Annons:
Etikettövrigt
Läst 1137 ggr
[rara]
1/5/17, 2:09 PM

Polisen förhindade ny katastrof i Köln

Undrar varför jag inte hittar någonting om det här i svenska tidnngar?

Förra nyårsafton blev till en katastrof för att det bara fanns ett par hundra poliser för att skydda folket, men tusentals gärningsmän. Den här gången förberedde sig polisen bättre. 1.700 poliser var i insats i Köln.

Sen reste 2.000, enligt polisen våldsberedda och "utredningsrelevanta", mest berusade nordafrikanska män, i stora grupper till köln. Man kan undra varför de är här i Europa, för i Nordafrika är det inte krig. 

Polisen gjorde stränga kontroller och körde bort runt 1000 personer från områdena där det festades.  På järnvägsstationen befann sig hundratals män som uppvisade aggressivt beteende. 650 personer kontrollerads. De flesta kom från Nordafrika. Flera polischefer sa att om de inte skulle ha gjort så stränga kontroller, skulle det som hände förra året ha upprepat sig.

Men ändå blev det 114 polisanmälningar, 27 personer häktades och 92 misstäkta blev temporärt fasttagna. Bland polisanmälningarna var det 10 stycken pga sexuella övergrepp.  Det blev alltså inte en lika stor katastrof som förra året och egentligen borde alla vara polisen tacksamma för att de förhindrade en ny stor katastrof.

Men det finns även folk, förutom gärnigsmännen själva, som inte är nöjda, som kritiserade att polisen gjorde så stränga kontroller just mot de Nordafrikanska männen. De ansåg att det var rasistisk och för att "bevisa" hur rasistiska poliserna är kritiserade de att polisen betecknar dom som "Nafri". Polisen säger att det bara är en förkorting av "Nordafrikanische Intensivtäter", alltså nordafriknska intnsivgärningsmän och om 20 berusade svenskar skulle göra stress, skulle de bli behandlade på samma sätt. Det är bara det att jag inte läste någonting om berusade svenska so gjorde stress,  utan det var än en gång de nordafrikanska männen.

http://www.krone.at/welt/polizei-verhinderte-neue-silvester-katastrophe-mega-einsatz-in-koeln-story-546772

http://www.krone.at/welt/wer-keine-ahnung-hat-soll-die-goschn-halten-mega-einsatz-in-koeln-story-547111

Annons:
Huygens
1/5/17, 2:23 PM
#1

Det är planerat, organiserat, koordinerat och välfinansierat.

[Nomen Nescio]
1/5/17, 2:48 PM
#2

#1 Vilka har planerat, vilka är organisatörerna, vilka är koordinatatorerna och hur finansieras det? Kan du berätta det utan att komma med dina hittepåhistorier om rymdödlor, män i svarta kostymer, illuminatipakter, fru Clintons umgängeskrets och galna sheriffutsagor om Obamas doppapper den här gången, och ej heller med hänvisning till Putin Productions slaskkällor RT och Sputnik och deras anonyma volontärer på YouTube? Tycker att du är skyldig de som driver Politik iFokus  och de debattörer som besöker sajten det, som tack för att du får utnyttja trådutrymmet för ditt konspirationsteorispridande och besudlande av andras trådar med ditt eget standardutbud.

Personligen är jag övertygad om att det ligger i Putins intresse att skapa oro i Europa, och det gör han bäst genom att ingripa på olika sätt i diverse konfliktområden för att öka flyktingströmmen och destabilisera EU. Därutöver har han som bekant olika  härolder som fyller samma destabiliseringsplikter på nätet, mer eller mindre organiserat. Vissa har det som jobb, andra är bara duktiga idioter. Några av de senare framträder regelbundet här.

Huygens
1/5/17, 3:27 PM
#3

Bilderberggruppen

[Nomen Nescio]
1/5/17, 3:48 PM
#4

#3 Men så oväntat! Så praktiskt det måste vara att kunna skylla allt från nageltrång till orkaner på den förklaringsmodellen…

Huygens
1/5/17, 3:54 PM
#5

Tysklands justitieminister Heiko Maas sa ju själv att förr-förra Kölnkalabaliken var planerad. Varför skulle inte den senaste Kölnsamlingen kunna vara planerad?

[Nomen Nescio]
1/5/17, 4:24 PM
#6

#5 Återigen ett exempel på ditt sätt att handskas med sanningen! Klickar man på länken hamnar man givetvis först på din egen tolkningstråd om kravallerna. Därifrån får man klicka sig vidare, och hamnar på en DN-artikel som är ett år gammal. Och vad säger då den tyske justitieministern där:  jo,  att han tror att någon form av planering fick så många att samlas på ett och samma ställe.

– Ingen kan få mig att tro annat än att det var avtalat, säger han i intervjun."

Alltså: han sa inte som du hävdat att det hela var planerat, utan vad han trodde. Och han gör inte den minsta antydning om att din käpphäst Bilderbergarna skulle ligga bakom en sådan planering, snarare så anar man väl att han ser ett samfällt avtalat agerande från pöbeln, men med den artikeln som underlag insinuerar du att Bilderberggruppen skulle stå för planeringen. Nu använder du uttrycket "varför inte", medan du längre upp i tråden tvärsäkert trumpetar ut att det är "planerat, organiserat, koordinerat och välfinansierat". Säger man så kan man inte rädda sig med "varför inte"-hypoteser - då är det bara att lägga fakta på bordet! Med fakta från trovärdiga källor, inte från nyhetsfabriken i S:t Petersburg med filialer.

Annons:
Tjeja
1/5/17, 4:42 PM
#7

Varför, Huygens, gör Bilderberggruppen detta? Vad vill de få ut av att söndra samhället?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Huygens
1/5/17, 4:44 PM
#8

#6 Du får väl undersöka saken bättre. Och finner du ett eget svar som inte bara är en upprepning av vad myndigheterna sagt åt dej att tänka, får du gärna berätta för mej vad du kommit fram till.

Jag undrar t ex över hur 1000-2000 män lyckas koordineras och samlas för att begå brott i Köln utan att myndigheterna lyckats avslöja själva organisationen. Polisen har ju denna gång trots allt haft ett år på sej.

Har du någon förklaring på det?

.

#7 Vad den yttersta agendan är vet nog ingen. Vi kan bara se metoderna som används mot oss.

[Nomen Nescio]
1/5/17, 4:50 PM
#9

#8 Varför skall jag undersöka någonting - det är ju du som kommer med påståenden? Och som jag sagt tidigare i andra trådar där du härjat så har inte myndigheterna sagt åt mig vad jag skall tänka, den som talar om för mig och andra vad man skall tänka är du. Och då skall man tänka det som du vill göra till allas Sanning.

Nu struntar väl de flesta sunda människor i vad du kommer med för förenklade världsförklaringar, men jag tycker att dina utspel skall synas liksom vad som döljer sig bakom  ansträngningarna att sprida dem på så många ställen som möjligt.

Och varför skall jag förklara hur djungeltelegrafen gått i Tyskland, men jag förmodar att din bild är att Bilderberggruppen stått och ropat i megafon?

Tjeja
1/5/17, 5:22 PM
#10

#8 du menar alltså att t o m motivet är så grumligt att ingen kan lista ut det?

I så fall känns det ju ännu mer långsökt att misstänka överdådiga konspirationer hela tiden..

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Huygens
1/5/17, 5:36 PM
#11

#10 Diskussionen kring djupare motiv är lite utanför tråden, det finns andra trådar för den saken. Men Kölnsamlingen i sej måste vara planerad. Jag har svårt att se 1000-2000 män från andra delar av Europa av en slump alla åker till Köln och för busliv eller gör ännu värre saker.

Hade dom med sej egen alkohol? Om inte, vem i Köln försåg dom med starkvaror?

Och likadant att Kölnsamlingen sker välorganiserat, som den världsomspännande clownepidemin som i stort sett var borta från en dag till en annan (25 oktober 2016?).

Är det inte konstigt att polisen inte har minsta ledtråd till hur Kölnsamlingen genomförts? Under vilka motiv, om Kölnsamlingen är "självorganiserad"? Varför tror du att 1000 män från fritt valda delar av Europa spenderar pengar och tid på att resa till Köln för att begå stökigheter?

Tjeja
1/5/17, 5:42 PM
#12

#11 för att de är övertaliga och driver runt i områden i landet redan innan. Rykten kan göra mycket och mobilisera mycket folk snabbt ibland. Djungeltelefraf bland de berörda flykting/migrant/rörelsegrupperna. Visar ju snarare hur pass bra kontakt och "struktur" inom sin lösdrift de har ändå. Som att hälla kulor över ett lutande golv.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Huygens
1/5/17, 5:47 PM
#13

Då får det finnas lite bevis för den där "djungeltelegrafen". Dom som flyr, flyr, dom som vill ha jobb och tjäna pengar, letar jobb. Det saknas förklaring till brotten i Köln.

Förr-förra året rapporterades också många komma från Frankrike, Italien och Belgien och hade funnits i Europa i många år. Varför sammanstråla i Köln? Varför inte Lissabon eller Venedig?

Hittills har jag inte sett enda officiell förklaring till Kölnsamlingen.

Annons:
Tjeja
1/5/17, 5:54 PM
#14

Jag vet ju förstås inte alls. Men utan att reflektera närmare över det tänker jag  spontant att det är samma "ungdomsrebelluppror" typ, som förekommit i alla tider. Ungdomar i stora övertaliga grupper som känner sig utexkluderade av samhället runt om kring dem och inte har någon lust att anpassa sig efter det samhälle som erbjuds heller. 

Dessa har först blivit förpassade ur sina släkter,familjer, samhällen hemma och drar iväg för att leta lyckan på annat håll. De strömmar fram den väg som finns att ta mot de mål som finns att nå. Väl i Europa blir de inte heller välkomnade med stora famnen eller hyllade som hjältar utan tvärt om.

Bittert bittert och man vill hämnas och skapa bråk för att visa att man inte är till för att trampas på!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Nomen Nescio]
1/5/17, 5:59 PM
#15

#11 Vem förser fulla inhemska nyårsfirare med alkohol, och är det ens säkert att huvuddelen av våldsverkarna i Köln var påverkade av alkohol?

Varifrån har du fått uppgiften att "polisen inte har den minsta ledtråd till hur Kölnsamlingen genomförts"? Varför kastar du fram ett sådant påstående?

På en av Raras länkar kan man läsa: "Aufgrund von Smartphone- Chats haben wir herausgefunden, dass sich Gruppen von fahndungsrelevanten Personen abgesprochen haben, dass sie sich in Köln zu Silvester treffen wollen", so Mathies. Auch im vergangenen Jahr waren ihm zufolge nur zehn Prozent der 335 ermittelten Tatverdächtigen direkt in Köln gemeldet."

Inget säger att förekomsten av smartphones är mindre i gruppen som uppenbarade sig i Köln än hos andra personer, och att vidarebefordra meddelanden och kallelser till stora grupper är knappast några problem i dessa flashmobtider.

Huygens
1/5/17, 6:11 PM
#16

#14 Men det finns inget att hämnas för. Det är rätt och slätt inget. Jag har heller inte sett "hämnd"-förklaringen som officiell förklaring. Jag hittar inget i beteendet som antyder "rebellkaraktär".

Har någon "rebell" uppgett "bitterhet" som orsak till buslivet?

Jag tror inte ens det rör sej om ungdomar, verkar istället vara vuxna från andra EU-länder. Snarast är Kölnsamlingen bara obegripligt, eller möjligen kopierad ur instruktionsmanualen _Silent Weapons for Quiet Wars.

_

Och det är väl här som det finns alternativa förklaring till Kölnsamlingen, dock inget som nämns i traditionell media.

Det enda officiella budskap jag sett i DailyMail är att om Tyskland har lika många poliser som vad det finns berusade män i Köln, så blir det mindre brott. Men orsakerna, bakgrunden, planerandet, organiserandet, koordinerandet, transporterandet, finansieringen - inget av det nämns.

.

#15 Vad tycker du om det påståendet? Ett antal "relevanta" personer har stämt träff i Köln. Ja, det antar jag att dom måste ha gjort. Tycker du inte att det är lite väl magert resultat från polisen? Har du inte en massa frågor att följa upp med?

Tjeja
1/5/17, 6:57 PM
#17

Huygens… tror du att människor är känslolösa robotar i kropp bara eller vad tänker du att människor är egentligen?

Det handlar om människor här, av kött och blod och med känslor som reagerar på sin omvärld.

Om alla människokroppar vore döda ting som enbart reagerade på programmering som datorer, jag då skulle jag förstå dina resonemang mer.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Nomen Nescio]
1/5/17, 7:07 PM
#18

#16 Varför har du börjat ställa frågor med tanke på det du skrev i #1? Då måste du väl ha hela bilden klar för dig - eller?

Huygens
1/5/17, 7:14 PM
#19

#17 Jag förstår inte riktigt din fråga. Frågan är för öppen och kanske vid sidan av ämnet. Låt oss ta ett exempel från en annan världsdel, som relaterar till folklig vrede, så kanske frågan kan formuleras så jag får en chans att svara. Jag ställer därför en retorisk motfråga.

Tror du att det var arga, rebelliska, bittra och vredgade unga män som stormade och slog sönder parlamentet under Operation Ajax?

[rara]
1/6/17, 12:27 PM
#20

Så som jag har förstått saken, var det gärningsmännen själva som planerade att fara till Köln och eftersom nästan alla har en smartphone med tillgång till internätet var det inte svårt att organisera sig.

Anledningen till att dom väljer Köln är Kölns traditionella stora nyårsfest, en av de största i Europa och för att de flesta flyktingarna befinner sig i Tyskland.

Alkoholen köper dom med socialbidragen som vi betalar till dom, med pengarna som dom stjäler från oss och med pengarna som dom tjänar för att sälja droger till oss. Det är inga fattiga människor, för dom har ju råd att betala människosmugglarna och alla har en smartphone (jag har för övrigt ingen smartphone).

Bilderbergergruppen har väl ingen nytta av kalabaliken i Köln, men det existerar en massa konspirationsteorier för att Merkel, Juncker & Co öppnade gränserna för att alla som vill kan resa till Europa, dvs. inte bara krigsflyktingar från Irak och Syrien, utan alla som vill, t.ex. välfärdsmigranter från Nordafrika. En del säger att det är planerat för att skapa konkurrens på arbetsmarknaden, så att lönerna kan sjunka. En del andra ser en plan, som t.ex. Hooton planen eller Kalgeri planen som anledning till politikernas ologiska och destruktiva politik.  Helt rumsrena tror jag inte att politikerna som styr Europa är.

Annons:
[rara]
1/6/17, 12:52 PM
#21

Aktuell bland alla konspirationsteorier är också Barnett planen, som är en fortsättning av Kalgeri planen:

http://thomaspmbarnett.com/the-pentagons-new-map/

http://de.metapedia.org/wiki/Barnett-Plan

https://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_P._M._Barnett

[rara]
1/6/17, 1:15 PM
#22
Huygens
1/6/17, 1:35 PM
#23

#22 Intressant att pyramiden fått med Committee of 300. Påminner om maktpyramider som David Icke brukar visa på sina föredrag. Säger Hooton/Barnett/Kalgeri något om vem som styr på toppen?

Alltså vad/vem som är den översta makten?

[rara]
1/6/17, 2:33 PM
#24

#23

Enligt pyramiden är det de 13 rikaste familjerna i världen som sitter på toppen och vi är slavarna längst nere, avbildade som får.

Bilden tog jag från den här sidan, men som bara är på tyska:

http://de.metapedia.org/wiki/Neue_Weltordnung

Alltså, det är ju inte så att jag har en övertygande tro på de här konspirationsteorierna, men jag avfärdar dom heller inte helt. I alla fall kan man diskutera om det.

Huygens
1/6/17, 2:58 PM
#25

#24 Hum, ja, det pratas om 13 familjer. Ibland om 15 eller 19 familjer, ett antal familjer som i alla fall är tvåsiffrigt och relativt litet.

Och nära toppen ser det ut att sitta någon i vit skrud. Det kan vara Drottningen av Storbritannien eller möjligen en påve, men ovanför den vitskrudade figuren finns det liksom ett öga.

Vet du vad ögat avser symbolisera enligt Barnett?

[rara]
1/7/17, 12:05 PM
#26

Jag vet inte vad ögat betyder, men kanske någonting av det som beskrivs här:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Det_allseende_%C3%B6gat

Googlar man om vilka de 13 rikaste familjerna är finns det en massa sidor:

https://www.google.se/#q=13+richest+families

På den första sidan  http://humansarefree.com/2014/10/exposing-shadow-forces-behind-nwo.html  finns det en lista. Men där finns inte ens Bill Gates med och Habsburg är inte ens rätt skrivet:

  1. Rothschild (Bauer or Bower)
  2. Bruce     
  3. Cavendish (Kennedy)     
  4. De Medici     
  5. Hanover     
  6. Hapsburg     
  7. Krupp     
  8. Plantagenet     
  9. Rockefeller     
  10. Romanov     
  11. Sinclair (St. Clair)     
  12. Warburg (del Banco)     
  13. Windsor (Saxe-Coburg-Gothe)
[Nomen Nescio]
1/7/17, 2:14 PM
#27

#14 "Fenomenet har uppmärksammats av den tysk-syriske professorn i statsvetenskap Bassam Tibi i antologin "Der Schock – Die Silvesternacht von Köln" (”Chocken – Nyårsnatten i Köln”). Tibi menar att massövergreppen på nyårsnatten i Köln måste förstås mot bakgrund av att många migranter känner sig lurade. Asylsökande har spenderat stora summor och tagit en livsfarlig väg till Tyskland. När de möts av verklighetens trånga flyktingboenden, bostadsbrist och kulturkrockar kan det innebära en svår psykisk belastning. Deras grusade förhoppningar riskerar att vändas till hat."---

http://www.expressen.se/kultur/bocker/sa-kan-hat-och-konflikt-bekampas-i-praktiken/

#26 Se upp nu rara så att du inte blir värvad till Vladimirs väckelserörelse…😉

Annons:
[rara]
1/7/17, 5:30 PM
#28

#27

Jo, människosmugglarna lurar flyktingarna, men jag förstår inte varför de inte tar fram deras smartphones och informerar dom som fortfarande är i deras länder att det inte är så som det lovas.

Nu finns det 2 olika grupper.  Den ena gruppen är dom som verkligen flyr från ett krig och den andra gruppen är dom som inte flyr, utan som är välfärdsflyktingar. I Köln var det nästan bara välfärdsflyktingar eftersom det inte är krig i Nordafrika.

Övergreppen sker inte bara för att dom känner sig lurade, utan för att muslimer ser oss som någon sorts "lägre människor", precis som de ser kvinnor som "något lägre". Vi är de "orena" och en oren kvinna är det lägsta en människa kan vara. Men kvinnornas utseendet attraherar dom och eftersom kvinnor i Europa inte bär burka och gärna klär sig sexigt ser de saker som de inte är vana att se. Om hundratusentals män utan kvinnor, men som ser oss som de gör, kommer till Europa som inte kan leva ut deras sexualitet ska man inte bli förvånad om sånt här händer.

papa-bear
1/10/17, 7:39 PM
#29

det här var ju roligt att läsa, några som tröttnat på huygens och ger huygens på tafsen. hade jag haft tillgång till och intresse av att läsa motbevis till huygens teorier hade jag börjat för länge sedan, en av orsakerna till att jag slutade läsa här på politik var huygens och diverse andra konspirationsteoretikers kärleksförklaringar till varandra.

[Nomen Nescio]
1/11/17, 1:43 PM
#30

#29 Tyvärr är det nog flera som lagt av som en utnötningseffekt av alla konspirationsteorier, märkliga källhänvisningar och budskap av dunkel härkomst som florerar fritt och tyvärr alltför ofta obemött här.

Jag tror och hoppas dock att allt fler blir medvetna om att metoderna som några debattörer här använder sig av i försök att manipulera, misstänkliggöra och splittra märkligt väl stämmer in på destabiliserande verksamhet känd från annat håll. Det bästa är att särskåda argumenten, undersöka källorna och samla på hög för att bemöta och ifrågasätta när tillfälle ges. Största misstaget är att underskatta de subversiva krafterna.

Upp till toppen
Annons: