Övrigt

Visst hänger du med?

2017-05-08 12:01 #0 av: Carpinus

Vad sägs om en kluring att testa de politiska kunskaperna med? Det blir många personfrågor, men även ett och annat övrigt politiskt spörsmål att fundera över. Och som vanligt tävlar du bara mot dig själv!

"Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra."                                                            (~Margaret Mead, amerikansk kulturantropolog.)

Anmäl
Fråga 1/13

Vad heter Macrons närmaste företrädare som Frankrikes president?

2017-05-08 12:34 #1 av: LarssonA

Haha oj då!

Här hängs inte med ett dugg! 4 rätt! Den enda fråga jag var riktigt säker på hade jag fel på ... Haha

Anmäl
2017-05-08 13:50 #2 av: Carpinus

Bra kämpat, och alla som svarar får MVG! Pokal

"Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra."                                                            (~Margaret Mead, amerikansk kulturantropolog.)

Anmäl
2017-05-08 15:04 #3 av: Carmarino

Det är något fel med kluringen, för det går att göra om den. Eftersom mitt minne inte alltid är så bra så kom jag inte ihåg vilka som var fel och rätt, men trots det så fick jag 12/13 andra gången jag gjorde den. Glad

Första gången var det bara 7/13.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2017-05-08 15:24 #4 av: Carpinus

Den kanske är förlåtande, för att man skall lära av sina misstag från första rundan? Har för övrigt varit med tidigare om att någon gör ett nytt försök... Skämtar

Men även om man googlar eller kör flera varv så tävlar man som sagt bara mot sig själv. (Den enda skada det gör är att statistiken blir lite sned om någon får flera chanser.)

Anmäl
2017-05-08 16:14 #5 av: Carmarino

Jo, det är sant. Men jag har åtminstone redovisat bägge mina resultat, så 12:an kan räknas bort från statistiken. Skrattar

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2017-05-08 17:28 #6 av: kamera0710

8 rätt, hyfsat nöjd.

Anmäl
2017-05-08 18:04 #7 av: Carpinus

Åtta rätt toppar ligan så långt (bland förstagångssvararna). Det blev lite svårare än vad jag trodde, ser det ut som...

Anmäl
2017-05-08 18:08 #8 av: Pysslan

6 rätt  Förlägen

Klurigt!

Anmäl
2017-05-08 22:26 #9 av: snigelpiga

7 rätt.

Anmäl
2017-05-09 09:56 #10 av: Carpinus

När 19 har svarat verkar Frankrikes senaste president vara den lättaste frågan, 78% visste att det var Hollande. Svårast verkar frågorna om Marit Paulsens tidigare parti och Nordkoreas statschef vara, 10% har klarat de blindskären.

Anmäl
2017-05-09 19:38 #11 av: kamera0710

Missade pinsamt nog KD:s tidigare namn. Skämmes tamefan.Skäms

Anmäl
2017-05-09 19:58 #12 av: Carpinus

#11 Nåja, du är ju inte medlem där, så... Skrattar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.