Annons:
Etikettpolitiker
Läst 1844 ggr
VildaVittra
1/29/17, 1:00 AM

Trumpen är verkligen farlig

Trumpen har ju nu infört förbud för muslimer från vissa länder att resa in i landet, det inkluderar alltså även amerikanska medborgare med dubbla medborgarskap. De som ännu befinner sig i USA kommer inte få komma tillbaka om de åker på en arbetsresa eller liknande, vilket rimmar illa med att han vill att folk ska jobba.

De som befann sig på flygplatsen när förbudet infördes förhördes om deras åsikter OM TRUMPEN. Ringer några varningsklockor? Hur var det nu, skulle han inte jobba mot en åsiktskorridor? Var det genom att införa en ännu smalare sådan då?

Vi tar och tittar lite på vilka länder som man inte får komma ifrån, konstigt nog innefattar det inte några av de länder Trumpen…jag menar "hans söner" har ekonomiska intressen i. Jättemysko. Kan ni klura ut varför? För terrorister har kommit från de länderna, så det är definitivt inte att länderna är terroristfria. 

Ska han inte ta och härma sin idol och se till att märka ut alla muslimer i landet också? 

http://www.svd.se/kaos-nar-trump-stangde-granserna-for-muslimer/av/jenny-nordberg

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Maikailoa
1/29/17, 1:14 AM
#1

Kan det vara så att dessa flyktingarna mår bäst av att inte komma in i ett land där Trump regerar?

VildaVittra
1/29/17, 1:21 AM
#2

#1 Fast många är ju amerikanska medborgare, folk med hus, jobb osv i landet. 

Och USA är de som orsakat läget i Mellanöstern, varför ska de slippa att betala för det?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

hankans91
1/31/17, 4:47 PM
#3

Att Trump vill bekämpa terrorism är positivt tycker jag. Men hans beslut är väldigt hastigt att införa nya grejer kräver mer planering. Men han visar ju att hans affärsintresse går före ändå när han väljer att inte ge Saudiarabien inreseförbud. Saudiarabien är ju ändå grundaren till terrorismen som sen har spridit sig till de fattigare muslimska länderna.

KimE
2/1/17, 6:45 PM
VildaVittra
2/4/17, 10:49 AM
#6

Så det ``wasn't going so well"?🤪 Som trumpen sa att det gjorde.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
m2studio
2/5/17, 6:45 PM
#7

Jag skrev för ett tag sedan i en annan tråd att med MR: Trump får vi vänta på krig faktiskt. 

Detta är början av Trump arbete och han kommer att visa sina hat på andra former, så fort han lära sig lag och regler med hjälp av hans Medarbetare, kommer han att skapa problem för hela världen tycker jag.

Men jag accepterar hans iden i grund bara, att regeringar skall kunna lägga mera resurser innan dem lämnar uppehållstillståndet till folk som inte kan vara ok för den nya samhälle och inte dem heller som inte kan passa sig i den nya samhälle.

Ex:  Europa är emot kvinnor´s slöja och har fått massa med problem bland folket, men Europa inte har kunnat lista ut att vad man kan dölja under en slöja på gatan som kanske kan orsaka stor fara för andra människor som i sin tur accepterade invandring med all slags folk från hela världen med sina demokratiska lagar.

I vissa område Trump har rätt att kräva vissa ändringar men inte så fanatisk och inte så odemokratiskt, men gubben inte är politiker och inte tror på demokrati i 100% skala tycker jag. han lär snart börja och läsa lag boken inom kort kanske.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

[Hayabusa]
2/7/17, 10:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

*

VildaVittra
2/8/17, 12:42 AM
#9

#8 Folk röstade på Trump pga av hans lögner om hur det var under Obama? Vem kunde ha anat?😮

Ställer denna fråga trots att jag vet vad ditt svar kommer bli. Vet du vad källkritik är?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Hayabusa]
2/8/17, 8:59 AM
#10

#9 Den bild som jag la upp i #8 är…ja, vad är det? Jo, det är en tweet från Magda Gad. Jag utgår ifrån att denna tweet  speglar hennes (Magdas) syn på saken om orsak till valets utgång.  Stämmer denna orsak? Ligger det någon sanning bakom detta? Far Magda Gad med osanning? Svaret är -  det vet jag inte. Dock anser jag att det är viktigt att se saker från flera olika synvinklar. 

Nu ställer jag en fråga till dig:

Tror du att jag gillar eller ogillar Donald Trump?

[Esekiela]
2/8/17, 6:01 PM
#11

Trump är en tillgång utan dess like, han vet råd medan världen inte gör.och det borde vi ta efter .

Tjeja
2/8/17, 8:50 PM
#12

Trump är skrämmande. Han är inte vald av så många utan anledning, visst. Men han är likväl ändå otäck i sin position som president!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Hayabusa]
2/8/17, 8:56 PM
#13

#12 Säkert. Även om Obama ger ett sympatiskt intryck så var han möjligen inte den goda ängel som han idag framställs som.

Annons:
Carmarino
2/9/17, 9:02 AM
#14

Trump är tydligen på väg mot Thailands lagar om att man inte får kritisera kungafamiljen, fast i det här fallet är det presidentfamiljen.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tjeja
2/9/17, 12:23 PM
#15

#14 Ja något åt det hållet. Fast Trump känns farligare. 😟

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Carmarino
2/9/17, 6:39 PM
#16

Om det här stämmer så är USA verkligen ute på hal is, och riskerar att snabbt halka in på diktaturspåret.

Det är nästan så att jag misstänker att det stämmer som en av Trumps tidigare valkampanjmedarbetare sa; att Trump egentligen inte ville bli president utan bara deltog för att se hur långt han kunde komma.

Att han då faktiskt blev vald var kanske lite av en missräkning, så nu gör han allt han kan för att göra sig så omöjlig att han blir avsatt.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maikailoa
2/9/17, 11:42 PM
#17

#16

Hur halkar dom in på diktaturspåret?

Menar du att Trump kommer att avskaffa presidentvalen?

De som kritiserar Trump är de som uppenbarligen inte begriper att i ett demokratiskt val vinner den som får flest röster. Ingen vettig människa vill ha Hillary Clinton som någonting och allra minst som president. De får väl helt enkelt ta fram bättre kandidater i framtiden. När hade dom en vettig president i USA senast? I vart fall inte på de senaste 100 åren.

tlover
2/10/17, 6:47 AM
#18

#17 fast Trumph fick inte flest röster

l'm back

kamera0710
2/10/17, 7:42 AM
#19

#17 "Menar du att Trump kommer att avskaffa presidentvalen?"

Före senaste valet hade han ju i alla fall kommentarer om att han inte kommer att respektera valutgången om han förlorar…

kamera0710
2/10/17, 7:51 AM
#20

EU kanske skulle göra som USA, och ge sig själva rätten att hålla vem som helst fängslad på obestämd tid var som helst i världen och försöka gripa Trump vid lämpligt tillfälle😉. För nog börjar man undra om han inte hotar världen…

Annons:
Carmarino
2/10/17, 7:56 AM
#21

#17 Var har jag nämnt något om att avskaffa valen? Artikeln handlar om att de som vill resa in i landet måste uppge sina lösenord till alla sina konton på sociala medier. Det har väl aldrig funnits någon demokrati som krävt att någon ska lämna ifrån sig lösenord till privata konton?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2/10/17, 10:59 AM
#22

Man kan tycka vad man vill om Michael Moore, men han är en av dem som också har funderingar om att Trump kanske egentligen inte ville bli president.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tjeja
2/10/17, 11:26 AM
#23

#22 I så fall, om Trump egentligen inte vill vara president, så har han ju inget att förlora på att fortsätta testa gränserna och "regera" och bete sig hur som det passar honom själv…

Det gör honom om möjligt ännu farligare ju! 😮

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Carmarino
2/10/17, 11:31 AM
#24

#23 Ja, och med den takten han har just nu så verkar han vilja bli avsatt tämligen omgående, men det lär inte hända.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Esekiela]
2/10/17, 5:52 PM
#25

diktatur är något som borde föras in mer i våra Svenska samhällen, vi har ju förlorat greppet om invandrarfrågan helt och här är Trump en gudagåva till sitt folk att se om säkerheten och JA han är farlig men med all rätt om ni i tråden tänker efter.

Må hända han inte ville bli President men han kan skrälla och han gör sig hörd vilket våra Svenska politiker inte klarar av .

Vi behöver fler som kan säga ifrån och som kan göra aktiva val utan att prata en massa luft för det krävs handling till förbannelse för att komma till rätta  med den här galna värdlen vi lever i.

Carmarino
2/11/17, 2:42 PM
#26

Intressant krönika av Heidi Avellan i Sydsvenskan.

Kunskap är makt och Hans Rosling var en mäktig man som bidrog till att göra världen bättre. Makt utan kunskap är arrogans och med Trump som USA:s president är världen på väg åt fel håll. Också han är inne på ”jag har rätt och du har fel”-linjen, men inte med fakta som argument. Han tycker sig ha rätt för att … han är han.

Han läxar upp medierna utan Roslings respekt. Han reagerar snarstucket som en femåring och gastar ”fejknyheter” när pressen gör sitt jobb.

Att han inte kan skilja mellan sig som person och världens mäktigaste ämbete bekräftades då han i veckan från presidentens officiella twitterkonto @POTUS retweetade sitt missnöje med att lyxvaruhuset Nordstrom inte tänker fortsätta saluföra hans dotter Ivankas produkter. ”Terrible!”_, skrev Trump.
_


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2/12/17, 1:39 PM
#27

En lite deprimerande artikel.

Expert: Trump är här för att stanna Skälet till att Donald Trump vann presidentvalet, och att hans popularitet är stabil, är att han förstått väljarna utanför USA:s storstäder. Trumps populistiska politik är noga genomtänkt, enligt Sean Trende vid oberoende Real Clear Politics.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
KimE
2/14/17, 6:57 AM
#28

Michael Flynn national security advisor avgår efter kontakter med Ryska ambassaden medan han var privatperson i November, måste vara den högst uppsatta Ryska infiltratören någonsin.

kamera0710
2/14/17, 7:41 AM
#29

#25 I mina ögon har Trump gjort världen ännu mer galen.

Carmarino
2/14/17, 10:54 AM
#30

Hittade ett rätt passande citat:

Bad officials are elected by good citizens who do not vote.
George Jean Nathan, author and editor (14 Feb 1882-8 Apr 1958)

Kuriosa: idag är det 135 år sedan G J Nathan föddes.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
1/4/18, 5:11 PM
#31

Journalisten Michael Wolffs bok ”Fire and Fury: Inside the Trump White House” har flera avslöjanden om Trump-administrationen.

Trump var förvånad och missnöjd över valsegern. Wolff skriver att när valresultaten började rulla in och det började se ut som att Donald Trump faktiskt skulle kunna vinna sade Donald Trump Jr till en vän att Trump ”såg ut som om han hade sett ett spöke”. Melania Trump grät – och det var inga glädjetårar. Enligt Steve Bannon gick Trumps sinnesstämning under den kommande timmen från förvirring till misstro till skräck.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: