Annons:
Etikettarbetsmarknad
Läst 1496 ggr
Vanja
3/6/17, 8:42 AM

Vad tycker ni om apoteken?

http://www.aftonbladet.se/ledare/a/Xmd8n/apotek-ska-inte-sko-sig-pa-sjuka

Sedan apotekmonopolet avvecklades 2009 så har priserna på medicin stigit. Är detta rättvist? Att någon sitter och tjänar massor med pengar på att du har blivit sjuk eller att din farfar måste ha blodförtunnande?

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Annons:
Herveaux
3/6/17, 9:05 AM
#1

Min man jobbar som registrator på Läkemedelsverket. Han har berättat om en strid ström av inkommande post och samtal gällande apoteken sen monopolet försvann.
Så det finns ett stort missnöje, både vad gäller priserna och servicen.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

AnnaFagerell
3/6/17, 9:12 AM
#2

Eftersom vi i Sverige har det lyxigt med läkemedelsförsäljning och sjukförsäkring samt gratis läkemedel till barn så tycker jag vi ska vara nöjda. Räcker man flyttar till dk så märker man stora skillnader. Har själv varit sjuk sen jag var 16, (37) tar mkt mediciner och mina barn är och har varit mkt sjuka och det har gått mkt pengar genom åren men jag är ändå glad jag bor i Sverige

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Herveaux
3/6/17, 9:17 AM
#3

#2 Jag tycker absolut inte vi ska nöja oss för att vi råkar ha det bättre än andra länder. Bra kan alltid bli bättre.

I den länkade artikeln står det tex om en prisjämförelsesajt för läkemedel.
Så simpelt, men skulle göra så stor nytta!
Apotekskedjorna är inte direkt några verksamheter som går på knäna om dom måste sänka sina priser för att inte tappa kunderna.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Sindri
3/6/17, 9:45 AM
#4

De är ju rent dumma om de fortsätter ha så höga priser, alla kan ju beställa receptfritt på internet. Tror det kommer att ändras. Nu erbjuder t.o.m. Apotea att kunna få hem receptföreskrivna läkemedel via posten. Det får ju inte vara akut då!
Jag gillar tillgängligheten!