Annons:
Etikettordet-fritt-fria-diskussioner
Läst 531 ggr
[ludden]
2/1/17, 8:56 PM

Tumult vid SD-möte – maskerade personer bråkar

Annons:
VildaVittra
2/1/17, 9:11 PM
#1

Det måste ju vara rasister, för SD har ju hela tiden sagt att de inte accepterar rasism alls. *nickar övertygat*

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

kallepudas
2/1/17, 9:12 PM
#2

De är cirka 50st och cirka 13-14 år gamla….jaha varför inte omhänderta allihop och ta dom till stationen där föräldrarna till dessa får komma och hämta ut bråkstakarna.

Vad är det med polisen egentligen när dom inte rår på bråkiga ungdomsgäng som har fått fel uppfostran?

[ludden]
2/1/17, 9:15 PM
#3

#2 Polisen sände iväg ett 50 tal från platsen. Ett 20-tal fanns kvar sen som dom hade kontroll över.

Skulle behövas tårgas, vattenkanoner för att ge dessa maskerade idioter en läxa.

Roslagen.
2/1/17, 9:30 PM
#4

Vi lever i ett land där demokratin är viktig och då betyder det att man inte får störa politiska möten.

kallepudas
2/1/17, 9:32 PM
#5

#3 Man är ju inte det minsta förvånad över att skolresultaten ser ut som dom gör med barn som uppför sig på detta sätt. Dom har ju nyss lämnat blöjan & nappen och kan väl knappt stava till politik och deras röst är inget värd förän dom är 18.

Nä bebisar ni får ringa till BRIS om ni har något att framföra.

[ludden]
2/1/17, 9:33 PM
#6

#4 Jo så är det, vissa tycks inte förstå eller vill respektera det.

Annons:
VildaVittra
2/1/17, 9:34 PM
#7

#5 Så då är barnen bebisar, men inte när de sitter i nyhetsmorgon? 🤪 Måste vara fantastiskt praktiskt att hela tiden ändra sig när det passar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

kallepudas
2/1/17, 9:37 PM
#8

#7 vadå "nyhetsmorgon" ?  

Vad har jag ändrat eller vad svamlar du om?

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
VildaVittra
2/1/17, 10:08 PM
#11

#8 Du följer inte nyheterna alltså. Ensamkommande flyktingbarn kallas ju vuxna av SD, men nu helt plötsligt var samma åldersgrupp bebisar. 

#9 Jag lovar, jag ska inte mata dig. 😂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

kallepudas
2/1/17, 10:39 PM
#12

#11 vad olika partier kallar människor får väl stå för dom.

Hoppar gärna över skiten som media rapporterar om. Tar ju liksom en halv minut att läsa aftonbladet,expressen med skiten dom skriver om.

Jo jag följer viktiga nyheter som ingår i mina intressen och dit hör inte några ensamkommande barn. Hade jag varit bert karlsson och tjänat pengar på skäggabarnen så hade det följt mina intressen men nu gör det inte det så därför är den informationen helt oviktig.

Nu handlade väl inte denna tråden om ensamkommande flyktingbarn eller försöker du säga att det var dom som stod bakom oredan ikväll?     

I så fall tror jag du har fel utan det är nog en ungdomsgruppering som säkert är födda i sverige hela högen för dom har ju lärt sig från aftonbladet och expressen hur man ska uppföra sig. Helt enkelt några som var 9-10år då upploppen i husby ägde rum & nu ikväll fick någon en smart ide att "så här gör vi" och så hängde dom andra än mindre begåvade på.

VildaVittra
2/1/17, 11:01 PM
#13

#12 Nej, jag försöker inte skriva att det är ensamkommande som orsakade kalabaliken, det står ju inte vilka de var. Jag drev bara med hur folk byter termerna beroende på hur de "tjänar" på det. Som SD vill ju framställa dessa barn som vuxna, och kallar dom exempelvis för skäggbarn liksom du gjorde. Men sedan när SD råkar ut för protester är samma åldersgrupp bebisar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
kallepudas
2/1/17, 11:13 PM
#14

#13 Det var ju jag som kallade dagens ungdomsgäng för bebisar och jag är inte SD men SD kanske har kallat ungdomar för bebisar någon gång men det har jag inte koll på.

Varför dra in SD överallt för ska vi lasta någon för dagens händelser så är det väl dessa ungdomar & deras föräldrar som inte har någon som helst koll på sina ungar. Fast föräldrarna kanske är likadana det vet ju inte jag men ibland faller ju inte äpplet så långt från trädet.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Vanja
2/5/17, 12:41 AM
#20

Rensat, nog om troll och diverse bös och tillbaka till ämnet.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Annons:
Martin
2/5/17, 7:27 AM
#21

#3 Tårgas och vattenkanoner är effektivt och kan säkert vara praktiskt ibland. Men för att lära folk en läxa tror jag de är väldigt verkningslösa. Dels slår de mot allt och alla, även oskyldiga och dels så skapar det säkert mer problem än det löser. Men, i rätt situation när man har våldsamheter som är helt utom kontroll och där det faktiskt handlar om att rädda liv genom att man måste skingra en folkmassa, då är det säkert rätt verktyg. Fast så illa har jag inte uppfattat att det var denna gången.

Dessutom får ju svensk polis inte använda vattenkanoner, vilket jag utifrån ovanstående resonemang tycker är ganska bra. Tårgas har man i beväpningen och får använda men just för att den faktiskt inte bara alltid löser problem så används den mycket sällan.

mvh Martin

gruvel
2/5/17, 9:03 AM
#22

En tidning har rubriken "Tumult vid SD-tal i Eskilstuna" om händelsen, som rymde delvis maskerade störande.  Det är en alternativ styrande beskrivning av en verklighet, så att läsaren lätt tror att de som ville höra vad talaren sa var medskyldiga. Hade de aktiva i "tumultet"varit av annat slag hade rubriksättningen talat ett helt annat språk. Men nu var det de korrekta som tumultade.

Upp till toppen
Annons: