Annons:
Etikettideologi
Läst 1191 ggr
[memoirsofaclone]
4/13/17, 12:18 AM

Tjejer/Kvinnor som inte är feminister?

Har tänkt på detta ett  tag, känns som att alla tjejer (särskilt yngre) känner att de måste placera in sig i detta fack. Inte för att generalisera men tycker ofta att de är jobbiga på flera plan.  Det är inte så att jag tkr att jag som tjej ska ha det sämre just för att jag är tjej utan jag vänder mig mer emot själva begreppet och rörelsen som bildats bakom det. Det är för mycket liksom, fokus på fel saker, kan inte ta skämt osv. Tycker att det blir lite löjligt när vissa måste visa hela världen att de är ''FEMINIST''.  Är det någon annan tjej/kvinna som förstår hur jag menar? Jag har hittills inte mött en enda som aktivt tar avstånd från detta, alla blir bara sura och förstår inte eller så har de ingen åsikt över huvud taget… Skulle vara intressant att höra vad ni tänker :)

Annons:
Lia
4/13/17, 1:48 AM
#1

Jag är helt emot uttrycket feminism. I början fanns det en bra mening bakom det, men nu för tiden har det ändrats helt. Jag är så trött på det. Så jag skulle aldrig kalla mig feminist. Jag står för jämställdhet, vilket feminism definitivt inte är längre. Inte i folkmun i alla fall.

Fillifjonkan60
4/13/17, 1:48 PM
#2

Håller med er båda.


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


Em_
4/13/17, 3:03 PM
#3

Jag förstår precis! Begreppet har blivit så himla brett att det inte betyder något längre. Alla möjliga och omöjliga personer kallar sig för feminister, från Fredrik Reinfeldt till personer som anser att män per definition är rövhål. Jag vill inte bli associerad med endera sidan av spannet. 

Sen tycker jag överlag att det är feminister som är snabbast att tala om för mig hur jag ska leva p.g.a. mitt kön. Jag löneförhandlar för dåligt, jag borde inte vara föräldraledig en dag längre än min man, jag måste akta mig för att bli ett offer för skönhetsindustrin, gud förbjude att jag skulle gå i en Kvinnofälla, osv.


Silvestris
4/13/17, 11:29 PM
#4

Det är väl lika löjligt att uttrycka att man inte är feminist i sådana fall, eller?

Jag ser en hel del som verkar vara tvungna att skrika ut på nätet att de inte är feminister. Nähä. Skit i det då.

Själv tycker jag att det är rätt meningslöst att påtala vad man inte är, vem man inte är och vad man inte står för när man istället kan påtala vad man är, vem man är och vad man står för.

[memoirsofaclone]
4/14/17, 1:25 AM
#5

#4 kanske det, ville mest se om det fanns några som tänkte liknande då jag i alla fall inte träffat några i verkligheten. Det är ju det bra med nätet. 

Dock är jag ju någonting. Jag är antifeminist, lika mycket som jag inte är feminist😃

[Hayabusa]
4/14/17, 9:47 AM
#6

Som vit medelålders man född i Sverige så borde jag förmodligen inte uttala mig i denna fråga, men…

Jag vet själv knappt var jag står i frågan om feminism, det förefaller som att det har så vitt olika betydelse för olika individer. Dock upplever jag att det blir lite väl mycket: "Är du inte med - ja, då är du emot!".

Annons:
nypisnina
4/14/17, 2:48 PM
#7

Jag håller med, det har gått överstyr. Det som feminism stod för från början är en sak, men dagens feminister står inte för samma saker och det har gått över gränsen när vissa verkar vara manshatare och så lättkränkta så man tycker det är pinsamt.  Betydelsen är inte vad det en gång var och jag skulle därför inte kalla mig feminist, även om jag egentligen är det.

[memoirsofaclone]
4/15/17, 12:46 AM
#8

Tror det behövs att just kvinnor vänder sig emot detta, bra att vi är några stycken i alla fall.

#6 Din kommentar illustrerar också ett problem, exkluderandet. Att allt ''vita medelålders män'' har att säga bara är skit, oavsett vad det är. Det kommer man inte så långt på.

[Hayabusa]
4/15/17, 8:37 AM
#9

#8 Ja, dessvärre är det en inställning som man ofta möts av i dessa sammanhang.

mangemani4
4/15/17, 5:58 PM
#10

alla tjejer/kvinnor som inte är feminister är enligt mig de tjejer/kvinnor som är sunda. feminister är fullt övertygade(aka hjärntvättade) att de inte har en chans här i livet utav kvotering, inbillar sig att det inte är lika mellan kvinnor och män och tror att män är problemet till allt. i verkligheten så är de inget annat än lata människor som vill ha allt serverat på silverfat, dvs att de ska kvoters in utan att behöva kämpa och sträva efter framgång som vi alla andra har fått göra för att komma någonstans, både män och kvinnor.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Sjuttan
4/15/17, 6:17 PM
#11

Blir förskräckt när jag läser denna tråden. Har alltid trott att feminism är en önskan och strävan efter att kvinnor ska ha samma bemötande, lön och rättigheter som män! Jämställdhet och jämlikhet. Ingenting annat. Har jag så fel?

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Linn Is The New
4/15/17, 7:55 PM
#12

Tydligen vet oftast inte många yngre/ mer "extrema" feminister vad ordet innebär och kan säga redan nu att det inte höjjer ett av könen i makt och ställning. Jämställdhet för ALLA kön, hudfärger och läggningar! Inga o-rakade armhålor och förtryckning av männen. Jag är 15 år och är INTE feminist, då jag tycker ordet är så negativt i dagens samhälle. #11 Du har helt rätt, glad påsk!

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Linn Is The New
4/15/17, 7:55 PM
#13

Tydligen vet oftast inte många yngre/ mer "extrema" feminister vad ordet innebär och kan säga redan nu att det inte höjjer ett av könen i makt och ställning. Jämställdhet för ALLA kön, hudfärger och läggningar! Inga o-rakade armhålor och förtryckning av männen. Jag är 15 år och är INTE feminist, då jag tycker ordet är så negativt i dagens samhälle. #11 Du har helt rätt, glad påsk!

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Annons:
nypisnina
4/18/17, 2:28 PM
#14

Alltså, det är inte lika mellan kvinnor och män i alla lägen, det är inget som feminister (vare sig dagens feminister eller det som feminism en gång stod för) bara  får för sig, utan det finns fortfarande orättvisor - samtidigt som vissa saker kanske borde lämnas, eller låtas vara, som de är.  Men lika löner för samma jobb oavsett kön o.s.v. är fortfarande något att jobba på. Det här att det går överstyr är en annan sak, extremfeminismen skulle jag vilja kalla det. Könskvoteringen som man kan se idag, man ska säga hen istället för han eller hon och som jag nämnde tidigare i tråden; manshatare och att vara så lättkränkt. Att kalla sig feminist får motsatt effekt av vad det egentligen innebär. Att det ska vara lika innebär inte att vi inte ska ha kvar våra könsroller - män och kvinnor är ju olika, tack och lov! Och kvinnor ska inte få förtur om de inte är bäst lämpade för jobbet - där snackar vi ju verkligen orättvisa. Och att vara lättkränkt sätter kvinnan i ett läge där i alla fall jag vägrar att vara; ett offer. Och det är allt det här som dagens feminister verkar stå för. Det har blivit galet och överdrivet. Men som sagt, det finns mer att jobba på.

mangemani4
4/18/17, 3:25 PM
#15

jo det är lika för män och kvinnor då det även finns orättvisor även för oss män. det är lika för både män och kvinnor fast på olika sätt.

det är extremt få fall där kvinnor inte får samma lön för samma jobb och är ingen strukturell faktor. 

allt handlar om vilja och val, inget annat. tjejer kan utbilda sig till vad de vill och få vilka jobb de vill och tjäna enormt mycket mer än vad män gör, finns inget som stoppar dem, mer än dem själva och hjärntvättande och kvinnohatande kulter som FI.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

nypisnina
4/18/17, 4:10 PM
#16

#15 Njaa… där kan jag inte hålla med dig. Pratar av egen erfarenhet. Det är vanligare än vad man tror. Det är helt klart bättre än vad det var för t.ex. 30 år sedan men det är fortfarande en skillnad på lön mellan kvinnor och män i samma yrke och samma position. Och det som stoppar dem kan vara de själva, men det kan också vara andra saker. Faktum är att det är svårare för en kvinna i en mansdominerad arbetsplats att bli hörd på samma sätt som en man, de får kämpa mer och behöver ofta gå in i en neutral könsroll, om de nu inte har turen att redan uppfattas som sådan  - vilket jag inte tycker borde behövas. Men så är många gånger fallet. Som sagt, jag pratar ur egen erfarenhet. Har jobbat på en mansdominerad arbetsplats i många år och det är här vanligt förekommande inom det området. Och som sagt, inget som någon bara får för sig, utan det är så läget är.

Sjuttan
4/18/17, 4:16 PM
#17

#15. Har du kollat några yrken i offentlig verksamhet? Har ex en manlig o kvinnlig sjuksköterska samma lön. Hur är det med poliserna? Blir jätteglad om du känner till att dessa numera lika. Redovisa gärna vilka de "extremt få fallen är".

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

mangemani4
4/18/17, 4:37 PM
#18

#16 din erfarenhet pratar tyvärr inte för alla kvinnor världen över. din värld är inte världen, bara för att du har råkat ut för det så betyder det inte att resten utav alla kvinnor råkar ut för det.

#17 jag hänvisar till inlägget ovan dig, där har vi tydligen ett utav de extremt få fallen.

en arg blatte talar pratar väldigt mycket om myten och lögnerna om feminism, jag rekommenderar starkt att ni kollar upp honom på youtube, han förklarar mycket väl och sakligt och refererar till statistik och källor som bevisar att det är just myter och lögner.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Magi-cat
4/18/17, 4:58 PM
#19

Kvinnliga akademikers livslön är 16% lägre än mäns. Kvinnor tar ut 6 av 10 vabbdagar, är föräldralediga 11 månader längre än män och arbetar deltid i högre utsträckning än män. (För att ta några exempel på ojämlikheter ur statistiken.)

http://www.saco.se/vara-fragor/lon-och-livslon/skillnader-i-livslon-mellan-kvinnor-och-man/

"Kvinnor hade år 2012  i genomsnitt 86 procent av mäns lön. Den enskilt största förklaringen till löneskillnaderna är att kvinnor och män finns i olika yrken. Män har dessutom i genomsnitt högre lön än kvinnor i de flesta yrkena, även i många kvinnodominerade."

http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Levnadsforhallanden/Jamstalldhet/Jamstalldhetsstatistik/12252/12259/Behallare-for-Press/375659/

Läs mer:

http://www.mi.se/publicerat/loneskillnader-mellan-kvinnor-och-man/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

mangemani4
4/18/17, 5:07 PM
#20

exakt, de gör sina val att tjäna mindre än män. de väljer att ta ledigt oftare, de väljer att stanna hemma med barn, de väljer att sjukskriva sig mer, de väljer att jobba deltid, de väljer att ta lågavlönade jobb osv osv, de väljer och sådana val resulterar självklart i lägre löner och sämre karriärer. handlar inte om någon påhittad orättvis diskriminering, det handlar om VAL.

men som sagt, kolla upp en arg blatte talar på youtube, han förklarar mycket bättre om lögnerna och myterna inom feminism och har statistik, källor och logik som backar upp det han säger.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Annons:
Magi-cat
4/18/17, 5:46 PM
#21

Som sagt, kvinnor väljer inte att tjäna mindre, utan det är en hel del annat än fria val som ligger bakom kvinnors lägre lön för likvärdigt arbete.
För kvinnor är det dessutom större steg när det gäller att stiga i lön och karriär.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

mangemani4
4/18/17, 6:06 PM
#22

nix, det kanske kan kännas som ett större steg för lata och bekväma människor då de måste göra som majoriteten utav resten utav kvinnorna, att kämpa och offra vissa saker här i livet, men både män och kvinnor måste kämpa för att komma någonstans här i livet, funkar liksom inte att köra med diskriminerings kortet och försöka fuska till sig lika löner genom kvotering och tro att det ska hjälpa en, då kommer man för evigt att stå kvar på samma ruta och stampa, man måste kämpa för att komma någonstans, gäller både män och kvinnor.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Cragan
4/18/17, 7:03 PM
#23

#22 som för ena syrran hennes lön är i top 3% inom den yrkesgruppen men hon jobbar mer än 97% också.    

fast om man nu skulle komma undan med att betala kvinnor 86% av lönen som män har vem skulle då anställa en man?  
det finns en inkomst skillnad men den är mindre än vad skillnaden i arbets tid är konstigt nog.
löneskillnad det finns på vissa ställen men har dom ej inviduella avtal på den arbetsplatsen så är det troligen olagligt att betala ena mindre för samma ansvar och arbete.
gäller att hålla isär inkomstskillnad och löneskillnad då det är 2 olika saker. (bägge resulterar dock i samma sak olika summor i plånboken)

nypisnina
4/18/17, 9:31 PM
#24

#18 Jag pratar om kvinnor i Sverige inom mitt yrkesområde, inte enbart mig själv. Dessutom så händer det (och nej, inte bara i extremt få fall) - men oavsett så händer det, och det är ju illa att det är så, eller hur? Det borde inte vara så.
#20 Ofta väljer kvinnor att stanna hemma med barnen eftersom deras män ofta har bättre lön än de själva - och ja, det förekommer inom samma arbetsplats - det lönar sig mer ekonomiskt att mannen går till jobbet framför att kvinnan gör det, därför stannar hon hemma med barnen och vabbar o.sv. På det sättet kan man säga att det är en ond cirkel som gör att kvinnor fortsätter att göra dessa val, som btw ofta är båda föräldrars val, eftersom det gynnar ekonomin. Om det  hade sett annorlunda ut så kanske fler kvinnor hade velat jobba istället för att vabba t.ex.
#23 En anledning till att man inte bara kan anställa kvinnor på mansdominerade företag är för att det inte finns tillräckligt många kvinnor som är intresserade av att jobba där. Det är därför det är mansdominerat. Sen förekommer det förstås andra former av diskriminering, inte bara gällande löner, vilket kan göra det svårt för kvinnor att få in en fot på stället, eller trivas - men det är en annan historia. Jag vet flera arbetsgivare som gärna kommer billigare undan och gärna anställer både kvinnor, outbildade och såna som nyligen tagit studenten. Om de kräver mer i lön senare så åker dem och så tar de in nya stjärnor istället.

[Hayabusa]
4/18/17, 10:01 PM
#25

En i sammanhanget (jobb & löner) närliggande och intressant statistik är denna:

"Det är fortsatt högre arbetslöshet bland män jämfört med bland kvinnor (7,1 respektive 8,4 procent). Skillnaden är särskilt tydlig hos ungdomar (18-24 år), där arbetslösheten för kvinnor är 8,6 procent, medan den är 13,6 procent för män."

Källa: Arbetsförmedlingen

Sjuttan
4/19/17, 10:23 AM
#26

Här verkar finnas inte bara okunnighet utan även en oförmåga att ta in och förstå vad som är fakta och inte bara allmänt tyckande. Har man ett helt arbetsliv bakom sig som kvinna, känns det oförskämt att bli kallad "lat o bekväm" om man hamnat i ett låglöneyrke. "Fuska till sig lika löner genom kvotering". Eller hänvisa till någon "arg blatte" på Youtube. Konstig tro på någon allomfattande valfrihet som inte finns i verkligheten. Eller jämföra med förhållanden över hela världen??? Magi-cat visar ju här fakta från SCB och SECO bl a! Det är tillåtet att vara okunnig - som #12 som är 15 år, men kan man inte lära sig av fakta förblir man ju okunnig! En diskussion av det här slaget känns meningslös! Är det så att unga kvinnor av idag Har ett stort hävdelsebehov? Tänker på början av den här tråden där det verkar som man hojtar högt om feminism och inbilla sig att den handlar om manshat! (Vilket inte alls har med saken att göra!) Och därmed måste högljutt uttrycka sina åsikter till varje pris utan att kolla fakta? Det hoppas jag inte, hoppas jag har helt fel!

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Magi-cat
4/19/17, 11:17 AM
#27

#26 Surpan, 🌺,naturligtvis är de uttryck du citerar okunniga och oförskämda. De har inte med verkligheten att göra, vilket du så riktigt också konstaterar, och kan lämnas därhän i all sin småaktighet.

Vad feminism är kan förstås diskuteras. Men tolkningen som görs av en del som är emot feminism blir lätt snedvriden.

Naturligtvis handlar feminism inte  om självhävdelsebehov! Eller om manshat, inte alls! Ett feministiskt samhälle är ett jämlikt samhälle som är bra för alla. (Även om det till en början skulle smärta en del som gjort vinster på ojämlikheten.)

Du uttryckte det så bra i #11: "…feminism är en önskan och strävan efter att kvinnor ska ha samma bemötande, lön och rättigheter som män! 

Se gärna även:

"Feminism är en samling rörelser och ideologier vars målsättning är att kvinnor ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män och där feminismen verkar för kvinnors politiska, ekonomiska och sociala rättigheter."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Feminism

Så här säger Feministiskt initiativ:

"Vi vill bygga ett jämlikt samhälle

utan diskriminering

där alla människor kan vara med på samma villkor."


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
nypisnina
4/19/17, 12:43 PM
#28

Diskussionen har ändrats från att prata om hur feltolkad feminism är idag till att säga att det inte finns någon problematik i löneskillnader längre… Håller med om att det som feminism står för är kanon, det borde alla jobba för - men dagens feminister, unga speciellt, har tagit det för långt och det handlar inte längre om bara jämlikhet utan andra saker. Om jag hade nämnt på min arbetsplats att jag är feminist, vilket jag egentligen är, så hade jag blivit lynchad som manshatare eftersom det är det man tror att det är idag. Där jag bor finns det en del extrema feminister som är under 30 år gamla och de blir upprörda om man säger att de är tjejer, de är "hen", en människa, inte ett kön. Bara en sån sak… Det är att dra det för långt enligt mig. Det var det som tråden handlade om från början.

[Hayabusa]
4/19/17, 12:53 PM
#29

#28 Precis.

Fillifjonkan60
4/19/17, 4:52 PM
#30

#28 Jag håller med, tråden spårade ur lite, för självklart ska kvinnor ha lika lön för samma arbete, men det var inte det som TS menade utan den extrema feminismen.


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


[Roe Deer]
6/12/17, 10:58 AM
#31

Feminist eller ej… Ja, jag är för jämställdhet men kallar mig inte för feminist. Jag tycker själva ordet feminist bör bytas ut till något mer jämställt. Självklart ska alla få lika lön för lika arbete, behandlas med respekt oavsett kön, inte delas in i förutfattade roller, alla ska få vara fria att vara dem de är. Utan feministrörelsen hade vi nog inte kunnat nå den jämställdhet vi har idag, men idag så vill jag gärna se en positivare benämning och inte skamfylla männen.

mangemani4
6/12/17, 11:37 AM
#32

är man inte smartare än så att man inte förstår något så fruktansvärt enkelt som konceptet utav fri vilja, personligt ansvar, ansvar över sina egna val, bestämmer över sina egna val osv, ja då är det ju inte så konstigt att man köper konspirationsteorin/skitsnacket om "förtryckande strukturer". ni säger i princip rätt ut att kvinnor inte väljer saker de väljer.

det där med löneskillnader är en myt. visst finns det löneskillnader mellan män och kvinnor, men dessa löneskillnader är giltiga. efter att man har kontrollerat yrke, hur många arbetstimmar man arbetat, ledighet osv, då är de oförklarade löneskillnaderna 4,6%, det är ingen struktur, i över huvud taget….PS: ja, en del är citerat från ABT, han förklarar och ger fakta rätt så bra och fakta länkar han till varje klipp han gör.

men jag vet, det är lika hopplöst att försöka förklara fakta för hjärntvättade feminister som det är att försöka förklara något för världens tjurigaste och trotsigaste barn, har ni inbillat er något, så är det bara så, så tro vad ni vill och stå och stampa på ruta 1 i er kamp för "jämlikhet" vilket leder till att ni inte kommer någonstans. så ciao

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

mangemani4
6/12/17, 11:45 AM
#33

avslutar och lämnar tråden med ett till citat "feminister tror att deras könsorgan gör dem till ambassadörer, att det ger dem någon otrolig makt att representerar alla kvinnor på hela jorden, att de har miljoner efter miljoner utav kvinnor bakom sig, men nej, ni är inte smartare än så".

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

nypisnina
6/13/17, 11:43 AM
#34

#32 #33 Såna åsikter är precis lika pinsamma som den extrema formen av feminism som vi övriga pratar om i tråden. Du pratar inte längre om feminister utan om kvinnor. Det är skrattretande. När man citerar så bör man också skriva vem man citerar och när det publicerades med mera. Ännu mer skrattretande att hänvisa till någon du följer på Youtube utan att även citera det. Den enda formen diskriminering du pratar om är dessutom om löner, det finns en mängd andra orättvisor inom könen som också borde ändras.

Jag är för jämställdhet. Det borde alla vara tycker jag.

Annons:
Sjuttan
6/13/17, 12:34 PM
#35

    Ang. #32 ö 33.

Här ser vi återigen oförskämda uttryck som nedvärderar kvinnan.   "hjärntvättade feminister" m.m.      Vi ser även en oförmåga att ta in information och en oförmåga att respektera andra människor  o  andras åsikter.   Åtminstone  kvinnor/kvinnors.    Det är precis det här som  diskriminerar/nedvärderar  kvinnor    och bidrar till den nedlåtande attityd  som försvårar  jämlikhet/jämställdhet.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Cragan
6/13/17, 11:50 PM
#36

#35 tyvärr så är det ju typen som skriker högst som syns mest o kollar man på feminister och dömer efter dem som syns mest så är det inte direkt smickrande.
fast den saken är inte på något sätt exklusivt för just feminister utan det gäller nog dom flesta livsstilar/synsätt

Upp till toppen
Annons: