Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Arbetsmarknad Bostadspolitik Djurskydd/Djurfrågor Ekonomi Energifrågor Företagande Försvarspolitik Ideologi Infrastruktur Invandring och integration Jämställdhet Kultur Kungahuset/Kungligheter Kyrkan. Religion och politik Livskvalitet Livsmedel/Jordbruk/Fiske Miljö & Klimat Off Topic Om iFokus och sajten Ordet fritt. Fria diskussioner Politiker Politiska partier Politiska skandaler Rättsfrågor/Integritet Sexualpolitik Skatter Skola / Utbildning Terrorism Topplistor. Utrikespolitik Valfrågor/Riksdagsval Vård och omsorg Välfärdssystem Övrigt
Energifrågor

Isabella Lövin skriver på klimatavtal i Trump stil

2017-02-04 11:47 #0 av: KimE

Uppmärksammat av the guardian.

https://www.theguardian.com/environment/2017/feb/03/sweden-criticises-us-climate-stance-as-it-reveals-ambitious-carbon-emissions-law

Anmäl
2017-02-04 13:23 #1 av: [Nomen Nescio]

Tror att den bilden betyder mer positivt för MP än allt annat de gjort efter valet (även om Lövin i och för sig skrev under som minister i den rödgröna regeringen, inte som företrädare för sitt parti).

Anmäl
2017-02-04 13:31 #2 av: pyromanen

Det att det är ett gäng kvinnor och lyckas hamna i allvärldens media, även BBC och The Guardian visade bilden tycker jag är kul och positivt. Det händer så hemska saker mot kvinnor just nu både i Rysslsnd och USA.
Det sagt så tycker jag det är trist att klimatgrejen hon skriver under på är så tandlös som den är.

Anmäl
2017-03-06 16:23 #3 av: lordgortor

Jag trodde inta att miljöpartisterna hade tid att verka i politiken nu på våren då det är dags att måla båten.

Anmäl
2017-03-06 23:53 #4 av: [krasnajaluna]

Synd att det är just klimatavtal de skriver på, som att det skulle vara något ''kvinnligt''. Kontraproduktivt. Tycker bilden var allmänt onödig.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.