Annons:
Etikettövrigt
Läst 470 ggr
[krasnajaluna]
2017-02-14 01:06

Ny omröstning om EU?

Tycker ni att en ny omröstning skulle behövas? Jag tycker det, för demokratins och rättvisans skull. Sverige gick alltså med år 1995 med lite över 50% av rösterna. Det var över 20 år sedan då t ex jag som nu har rösträtt inte ens existerade. EU har förändrats väldigt mycket sedan 1995 och nu växer också en ny generation upp som inte hade en chans att påverka. Borde det inte vara på tiden med en omröstning? Det är väl inte meningen att en del av dem som var röstberättigade just 1995 ska bestämma landets framtid i all evighet? Har studerat EU en hel del och kan säga att jag skulle rösta för ett utträde, men vårt medlemskap verkar inristat i sten. Kanske vågar inte politikerna ha en omröstning med rädsla för ''oönskat resultat''?

Annons:
Dioramabyggare
2017-02-14 02:46
#1

Ja, jag är absolut för en ny omröstning (jag röstade "nej" i EU-valet). Tanken med en union mellan stater är visserligen bra, anser jag, men historien visar ju hur dåligt det fungerat i praktiken…

greenseng
2017-02-14 06:37
#2

  Tycker definitivt att en ny omröstning är på sin plats.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Cragan
2017-02-14 06:44
#3

ser helst att vi väntar nått år så man får se hur det går för england.

starhawk
2017-02-14 07:17
#4

Behöver inte vänta, vi kan gå ut tillsammans med England!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Vanja
2017-02-14 16:07
#5

Ja det tycker jag nog, det finns ofantligt många skäl.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

gruvel
2017-02-14 17:39
#6

I Frankrike torgför partiet Le Pen idén att begära utträde och i Sverige finns miljöpartister som vill rösta om saken. Bara möjligheten kunde litet lätta på trycket för instängda lilla Schweiz som EU pressar vad gäller trafik, immigration m.m.

Annons:
Upp till toppen
Annons: