Annons:
Etiketträttsfrågor-integritet
Läst 510 ggr
Herveaux
1/24/17, 8:14 PM

Hur få videon borttagen?

(La ut samma fråga på Brott iFokus, men provar här också.)

Ingen har väl missat den sk Facebook-våldtäkten?

En film som spelades in av en av dom häktade männen ligger ute på YouTube (innehåller inga grafiska bilder) och jag tycker så fruktansvärt synd om den utsatta kvinnan som både syns och hörs i filmen.

Vad kan man göra för att få filmen borttagen?
Går det att göra mer än att anmäla det till YouTube?

Det är ett antal som har lagt upp samma film så det blir väl ett h*vete att få väck den, men, men…


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Vanja
1/24/17, 10:15 PM
#1

I Vilken film syns kvinnan? Jag har iallfall inte sett någon sådan video.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Herveaux
1/24/17, 10:22 PM
#2

Jag vet inte om det är tillåtet att länka till en sån video här på forumet då en av de häktade männen (+ den utsatta kvinnan) syns, så jag skickar den via PM.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Agafia
1/24/17, 10:35 PM
#3

#2 nu sprider du själv videon om du skickar den vidare 🤔

Herveaux
1/24/17, 10:40 PM
#4

#3 Det känns så kluvet; visa för att bli tagen på allvar och så att fler kan anmäla videoklippen så att dom plockas bort,
samtidigt som man inte vill sprida eländet mer när den redan far fram som en löpeld ibland bl a "mina likasinnade" amerikanska youtubers och alternativ svensk media.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Em_
1/25/17, 2:37 PM
#5

Vad konstigt, den stora nyheten på de flesta tv-nyheter igår var att det inte finns någon film kvar.


Herveaux
1/25/17, 2:48 PM
#6

Filmen jag nämner i TS finns kvar.

Jag antar att nyheterna pratar om film på själva övergreppen.

Undrar om Polisen har testat att skicka ut en förfrågan till alla konton som lagt upp filmen jag nämner i TS, någon kanske sitter på dom grafiska delarna av filmen som inte kan läggas ut på tuben…


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
papa-bear
1/25/17, 4:40 PM
#7

förfrågan skickades ut för 2-3 dagar sedan, men jag tror inte att polisen talar om att de har fått materialet. har stått i "PK-media", media utan alternativa fakta, you know.

Halvdansken
1/25/17, 5:24 PM
#8

Har du skickat den till polisen? De efterlyser ju den. Gör det först.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Herveaux
1/25/17, 5:28 PM
#9

Japp, den är skickad till Polisen, tror dock inte det är detta material dom är intresserade av, utan jag tror Polisen söker efter de mer grafiska delarna av filmen.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Upp till toppen
Annons: