Annons:
Etikettinvandring-och-integration
Läst 412 ggr
m2studio
2017-04-14 15:58

Politik-Svenskar-invandrare

Hej alla, "syftet med denna tråd är att ger er, info och upplysningar".

Tyvärr Svenska folket inte vet allt om vad Svensk regering bestämmer för framtiden, därför skapas 

ett stort håll av förklaringar med massa frågetecken. Ex. nu tiden är framtiden för 10 år sedan och 2027 är 

framtiden för just nu tiden. När tiden är inne folk förstår saker och ting som är försenad att kunna rätta till i 100% form och man inte kan nollställa politiken och börja om heller.

Jag inte är säkert viket år var det att tidningen Times skrev att "Svensk regering vill ta emot folk från hela världen för att fylla på framtidens folkbrist". Det var mellan år 1967-1973 tror jag. Times skrev att "Sveriges ungdomar flytta mest till USA och är tillbaka för att utnyttja sina pension och landet befolknings genomsnitt ålder är över 70 och landet kommer att ha arbetskraftsbrist". 

Jag kommer ihåg siffran från Iranska utrikesdepartement också som var bara 10 University studenter och det kom hit studenter som inte kunde betala sina avgifter för USA och England universitet. "Alltså fattiga studenter man kan säga."  

Ja, "vi får tycka olika", om invandrare, politik, samhälle, välfärd och mm, Men jag tycker att Svenska folket ska ha upplysningar om invandrare som är i Sverige och kommer att nå hit. Det är lite svårt för alla att söker sig sådana information och många föredrar att ha åsikter utan att samla på sig RÄTT information om invandrare, Svensk politik och mm.

Först och främst skall man ställa några vassa frågor av regeringen som tog emot även andra typ invandrare som visste ingenting om dem, deras kultur, religion, tanke set, mat vanor, klädstil, barn uppfostran, kunnande och erfarenheter och mm.

Det har kommit hit invandrare från olika länder som har sina livsstil och med lite information om dem, man kan förstår hur framtiden ev. kan se ut med dem, hur samhälle kommer att fungerar och mm.

För två cirka fem år sedan skrev jag ett brev till Säkerhets polis om invandrare och hur man kan känna igen ev. en terrorist, en som kan vara kapabel till en terrorattentat, en som har kapacitet för en attentat och vidare, men fick inga svar. För en vecka sedan skrev jag igen och jag vet att jag inte kommer att få ett svar heller, men jag har gjort det som jag kunde.

En dag MÅSTE ni Svenskar förstår att vi känner oss mycket bättre än det ni tror/vet om oss, vi kan våran Kultur, vanor, olika religioner och grupper inom religion, tanke sättet, barn uppfostran, klädstil och liksom allt som kan vara antingen mycket svårt för er att lära sig eller vara omöjligt. Någon dag MÅSTE Svensk regering ta emot hjälp av kunniga invandrare som med hjälp av att ställa kanske bara 15 frågor av en ny asylsökande förstår, vad denna människa kan vara kapabel på, vilka folkgrupp tillhör han/hon till, ljuger om sin tro och religion eller är en fanatik, vad ev. kommer att hända med hans/hons barn i framtiden, hur långt tar det för HEN att kunna smälta och förstå Svenska samhälle och 10 andra om och om.

Varför tror ni, att ni kan all dem nämnde bitarna bättre än "oss"? Varför tror ni att efter 30 år i Sverige du kan fortfarande kalla våran barn som föds här, invandrare? Varför tror ni att ni kan efter 30 år säga "vi" och "NI"? Varför tror ni att när man ger asyl till en invandrare, kan bestämma för honom hela livet? Det har blivit farligt för Svenska folket just nu att inte ta emot invandrare hjälpen att kunna rätta politiska misstag. Några invandrare som har studerat pedagogik, samhällskunskap, politik, historia, religion, geografi, filosofi och liknande i Mellan Östen, kan vara stor hjälp för Migrationsverket och polis.

Sverige ska kunna förstå att invandrare har sina kapacitet även  kan avslöja faran kanske.

Gärna besvara jag eran frågor i sluten av nästa veckan, p.g.a. tjänsteresan.

Ha en bra dag

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Annons:
Tjeja
2017-04-14 19:03
#1

Jag håller helt med! Och i min personliga mening är de värsta "rasisterna" de svenskar som utan förbehåll kramar om andra kulturer och tror sig veta bättre än dem själva vad de folket behöver! Snacka om högfärd och självgodhet att se ned på medmänniskor som okunniga barn. Det är inte bara arrogant och respektlöst det är i grunden ren rasism istället!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

m2studio
2017-04-14 20:16
#2

Jag tycker att dem som är rasister, har rätt vara rasist, det skadar aldrig mig som människa, utan att det skadar dem själva mest av alla andra som har hat inom sig mot någon eller något och hela tiden försöker att undvika det och hela tiden lever i ett förbehåll tillstånd tycker jag.

Att vara ras-ist, har man rätt till, men man kommer inget vart med denna hat. rasist kommer från okunskap, och okunskap är skadligt om man inte botar det tycker jag.

Det kanske finns ett ras på Jorden som är bättre än dem andra "rasar", men kan man bevisa det? I dagens läge finns massa med invandrare i Sverige som gärna vill skydda Sverige med sitt liv, men samtidigt finns folk som är föd i Sverige som inte vågar prata om det heller.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Upp till toppen
Annons: