsätts för ryska hackare förväntas delstaten ta kontakt med DHS. Det är bara lite problem…

Delstaten Georgia har inte så stor lust att ta kontakt med DHS i Washington.

Jag skojar inte.

Istället har Georgia bett Trump om personlig hjälp att utreda dom ryska hackarna. Det har nämligen visat sej att dom ryska hackarna som hackat myndigheterna i Georgia, kommer från datorer som tillhör:

DHS

.

Hur mycket har du läst om det i svensk media?

Annons:
Huygens
2016-12-17 23:33
#1

Det är möjligt att ännu fler ryska hackare kan komma att avslöjas.

En artikel i WSB-TV Ch 2 Atlanta (ABC-delägd?) rapporterar att även delstaterna Kentucky och West Virgina kan ha lyckats spårat ryska hackare som gjort intrångsförsök på myndigheternas presidentvalsdatorer.

Dom ryska hackarna har spårats till IP-adresser som går till:

DHS

Huygens
2016-12-18 16:24
#2

Vad kan bakgrunden vara till att DHS hackat USAs presidentvalsdatorer och sedan använt CIA för att lägga skulden på "ryska hackare"?

Det finns lite olika anledningar enligt amerikansk alternativmedia. Den första orsaken är att DHS försökte före presidentvalet att ta kontroll över alla delstaters datorer kopplade till USAs presidentval. DHS argument var att presidentvalsdatorerna var "samhällskritiska" och skulle därför bara hanteras och kontrolleras av USAs Säkerhetsdepartement DHS och ingen annan.

Flera delstater protesterade och här är en analys från 17 oktober (10 min) när DHS var mest intensiva med att ta över delstaternas presidentvalsdatorer. OBS, det är inte enbart valmaskinerna som avses, utan alla valdatorer, även väljarregistreringsdatorerna, insamlings- och rösträkningsdatorer mm.

DHS ville ha full kontroll över alla presidentvalsdatorer.

Så blev det inte och Hillary förlorade.

.

Det andra skälet är att miljontals falska väljare eller falska röstregistreringar måste helt enkelt raderas efter valet för att dölja valfusk, och av den anledningen kan DHS ha behövt ha full kontroll över alla delstaters valdatorer.

.

False Flag - Falsk Flagga?

För bara några dagar sedan, 2016-12-11, lyfte USAs tidigare FN-ambassadör John Bolton frågan om president Obama genomfört en falsk flagga före och under presidentvalskampanjen för att kunna lägga skulden på "ryska hackare".

Se klippet på USAs FN-ambassadör John Bolton på FOX NEWS (4 min).

FOXs TV-värd sk*ter nästan i byxorna när John Bolton börjar prata om att Obama genomfört en falsk flagga via USAs säkerhetstjänster för att lägga skuiden på "ryska hackare".

Lyssna på klippet och hör hur FOX-värden börjar darra på rösten.

.

Väldigt få nyhetskanaler har nämnt att DHS försökte hacka valdatorerna i Georgia, Kentucky och West Virginia. Jag listar några av dom få kanaler som tagit upp saken och intervju med statssekreterare Brian Kemp:

WSB-TV Ch 2 Atlanta (2 min).
WSB-TV Ch 2 Atlanta, annan intro (3 min).
FOX 5 Atlanta (2 min)

FOX NEWS om DHS hackning (3 min).
The Ring of Fire, mycket liten lokal nyhetskanal (4 min).
INFOWARS, reporter Millie Weavers (?) om DHS-hackningen (4 min)

.

Sen finns det ett antal privatar eller halvkommersiella videoklipp som visar själva dokumenten som rör DHS hackande av Georgias presidentvaldatorer i vissa fall med väldigt personliga vinklingar eller religiös prägel av amerikansk typ:

Samuel Ezerzers djupare genomgång av DHS-hackandet (9 min)
Cobe Bertrand om valdatorerna och DHS (4 min).
The Truther Girls, Sonia om DHS dataintrång (11 min).

The American Independent, privatkanal, DHS/hacking (10 min).
Mary Greely läser upp nyheten om DHS (4 min).
Doctor of Common Sense med reklamintro, DHS/Obama (4 min).
Jeff Stewart om DHS och Pizzagate (12 min).

.

Det finns flera videoklipp som nämner kopplingen mellan DHS och Pizzagate. Cobe Bertrand tar även upp falskflaggan vid Boston Maraton och länkar den till DHS.

Också datumen för DHS hackingförsök är signifikanta. Det är antingen när väljarregistreringsdatabasen stängt, datum runt presidentvalet 8 november eller viktiga datum nära primärvalen.

Det indikerar att DHS försökt hacka delstaten Georgias valdatorer nära datum som är viktiga ur presidentvalssynpunkt.

.

Kanske är DHS-hackandet av delstaternas valdatorer en skandal i samma omfattning som Pizzagate?

Huygens
2016-12-18 22:17
#3

(Korrigering, INFOWARS reporter är Lee Ann McAdoo.)

fatcat
2016-12-19 23:04
#4

Wikileaks som publicerade det hackade innehållet har ju själva gått ut med att det inte är ryssarna. Såvitt jag vet så styrs de inte av någon politisk agenda mer än att de vill publicera sanningsenliga dokument till skillnad från amerikanska underrättelsetjänsten som länge sysslat med desinformation. Demokraterna har länge gillat Wikileaks, från att man visat bilder på hemskheter i Irak men sedan Hillarys mejl publicerades på deras hemsida så har de ingått i en misstroendekampanj där man påstår att de samarbetar med främmande makter, antagligen eftersom det inte är "rätt" avslöjande. Hade de lagt ut smaskiga saker från Trump så gissar jag att ingen, vare sig CIA eller media hade protesterat eller fabricerat.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Huygens
2016-12-21 13:02
#5

Det är lite bekymmersamt det där med Wikileaks, då Assange inte setts till sedan 17 oktober. Flera skriftliga meddelanden har i mina ögon varit högst krystade. T ex den skriftliga "förklaringen" som tillskrevs Assange på 19 sidor, den är inte riktigt hans sätt att uttrycka sej. Det är många på nätet som frågar sej om Assange mördats eller kidnappats av säkerhetstjänsten.

.

Redan i somras fanns det sakkunniga som sa att dom läckta Hillary emailen, läckts av delar av USAs säkerhetstjänst. Anledningarna till läckorna kan variera, t ex att testa Wikileaks organisation men också att delar av säkerhetstjänsten tröttnat på Hillarys vårdslöshet och korruption där inga värden längre gäller.

Vi ha FOX NEWS (6 min), där TV-värdarna och domare Andrew Napolitano säger att Wikileaks läckta Hillary email har läckts av NSA eller liknande säkerhetstjänst.

Även One American Network tar upp nyheten att NSA har kopior på Hillary raderade email (2 min). Både läckan i DNC och läckan från Hillarys emailserver kan ha läckts av NSA till Wikileaks.

Som källa uppges den i mer än 30 år NSA-anställde William Binney, som är visselblåsare och som säger att läckorna kommer från så många ställen att det är osannolikt att en enda person läckt allt. Så antingen har många personer oberoende av varandra läckt till Wikileaks eller NSA har själva läckt ut hemliga email (2 min).

.

HA Goodman funderar (12 min) på om det kan vara Chelsea Clinton eller Huma Abedin som läckt Hillarys email, då dom två förstnämnda är dom enda som haft tillgång till alla emailservrar på alla platser som läckt, enligt tidningen The Hill.

fatcat
2016-12-21 22:30
#6

#5 Assange kanske inte setts till på länge då han fortfarande riskerar fängelse såvitt jag vet. Han har iaf gjort flera offentliga uttalanden sen 17 oktober. Här är bland annat ett youtubeklipp på honom den 30:e oktober // https://www.youtube.com/watch?v=_sbT3_9dJY4 Här en artikel av Daily Mail ang rysk inblandning där han själv är källa från den 16:e december. // https://www.google.se/amp/www.dailymail.co.uk/news/article-4039310/amp/Wikileaks-founder-Julian-Assange-goes-offensive-claims-Russia-Clinton-emails-saying-Kremlin-NOT-source.html?client=ms-android-samsung

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Annons:
fatcat
2016-12-21 22:39
#7

Det intressanta i artikeln från Daily Mail är att varken FBI eller national intelligence tror på CIA:s påstående om rysk inblandning. Dessutom säger en källa att läckan ska ha kommit innefrån av någon som har tillgång till dokumenten.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

fatcat
2016-12-21 22:56
#8

Något att minnas är också att Wikileaks oftast får dokument genom läckor. Vet inte om ni minns Bradley Manning eller Snowden? Sistnämnda är jag dock osäker på om han samarbetat med Wikileaks.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Huygens
2016-12-22 00:18
#9

#6 Den intervjun uppvisar tecken på att vara fejkad och datoranimerad. Vet vi ens när den är gjord? Ser du någonsin både Pilger och Assange samtidigt i bild?

Det finns en analys av möjligt datafejk, det intressanta börjar ca 2 min in i videoklippet här (6 min).

Assange har inte visat sej i fönstret sedan 17 oktober. Bild och röst kan fejkas i video. Assange försvann i samband med dom första iakttagelserna av Pizzagate, innan namnet ens skapats och en tid efter framträdde både politiker, media och Påven med krav på att stoppa "falska nyheter".

Efter ett tag genomförde myndigheterna falsk flagga Ping Pong och mycket verkar vara riktat mot just Pizzagate. I Storbritannien finns en hel utredning med målsättning att lägga locket på sedan många år, den sk IICSA samt här2 och här3.

Och kan du förklara det dolda meddelandet help him (eller hilp him, hilp i)?

Huygens
2017-01-04 16:20
#10

Falska Nyheter?

För ett antal dagar sedan publicerade The Washington Post en nyhet att ryska hackare, hade hackat ett elkraftverk i Vermont.

Tidningen Forbes kan nu visa att artikeln i Washington Post var ljug och kallar artikeln "Fake News". Tydligen rörde sej incidenten om att en bärbar dator fått ett virus. Datorn var ej kopplad till elkraftverket.

Någon koppling till ryssar har heller inte funnits till det vanligt förekommande viruset, ett sk malware, som drabbade datorn.

.

Likadant har tidningen The Intercept undersökt Washington Posts artikel om kopplingen mellan John Podestas email, ryska hackare och det påhittade påståendet att elkraftverket i Vermont hackats. Det hela visar sej vara en fabricerad historia av Washington Post.

Ljug.

.

I det hetsiga och politiserade debattklimatet i USA, vill många demokratiska politiker och även en del republikaner väldigt gärna demonisera samt smutsa ryssarna och Trump. I synnerhet som valresultatet föll ut så illa för Hillary Clinton.

Hämnd är dagens ord.

Och i kölvattnet följer "falska nyheter" som sedan papegojas av alla världens tidningar. Det är därför som hemska "ryska hackare" som hackat USAs elnät ges skulden. Fast det var ljug. Det var en bärbar dator, ej kopplad till kraftverket i Vermont, som fått ett välkänt virus av malware-typ. Och några ryska kopplingar fanns inte.

Det hela var påhitt.

.

TItta på SVT.

Bild på Putin publiceras av SVT, då måste han vara skyldig.

Eller hur?

Hittar ni en enda artikel som berättar att The Washington Post spred falska nyheter och att SVT reflexmässigt papegojade lögnen?

Hela temat med lögnerna om att USAs elnät kunde vara hackat har mycket karaktären av en falsk flagga. Skulden läggs på tredje part och myndigheterna hoppas på allmänhetens reaktion "att något måste göras". Myndigheterna kan sedan presentera sin "lösning" på det fabricerade "problemet".

[Bermudas]
2017-01-04 22:14
#11

#10 "Hittar ni en enda artikel som berättar att The Washington Post spred falska nyheter och att SVT reflexmässigt papegojade lögnen?"

Dom kanske inte vill erkänna att dom är papegojor? Sånt kan va pinigt

Huygens
2017-01-07 15:01
#12

USAs säkerhetstjänst avslöjar nu identiteten på en av dom hemska Putinlojala hackarna. Det är fotomodellen (?) Alisa Shevchenko som sägs ha hackat det amerikanska valet så att Hillary Clinton förlorade.

DailyMail publicerar en bild på den misstänkte hackerskan. Som hämtad ur spionskolan till en Hollywoodfilm.

Upp till toppen
Annons: