Annons:
Etikettövrigt
Läst 545 ggr
[Hayabusa]
2017-03-10 17:25

Tim Pool

Tim Pool ger återger sina tankar kring besöket i Sverige. 

OBS! Engelskt tal.

Annons:
Cragan
2017-03-10 20:22
#1

en riktigt bra avrapportering endligt mig iaf balancerad och nyancerad, nått för svensk media att ta efter.

mangemani4
2017-03-10 21:47
#2

intressant att se hur han nästan hyllades som en hjälte när han sa att det inte fanns några problem, men när han sen började att nämna problemen så blev han direkt hatad.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

[Carpinus]1
2017-03-14 08:59
#3

Sakine Madon, som numera håller till på VLT:s ledarsida, reagerar på ett inlägg på SR. Madon skriver bl.a:

"På Sveriges Radios hemsida hävdar Ann Törnkvist att den amerikanska journalisten Tim Pool hotar demokratin.

  Problemet skulle enligt texten alltså inte vara att Pool fick lämna Rinkeby, eller att Dagens Nyheters fotograf nyligen misshandlades av ett 15-tal personer i samma stadsdel. Utan hotet är, enligt texten hos SR, att utländska journalister besöker socialt utsatta områden.

Tim, om du läser detta: Jag skäms som svensk journalist när jag läser inlägg som det hos Sveriges Radio. I stället för självkritik riktas taggar utåt."----

http://www.vlt.se/opinion/ledare/sakine-madon-det-ar-inte-du-som-hotar-svensk-demokrati-tim-pool

[Hayabusa]
2017-03-14 09:21
#4

Ja, jösses…Måste säga att Tim Pools summering av besöket i Sverige (#0) är balanserad och tar upp flera sidor av ämnet.  Det som Ann Törnkvist skriver känns sisådär. "Här ska minsann inte någon utländsk journalist komma och berätta för mig hur landet ligger i Sverige". Pinsamt.

[Carpinus]1
2017-03-14 09:49
#5

#4 Ja, vi borde ha så pass högt till tak att vi kan tåla granskningar, oavsett varifrån de kommer och dess syfte. Att en representant för Public Service misstycker är sorgligt, men förvånar inte…

Tim Pools konstaterande "They really are mad" är väl en bra sammanfattning på det hela…😉

[Hayabusa]
2017-03-14 09:57
#6

#5 Precis. Det kan väl knappast skada att någon "utifrån" ger sin syn på saken? Oavsett vad det gäller så är det lätt att bli hemmablind, då kan ett par "nya ögon" ge andra synvinklar. Törnkvist attityd känns närmast öststatskommunistisk.

Annons:
Upp till toppen
Annons: