Annons:
Etikettövrigt
Läst 285 ggr
[rara]
2017-04-25 11:52

Kära Erdogan anhängare i Europa!

Efter att jag med omsorg och medkänsla har iaktagit hur olyckliga ni känner er i Europa, har jag av djup övertygelse kommit fram till att vi inte kan erbjuda er ett liv som är acceptabelt för er. Jag vill absolut inte att ni och era familjer måste lida här. Jag förstår ju att ni känner er förtryckta av oss och att ni inte kan leva ut er kultur här i Europa på ett sätt som är acceptabelt för er.  Det är inte tillåtet att era minderåriga döttrar gifter sig med vem ni vill .  Vi kan inte uppfylla era önskemål gällande dödsstraff och pressofrihet och ni måste till och med frukta att ingen bryr sig om era åsikter. Det är ett hårt öde. Men det värsta kommer först. Det består en stor risk att era barn växer upp i frihet och att de kan bestämma för sig själva vad de vill. Till och med flickor och kvinnor har rättigheter till jämnlikhet, utbildning och att leva i frihet. Är det verkligen nödvändigt?  Föreställ dig vad som skulle hända om turkiska kvinnor skulle använda sig av dessa rättigheter! Det skulle säkert leda till kalabalik. Oavsett om du är mor, far, bror eller syster för en ung kvinna som hade sex före äktenskapet, ger det en oförlåtlig skam för hela familjen och en far och bror måste…… ja du vet …….  "fixa till det igen, traditionellt”. Men hos oss är det förbjudet. Jag vet att ni bryr er väldigt lite om vad som är lagligt och förbjudet hos oss. Men våra domare “förstår inget skoj” och vår intolerans går så långt att ni inte kan se Erdogan hålla tal i våra fängelser.

Allt det där stressar er väldigt mycket. Stress blir man sjuk och olycklig av. Om ni t.ex. går förbi en kurdisk resturang och det känns för er som om kablar skulle lägga sig om era halsar och strypa er, tolkar ni era kroppars signaler rätt. Det är bara logiskt, meningsfullt och nödvändigt för er hälsa att ni går dit där ni slipper att uppleva det och där ni kan leva ut era önskemål. Er president välkomnar er säkert med öppna armar, för efter att han har häktat en massa av sina kritiker och fiender finns det en hel del lediga bostäder för er. Även ekonomiskt kommer ert land att uppleva gyllene tider, för vem som i framtiden blir avrättad äter och dricker inte längre och behöver inte försörjas i fängelser.  Det sparar skattepengar. Det kommer att finnas många lediga arbetsställen för er, för någon måste ju ersätta alla häktade “terrorister” och statens fiender som förr jobbade i skolor, universitet eller som domare. Även om ni inte är kvalifierade för sådana jobb har ni chansen att få dessa jobb. Det har ni inte här i Europa. Även om era familjer är så stora att ni inte kommer ihåg namnen på alla era barn, kommer ni att få bostäder i ert hemland, för vi i Europa kommer inte att fara på semester till Turkiet längre och det kommer att finnas en massa tomma hotel för er.

Er president behöver er, men ni ger honom inget stöd om ni bor långt ifrån honom och ni vill säkert uppleva hur han äntligen gör ert land till det som ni längtar efter. Gör er president därför tjänsten att återvända till ert land. För dig och din president kommer det vara det lyckligaste ögonblicket. Gå dit där du behövs och där ingen står i vägen för din lycka. Det är bara till att sätta sig i ett flygplan och efter ett par timmar skiner solen för er. Jag är ganska förvånad att ni själva inte har kommit på att göra det, men kanske ni är allt för stressade här i Europa. Jag kommer att vara glad när ni är lyckliga och glöm inte att varje adjö är en början till något nytt.

P.S.  Glöm inte att lämna tillbaka era EU pass före ni reser iväg. Det är ett pass som säkert bränner som helveteselden i era fickor. Passet står för alla möjliga perversioner som t.ex. demokrati, jämnlikhet, pressfrihet osv.  Passet är “bääähhh” och luktar skit. Utan den skiten kan ni tjäna ert land där som det har mest mening, dvs. inom landets egna gränser.

Annons:
Upp till toppen
Annons: