Annons:
Etikettinvandring-och-integration
Läst 1604 ggr
mangemani4
2017-03-03 20:17

Sweden's Government is Lying about Sweden

ännu ett briljant klipp från ABT. håller ni inte med i det han säger, diskutera med honom i hans kommentator fällt, han är väldigt bra på att diskutera saker och ting objektivt.

https://www.youtube.com/watch?v=0GWdWGGhULY

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Annons:
Tjeja
2017-03-03 20:33
#1

Uh… Orkar inte se igenom hela videon ens. Bara politikernas idéer om att betala körkort och ge gräddfiler till bostäder för att "rehabilitera" jihadister är så sjukt och pinsamt att jag inte orkar höra om eländet mer. Tror killen har många poänger i sin video om det galna svenska politikeretablissemanget

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

mangemani4
2017-03-03 20:37
#2

förstår dig, men att dalta med jihadister är bara toppen utav isberget, han berör många andra(och viktiga) saker. bla lögnen om att sverige skulle vara ett rikt land som regeringen vill måla upp.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Silvestris
2017-03-04 01:23
#3

Nej, han är inte objektiv och överlag inte saklig alls.

Det är heller inte sant att det "gullas" med terrorister som återkommer efter att de har begått just terror för ISIS.  Vi har fällt några för livstid i fängelse just för detta.

Cragan
2017-03-04 12:25
#4

#3 fördelen med han är att om du hittar fakta fel hos han och påpekar dem så korrigerar han ofta felen, och han vill bli utmanad intellektuellt av menings motståndare.  
så håller man bara en saklig diskution med han och håller sig till fakta o ej person så håller han diskutionen på den nivån tillbaka.

[Hayabusa]
2017-03-04 12:33
#5

Det är inte utan att killen lyfter på en del stenar.

mangemani4
2017-03-04 12:42
#6

#3 säg inte bara "nej, så är det inte", det gills liksom inte, presentera något som backar upp det du säger istället.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Annons:
[Bermudas]
2017-03-04 16:48
#7

Ylva Johansson sitter i BBC och ljuger rakt in i kameran👋

"Brottsofferundersökningar visar som ni vet en ökning av sexualbrott, som aldrig varit högre sen mätning började. Brå: ”I den Nationella trygghetsundersökningen (NTU) uppgav 1,7 procent av befolkningen (16–79 år) att de utsatts för sexualbrott under 2015, vilket motsvarar cirka 129000 personer. Det är en ökning jämfört med 2014, då 1,0 procent uppgav att de hade blivit utsatta”

Det är därför intressant att se Ylva Johansson självsäkert ljuga rakt in kameran på BBC: ”When we make surveys about if any women has, if there has been a rape towards her or sexual harassment, we can see that the level is going down, and going down and going down

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154414159563231&set=a.10150320256993231.346950.560498230&type=3

[Bermudas]
2017-03-04 16:52
#8

tål att upprepas…

 "we can see that the level is going down, and going down and going down

Bättre å bättre dag för dag, bättre å bättre…🥳

Bjussar på lite passande musikaliska tongångar

https://www.youtube.com/watch?v=sINN_5FOvUQ

mangemani4
2017-03-04 17:22
#9

nått jag inte fattar, om inte brotten ökar, om inte sexualbrott ökar och om allt är frid och fröjd, VARFÖR(!!) är det då inte bara att publicera och föra statistik över det hela? jag menar, OM det nu ÄR SÅ, att brotten minskar osv, så borde ju det vara det ultimata vapnet som vänster flanken hade kunnat använda mot höger extremisterna, om statistik finns över att allt är frid och fröjd, så skulle ju vänster flanken en gång för alla slå ut alla argument som höger extremister har och kanske tom utrota höger extremisterna. så det här är värt och mycket viktigt att ha i baktanken, varför tar det emot så mycket att föra en vinnande statistik och publicera den om brotten nu minskar.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

[Hayabusa]
2017-03-05 08:09
#10

#9 Precis - det skulle "rentvå" alla dessa utsatta grupper en gång för alla.

Oskar
2017-03-05 10:45
#11

Alla är väl överens om att invandrare är överrepresenterade i statistiken. Problemet är att högerfalangen/SD/Trump använder detta för att svartmåla muslimer och folk från andra kulturer. Problemet är ju givetvis inte att de kommer från andra kulturer utan att de har en låg socioekonomisk ställning samt att de i många fall varit med om extremt traumatiska händelser. Skulle det på två år kommit 200 000 norrmän med samma socioekonomiska och traumatiska bakgrund skulle vi säkerligen sett ungefär samma problematik.  Och gör man jämförelser med svenskar i samma socioekonomiska grupp som invandrare och med traumatiskt förflutet  så ser man ungefär samma problematik.

Men detta har högern svårt att förstå…eller förstår men vill inte lyfta fram…istället gör man kopplingen att det är kulturella skillnader som är problemet. Vilket ju givetvis är farligt för samhället då det leder till motsättningar mellan grupper.

Sedan är det ju alltid viktigt att se båda sidor av myntet…visst att det kommer ett stort antal människor med låg inkomst/utbildning och med traumatisk bakgrund på kort tid innebär givetvis vissa problem…men mot detta ska ställas att vi gett ett mycket stort antal människor en chans till ett nytt liv. 200 000 människor bor nu i Sverige, människor som annars skulle bott i primitiva flyktingläger och en del av dem skulle antagligen inte överlevt. För mig är det lätt…de positiva sidorna trumfar de negativa. Och om det är något land som kan handskas med de negativa sidorna så är det Sverige, vi är trots allt ett extremt rikt land och vi har goda erfarenheter av att integrera invandrare, se bara på de som kom från forna Jugoslavien, tror det var 70 000 stycken, och dessa är nu helt integrerade.

Oskar

mangemani4
2017-03-05 12:39
#12

jag köper inte argumentet att det skulle vara utav att folk het dåligt ställt som leder till brott. ett klassiskt motargument till detta är ju den ekonomiska krisen på 30 talet, då det stod mycket värre till i landet än vad det gör idag, brott som sker i denna överdrivna skalan som vi ser idag, skedde inte på den tiden. tror inte ens folk hade hört talas om ordet "taharrush" på 30 talet. 

men iaf, varför vägrar vänsterflanken att använda denna positiva statistik till att rentvå och få tyst på höger extremisterna? förstår inte vad problemet är om nu allt är frid och fröjd, så som vänster folket nu står och säger att det är

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

[Vårnatt]
2017-03-05 13:04
#13

Invandringsfrågan kan man enligt mig inte riktigt likställa som en höger/ vänster fråga, då exempelvis moderaterna var väldigt positiva till det för inte så länge sedan och jag tror att centerpartiet är mer positiva till det än socialdemokraterna idag. Man ska inte förenkla verkligheten alltför mycket. Inom de flesta partier finns det människor med olika åsikter inom denna fråga. Jämför detta med hur olika partier (ex moderaterna /vänsterpartiet) ser på exempelvis vinster i välfärden. Sverigedemokraterna står vad jag vet relativt centrerat, så höger/ vänster definierar inte alltid hur man ser på den frågan

Om man är intresserad av att läsa om kriminologi och psykologi så är det väldigt allmänt känt att lägre socioekonomisk status är en avgörande anledning till att man hamnar i kriminalitet.  Detta tros främst bero på att man upplever att man inte själv kan påverka sitt liv och sina levnadsförhållanden på annat sätt. Man känner sig maktlös i livet. Vad jag kan minnas så visar brottsstatistik främst på en överrepresentation av de som har en lägre socioekonomisk status. Enligt mig är det väldigt logiskt.  Ex: Sannolikheten att en färdigutbildad ingenjör med hus och hem snattar jämfört med en hemlös som svälter?  Att någon som blivit misshandlad under hela sin uppväxt bli våldsam jämfört med den som haft en trygg och stabil uppväxt?

Annons:
[Hayabusa]
2017-03-05 15:07
#14

De människor som flydde kriget på Balkan och  kom till Sverige under 90-talet var i högre grad bättre utbildade (jämfört med dagens flyktingar). De anpassade sig dessutom tämligen snabbt till det svenska samhället, situationen vad gäller t ex bostäder och arbete var också betydligt annorlunda jämfört med idag. Tittar man däremot på det integrationsarbete som har pågått i  exempelvis Malmö de senaste 15-20 år så tror jag inte någon vill påstå att det är framgångsrikt. Snarare det motsatta.

Socioekonomisk status har givetvis en stor påverkan - men likt förbenat är det problem som hamnat på bordet. Att lokalisera orsaker verkar tämligen enkelt men desto svårare att finna hållbara lösningar. 

SVT visade "Fittja Paradiso" (UG) i veckans som gick, jag anser att de satte lampan på en hel del frågeställningar som aldrig verka lösa sig.

Sverige har tagit emot fler människor vad landet kan erbjuda bostad, jobb och en vettigt tillvaro. Konsekvenserna av det lär visa sig.

mangemani4
2017-03-05 15:28
#15

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

[Vårnatt]
2017-03-05 15:43
#16

#14 Jag håller med om att situationen på 90- talet skiljer sig mycket ifrån dagens. Lite synd att vissa använder det som exempel på att vi kommer gynnas av denna situation då de skiljer sig så markant. 

#15 vad menar du? Menar du att klippet motbevisar att den socioekonomiska faktorn är av stor betydelse?

mangemani4
2017-03-05 15:47
#17

nja, motbeviset på det är den ekonomiska krisen på 30 talet. klippet var ett tillägg för tråden.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Zepp
2017-03-05 15:53
#18

#12, #14

Allt är fejk och riggat.. det vet ni väl.. det har ni ju hört från den mest troliga källan själv.. på bästa sändningstid i TV, från Fox News!

Eh.. igen, det är alltid en påfrestning på en nation när den blir tvungen att ta emot hundratusentals flyktingar!

Grejen är väl snarare att vi stängt gränsen när andra EU länder vägrar vara solidariska.. de tar inte sitt ansvar.

Varför skickar vi inte fler flyktingar till Ungern, tvingar Rumänien att ta hand om sina Romer?

Oså har vi statistiken.. som visar att vi blir rikare, tryggare, ökade förmögenheter, arbetslösheten sjunker, det är brist på arbetskraft!

Brottsligheten och våldet ökar bland socioekonimiskt utsatta grupper.. grejen är fortfarande att den gruppen blir allt mindre.. tack vare vårt ökade välstånd.

En annan grej är vår bostadspolitik med ökad segregering, som funkar både som piska och morot!

Lev i ghettot eller ta dig själv i kragen, tar du dig därifrån så öppnas hela j*vla avdragspenningpungen, statliga medel för att öka din förmögenhet/levnadsstandard!

För det krävs utbildning.. minst gymnasieexamen.. helst universitetsexamen, förmåga och vilja att behålla ett jobb, stadig månadslön!

Oså.. vi har före detta Jugoslaver på min arbetsplats, någon är muslim andra är kroat, bosnier, serb, sloven, kristen ortodox, katolik!

Nu så kommer en massa folk från Syrien.. till stora delar muslimer men oxå kristna!

Det är väl ingen hemlighet att området kring Mosul är centrum för den kristna minoriteten i Irak?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Vårnatt]
2017-03-05 15:54
#19

#17 på vilket sätt är det ett motbevis? Menar du Sverige på 1930- talet eller något annat land? Tar du med faktorer som att samhället ser helt annorlunda ut idag?  Kan det tänkas att Individualismen leder till större utsatthet vid låg socioekonomisk ställning? I hur stor utsträckning fanns detta på 1930-talet? Det känns som att du missar en väldigt stor pusselbit.

mangemani4
2017-03-05 16:34
#20

skillnaden från då och nu är att nu så har vi ett multikulturellt land. svenskarna hade det mycket värre ställt till ekonomist på 30 talet än vad det är idag, men brotten var inte högre då än idag för det. så det handlar inte om att värre ställt leder till mer brott, det handlar om att idioter världen över kommer hit och tro att de kan göra vad de vill i skydd utav den blödiga regeringen som vi nu har.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Annons:
[Vårnatt]
2017-03-05 16:53
#21

#20 vet du vad som menas med induvidualismen? kan det tänkas att man var mer skyddad i och med de starkare sociala banden på 30-talet? Kan det också vara så att de som kommer hit och står helt ensamma är extra utsatta, vilket ökar sannolikheten för brott ännu mer ( bortsett ifrån att de saknar hem och trygghet, jobb, meningsfullhet i vardagen  etc) ? Jag har väldigt svårt att låta ett så vagt argument dementera något som det forskats så mycket om. Vilka är det som begår brott främst av svenskar? De som har det bra eller dåligt ställt? Sedan innebär detta  att det är viktigt att inse gränsen ett land har gällande mottagande, just på grund av dessa klyftor som bildas. 

sedan handlar inte socioekonomisk ställning bara om ekonomi. Ett lands ekonomi kan bli sämre men du kan ändå inneha en hög socioekonomisk ställning i landet. Socioekonomisk ställning handlar främst om utbildning och hur eftertraktad man är på arbetsmarknaden. På 30-talet levde man som bönder och hade andra enkla industrijobb på ett annat sätt än idag. Den utan utbildning hade mer konkurrenskraft då.

Zepp
2017-03-05 17:04
#22

Eh.. fast den ökade brottsligheten i landet kommer från 50talet.. iomed den ökade urbaniseringen!

Långt innan vi blev särskildt multikulturella.. såvida du inte inbegriper i detta landsbyggdsbor och norrläningar!

Med ökad urbanisering sker oxå en stigande allienering.. fler socioekonimiskt utsatta koncentreras.

Riv städerna.. eller gör som i Ryssland, man måste ha tillstånd för att bosätta sig där.. främst i Moskva!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Ford -57
2017-03-05 18:13
#23

#7 Y J tillhör ju den kategori som helst blundar för sanningen, d.v.s våra politiker.

mangemani4
2017-03-08 13:31
#24

fy fan. att det finns folk som fortfarande inte ser vad medierna är för omänskliga typer, totalt ryggradslösa och ljuger som bara den, förvränger allt, skriver bara det de vill skriva för att det ska passa deras agenda.

här är ett bevis när en journalist blir påkommen med att försöka ljuga ihop nått för att smutskasta. bevis finns på att han har ljugit i sin artikel, men ändå säger han att han inte har ljugit. huga och folk köper allt de läser rakt utan att ens kolla upp om det stämmer, usch, står det i en etablerad media då är det så. ni som nu läser i de etablerade blaskorna, tänk till innan ni sväljer allt ni läser och hör.

https://www.youtube.com/watch?v=Q6fBG7Zkbbk

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

mangemani4
2017-03-09 19:37
#25

gammal, men ändå nyttig. tar upp medias mörkning lite mer men tar mest upp en hel del annat viktigt https://www.youtube.com/watch?v=3xG30XDmZ8Q

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Honestyisdead
2017-03-09 22:07
#26

Och huga för människor som saknar empati. 

Du är ett bra exempel. På hur man enkelt förvränger "fakta"

Linn Is The New
2017-03-09 22:39
#27

Är det inte ganska tydligt att invandringen inte leder till någon nytta? Jag som är 15 har blivit uppraggad av dessa invandrare som senare visade sig vara 20+ men sade till sina fosterföräldrar att dom var 14.  2012 Såg jag typ aldrig artiklar om våldtäkter, och när det väl kom så vart det höjda ögonbryn. Nu ser jag sånt typ varje dag, och det är en vana. Offren får inte ett skit, och förövarna får inga lämpliga straff. Media ger ut falsk info, klart som fan att dom inte vill ge ut den verkliga bilden av Sverige.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Annons:
Silvestris
2017-03-10 07:58
#28

#27

Nej, det är inte tydligt. Det finns kommuner (främst glesbygd) som vill få fler flyktingar anvisade pga. brist på arbetskraft och tomma bostäder. Kommuner som även lyckas väl med integration.

https://www.svd.se/sa-forsoker-jamtland-runda-lagen--for-att-fa-fler-flyktingar

Våldtäkter var inte ovanliga 2012. Det är möjligt att media har skiftat fokus så att fler våldtäktsfall täcks, på gott och ont. 

(F ö ligger inte en individs människovärde i vilken nytta de utgör.)

Linn Is The New
2017-03-10 10:02
#29

Jo det är det. "Tomma bostäder"? Vi lider ju av stor bostadsbrist.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Silvestris
2017-03-10 10:12
#30

#29

Bostadsbristen är lokal och förekommer främst i storstäder med omnejd. Ute i glesbygden rivs flerfamiljshus för att de står tomma. Orten jag växte upp i har blivit av med i princip alla flerfamiljshus (hyreslägenheter), lanthandel, postkontoret och banken. Skolan ska väl också läggas ner som jag har förstått det. Detta beror på avfolkning. Ungdomarna flyttar och kommer inte tillbaka. Det är inte unikt för just "min" ort utan väldigt utbrett i glesbygden.

Glesbygden avfolkas och är de bygder som behöver tillskott av människor. Det är antagligen därför ingen skuld att det är i glesbygden flyktingar tas emot med öppna armar och ofta integreras väl.

Linn Is The New
2017-03-10 10:27
#31

Jag blir lite skrämd av vissa fortfarande tror att det blir bättre för Sverige genom invandringen. Nej det blir det inte, har inte sett någon positiv effekt överhuvudtaget. Sanningen svider, och jag känner flera familjer som söker sig ut mot landet just på grund utav osäkerheten i städerna. Jag vågade gå ut själv på nätterna, ni gör jag det väldigt sällan. Ska jag berätta en historia? Jag drack ur vatten automaten, och så stormar fem stycken killar in. Detta är på skolan. Dom skriker på arabiska och letar efter en tjej som dom inte kan hålla sams om, lärarna ringer polisen och fem polis bilar anländer. En av killarna bar både kniv och pistol, och jag vart vittne. För ett tag sen vart en bekant till mig hedermördad, och min klasskamrat har flytt pga hedersmords hot mot hans familj. Detta är bara tre saker som har hänt = dom senaste två månaderna i SKOLAN

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

mangemani4
2017-03-10 11:16
#32

nämn ett enda  multikulturellt land där kriminalitet, misär och elände inte har spridit sig i takt med ökad invandring från mer primitiva länder med helt andra syner på saker och ting.

sverige tjänar ingenting på denna invandringen(vilket jag tog upp i en annan tråd), varken ekonomiskt då de som kommer hit är lågutbildade eller inte har någon utbildning alls och kommer att kosta skjortan att utbilda, sverige blir otryggare vilket vi har sett prov på allt för många gånger nu och som det verkar så ska vi svenskar anpassa oss efter islam och inte tvärtom vilket det ska vara. denna extrema invandringen är inget annat än ett sinnes sjukt experiment som har misslyckats och brustit bortom alla gränser, men som vi nu har fattat men som vissa totalt vägrar att inse.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Silvestris
2017-03-10 14:00
#33

#31

Det går även att berätta historierna om de ensamkommande flyktingbarnen (pojkar) som själva tar initiativ till att besöka det lokala äldreboendet. Hur de tillsammans med personalen går dit och bjuder på fika och samtalar med de äldre. Hur uppskattat det var av både de boende och de som arbetar där och hur personalen på boendet föreslår att det kan bli en regelbunden aktivitet.

Eller om äldreomsorgen i vissa glesbygdskommuner som välkomnar dessa grabbar som arbetar hos dem.

Läs gärna om Åre: http://www.etc.se/inrikes/vi-ser-flyktingar-som-en-resurs

60% i arbete efter 2 år. 85% om man räknar in studier och praktik. Så kan det gå om man ser människor som resurser och skapar möjligheter istället för att se dem som en belastning. Ska man nu snacka nytta är ju dessa människor en större ekonomisk resurs än infödingar eftersom de inte har kostat Sverige ett jota förrän de kom hit. Ingen förskola, sjukvård, tandvård, skola, barnbidrag osv. Jag vet, alla kommuner är inte är som Åre. Många kommuner kämpar, men om allt negativt ska lyftas upp kan vi väl lyfta upp det som är positivt också? I Åre vill man ha fler flyktingar anvisade, de har ett bra koncept som verkar funka men de nya reglerna stoppar detta. Det vore väl bättre om Åre kan kan ta emot fler flyktingar så att kommuner som kämpar kan få lite andningspaus så att de får möjlighet att komma igen?

Och nej, Åre är inte det enda exemplet men eftersom jag kommer från Jämtland är det mycket därifrån jag får nyheter och där jag har kontakter (som bl.a. arbetar med flyktingar).

Linn Is The New
2017-03-10 14:42
#34

HAHA, förlåt men du skämtar eller? Du måste ju vara sarkastisk i dina inlägg. Flyktingarna kostar MASSOR! Detta har invandringen lett till: Ökad brottslighet Statistiken om otrygghet har ökat Mer kaos (kolla vad som hände i Malmö under nyår etc) Kristna & muslimer kommer inte överens på boenden Våldtäker på boenden Mord på boenden Killar som är 20+ får gå på högstadiet för att man är för feg för att bevisa åldern. (Och vet du? Jag får uppleva detta själv för jag går i nian) Allt är rasistiskt Man har tagit bort vissa svenska saker för flyktingar har tyckt dessa är stöttande Såg bl.a. en artikel där dom ville ändra våran folkdräkt så den fick en hjihab Personliga åsikter och erfarenheter: Jag har blivit uppraggad av dessa invandrare Blivit kallad "jävla kristen" och "Alluh Akbar" Får dagligen vänförfrågningar av nyanlända där dom vill att jag ska bli deras flickvän och fru (har bildbevis) Positiva effekter: . . . Kommer inte på några nu tyvärr.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Annons:
Linn Is The New
2017-03-10 14:43
#35

Malmö:

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Linn Is The New
2017-03-10 14:44
#36

.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Linn Is The New
2017-03-10 14:46
#37

Mysigt värre

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Linn Is The New
2017-03-10 14:48
#38

Sista klippet, kolla och njut av våra fantastiska nyanlända människor ❤️

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Silvestris
2017-03-10 15:17
#39

#34

Nej, jag skämtar inte. Läs artikeln. Det finns flera artiklar att läsa om just Åre och hur flyktingarna bidrar till Åre kommun. (Det finns även om andra glesbygdskommuner som har klarat av mottagandet bra.)

Jag nekar inte till att det finns problem. Jag har alltid argumenterat för att det är fel att samla "alla" flyktingar på samma ställe. I synnerhet i områden som redan kämpar med problem. Att de behöver placeras där det finns bostäder, arbetsmöjligheter och ett bra mottagande.

När det gäller utbildning är det viktigt att se inte bara till ålder utan även andra faktorer så som utbildningsnivå, funktionsnedsättningar mm. Om du var insatt i medicinsk åldersbestämning skulle du också veta vilka felmarginaler som finns, varför många läkare motsätter sig att bedöma ålder enbart efter denna metod.

Vem skulle dö eller bli kränkt av att man gör en hijab som matchar sverigedräkten? Ingen blir tvingad att bära hijab för det (hur många har ens burit sverigedräkten)? 

Varför skulle flyktingar/invandrare inte ragga? Är det något som bara Sverigefödda ska ägna sig åt? Blir du arg av att bli uppraggad av en icke-flykting/invandrare? Jag har också blivit raggad på av "dessa" samt en mängd andra män. Jag har inga problem med det så länge de respekterar ett nej (vilket alla har gjort).

[Hayabusa]
2017-03-10 16:36
#40

Vem skull dö eller bli kränkt om vi slängde hijaben i soptunnan? Ungefär som när svenska kvinnor brände BH´n på 60-talet.

mangemani4
2017-03-10 17:04
#41

starkt slag mot  betner utav ABT som påstår att allt är frid och fröjd, och ni som nu är lätt kränkta, saknar denna sortens humor eller inte vill få er världsbild utmanad, kolla inte på videon( är snäll och varnar denna gången) https://www.youtube.com/watch?v=QKjS0I0584o

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Annons:
[Hayabusa]
2017-03-10 17:23
#42

#41 👍

Silvestris
2017-03-10 17:35
#43

#40 Kvinnor brände inte sina BH:ar på 60-talet. Det var en journalist som iscensatte den legendariska bilden som ligger bakom myten. Vi kan väl bränna Sverigedräkten lika gärna som en hijab, vem bryr sig?

[Hayabusa]
2017-03-10 17:36
#44

#43 Yeah - let them all burn!

Zepp
2017-03-11 13:52
#46

Vem är det som säger att vi skall tjäna på invandringen?

Invandrare är från EU, de utanför är flyktingar!

Iomed att vi har brist på arbetskraft så tar vi emot rätt mycket invandrad kvalificerad arbetskraft.

Vem är det som bygger våra nya bostäder, till rätt stor del folk från Baltikum och Polen!

Sen så till flyktingar igen.. de har förmodligen inte flytt hit för att bli svenskar.. utan för att få lov att leva som de vill, med religion, klädstil och annat!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Hayabusa]
2017-03-11 14:33
#47

#46 "Vem är det som säger att vi ska tjäna på invandringen?" Det är mest folk på vänsterflygeln.

mangemani4
2017-03-11 15:31
#48

ja exakt, tom löfven står ju och blåljuger, vilket han har gjort sedan dagen 1 ang detta, "det kommer att bli en förtjänst för sveige lite längre fram", allt hans och andra vänster folks snack om att vi måste ha arbetskraft för det tjänar vi på, tjänar på att ta in dessa påstådda högutbildade invandrarna och mycket mer. du driver ju med oss, för du kan bara inte ha missat det.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Annons:
mangemani4
2017-03-14 12:46
#49

 nästan överdrivet klockren XD

https://www.youtube.com/watch?v=809T9FX5zWw

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Silvestris
2017-03-14 14:36
#50

#47

Nja, de "invandrarkritiska" brukar ju köra argumentet att vi bara förlorar (pengar) på att ta emot flyktingar. Något som väldigt lätt kan tolkas till att det inte är ett problem med invandring bara de som kommer bidrar (ekonomiskt) till samhället.

Linn Is The New
2017-03-14 14:44
#51

Uh, vi förlorar pengar.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

[Hayabusa]
2017-03-14 15:22
#52

#50 Nja, ett av argumentet för att flyktingströmmen/invandringen är positiv för Sverige är/har varit att landet tjänar (ekonomiskt) på den.  Vilket inte är hela sanningen. Invandring KAN vara positiv för ett lands ekonomiska utveckling, men det beror självfallet på en rad olika faktorer. De senaste 15 åren finns det dessvärre få tecken som visar på att invandringen, i sin helhet, gynnat Sverige rent ekonomiskt. Malmö är ett talande exempel för det.

mangemani4
2017-03-14 15:42
#53

exakt, vi förlorar stora summor pengar, det är därför vi nu ser desperata försök utav regeringen att kompensera upp förlusterna, bla genom lån, verksamheter läggs ned i fler och fler kommuner, så gott som allt ska det sparas in på och mycket mera. men dessa kompensationer verkar inte gå till att göra någonting åt problemen, utan de verkar som det går till att göra problemen ännu värre genom att ta in mer folk. hur kan man för en enda sekund inte förstå varför folk blir kritiska mot invandringen-

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Tjeja
2017-03-16 09:31
#54

All kritik mot invandringen har inte gått till överdrift då tycker ni? Stämmer det som artikelskrivaren här påstår att ingen bryr sig? Varför då i så fall? Och vad beror "likgiltigheten" hos folk på? När ingen längre bryr sig http://www.arbetarbladet.se/opinion/ledare/nar-ingen-langre-bryr-sig

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

mangemani4
2017-03-16 10:31
#55

vänligen håll vänstervridet fake news blaskor borta från min tråd tack.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Annons:
Tjeja
2017-03-16 15:05
#56

#55 på vilket vis är det fake news menar du?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

mangemani4
2017-03-16 17:14
#57

SVT gör bort sig åter igen och visar sin fula sida. har tappat räkningen nu på alla gånger de har gjort bort sig. https://www.youtube.com/watch?v=N157pDVKdLg

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

mangemani4
2017-03-16 19:25
#58

#56 sorry, det var jag som läste namnet i länken lite för klumpigt, tyckte det stod aftonbladet.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Tjeja
2017-03-16 22:46
#59

#58 Tja.. jag kan ju själv förstås inte garantera att arbetarbladet verkligen är mer seriösa och mindre sensationstörstande än aftonbladet. Men nog räknas de till mer seriösa tidskrifter i alla fall… Även om de är mer åt vänster än höger i grunden.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

mangemani4
2017-03-20 21:10
#60

verkar som att löfven ska ta till hårdhandskarna mot fake news. äntligen så kanske vi slipper aftonbladet, SVT, expressen och resten utav all opartisk och vänstervriden media nu.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Cragan
2017-03-20 22:26
#61

#60 håll inte andan i väntan på det bara, då fake för många verkar betyda media som ej ger den bilden jag gillar.

mangemani4
2017-03-20 23:28
#62

eller den bilden som speglar verkligheten. allt det etablerade försöker att ge sken om att allt är frid och fröjd i samhället, vilket det absolut inte är, dvs fake news.. man får hoppas att löfven gör något iaf som man tycker är bra, dvs bekämpar dessa lögnaktiga medierna.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Annons:
mangemani4
2017-03-28 01:19
#63

haha, löfven och resten utav den ynkliga vänster i ett nötskal XD

https://www.youtube.com/watch?v=4LumJo32CqE

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

[[eskils_]]
2017-03-28 10:13
#64

#63 😃

[Göstage]
2018-04-30 07:30
#65

#7 Paulina Neuding noterar på Dagens Samhälle att Morgan Johansson, precis som sin namne Ylva,  drar en vals i samma ämne för BBC.

"I BBC förtiger justitieminister Morgan Johansson centrala fakta om svensk brottsutveckling och överrepresentationen av invandrare i fängelserna. Och på sin egen hemsida om migration och brott har regeringen smugit in en förändring och förvandlat en myt till ett faktum på bara någon vecka."---

https://www.dagenssamhalle.se/kronika/morgan-johanssons-vilseledande-facit-om-brotten-21916

(Börjar inte regeringens förhållande till sanningen  verka rättlättsinnig ?)

[Hayabusa]
2018-04-30 09:18
#66

#65 Jag får väl säga som Henke Lundqvist: "Det var ju märkligt!"

[Göstage]
2018-04-30 10:13
#67

Lite "roligt" att just Morgan Johansson anklagat andra för lögn när de uttalat sig för utländsk media - i det fallet betydligt mer sanningsenligt än det Johansson själv står för nu…

Johansson meddelade då att regeringen  "nu kommer att tacka ja till alla intervjuer – svenska och internationella – för att ge sin bild av situationen." 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/vi-kommer-ta-alla-intervjuer-vi-kan

Att deras egen "bild" är falsk tycks spela mindre roll…😟

Upp till toppen
Annons: