Annons:
Etikettinvandring-och-integration
Läst 878 ggr
[krasnajaluna]
3/8/17, 2:48 PM

Vad hände hösten 2015?

Jag förstår faktiskt fortfarande inte, vad var det som hände just i September/oktober 2015 som gjorde att hur många som helst började ta sig över medelhavet från alla möjliga länder från både afrika och mellanöstern? Sedan dess har det ju minskat lite, men fortsatt ändå. Vad är bakgrunden? Syrien-kriget har ju hållt på sedan 2010 och de flesta som åker med gummibåtar verkar vara av afrikanskt ursprung vad jag sett. Så, varför just där i oktober? Vad hände i alla dessa länder då? Innan var det inga, eller åtminstone inte så många, som åkte den vägen? Jag kanske har missat någon stor händelse just då, skulle vara intressant att veta.

Annons:
lordgortor
3/9/17, 2:23 PM
#1

Dessa länder är utsatta för grymma och odugliga regimer dessutom är befolkningen utsatt för grymma och ignoranta religiösa sekter som härjar utan någon hänsyn till sina landsmän (fast det kanske inte stämmer helt, många är legoknektar).

Som om inte detta elände räckte så inverkar  klimatförändringarna  i hög grad på livsmedelsförsörjningen.

[krasnajaluna]
3/9/17, 9:34 PM
#2

#1 Ja det stämmer, men frågan återstår fortfarande, varför just den tiden på hösten år 2015? För de där problemen har funnits en längre tid.

lordgortor
3/11/17, 10:14 AM
#3

Visst, men det är med et som allting annat, förr eller senare kommer droppen som får bägaren att rinna över. Faktorerna på detta område är som ovan: Usla regimer, religiösa galningar och klimatförändringen.

Upp till toppen
Annons: