Annons:
Etikettövrigt
Läst 2205 ggr
[helga21]
2017-01-01 20:58

Ska våldtäktsmän verkligen få stanna

"Det är något galet med ett samhälle som kastar ut hårt arbetande människor för att de tjänar några kronor för lite, men samtidigt beslutar att inte utvisa män som har våldtagit ett barn eftersom de ”skulle drabbas mycket hårt” av utvisning. Är det någon som inte tycker att våldtäktsmännen faktiskt förtjänar det?"

http://www.kristianstadsbladet.se/ledare/ska-valdtaktsman-verkligen-fa-stanna-nar-skotsamma-manniskor-skickas-hem/

Annons:
Agafia
2017-01-01 21:31
#1

Jag tycker de har förverkat sin rätt att få stanna kvar i Sverige efter avtjänat straff . De har själva försatt sig i den situationen och det är inte synd om DOM , den som fått sitt liv förstört är offret ! Om jag fick bestämma skulle de dömas till kastrering utan bedövning 😡

hankans91
2017-01-01 22:12
#2

De vill komma till ett säkert land där det är fred i. Men istället beslutar sig dessa unga flyktingar för att begå en våldshandling och gör samhället i sin tur osäkert här. Vilken rätt har de för att stanna kvar här då? Jag tycker som #1 de har förverkat sin rätt att stanna kvar.

mangemani4
2017-01-02 01:27
#3

skötsamma och de som anpassar sig, absolut, de är välkomna, ut med resten, de har inget här att göra.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Cragan
2017-01-02 09:51
#4

avskum har vi tillräckligt med dom infödda inte f-n behöver vi importera o dom som förgriper sig på barn dom borde man utsätta för djurförsök som bedömts för plågsamma för att utsätta djur för

Pysslan
2017-01-02 11:50
#5

Ut med dem! Det finns andra som bättre förtjänar de platserna i Sverige.

eftersom de ”skulle drabbas mycket hårt” av utvisning  --  var och en får ta eget ansvar för sitt agerande! Uppenbart är att andra drabbas hårt av utebliven utvisning. Vad finns det för garantier att dessa ODJUR (riktiga män våldtar inte!) inte fortsätter att våldta barn???

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

gruvel
2017-01-02 12:51
#6

Begripligt att en del tycker man förverkat sin rätt till medborgarskap.

Som jag förstår svensk justis har man mer omsorg om förövare än deras offer. Tänker domstolsjurister så att skadan är redan skedd, offret skadat för gott eller dödat, varför förövrares framtid är viktigare tänka på vid ev. straffutmätning?

I gruppvåldtäkten (DNA-spår från fimpar och annan bevisning) i Ludvika 17/10 2015 dömdes de tre förövarna i tingsrätt till fängelse och utvisning.  Men hovrätten fann att ingen säkert kunde bindas vid våldtäkterna fastän alla bevisligen fanns på plats. De friades och fick skadestånd. Flickan fick då ingenting men tidningskrönikören Lamotte startade  en insamling åt henne som gav tydligen några hundratusen.  Denna frivilliga hjälpìnsamling åt vissa brottsoffer, vilkas öde svensk justis inte förmår se, kunde få bli en institution i samhället om man kan undvika ev. missbruk. (Nog skulle det reta somliga.)

Annons:
[helga21]
2017-01-02 15:58
#7

NÄR har man förverkat sin rätt att få stanna i Sverige anser ni? Bara en fråga inget påstående men jag skulle gärna vilja veta! Kom med förslag pp brott som ska rendera i livstid utvisning.

mangemani4
2017-01-02 16:14
#8

se det såhär, NÄR har en gäst som flyttat in hos dig förverkat sin rätt att få bo hos dig? om personen börjar att ställa krav, tex på att maten du äter inte passar honom/henne och du måste börja äta den maten som denne äter, om personen kräver att få sova i din säng och du får sova på soffan, när personen inte gillar dina regler och varken respekterar eller accepterar dem utan kräver att de ska ändras så det gynnar gästen, när gästen börjar att snylta på dina pengar som du har jobbat ihop, när gästen börjar att vandalisera i ditt hem, ställa till med en massa och kanske tom ger sig på dig själv, har denne då fått sin chans enligt dig att kunna anpassa sig och bevisa att han eller hon kan bo under samma tak som dig? skulle du själv ha velat att sparka ut denne?

och vi kan väl lägga till en snyft story om att gästens hus har brunnit ned, därför boendet hos dig, skulle du tänka och resonera som typ varje vänstermupp gör, typ "jamen, han/hon har inte haft det så lätt, så det är helt ok det denna gör, helt acceptabelt" eller skulle du sparka ut denne?

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

[Hayabusa]
2017-01-02 16:21
#9

Undrar hur det gick för killen som blev våldtagen?

[helga21]
2017-01-02 17:45
#10

# 8 Det låter förnuftigt tycker jag! Nej jag vill inte ha någon sådan boende hos mig.

mangemani4
2017-01-02 18:23
#11

 applicera sedan mitt scenario och ditt svar med verkligheten, så har du mitt svar(och många mer) på din fråga.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

[helga21]
2017-01-02 19:30
#12

# 11 😃

[VCG1997]
2017-01-02 23:49
#13

Om personen har svenskt medborgarskap så vore det ren nazism att utvisa någon oavsett vilket brott personen begått. Sedan så håller jag med om att det är betydligt värre att utvisas för att man tjänat för lite. Det finns många fina människor som idag inte får sina skyddsbehov uppfyllda vilket är fruktansvärt. Oavsett var man föddes eller hur länge man har bott i Sverige så är det så att man är svensk om man har svenskt medborgarskap. Man kan inte dela in svenskar då i grupper som ska ha olika skyldigheter och rättigheter utifrån etnisk bakgrund. Det är samma sak som att ha dödsstraff för korta personer men inte för långa eller att alla heterosexuella personer som gör brott skulle kunna komma undan med böter oavsett brott men att det inte skulle vara så för homosexuella. Alla medborgare i ett land ska ha samma rättigheter och skyldigheter. Det är viktigt att komma ihåg att människor från andra länder är precis som vi. Dem våldtar, mördar, slår, stjäl osv precis som etniska svenskar gör, varken mer eller mindre. Det är precis som med etniska svenskar så är majoriteten skötsamma medborgare.  Det finns dåliga och bra människor i alla länder, kulturer, religioner och samhällen. Att människor skulle få olika straff utifrån sitt ursprung är ren nazism och går emot alla lagar världen över. Det är fruktansvärt att det finns människor som tycker att man ska dela in oss i raser och behandla oss olika. Jag blir allvarligt orolig över att vi inte har kommit längre än så år 2017.

Annons:
mangemani4
2017-01-03 00:38
#14

sant att vi alla är människor, men människor har den lilla nackdelen att inte vara "inprogrammerade" med exakt samma syner och tro. att säga att de som följer islam(islam som är brett utspritt över en människo mängd som ligger på dryga 1 miljard) är exakt lika som oss här i europa, vare sig det gäller synen på kvinnor, våldtäkter, kaos osv, vet inte vad han/hon pratar om, har inte läst koranen(koranen som alla de som går efter islam följer) eller är väldigt naiv, sant att vi är samma människor, men med helt skilda syner och tro. läs koranen, du kommer att bli mörkrädd när du läser allt brutalt och sjukt som står i den och det finns fullt med människor här i sverige som skrämmande nog fortfarande befinner sig i den islamiska tron och följer koranen. islam är en farlig religion, inte sund på något som helst sätt, speciellt inte mot kvinnor och det inser man också efter man har läst koranen.

men sen har vi ju de som kommer hit och slängt den islamiska tron där den hör hemma när man bor i sverige, i soptunnan och anpassar och sköter sig och de är mer än välkomna här enligt mig.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

[VCG1997]
2017-01-03 00:58
#15

Mina pojkvänner har uteslutande varit födda muslimer förutom min nuvarande som är kristen men som då också växt upp i mellanöstern och dessa har inte haft någon dålig kvinnosyn, skulle aldrig skada någon, skulle absolut aldrig våldta någon och har bra värderingar. Nu har ingen av dessa varit särskilt religiösa av sig.

Just när det gäller våldtäkter tycker jag även det är viktigt oavsett förövaren att det lyfts fram att många offer är killar. Det är lika vanligt att bli sexuellt utnyttjad som kille som det är som tjej, men det finns ett stort mörkertal bland män som blir utsatta. Finns även kvinnor som är förövare till sexuella övergrepp och är pedofiler exempelvis

Personligen är jag ateist och anser att i många fall så har alla religioner förstört. Detta gäller kristendomen, judendomen, islam och övriga religioner. Jag tycker inte om att man utpekar islam som värre än någon annan religion för det stämmer inte. Kristendomen, judendomen och islam handlar i grundbotten om exakt samma sak så det finns inga direkta skillnader mellan religionerna.

Tjeja
2017-01-03 04:51
#16

#7 i min mening, blir man som icke svensk medborgare dömd i Sverige för någon form av våld bör man få permanent utvisningar rakt av!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[VCG1997]
2017-01-03 04:57
#17

#16

Hur kan du anse att det är en legitim anledning att döma en person för resten av livet för ett brott personen begått och hur kan du tycka att det ska behandlas på ett annat sätt än att en svensk medborgare begick samma brott? Jag accepterar att man har olika åsikter och eftersöker allmänt mer respekt när det gäller diskuterande av olika sakfrågor även om åsikterna sticker åt väldigt olika håll. Jag undrar bara varför du tycker så och varför du tänker på det sättet? Enligt mig så borde alla boende i Sverige ha samma rättigheter och skyldigheter oavsett om man är papperslös eller har svenskt uppehållstillstånd. Om man ska tycka att utvisning är ett bra straff för våldtäkt så var ska vi utvisa alla dem etniska svenskar som begår dessa brott i högre grad än utrikes födda?

Tjeja
2017-01-03 05:28
#18

Långt ifrån alla svenska medborgare är etniskt svenska! Så det handlar inte om etnicitet utan om nationens ansvar mot sina medborgare! DVarför ska man annats alls ha något medborgarskap i något land om det inte gör någon skillnad? Statens ansvar är i min mening sina medborgare! De skall skyddas från hot utifrån och innifrån. De hot som kommet innifrån, dvs våra egna medborgare får nationen ta ansvar för inom nationens gränser. De som inte tillhör nationens medborgare får de land som de kommer ifrån och har närmast medborgarskap/släktskap med ta ansvar för! Så ser jag det! Vi har nog av våra egna våldsverkare här att ta ansvar för. Vi har ingen skyldighet att ta på oss ansvaret för övriga världens våldsverkare för det! Jag vill inte att Sverige skall bara en fristad för världens alla våldsverkare o kriminella att fly till för att leva ut sina lustar här istället! Men så är det nästan idag. Varför ska vi slösa dyra resurser på våldsverkare som inte är vårat ansvar och sedan utvisa folk som sköter sig och dessutom försörjer sig själva till största delen? Men du.. Vi kan ju bjuda hem våldtäktsmännen och mördarna att bo hos dig så får du försörja dem? Under tiden hjälper jag mina flykting och invandrarvänner som kämpar för att göra rätt för sig att plugga, lära sig svenska och skaffa sig jobb istället! För det är något jag pysslar med och brinner för!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[VCG1997]
2017-01-03 05:48
#19

#18

Jag har aldrig påstått att alla svenska medborgare skulle vara etniska svenskar. Jag bryr mig inte heller om etnicitet det minsta. Är man svensk medborgare så är man lika svensk som alla som föddes här.

För mig säger bara inte ett medborgarskap så mycket. Om du tänker på detta ur mitt perspektiv. Personen är inte svensk medborgare och saknar därför vissa rättigheter vilket jag tycker är fel men jag vet att reglerna ser ut så idag. Jag tänker så att utvisning för flyktingar är indirekt ett dödsstraff. Man skickar tillbaka personen för att dö i sitt ursprungsland. Våldtäkt och andra våldsbrott är fruktansvärda men tycker du verkligen att man förlorar rätten att leva? Utgången vid utvisning blir att personen dör i sitt hemland istället för att avtjäna ett långt straff i svenska fängelser.

Det är självklart fel att utvisa människor som sköter sig och jag håller med om att ifall någon ska utvisas så är det människor som begår hemska brott. Däremot är min klara ståndpunkt att vara emot dödsstraff vilket utvisning är en indirekt form av.

Jag har aldrig sagt att jag vill ha våldtäktsmän eller mördare hemma hos mig, det vill jag verkligen inte. Jag tycker att dem ska straffas, med längre och hårdare straff än idag men jag anser inte att dem ska dö.

Jag är även en människa som vill tro på att människor kan förändras oavsett vilket brott personen begått och oavsett vem personen är. Jag har en tro på att även den hemskaste utav människor kan med tiden lära känna sin goda sida, döda sin onda sida och hitta sitt sätt att bli en fin människa.

Jag kämpar också för flyktingar som kämpar för studier, jobb, lära sig svenska och bli en naturlig del av det svenska samhället. Jag har många vänner som är flyktingar/invandrare och min pojkvän är flykting.

Jag fördömer dessa brott och personerna som begår dessa brott i precis samma omfattning som andra i denna tråd men jag anser inte att man ska behandlas annorlunda än andra personer i detta land när det kommer till vilket straff som utges. Jag tycker det ska vara sammas straff för samma brott oavsett om personen äger ett medborgarskap eller inte. Jag tycker att alla personer som lever i Sverige är  svenskar.

Jag vill bara minska rasismen i samhället och minska diskrimineringen. Kärlek och respekt är vad hela våran värld behöver. Vi behöver inget mer förakt och hat.

[Hayabusa]
2017-01-03 09:49
#20

Ett års sluten ungdomsvård. Är det konsekvensen av ett övergrepp som detta? I min värld är det inte rim & reson. Jag undrar hur offret känner sig?

Annons:
Tjeja
2017-01-03 11:06
#21

#19 i en drömvärld där alla vill alla gott och ingen vill skada någon annan, där är nationsgränser och medborgarskap överflödigt! Men du och jag skiljer våra resonemang vid tron på alla människors inneboende godhet. Vi kan inte som enda land i världen ta bort våra landsgränser och resonera som du att har man tahit sig hit så hör man hit och ska ha samma rättigheter som alla andra som befinner sig här. Jag håller med om att det är en vacker tanke men det fungerar inte så! I verkligheten har vi begränsade resurser och måste prioritera på mågot vis. Där går icke medborgarbrotslingar fetbort för mig! Ja det är tragiskt att utvisa någon till döden. Men tror du att grabbarna i artikeln ovan hade begått denna våldtäkt om de vetat att det innebar direktutvisning och döden? Ja.. om en våldsverkare är medveten om konselvensen och föraktar sitt liv så att de riskerar utvisning till döden för en utlösning. Då är det deras val och inte mitt ansvar! Hur sorgligt jag än tycker det är! Det vi ändå diskuterar här är ju hur lagen är utformad och tolkas i rätten med artikeln som exempel. Jag vill se en hårdare men även klarare och tydligare lagstiftning som tar ansvar för vårt land och lämnar över det ansvar som inte är vårt till de ansvaret tillhör!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[VCG1997]
2017-01-03 12:16
#22

#21

Om du tolkade mitt inlägg som att jag ville skrota alla landgränser här och nu och låta hela världen bo precis var dem vill så tolkade du fel.

Jag är för en mycket generös flyktingpolitik och på lång sikt så skulle jag vilja ha en fri invandring men för att detta ska fungera i praktiken så krävs det att många länder kommer överens om detta så att inte alla hamnar här. Med andra ord så är fri invandring och mindre betydande gränser än så länge en fin utopi.

Jag utgår ifrån dagens samhälle när jag säger att alla som bor i Sverige borde betraktas som svenskar och få samma rättigheter samt skyldigheter. Ditt motargument bygger på att jag skulle propagera för att alla i hela världen får bo i Sverige vilket jag inte har sagt. Och idag så är det ju knappast så att alla världens flyktingar bor i Sverige. Sverige har tagit emot cirka 1.6 promille av jordens flyktingar och nu tar vi ju knappt emot flyktingar med den nya inhumana asylpolitiken.

Sverige ska inte ha ansvar för boende i andra länder men ska ta ansvaret över alla som idag bor i Sverige. Oavsett om personen har medborgarskap eller inte.

Jag tycker att svenska straffsystemet är ett skämt. Straffen för dem flesta brott är alldeles för korta. Det är helt sjukt att svenska rättssystemet straffar fildelare hårdare än våldtäktsmän och mördare. Nu tycker ju jag att fildelning exempelvis inte borde klassas som ett brott och borde vara lagligt. Det är en annan diskussion men tog upp det som ett exempel.

Jag förstår det där sista du skrev men problematiken ligger i att de länder det handlar om tar inget som helst ansvar för sina invånare. Personen kan inte återvända för då dör den. Egentligen så ger man förövaren ett val vid utvisning. Den får välja mellan att dö i sitt hemland eller att vara statslös och således aldrig få några rättigheter eller ett värdigt liv. Detta öde tycker jag inte ens en våldtäktsman är värd.

Cragan
2017-01-03 13:19
#23

#19 skulle skadorna på psyket på dem som blir utsatta för pedos o i vissa fall blir utsatta som äldre dvs våldtäkt så skulle du nog inte vara så benägen att ge den typen av avskum en andra chans.
jag själv ser dem skadorna för det är mitt psyke och jag kan på rak arm säga är det synd om dom jävlarna för att dom kan dö är det då inte värre för offren som får leva med sina skador hela livet för det är då fan inte något som försvinner.

[VCG1997]
2017-01-03 13:25
#24

#23

Jag tror faktiskt att man kan komma över och bli psykiskt hel efter att ha blivit utsatt för hemska grejer. Det har hänt många dåliga saker i mitt liv men jag mår ändå bra idag. 

En intressant fakta om folk som åker dit för pedofili så som du uttrycker ''på dem som blir utsatta för pedos''. Detta är inte bara generalisering utan det är fakta att den klara majoriteten är äldre vita etniska svenskar. Pedofili är ett brott där utrikes födda och invandrare är kraftigt underrepresenterade. 

Jag tycker inte att något brott kan göra att en person förtjänar att dö. Det finns saker jag hatar. Det finns personer jag hatar. Det finns vidriga människor men jag tycker inte någon förtjänar att dö.

Skulle dock gärna utvisa alla nazistiska och hatiska hardcore-sverigedemokrater.

Cragan
2017-01-03 13:36
#25

#24 låt dem dö är för snällt håll liv i avskumen o sätt dem så dom gör någon nytta som tex ersättare för djur när försöken bedömts som för oetiska för att utsätta djur för dem. 
en annan intressant sak är att många av dem blev utsatta som barn så deras sätt att hantera det blir att utsätta andra tror du fortfarande att dom kommer över det? dom är till o med mer skadade än vad jag är jag har iaf bara förlorat allt vad empati o annat känslomässigt dravel kallas förutom hat och hatet har tjänat mig väl då det höll liv i mig i många år

Denna kommentar har tagits bort.
Cragan
2017-01-03 14:21
#27

#26 ja fy mig att ha dyslexi å låg iq för 160+ är väll lågt

Annons:
[VCG1997]
2017-01-03 14:31
#28

#27 Jag betvivlar starkt att du skulle ha 160+ i IQ då det är gränsen för att klassas som geni. Personligen ligger jag bra mycket högre än genomsnittet på 148 i IQ. Det är inte bara skriftspråket som är på låg nivå. Dina ordval, och sätt att tala om människor är katastrofalt. Åsikterna bygger inte på någon relevant information heller utan det enda som genomsyras är rasism och hat.

Cragan
2017-01-03 14:53
#29

#28 rasism kräver att jag ser ner på idioter pga att dom är av annan etnicitet än mig o den detaljen skiter jag högaktningsfullt i jag diskriminerar inte bland avskum då mitt hat räcker mer än väl till dom alla.
så läser du in rasism i mina inlägg då jag inte ens berör etnicitet så läser du saker som ej står
har 164 i iq endligt iq test min eq ligger dock under vad som anses som minimum 74 låg det på om jag minns rätt kan dock säga att min iq profil dock ej är jämn men troligen skulle ligga högre om det ej var för dyslexin endligt den som höll i testet

[VCG1997]
2017-01-03 15:11
#30

#29

Jag blir faktiskt yr i huvudet och får huvudvärk i ett försök att begripa vad du har skrivit. Det går inte att ta någonting du säger seriöst med denna låga intellektuella nivå.

[Bermudas]
2017-01-03 15:22
#31

#30 jag har inga som helst problem med att läsa vad Cragan skriver i #29 Du kanske också har dyslexi? Jag menar att du kanske har lite svårt att förstå skriven text? Det är därför du blir yr? Om så är fallet kanske du ska sträcka ut din hand till Cragan och visa lite förståelse? Om du inte har dyslexi så kanske du ska släppa diskussionen från och med nu…eftersom du blir yr menar jag och eftersom diskussionen hamnat lite of topic

[VCG1997]
2017-01-03 15:35
#32

#31

Jag har verkligen inte dyslexi utan jag anser bara hens text obegriplig då den är så fruktansvärt katastrofal skriven.

[Bermudas]
2017-01-03 15:41
#33

#32 Ja vi vet nog gott och väl vad du anser vid det här laget. Tillbaks till ämnet tycker jag nu.

Cragan
2017-01-03 15:43
#34

#32 du vet att ditt jag har verkligen inte kan tolkas som att du ser ner på oss som har den funktions nedsättning.
så då måste jag ju bara fråga hur ser du på folk med andra psykiska eller fysiska funktions nedsättningar?

Annons:
[VCG1997]
2017-01-03 15:50
#35

#34

Jag ser inte ner på människor med funktionsnedsättningar. Det är snarare dina åsikter som jag ser ner på. I alla fall så hör inte dina skrivsvårigheter till ämnet.

Cragan
2017-01-03 16:18
#36

#35 bara för o jävlas lite så tänk på hur du skriver det kan ju tolkas fel.
om du inte delar mina åsikter det berör mig faktiskt inte minsta lilla inte heller att du har svårt för hur jag skriver eller ens om du tror på mig.
men att du försöker skriva ner skadan pedos o andra sexuella predetatorer gör det är något jag bryr mig om.

[Bermudas]
2017-01-03 16:21
#37

#35 Vilka åsikter ser du ner på? Du förstår ju inte vad Cragan skrev? ( sa du själv) Vill du att jag ska översätta #29 till dig? Det står att hen inte bryr sig ett dugg om etnicitet utan bara om handlingen. ( om du läser igen så tror jag nog du ser det själv) Det framgår längre upp att Cragan personligen har erfarenheter som satt sina spår för livet och därför inte känner sig minsta hågad att visa nåd mot dessa pedofiler. Du kanske tycker det är vackert och fint att låta pedofilerna få stanna och förstöra livet på några ungar till, men alla kanske inte är lika storsinta som du.

Cragan
2017-01-03 16:29
#38

#37 se på tusan det är visst läsbart utan att läsa in att jag är rasist i det hela 🙂

[Bermudas]
2017-01-03 16:30
#39

#38 det var inga problem alls! ;-)

[Hayabusa]
2017-01-03 16:34
#40

#39 Ja, det handlar väl om intellektuell nivå :)

[VCG1997]
2017-01-03 16:40
#41

Skrattretande att försöka vända på detta som att jag inte skulle ha en tillräckligt intellektuell nivå. Jag har A i samtliga ämnen i gymnasiet och ett IQ på 148.

Jag ser ner på åsikterna att kalla folk för avskum och säga att dessa människor förtjänar att plågas så som djur idag görs. Jag tycker att dem förtjänar att sitta i fängelse men anser också att dessa individer ska ha rätt till vård och rehabilitering. Det finns möjligheter att bli frisk och många sexförbrytare återfaller inte i brott.

Annons:
[Hayabusa]
2017-01-03 16:51
#42

#41 Fast skriver du så bra, egentligen? I #26 hackar du på Cragan, men inte är väl du så perfekt heller?

[VCG1997]
2017-01-03 16:56
#43

#42

Jag skriver nästan perfekt i jämförelse med den personen i alla fall. Jag har ju ändå lyckats få A i samtliga svenskakurser. Däremot får jag tänka mer när jag skriver på svenska än engelska och därför så kan jag göra väldigt små missar när jag är trött eller stressad. Jag är mer bekväm med det engelska språket men jag tycker ändå att jag har lyckats bra med det svenska språket också.

[Hayabusa]
2017-01-03 16:59
#44

#42 Säkert. Men ibland kan det vara bra att inte kliva upp på alltför höga hästar:)

mangemani4
2017-01-03 17:00
#45

# 15 ja? de är uppenbarligen några utav de vettiga som har lämnat den farliga religionen islam bakom sig, anpassat sig och sköter sig, men de som fortfarande följer islam, vare sig här eller i mellanöstern, har denna medeltida syn på allt i stort sätt, där kvinnoförtryck och förstörelse är mainstream. läs på om islam och koranen så kommer du att förstå vad jag menar, att använda anpassade muslimska män, säga att "jamen de är ju så och det betyder då att islam inte är så" och sen tro att det är så och att islam är en fredlig och och sund religion som inte skiljer sig något nämnvärt från våra syner och sätt att leva här i sverige, det duger inte för du kan uppenbarligen ingenting om vare sig islam eller koranen, du använder bara anpassade muslimska män som en referens. är det så att du inte vågar att läsa på om islam och koranen? det är rätt så vanligt faktiskt, att istället för att ta reda på hur det ligger till, ställa sig med fingrarna i öronen och totalt ignorera den bittra sanningen, det är många som gör så faktiskt, bara vill sitta och påstå en massa saker men som de inte har en aning om. nä, ta ur fingrarna ur öronen, studera islam och koranen, så ska du få se hur fel du(och många andra) egentligen har.m en vågar du inte utan istället väljer att stå kvar med fingrarna i öronen, tja, då är diskussionen rätt så hopplös.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

[VCG1997]
2017-01-03 17:52
#46

#45

Faktum är att du kommer med många felaktiga påståenden i ditt inlägg.  Jag är påläst när det gäller religion och detta gäller även Islam. Jag har även läst delar av både koranen och bibeln. Det innehåller inga större grundskillnader. Man märker att det är samma historia. Det finns väldigt få skillnader. Det finns många myter om just koranen vilket är fel. Det står ingenstans i koranen att en man ska ha rätt till flera fruar eller att det skulle vara okej att slå sin kvinna. Det är egenpåhittade regler som extremister inom den islamska kulturen har kommit upp med. Det finns många sådana saker inom kristendomen också. Det står ingenstans i bibeln att ensamstående mammor ska jagas och brännas på bål men det finns allvarligt djupt troende kristna som tycker det. Det är lika många kristna som muslimer som exempelvis hatar homosexualitet. Jag gav ett konkret exempel på bra människor från islam som jag känner och har tidigare känt. Muslimer är som människor är i allmänhet. Det finns bra och dåliga människor i alla kulturer och religioner.

Sluta kasta hat mot muslimer och islam. Inga kulturer eller religioner är bättre än andra.

Agafia
2017-01-03 20:47
#47

Hur har det här blivit en tråd om hur tillvida hen har IQ ditten eller datten ? Det kan bli en egen tråd , knappast något som har att göra med trådtemat 🤔

hankans91
2017-01-03 21:06
#48

#46 Ja det är väl sant att det inte står någonting sådant i Koranen och det står inget rasistiskt i SD:s partiprogram heller. Men ändå säger folk att de som röstar SD är rasister vad anser du om det? Islam är en religion som är gammaldags och kristendomen har förändrats sig ifrån de hemskheter den religion gjorde förr i tiden. Men Islam är en omodern religion som lever kvar i det gamla. Finns folk som stenas ihjäl eller blir halshuggna för att de inte lever på rätt sett. För hur man lever på rätt sett ska tydligen stå i Koranen.

Annons:
[VCG1997]
2017-01-03 21:19
#49

#48

Jag tycker att det är två helt olika diskussioner. Jag anser att sverigedemokraterna har en rasistisk politik. Jag anser att deras väljare röstar på ett rasistiskt parti. Det är många som inte begriper bättre så riktigt alla av väljarna är inte rasister men jag skulle säga att majoriteten är. Fast jag skulle vilja gå längre och säga att partiet till stor del är drivet av nazister och inte bara rasister. När Åkesson gick med i partiet så hade man fortfarande hakkors på möten framme. Det har hittats många oroväckande kopplingar till nazismen inom SD. Och partiet var officiellt medlem i en nazistisk organisation fram tills 2002, det var då dem ville städa upp inom partiet och få partiet att se bättre ut. Men jag personligen köper inte att deras åsikter skulle ändrats. Många av deras representanter har uttalat sig nazististiskt, haft kopplingar till nazistiska organisationer och åkt dit för hatbrott mot bland annat judar.

Det finns sådana fall. Jag kan inte förneka det, men de allra flesta inom islam vill ha fred, tror på rättvisa och är för mänskliga rättigheter. Jag tycker att kristna extremgrupper som Livets Ord är precis lika omoderna. Där finns inga nya tankar. Generellt sett så är inga religioner moderna. Kristendomen är ganska gammeldags också, liksom islam. Det är återigen ingen stor skillnad mellan olika religioner.

Tjeja
2017-01-04 01:30
#50

#22 du skriver om den som utvisas

"Den får välja mellan att dö i sitt hemland eller att vara statslös och således aldrig få några rättigheter eller ett värdigt liv. Detta öde tycker jag inte ens en våldtäktsman är värd."

 

 Det tycker jag att en våldtäktsman som ynglingarna i exemplet är värda! Förgriper man sig med våld i grupp mot en försvarslös person och speciellt ett barn som i detta fallet. Då är man verkligen värd utvisning med tillhörande konsekvenser! Det är deras eget ansvar att hålla sin egen lem i egen hand! Ingen annans! 

 Och lika utopiskt som du inser att det skulle vara att ta in alla världens människor till Sverige, lika utopiskt och verklighetsfrånvänt är 98% av ditt välvilliga resonemang. Du vill så väl men kommer bli totalt och hänsynslöst uppäten och utspottad av de som vill utnyttja din goda vilja till max. Om du har tur kommer du överleva. Jag hoppas du vaknar innan det är försent för dig själv alldeles och slutar "kasta pärlor åt svin" utan enbart lägger din energi och kärlek på de som har mjuka hjärtan, god vilja och faktiskt vill göra rätt för sig!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[VCG1997]
2017-01-04 02:00
#51

#50

Jag tycker väl bara att ingen människa förtjänar att dö. Sedan förtjänar ingen människa att bli våldtagna. Förövarna i exemplet är dåliga människor som förtjänar ett långt straff. Men jag anser fortfarande som princip att alla rättsligt ska få samma straff. Det är diskriminering anser jag att straffa dessa hårdare än inrikes födda för samma brott.

Det beror ju helt på vilket perspektiv och vilken verklighetsuppfattning man har. Ifall man har en viss verklighetsuppfattning så kan mina åsikter anses väldigt verklighetsfrånvända. Om man har en annan verklighetsuppfattning kan dem istället anses fullt ut logiska.

Jag har en god vilja att tro på det goda i människor men jag vet att i vissa fall så borde jag inte ge en chans till dåliga personer. Oavsett personens ursprung så har min välvilja medfört att bli utnyttjad, sviken, bedragen. Jag har varit sån att jag har gett nya chanser till personer som behandlar mig dåligt vare sig det gäller familj, vänner eller pojkvänner/killar man dejtat eftersom jag velat tro på det goda inom människan och att de kan förändras. 

Jag tror på att vissa kan förändras men jag inser väl också att alla inte vill förändras och att många kommer förbli ruttna människor.

Martin
2017-01-04 07:12
#52

#24 Till vilket land vill du utvisa dem, och hur tänker du då utifrån ditt tidigare resonemang om alla människors lika värde och att döma någon för resten av livet? Tänk om den där hatiska SD:aren byter åsikter om 3 år och börjar rösta på något annat parti, eller blir helt neutral utan att bry sig om politiken alls.

Och du ser då alltså, om jag tolkar det rätt som att någon som hatar men inte gör något fysiskt och röstar på SD som en värre människa än en som har våldtagit?

Jag håller med dig om väldigt mycket i dina inlägg i denna tråden, men din #24 har jag svårt för och jag tycker också den rimmar illa med resten av dina åsikter i tråden.

mvh Martin

Martin
2017-01-04 07:18
#53

Jag tycker inte att man skall utvisa någon "för att de förtjänar att få det jobbigt i det land de utvisas till".

Vi har lagar och regler i det här landet, och en av dem är att dubbel bestraffning inte är tillåten. Att utvisa någon i syfte att de skall få det jobbigt är inte rimligt enligt mig.

Däremot anser jag att vi skall ta emot asylsökande om det finns skäl för det, precis som jag tycker att vi skall vara öppna för arbetskraftsinvandring och invandring av andra skäl. Jag ser inget större problem med dessa bitar. Däremot tycker jag att om man begår grova våldsbrott så kanske någon annan som behöver hjälp skall få den chansen. För tyvärr är det ju så att det finns en gräns för hur många vi kan ta emot. Och då tar jag hellre emot någon som är mottaglig för hjälpen och inte begår grova våldsbrott som våldtäkter. 

Det är klart att det går att komma över traumatiska och jobbiga saker i sitt liv. Men, det är långt ifrån alla som gör det. Många som är uppväxta eller kommer från krigsområden har svårt att komma över det, har själv träffat och pratat med många av dem som trots många års terapi har ständiga mardrömmar eller får flashbacks vid t.ex. höga oväntade smällar, eller ljudet av sirener. På samma sätt finns det folk som har svårt att komma över en nära väns bortgång, eller för all del att man blir utsatt för våldtäkt eller andra våldsbrott. Man måste ha respekt för att alla inte är lika (tycker jag), eller behöver olika lång tid på sig att bearbeta händelserna. Tyvärr begår en del som mår psykiskt dåligt också självmord.

Sen ser jag gärna statistik som påstående om att äldre vita är överrepresenterade vad gäller pedofili. Vet inte om du avsåg i världen eller specifikt Sverige, men skulle ändå vara intressant att se vad du baserar påståendet på för jag har inte sett det innan (säger inte att det inte är så, jag har en annan uppfattning men har inte belägg för den).

mvh Martin

[VCG1997]
2017-01-04 11:12
#54

#52 Jag erkänner att jag uttryckte mig väldigt klumpigt just där och jag hade ändrat ordvalen i efterhand om det hade gått att ändra. Min poäng var att jag antar att dem allra flesta som tycker att man ska utvisa människor beroende på etniska bakgrunden på något sätt sympatiserar med SD. SD är ett parti grundat i nazismen med starka kopplingar dit fortfarande och strider allmänt emot alla mänskliga rättigheter. 

Jag uttryckte mig på fel sätt där. Jag menade att eftersom dessa vill utvisa personer på grund av etnicitet så borde ju dessa kunna utvisas på grund av sitt politiska ställningstagande som gynnar högerextremism. Jag tycker inte någon ska utvisas varken för politisk åsikt eller etnicitet men om jag fick makten och var tvungen att utvisa en grupp så skulle jag utvisa SD och andra högerextremister. Jag skulle hellre utvisa priviligierade som strider emot alla mänskliga rättigheter än människor som flytt från krig. 

Det är faktiskt så att nazismen och högerextremister kan skada betydligt fler liv och förstöra så otroligt många fler liv än några enstaka våldsutövare. Det är även känt att sverigedemokraternas represantanter har en högre kriminalitet statistiskt sett än utrikes födda. Så ifall man som folk i tråden tyckte att man skulle utvisa folk som inte sköter sig och bryter mot lagen så är det högerextremister/SD som borde utvisas eftersom det är dem som gör flest brott. 

Fysiskt är inte alltid det värsta som kan hända människor. Personligen så anser jag exempelvis utifrån egna erfarenheter att psykisk mobbning skadar betydligt mer än fysiskt. 

SD vill minska invandringen till noll vilket skadar många tusentals människor som nu får ett nackskott i sitt hemland eller drunknar på havet. SD vill även utvisa svenska medborgare på grund av deras etniska bakgrund vilket skulle innebära att vi inte längre kan inkluderas i FN då vi tagit stora steg mot nazismen som Adolf Hitler förde. SD vill även ta bort möjligheten för homosexuella människor att gifta sig, adoptera och ta bort juridiskt skydd mot diskriminering i arbetslivet. Det kommer orsaka lidande för många människor. SD har även uttalat sig att transsexuella är svårt mentalt sjuka och borde få sin fulla rätt till psykvård istället för könskorrigering. Representanter från SD har även uttalat sig om att sparka på judar, att kvinnor som blir misshandlade får skylla sig själva och minns ni järnrörsskandalen? Detta parti kan skada betydligt mer än 1 våldtäkt så ja, jag anser att de som röstar på SD gör något värre.

Agafia
2017-01-04 11:39
#55

Jag är född i Sverige av utländska föräldrar och jag sympatiserar inte med SD:s värderingar ….. Men trots det tycker jag att personer som inte är svenska medborgare och blir dömda för våldsbrott i alla dess grader , har förverkat sin rätt att bo i Sverige . Vad gäller Pedofiler finns det ingen behandling som kan bota dessa Sexualbrottslingar till fullo , på frivillig väg kan det bli kemisk kastrering . Det fundamentala i Pedofili är att de inte anser sig göra något fel , de älskar ju bara barn ! Om det var ditt barn som blivit våldtagen hur hade du tänkt då ? Nej , tyvärr jag har ingen som helst sympati / empati för pedofiler oberoende vilket medborgarskap .

Annons:
[VCG1997]
2017-01-04 12:01
#56

#53

Jag är för en mycket generös flyktingpolitik och anser att dagens migrationspolitik är inhuman. Jag tycker att vi borde återgå till den mer generösa flyktingpolitiken som rådde innan med mål att påverka andra länder till en mer generös flyktingpolitik. Sedan anser jag att det är en fin tanke att försöka tillsammans med andra länder införa en fri invandring där man inte ens behöver pröva ärenden utan att det ska bara kunna vara att bli svensk medborgare för den som vill det. Det är en orimlig men fin utopi idag men jag tror att det kan fungera i framtiden.

Nu har inte jag levt i krigsområden eller varit med om händelser som går att jämföra med att fly för sitt liv men jag har en hel del traumatiska upplevelser från uppväxten. Det är svårt att komma över vissa av dessa men jag har ändå kommit långt i arbetet att gå vidare även om det är svårt och tar tid. Självklart så har traumatiska upplevelser skadat mig för livet, men det är ingenting som får mig att tänka på självmord. Det fanns en tid då jag hade självmordstankar men jag kämpade mig igenom det och nu flera år senare så är jag frisk från depression, nästan i alla fall. Jag har fortfarande problem med panikångest och depressiva perioder.

Enligt FBI i USA då så har det kommit fram att personer som begår sexuella övergrepp mot barn består av cirka 80% vita människor. https://ucr.fbi.gov/crime-in-the-u.s/2013/crime-in-the-u.s.-2013/cius-home

Det finns även lite äldre uppgifter men som visar att vita människor utgör 70% av förövarna så även fast statistiken över tid skiljer så visar båda tydligt att det är vita män som är den vanligaste pedofilen.                                                                                               http://www.yellodyno.com/html/child_molester_stats.html

[VCG1997]
2017-01-04 12:06
#57

#55

Det är ganska stor skillnad mellan orden sympati och empati. Men jag känner inte empati för pedofiler och ännu mindre sympatiserar med det som dessa människor gör.

Det finns dock ingen statistik som visar att man inte skulle kunna bli frisk från pedofili då många inte återfaller i brott. Däremot är det självklart så att dessa kan utföra brott och bara inte bli dömda för det och då syns det ej i statistiken.

Jag har hela tiden varit tydlig med att jag anser våldsbrott, våldtäkter, sexuella övergrepp och pedofili fruktansvärt. Det finns ingenting som försvarar den handlingen. Min huvudpoäng är fortfarande bara att alla människor som lever i Sverige ska bedömas jämlikt. Det är diskriminering att ha olika straffpåföljder beroende på om personen är utrikes eller inrikes född.

Agafia
2017-01-04 12:42
#58

Ingen kan bli botad ifrån Pedofili enl. De som arbetar med dessa på special avd. För just Pedofiler inom Krimminalvården . Det enda som ev. Kan mildra driften är kemisk kastrering på frivillig basis . Då är jag diskriminerande ! Så tillvida att jag tycker att icke svenska medborgare som begått våldsbrott i Sverige skall utvisas till sina hemländer . Svenskar som begår våldsbrott avtjänar sina brott här . Om det är diskriminerande så får det vara det ! Det kan jag leva med , men inte att brottslingar får stanna kvar i Sverige för det är sååååååå synd om DOM !

[VCG1997]
2017-01-04 12:48
#59

#58

Ditt inlägg kan inte tas seriöst såvida du inte kan komma med källor för att pedofiler inte kan bli botade? Det finns nämligen många källor på att man kan bli botad.

Varför tycker du att utrikes födda ska behandlas värre än inrikes födda? Det är rasism och diskriminering.

Agafia
2017-01-04 12:59
#60

Vilka källor visar att pedofili kan botas ? Om så vore fallet varför är dessa återfallsförbrytare ? Jag har varit involverad i flera fall av pedofili ( via olika professioner och nära vänner ) uppgifterna jag fått av insatta yrkesfolk som arbetar inom kriminalvården , har även läst flertalet reportage i olika intresseorganisationers Media . Om du inte tycker det är seriöst det jag förmedlar kan jag tyvärr inte göra något åt . Mer än så här tänker jag inte lägga ner på den här tråden , vi får vara ense om att vi är oense .

[VCG1997]
2017-01-04 13:17
#61

#60

Fast du kan ju inte på fullaste allvar tycka att ''jag har hört det och läst det där och där'' räcker som argument? Jag har alltid fått lära mig vikten av källhänvisning i skolan när man kommer med påståenden. Sedan kan man ibland få granska källorna hänvisade till och trovärdigheten exempelvis i de artiklar jag länkar till nedan om pedofiler och sexförbrytare.

Att bota en pedofil beskrivs som en riktigt svår utmaning, men det är möjligt att personen kan bli frisk.

http://www.svt.se/opinion/expert-pedofiler-kan-botas                                                                 http://www.dn.se/insidan/en-vag-till-hjalp-for-pedofiler/                                                         http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=96&artikel=893908

[Bermudas]
2017-01-04 14:10
#62

#61 "Jag har alltid fått lära mig vikten av källhänvisning i skolan när man kommer med påståenden" Du skrev att det var FAKTA att äldre vita etniska svenskar var oftare pedofiler än utlänningar. Kan du ge hänvisning till det. Tack. ( själv tror jag det stämmer eftersom svenskar är i majoritet men en källa är alltid bra att visa upp i synnerhet om man skryter med att man alltid källhänvisar)

Annons:
[VCG1997]
2017-01-04 14:21
#63

#62 I mitt inlägg nr #56 så kommer du se att jag har källhänvisat till USA då dem för betydligt mer statistik över detta än i Sverige. Och USA är ett jämförbart land. Jag skrev etniska svenskar men jag skrev också att vita män var i majoritet vilket gör statistik från USA relevant. Vita män i USA blir etniska svenskar i Sverige. Så jag har källkänvisat fast från USA. Det går ju självklart använda sig av svenska källor också men jag anser statistiken i USA trovärdigare då det finns mer statistik där så att man kan granska informationen att den verkligen stämmer.

Tjeja
2017-01-04 14:29
#64

#63 vart är källhänsvisningen då? Kan du skriva en länk till din källa du talar om?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Bermudas]
2017-01-04 14:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Jag har haft en del kontakt med tjejer från Mellanöstern. En utsattes för sexuella övergrepp av sin morbror . En annan tjej utsattes regelbundet av sin kusin som i sin tur utsatts av en släkting i hemlandet. Jag har hört liknande historier genom andra. Antar att mörkertalet är stort. Hedern, familjen måste skyddas till varje pris. Hade en barndomsmsvän som utsattes av sin egen far…svensk man. Hon var en fin tjej..min bästis som sedan blev nedbruten psykisk totalt av psykofarmaka. Hennes far förstörde hennes liv. Känner faktiskt hat mot honom än idag,..ett riktigt as…han tafsade även på oss kompisar. Tycker att det räcker med våra egna svin, vill inte importera fler av den sorten. Afghanistan har dessutom en sådan kultur som inte gör saken bättre.

[VCG1997]
2017-01-04 14:39
#66

#64 Dags att kolla synen? I slutet av inlägget har jag tydligt hänvisat till 2 källor i inlägg nr #56!

[Bermudas]
2017-01-04 14:41
#67

#66 Du hade ju ingen källa du gjorde bara en godtycklig jämförelse. Skärpning!

[VCG1997]
2017-01-04 14:42
#68

#65 Tragiska historier men det är ingen skillnad mellan olika kulturer när det gäller våldtäkt och sexuella övergrepp överlag. När det gäller mot barn så är vita överrepresenterade och sexuella övergrepp överlag finns ingen tydlig grupp som är förövare. Det finns många etniskt svenska människor som våldtar, misshandlar och är hemska människor. När en etniskt svensk person gör ett sådan brott så dömer du inte alla svenskar på grund av det. Men när en invandrare gör ett sådant brott så dömer du alla från samma kultur. Det är ingenting annat än rasism.

[Bermudas]
2017-01-04 14:42
#69

#66 Du skrev; "Detta är inte bara generalisering utan det är fakta att den klara majoriteten är äldre vita etniska svenskar. Pedofili är ett brott där utrikes födda och invandrare är kraftigt underrepresenterade. " (#24 ) Källa tack! Du skröt ju om din känsla för källhänvisning men när du skrev dessa rader igår hade du ingen källhänvisning.

Annons:
[Bermudas]
2017-01-04 14:50
#70

#68 Du snackar skit. Du vet inte om vita är överrepresenterade om man tex slår samman Nordafrika Mellanöstern med Europas folk och för statistik över pedofili. Det finns ingen sådan statistik. Kom inte dragandes med USA. Och NEJ jag drar inte alla över en kam. Vad ser du det. Tillskriv mig inte åsikter jag aldrig yttrat. Tack.

[VCG1997]
2017-01-04 14:56
#71

#67 Senast jag kollade så räknas statistik som källor. Du måste dock klicka på länkarna för att se statistiken men det kanske inte du begrep? Ska jag förklara på ett enklare språk så att även du förstår ? Jag kan bli så sjukt irriterad när folk inte begriper någonting. Det är irriterande att föra diskussioner med människor utan intellekt.

[VCG1997]
2017-01-04 14:58
#72

#69 och #70 Jag pratade om att jag källhänvisade senare i nummer #56 till påståendet i #24. I nummer #56 skrev jag såhär : Enligt FBI i USA då så har det kommit fram att personer som begår sexuella övergrepp mot barn består av cirka 80% vita människor. https://ucr.fbi.gov/crime-in-the-u.s/2013/crime-in-the-u.s.-2013/cius-home Det finns även lite äldre uppgifter men som visar att vita människor utgör 70% av förövarna så även fast statistiken över tid skiljer så visar båda tydligt att det är vita män som är den vanligaste pedofilen. http://www.yellodyno.com/html/child_molester_stats.html

[Bermudas]
2017-01-04 15:00
#73

#71 (Det är tur att du har så höga tankar om ditt intellekt. Tyvärr är du ganska ensam om det.) -- Nå? Vilken statistik? Statistik från USA? Jag vill se relevant statistik för ditt påstående . Jag vill ha källhänvisning . Lev upp till ditt snack om källhänvisning. Verifiera det du skrev i #24

[Bermudas]
2017-01-04 15:01
#74

Du upprepar samma länkar. Har redan kollat dom. Dom handlar om USA. Vet du inte det? Väntar fortfarande….

[VCG1997]
2017-01-04 15:06
#75

#74 Man verkar behöva upprepa saker för att du ska begripa men din hjärna verkar ändå inte kunna ta in informationen. Sverige och USA är inte särskilt olika som länder och vi har samma västerländska kultur. Det går därför att jämföra statistik från USA och Sverige. Vita män är kraftigt överrepresenterade i båda länderna och jag valde statistik från USA då dessa källor är säkrare. Jag har ett högt intellekt men det har inte med denna diskussionen att göra. Huvudpunkten handlade om att du inte begriper ett ord av vad jag säger och det beror på ditt intellekt, inte mitt.

[Bermudas]
2017-01-04 15:24
#76

#75 "Vita män är kraftigt överrepresenterade i båda länderna." Kom med den andra källan då!! Den OM SVERIGE! Ska det sitta så långt inne. Finns den verkligen? Du begär att jag ska anta dina godtyckliga slutsatser om likheter som sanning. Faktum är att du gjorde ett påstående igår UTAN att komma med källhänvisning. Sen läxar du upp andra för att inte ha källhänvisningar. Du har fortfarande inte kommit med EN ENDA JÄVLA hänvisning till ditt påstående i #24! Ursäkta svordom med du är är otroligt stöddig och dryg . Den kombinationen med ointelligens är oerhört irriterande.

Annons:
[Bermudas]
2017-01-04 15:25
#77

Jag tror själv att det är vanligare med svenska dömda pedofiler än invandrare. Men jag vill se källa. Om svensken är överrepresenterad däremot vore hemskt intressant att se svart på vitt.

mangemani4
2017-01-04 15:27
#78

kastar man inte sten i glashus om man i dagens politiska läge säger att SD för en rasistisk politik. både högern och sossarna kopierar idag SDs invandringspolitik, vilket då skulle betyda att nästan allt folk i sverige är rasister(inklusive de själv då de röstar antingen på högern eller sossarna).

Bermudas: det är ingen ide, hon är bara en utav de som står med fingrarna i öronen, skriker rasist rasist rasist åt allt när man försöker förklara den bittra sanningen, fingrarna i öronen för att slippa höra och få sin egen privata världsbild raserad.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

[Bermudas]
2017-01-04 15:30
#79

#78 tack. Jag inser det…fastnade lite i dyn ett tag.

[VCG1997]
2017-01-04 16:31
#80

#77

Sverige för ingen direkt statistisk över etnicitet då det anses rasistiskt(vilket jag håller med om) men det skulle just nu vara bra ifall vi angav etnicitet i statistiken då många myter finns om att invandrare skulle begå fler brott och så vidare. Man för bara statistik över inrikes eller utrikes födda och där är inrikes födda i klar majoritet men att personen är inrikes född bevisar inte att personen är etnisk svensk så jag har istället kollat igenom brottsdomar, och dömda pedofiler.

Den första källan är en osäker sajt men jag har kontrollerat uppgifterna som personen i inlägget angav och det stämmer. Den andra källan bekräftar det som han skriver att alla i stort sett är helsvenskar.

https://www.flashback.org/t2524554

http://pastebin.com/v7dnbH5Z (En lista på en del dömda pedofiler, klart att se att etniska svenskar är överrepresenterade) För varje 25 listade dömda pedofiler så var alltså 3 personer av utländsk härkomst medan 22 personer var etniska svenskar)

Nöjd nu?

Tjeja
2017-01-04 16:39
#81

🤔

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[VCG1997]
2017-01-04 16:40
#82

#78

Jag tycker att både moderaterna och socialdemokraterna idag för en rasistisk politik. Även kristdemokraterna och liberalerna såklart. De för ju den politik dem innan kritiserat för att vara rasistisk. Jag anser att det är en inhuman flyktingpolitik.           Idag så är det ju bara vänsterpartiet, miljöpartiet och centerpartiet som vill återgå till en human flyktingpolitik. 

Men SD är lite värre i slutändan ändå. Men det är fruktansvärt dåligt av övriga partier att föra SD:s politik.

Jag uttryckte vad jag tyckte om SD men jag sade aldrig att jag sympatiserar med socialdemokraterna eller högern.

[Hayabusa]
2017-01-04 17:07
#83

*

Annons:
[Bermudas]
2017-01-04 17:40
#84

#80 Jag visste hela tiden att du bara chansade på att ingen skulle syna korten i ditt tvärsäkra uttalande i #25 Jag känner nämligen väl till att man mörkar statistiken på etnicitet och brott. ( man vill väl inte skapa rasism mot de hemska kriminella svenskarna antar jag, så omtänksamt) Nu efter lång tid och massor med tjäbbel kom du med en länk från Flashback. Man tackar och bugar!! :-) hahahah måste faktiskt få garva lite. Dessutom när man läser dina länkar så enligt dem kan man se att svenskarna inte var överrepresenterade utan det var ungefär samma pedofili om man ser räknar befolkningsmässigt. Fast det var inte möcke att gå på.

[VCG1997]
2017-01-04 17:51
#85

#84

3 av 25 hade utländsk härkomst medan 22 av 25 var etniska svenskar som fanns med i denna rapport. En människa med minst normalbegåvning kan konstatera att etniska svenskar är i klar majoritet. Förresten så skrev jag #24 och inte #25.

Du får gärna tycka att jag är dryg och stöddig. Jag är gärna dryg mot rasister och jag är stöddig när jag vet att jag har rätt.

[VCG1997]
2017-01-04 17:51
#86

Det är lönlöst att föra en diskussion med människor som bara visar upp hat, förakt och rasism.

[Vårnatt]
2017-01-04 18:26
#87

#85 är du medveten om att man måste ta hänsyn  till förhållandet mellan grupper man jämför? Om det är ex 20:1, är svenskar då överrepresenterade i rapporten du hänvisar till? Om det finns 2 barn och 10 vuxna i ett rum, och 1 barn och 2 vuxna har sönder något, kan man då dra slutsatsen att de vuxna är mer våldsamma än barnen? Det är ju 50 % av barnen och 20% av de vuxna som haft sönder något? Är inte jätteintresserad av detta ämnet men jag anser att din logik tryter.

[Bermudas]
2017-01-04 18:46
#88

#85 Du hittade bara på i #24 . Du låtsades hela tiden som om att du hade data att gå på. Du ljög i #75 där du gör gällande att du har statistik om Sverige men att du inte ville visa den svenska utan " föredrog" den amerikanska. (Du är faktisk nästan komisk i dina försök att få rätt till varje pris och chansar på att ingen synar korten.) Sen fick du väl leta febrilt…hittade tråden till flashback. Allt du kunde hitta via flashback var en lista på dömda pedofiler från 2013 Jag läste ur FB tråden och citerar ur den: "År 2013 var 1,5 miljoner personer av Sveriges befolkning födda utomlands sveriges befolkning 2013 var 9 644 864 1,5 miljoner personer i Sverige som är födda utomlands" Jag erkänner att jag kanske inte är ett matematiskt geni precis men om man delar 9 i 25 så får jag fram 2,777 vilket är ganska nära siffran tre. (Någon annan som har lust att räkna ut procentsatserna kan väl göra det. Vårnatt har kanske förklarat tillräckligt bra.) Dina ord om KRAFTIGT underrepresenterade stämmer alltså inte vad jag kan se. Men den diskussionen stoppar för mig här vi kommer OT nu.

hankans91
2017-01-04 20:20
#89

#86 Är det ditt svar på tal att kalla andra för rasister när du märker att du själv har fel? Att du drar det så långt och säger att M, S, KD och L för en rasistisk politik är ju inte sunt förnuft. De för just nu en realistisk poltik när det gäller invandringspolitiken. Invandringspolitiken var länge tabubelagd men tack vare SD är den nu uppe för diskussion. Sen undrar jag påstår du att Thomas Bodström står och ljuger i efterlyst? För Bodström har varit Sveriges justitieminister mellan 2000-2006 för socialdemokraterna och detta skedde innan du anser att socialdemokraterna blev ett rasistisktparti #82

[Hayabusa]
2017-01-04 21:07
#90

Kan tillägga att det inte endast är Thomas Bodström som påstår detta (överrepresentation av invandrare). Kriminolg Jerzy Sarnecki beskriver samma sak. Sedan finns det, givetvis, faktorer som förklarar varför det är så. Det är INTE så att den som föds utanför Sveriges gränser per automatik är mer benägen att begå brott. Självklart inte. Men vi har även en verklighet att förhålla oss till.

Annons:
[VCG1997]
2017-01-04 21:16
#91

#87 #88

Jag hade data att gå på när jag skrev att etniska svenskar är överrepresenterade i brottstatistiken när det gäller pedofili. Däremot så borde jag från börjat bara skrivit vita män, för då hade länkarna från USA räckt då det kommer från mycket trovärdiga källor då USA för statistik över etnicitet plus så är det fritt fram för vem som helst att se alla domar som gjorts i USA. Där hänger man med andra ord ut alla som gör brott och det anser inte jag vara fel.

1.6 miljoner personer var födda utomlands men det är långt fler som inte är etniska svenskar. Många av dessa är gamla som föddes utomlands och har fått massor barn som är födda i Sverige. Jag känner många människor med som inte är etniska svenskar men födda i Sverige så din logik fungerar inte. Din logik bygger på att alla inrikes födda är etniska svenskar men så är inte fallet-en stor del av inrikes födda har annat ursprung etniskt sett. Finns dessutom många som är födda i Sverige men har föräldrar födda utomlands.

70 % har två föräldrar som båda fötts i Sverige, detta säger inte ens någonting om att alla dessa skulle vara etniska svenskar så du kommer till och med och rabblar upp felaktiga uppgifter. Här får man räkna med adoptivbarn, tredjegenerationsinvandrare och så sjunker siffran på etniska svenskar till cirka 60-65% kan man räkna med men det går inte få fram ytterligare statistik över det.  https://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_demografi

Med andra ord så är cirka 60-65 % i Sverige etniska svenskar medan 35-40% har utländsk härkomst och då så är fortfarande etniska svenskar kraftigt överrepresenterade i den statistik som jag har redovisat för.

[VCG1997]
2017-01-04 21:23
#92

#89

Bara för att socialdemokraterna inte förde en rasistisk politik under den perioden så finns det ju alltid enstaka personer inom partiet som kan ha extremistiska åsikter. Sedan så kan även en justitieminister ha rasistiska åsikter och välja att förvränga sanningen. Den främsta orsaken är dessutom inte att invandrare har det sämre socialt och ekonomiskt ställt. När det finns en överrepresentation bland invandrare i vissa brott så beror det på diskriminering inom rättsväsendet.

''När det gäller den första av förklaringarna som nämns ovan, diskriminering inom rättsväsendet, så är det internationellt välkänt att utrikesfödda och etniska minoriteter ofta utsätts för olika typer av diskriminerande praktiker av rättssystemet. Det kan handla om att polisen patrullerar oftare i områden där det bor många utrikesfödda, eller oftare utför olika typer av kontroller på personer som har invandrarbakgrund (så kallad racial profiling). Den typen av åtgärder beror vanligen inte på att polisen medvetet vill diskriminera utrikesfödda, utan på att polisen förväntar sig att man kommer att upptäcka fler brott hos dessa grupper. Oberoende om denna förväntan stämmer överens med de verkliga förhållandena eller inte, så ökar det sannolikheten för att flera brott registreras hos denna grupp. Samtidigt minskar sannolikheten för registrering av brott för grupper som kontrolleras mera sällan, till exempel, personer med svenskt ursprung och som bor i förmögna områden. Den sortens diskriminering brukar kallas för strukturell diskriminering.6 En annan faktor som påverkar risken för registrering av brott är att sannolikheten att brottet polisanmäls tycks öka om den drabbade tror att förövaren är utrikesfödda.7''

Jag anser att dessa personer tydligt har rasistiska åsikter och då är inte rasister ett felaktigt uttalande. Det är fortfarande jag som har rätt som jag påvisade ännu mer i inlägg #91 nu.


[Hayabusa]
2017-01-04 21:45
#93

Med andra ord - Thomas Bodström och Jerzy Sarnecki har fel?

[Vårnatt]
2017-01-04 21:45
#94

#91 du har inte, på något sätt visat att du tänkt på förhållandet mellan grupper i din argumentation. Du har rakt av sagt 23 svenskar, 2 andra. Du måste räkna om detta till andelen i de hela i de två grupperna för att det ska kunna användas som argumentation. Förövrigt verkar du inte tänka alls på att USA s lagar skiljer sig markant gentemot Sveriges, du kan bli stämplad som pedofil när du har sex med din 17åriga flickvän när du är 18 år om jag inte missminner mig. Att applicera denna statistik på Sverige blir väldigt fel. Du verkar inte ha förstått vad jag skrivit. Jag pratar endast om dina brister i ditt matematiska tänkande, jag använder exempel och vi har inte ens gått in på definitioner. Du kan inte använda statistik ifrån ett annat land, och sedan applicera det på procentdelen av olika grupper här heller. Det blir väldigt oseriöst. Du måste använda bättre källor, och inte påstå "2/25" och sedan säga att du visst tänkt på att andelen etniska svenskar i Sverige är avsevärt större…

[VCG1997]
2017-01-04 21:56
#95

#94

Jag märker att rasismen är en stor del för er då oavsett att ni får statistik svart på vitt så kommer ni ändå med undanflykter för att den inte skulle stämma.

Enda skillnaden egentligen är att i USA så måste båda vara över 18 år medan det är 15 år i Sverige. En 15-årig person som har sex med sin 14-åriga partner kan dömas för pedofili i Sverige också.

Jag har redan redovisat statistik över dömda, där det visas en kraftig överrepresentation av etniska svenskar för sexuella övergrepp mot barn. Jag har även påvisat att i ett jämförbart land, USA så är vita människor kraftigt överrepresenterade. Jag tänker inte redovisa för detta igen för jag har redan lagt fram bevis men när man bara har hat i huvudet så verkar man vilja blunda för alla bevis som finns.

[Hayabusa]
2017-01-04 21:59
#96

Skillnaderna mellan ett land som USA och ett land som Sverige är tämligen stora.  Återigen - Jerzy Sarnecki & Thomas Bodström far med osanning?

[Vårnatt]
2017-01-04 22:03
#97

#95 rasism? Till mig? Vet du ens något om vem jag är, vad jag har för utbildning? Förövrigt var hela mitt inlägg # 87 ägnat till att visa på att du måste jämföra inom grupper, när det är så markanta skillnader i antal framförallt. Visst ligger det inte på 2/ 25 egentligen? Eller menar du att det stämde? Jag kan berätta en sak, att jag aldrig blivit kallad rasist i hela mitt liv. Jag pratade om matte? Det är ju helt galet att säga så till någon när den bara pratar om procentdelar och vad man kan tycka är ologiskt tänkande…

Annons:
mangemani4
2017-01-04 22:17
#98

alltså att någon tycker att man är rasist bara för att man är kritisk mot något som har med icke svenskar att göra, så betyder inte det att man är rasist. att man tycker att någon som uttalar sig kritisk om icke svenskar är rasister är en personlig åsikt och tycke, inte fakta. hurvida sen logiken går ihop med verkligheten i anklagarens värld, det är en annan sak. så nej, varken du eller någon annan som uttalar sig kritisk mot icke svenskar är inte rasister, det är bara hennes åsikt.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Martin
2017-01-04 22:40
#99

#95 Det är faktiskt fel. Det är inte kriminellt att vara pedofil i Sverige så man kan inte dömas för pedofili (inte ens om man är 15 år och partnern 14).

Det finns många definitioner på pedofili men de flesta är någon form av en vuxen persons dragning till barn, i andra sammanhang pratar man om prepubertala barn. 

Alltså är det inte säkert att en 15-årings sexuella tankar/lockelser till en 14-åring skulle ses som pedofili om inte 14-åringen är prepubertal och 15-åringen dras till den typen framför andra jämnåriga eller vuxna.

Däremot kan en 15-åring dömas till våldtäkt för barn om den haft sex med en 14-åring och om det varit frivilligt. (det finns också en straffrihetsgrund beroende på omständigheterna).

Tack för övrigt för ditt tidigare svar (#52 eller vad det var, då förstår jag hur du menade och det förklarade lite).

mvh Martin

[Bermudas]
2017-01-04 22:40
#100

#98 Dessutom diskuterar Vårnatt  bara "statistiken"…den  lila listan från 2013  3 av 25 samt hur knappast  kan applicera USA på Sverige rakt av. 

En ytterligare svårighet med direktapplicering:

 Är inte de flesta invandrare i Sverige vita? Jag menar när man snackar om svarta och vita i USA buntar man inte ihop svarta med människor med ursprung från till exempel mellanöstern.Partajar

Men det är klart alla som ifrågasätter dessa knåperier  är nog dödsknarkarnazister.

[Vårnatt]
2017-01-04 22:42
#101

#98 Det märkliga är att orsaken till att jag ens tog upp det handlade om att det blir fel när man har för stor tilltro till sina egentligen bristande kunskaper i argumentation. Man kan inte hacka på att någon har dyslexi, brist på logisk tänkande och sedan ha ett stort gap själv. Sånt har jag svårt för. Sedan ogillar jag också när man missräknar saker för att det ska stämma med sin egen övertygelse. Fakta och statistisk ska man vara riktigt noga med om man använder det som argumentation.

Linn Is The New
2017-01-05 00:57
#102

Har man kommit in till ett land för att fly krig, sköt dig då. Om du våldtar, mördar eller utför brott kan du ta närmsta fordon och dra härifrån. Är det inte ganska tydligt att brotten och våldtäkterna har ökat drastiskt sen flykting krisen drog igång? Nu blir man inte ens chockad när man får reda på att en tjej vart våldtagen på en festival, det är för vanligt tyvärr. Känns som polisen knappt bryr sig längre, för det händer typ varje dag. Var inte blind för verkligheten, Sverige är inte det Sverige vi kommer ihåg. Jag är inte rasist, jag är realist. En kultur krock på högsta nivå. Jag är 15 år, och jag vågar inte gå ut ensam när mörkret har fallit. Blivit kallad "hora" "svenne jävel" men om jag svär tillbaka är jag rasist. Rasist är ett överanvänt ord som många inte förstår innebörden av. Har massa kompisar från Uganda, Irak och Iran. Trevliga som fan, älskar dom. Men dom säger SJÄLVA att svenskar är så jävla naiva och inte förstår att deras kultur inte kommer anpassa sig i landet. Hejdå :)!

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

[VCG1997]
2017-01-05 06:37
#103

#98 Det handlar om att man kritiserar icke-svenskar mer än etniska svenskar som begår exakt samma brott. Det är rasism. Att anse att en viss grupp människor ska straffas hårdare än en annan. Det är rasism.

#99 Pedofili ses som en sjukdom men nej, det är inte fullt lagligt att vara det i Sverige även om den vanligaste utgången blir vård. När jag pratar om pedofili menar jag personer som har förgripit sig på barn. Det är lagligt att ha tankar om barn, för att åka dit för det så måste man förgripa sig på barn.

#100 Jag skulle inte kalla personer från mellanöstern för vita men det är klart att dem inte heller är mörkhyade utan mitt emellan. Det finns fler grupper man indelar folket på än white och black i USA.

#97 #101 Jag redovisade i ett senare inlägg för att det fortfarande finns en kraftig överrepresentation då cirka 40 % av befolkningen har utländsk härkomst och inte 10 % som någon hävdade.

#102 Personligen så känner jag till trasiga tjejer som har gått ut med falska våldtäktshistorier för att få empati och sympati. Det finns ju såklart en del som blir utsatta för sexuella övergrepp men det är fler som påstår sig blivit våldtagna än det antalet som faktiskt har det. Den sista delen i ditt inlägg har jag ärligt väldigt svårt att köpa. Jag har aldrig hört människor från Iran, Irak, Syrien, Somalia, Nigeria osv säga sådana saker om sin kultur. Och då känner jag och har känt väldigt många människor från olika länder och kulturer.

[ludden]
2017-01-05 08:49
#104

#92 Nu gör du det som dom kriminella vill nämligen lägger ansvaret på polisen!

Har du frågat dom boende i områden som det bor många invandrare? Nej det har du inte! För om du hade gjort det så hade dom sagt att dom vill ha mer poliser som stör kriminellas handel med droger, rån och otrygga områden.

Har du inte hängt med i artiklar om människors rädsla i invandrartäta områden där man önskar mer poliser!

Varför vill du hålla dom kriminella bakom ryggen?

Annons:
[Bermudas]
2017-01-05 09:58
#105

#102 Kanske det är så att de som hela tiden pekar finger och kallar andra rasister själva är de intoleranta, överlägsna och rasistiska ( fixerade vid hudfärg) men vill inte kännas vid det och därför måste peka ut andra. De brukar ofta göra stor sak av att en etisk svensk gjort ett hatbrott men samtidigt blunda för våldet ( ofta utförda av killar i grupp) som begås mot svenskar. Är inte gruppvåldäkt ett slags hatbrott? Varför reagerar man inte över alla dessa gruppvåldtäkter, och rån och misshandel av åldringar utförda av ickesvenskar. Jag har precis som du hört invandrare kalla svenskar naiva och hur de ÖNSKAR att polisen och myndigheterna gjorde något åt detta växande problem. …men rädslan för att pekas ut som rasist har lamslagit detta land så att det krackelerar på alla håll och kanter. De "toleranta" myndigheterna har blod på sina händer. Tror många invandrare kommer rösta på SD 2018.

[Bermudas]
2017-01-05 10:55
#106

Ännu en brutal våldtäktsman som frias ( målsägande, dvs offret hann dö). Han får stanna dessutom. Artikeln efter det våldtäkterna ägt rum: http://www.expressen.se/nyheter/man-misstanks-for-valdtakt-i-garage/ Ser nu att han dömdes för den andra våldtäkten. Tre år tror jag. Men friades för den där offret senare dog och därmed inte längre kunde vittna.

Linn Is The New
2017-01-05 11:18
#107

#103 Du kan inte vara seriös? Blir rädd för såna blinda människor som dig… Förlåt, men herregud

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

[VCG1997]
2017-01-05 12:05
#108

#107 Jag var seriös och det kändes som du inte var det. Vi har väl olika verklighetsuppfattning  helt enkelt och får vara överens om att inte vara överens.

[VCG1997]
2017-01-05 12:11
#109

#105 Jag tror inte att många invandrare kommer att rösta på SD. Jag tror att det fortsättningsvis kommer vara lågutbildade etniska svenskar med mycket hat inom sig mot alla som faller utanför 1800-talets normer. Om SD skulle få egen majoritet så kan jag lova att jag kommer emigrera, och många med mig. Jag tänker inte bli ett offer för förintelsen nr 2. SD vill att precis samma saker som hände på 1939-1945 ska hända igen. Åkesson är den nya hitler. Det är tydligt dock att många ointelligenta människor inte begriper det. Ända sättet att förhindra en massutrotning av icke ariska, homosexuella, transsexuella, funktionshindrade är att stå emot SD. SD vill utrota bort alla människor som inte är etniska svenskar, heterosexuella, cis-könade och utan funktionshinder. SD är ett enfrågeparti för hat.

[ludden]
2017-01-05 12:45
#110

#109 I vilken bubbla lever du i får jag fråga? Har du ens läst SDs partiprogram för det första. För det andra finns det ett "parti" som heter Nordiska Motståndsrörelsen som anser att SD är för invandrarvänliga och anser att alla invandrare och judar borde kastas ut!

Är det allmän förvirring hos dig eller bara okunskap när du börjar fantisera ihop något som SD inte tänkt att göra?

[Bermudas]
2017-01-05 13:21
#111

#109 "Ända sättet att förhindra en massutrotning av icke ariska, homosexuella, transsexuella, funktionshindrade är att stå emot SD"

Är det vad du tror på fullaste allvar förstår jag verkligen  att du är så rabiat.

(Edit: ser att jag/stavningsprogrammet skrivit "etisk" svensk i mitt förra inlägg..ska stå etnisk,,,så att ingen missförstår)

Annons:
[VCG1997]
2017-01-05 13:52
#112

#110

Ett partiprogram uttrycker sällan vad partier egentligen vill. Det stod inte i Hitlers partiprogram heller innan dem fick makten att ''Vi ska dela in er i raser, och bränna upp folk i gaskammare, halshugga homosexuella och lämna funktionshindrade att frysa ihjäl''… Ändå så hände allt detta.. Partiprogrammet från hitler ser ungefär exakt likadant ut som SD:s förutom vissa skillnader beroende på att Tyskland och Sverige har vissa skillnader.

#111

Det är inte vad jag tror utan jag vet att det är så.

[ludden]
2017-01-05 14:29
#113

#112 Då kastar vi ut alla som röstar på Vänsterpartiet och Feministiskt initiativ ur Sverige efter som dom har kopplingar till kommunismen och jag vet att dom kommer utrota alla som inte är kommunister på samma sätt som Stalin. 

Vänsterpartiet planerar arbetsläger och införa kommunism samt slå ihop Sverige med Ryssland. 

Så förbjud genast vänsterpartiet samt Feministiskt initiativ och utvisa alla dom till Ryssland där dom hör hemma!

Det är inte vad jag tror utan jag vet att det är så!

mangemani4
2017-01-05 14:37
#114

#105 bingo, så är det

SDs partiprogram ser inte det minsta ut som NSDAPs partiprogram, vart i hela friden har du fått det ifrån=/. vilka 2 partiprogram har du läst och länka dem här, för nu pratar du verkligen i nattmössan.

dock så håller jag med lite om att det inte står i partiprogrammen vad de egentligen vill, står ju inget i sossarnas tex att de är smyg kommunister, står inget om att de vill islamisera landet, står ju inget om fattigdom, misär och elände och mycket mer, men ändå så sker det. men skillnaden mellan sossarna och SD är att alla vet vad sossarna nu går för då de har suttit vid makten flera gånger, men ingen vet vad SD går för då de aldrig fått chansen.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Linn Is The New
2017-01-05 15:53
#115

Nationalsocialistiska tyska arbetarpartiet kan du inte säga är lika Sverigedemokraterna. Det är ju bara löjligt. Hitler och Åkesson är inte lika varandra någonstans, varken i tal eller handlingar. Att förintelsen skulle starta igen bara för att Åkesson fick bli statsminister är en väldigt minimal chans. Sen så måste jag bara fråga lite vilt, läser du tidningarna? Kollar du på nyheterna? Tycker du det har gått bra för kära Sverige? Jag är så otroligt impad att han pallar all skit han får från dom andra partierna, och många andra människor. När jag kollar på videon så får jag genast ett intryck att Lööf hatar  Jimmie och gärna visar det, själv så tycker jag även han låter mycket mer vettig och allmänbildad om invandrings politiken… Hur kan han stå där lugn? Bara en fråga.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Tjeja
2017-01-05 16:38
#116

(OT: (Börjar undra lite om någon i den här tråden kanske är lite bipolär och i en manisk fas nu? Seriös fundering altså och inte för att vara spydig eller elak.))

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

hankans91
2017-01-05 21:29
#117

#112 I ett segregerat samhälle firar man nyår såhär: https://www.youtube.com/watch?v=_xvWVHF68qA

Snacka om ett tryggt samhälle. Malmö är en av de mest invandringstäta städerna i Sverige och de firar nyår genom att beskjuta poliser med fyrverkeri pjäser. Så snälla ge mig ett bra svar på att Sverige har en sund invandring?

[VCG1997]
2017-01-06 06:47
#118

Det leder ingenstans att föra denna diskussionen med människor som förespråkar nazism så jag kommer inte att diskutera detta längre.

Huvudämnet för tråden är fortfarande huruvida vi ska straffa alla människor lika eller inte och där är min åsikt att ingen diskriminering ska ske i rättsväsendet.

Annons:
Martin
2017-01-06 09:10
#119

#103 Det finns inget brott som heter pedofili i Sverige, det var lite så jag menade. Förstår hur du menar och anade också att det var så även från början. Dock viktigt att man kallar saker för sina rätta namn så att det inte blir fel. Att begå sexuella övergrepp mot barn är olagligt oavsett om man är pedofil eller inte. 

#112 Det var en mycket liten del av "det segregerade samhället" som firade så.

#118 Såklart skall vi inte diskriminera i rättsväsendet. Det finns viss form av diskriminering om man nu vill kalla det för det på yrkesgrupp inbyggt i lagen där t.ex. poliser inte kan få rapporteftergift medan andra kan få det. Men det är i min värld ganska rimligt, även om det skulle kunna ses som en yrkesdiskriminering.

mvh Martin

mangemani4
2017-01-06 14:30
#120

# 118 typiskt ni kommunister, när inte era "förklaringar" och tänk accepteras utan istället ifrågasätts, så dras det uttjatade kortet fram och ni flyr fältet, just pga att ni vet att ni har fel men är för tjuriga och rädda att kunna erkänna det då det skulle totalt krossa eran världsbild. jaja, då lämnar vi det.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Tjeja
2017-01-06 16:36
#121

Suck!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[VCG1997]
2017-01-06 22:05
#122

#118

Jag är inte kommunist eller ens långt till vänster. Jag är varken särskilt vänster eller höger utan någonstans mittemellan. Jag skulle se mig som någonstans mellan socialist och  socialliberal om man ser till ideologi och jag bryr mig mycket om mänskliga rättigheter. Jag fördömer kommunismen också, men skulle välja den över nazismen om jag var tvungen men det är två vidriga ideologier båda två så tar starkt avstånd från båda.

Tjeja
2017-01-07 06:14
#123

OT: Undrar varför TS, helga21, avreggat sitt iFokus-konto? 😟 PMa mig gärna helga om du ser detta och skaffat nytt! Jag önskar försöka hålla en balans här på PIF där alla röster blir hörda liksom. Även de obekväma. Annars blir det ju inte mycket till politisk debatt om alla tycker lika liksom. //Tjeja - moderator.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Tjeja
2017-01-07 06:20
#124

#118 VCG1997 Det är faktiskt ingen här på detta forum som förespråkar nazism och det är faktiskt inte ok att kalla SD för ett nazistiskt parti här då dem inte är det idag! Du har nu raljerat lite väl här inne och jag måste be dig att tagga ner lite i dina fruktansvärda anklaganden! Du får härmed en varning! /Tjeja - moderator

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Bermudas]
2017-01-07 12:03
#125

#123 undrar jag med vart Helga tagit vägen…trist att se klamrarna runt namnet. Hoppas hon reggar sig igen. ----- Nu börjar aktivister kämpa för en lag i Afghanistan som förbjudet "bacha bazi," dvs sexslaveri av småpojkar. Det är alltså inte ens förbjudet i Afghanistan !!!! Det är en kulturgrej…så då kan man ju undra om dessa våldtäktsmän ens skulle straffas i sitt hemland när seden att våldta småpojkar är sanktionerat. http://gandhara.rferl.org/a/afghanistan-call-for-a-law-against-bacha-bazi/27849336.html

Annons:
[Bermudas]
2017-01-07 12:10
#126

Ändrar lite…det är tydligen egentligen förbjudet men ändå gör man inget för att stoppa sedvänjan "En dansande bacchá, (fotot är taget cirka 1905–1915 av Sergej Prokudin-Gorskij) Bacha bazi är en utbredd företeelse i Afghanistan där unga pojkar tas ifrån sina (fattiga) familjer i 11-13 årsåldern som sexslavar till äldre män som ofta är rika affärsmän och krigsherrar. De unga pojkarna lär sig dansa och sjunga. De får sedan klä ut sig till kvinnor och dansa för äldre män. Sexuella övergrepp förekommer också mot pojkarna. Föräldrarna får pengar för att överlämna sina barn åt personer till denna verksamhet. De av pojkarna som försöker lämna rörelsen kan riskera sina liv. Enligt lagen i Afghanistan är den här typen av verksamhet förbjuden men lagen efterlevs inte i praktiken då myndigheterna väljer att inte agera och övergreppen bestraffas sällan." https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Bacha_bazi

[Hayabusa]
2017-01-07 12:15
#127

#125 Ja, själva agerandet - unga pojkar som gruppvåldtar en jämnårig kille känns, åtminstone för mig, som oerhört främmande. 

Visst fanns det "busar" också när jag var ung. Inte heller var jag en ängel alla gånger, men…att vi skulle "hämnas" på någon annan kille genom att gruppknu**a honom i r**en? Nej, det var ALDRIG ett alternativ. Verkligen inte!

Vilket får mig att undra - är det en kulturell skillnad?

[Bermudas]
2017-01-07 12:19
#128

Mår fan illa när jag ser detta. Unga killa knappt tonåringar utklädda som kvinnor som dansar inför idel män. Kvinnor är inte tillåtna att dansa så sexsugna män får hitta andra vägar till att tillfredsställa sin längtan efter kvinnlig fägring och till och med sex….

[Bermudas]
2017-01-07 12:24
#129

#127 menar du ? men om du frågar Fi så får du nog veta att det alltid förekommit här.

[Hayabusa]
2017-01-07 12:25
#130

#128 Är detta ett vanligt förekommande beteende? Fullkomligt snurrigt i min värld, men det förklarar kanske ett & annat. Men å andra sidan - i ett multikulturellt land så är det givetvis helt OK. 🤮

Linn Is The New
2017-01-07 15:25
#131

Kan knappt kolla halva videon, så sjukt vidrigt. Att man utsätter människor, barn för detta tyder på att dessa män inte har mycket innanför pannbenet.  🤮😢! Hade aldrig skickat iväg mina barnfrivilligt, men jag förstår pressen om man nekar och sedan får en pistol mot huvudet eller inte kan försörja någonting och måste leva bland rasmassorna… Men ändå, detta måste ju stoppas! Btw kommer sakna Helga jätte mycket, en väldigt klok människa 😕

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Upp till toppen
Annons: