Annons:
Etikettpolitiska-skandaler
Läst 1903 ggr
tk1971
2017-06-28 11:46

Kent Ekeroth är en misshandlare

Kent Ekeroth, SD, har idag dömts för "ringa misshandel". Hur ser ni på hans framtid inom politiken?

Annons:
[Hayabusa]
2017-06-28 11:49
#1

Högst osäker. För att inte säga körd i botten.

landsbygdsbo
2017-06-28 11:59
#2

Ett misstag för mycket. Kostar honom hans politiska karriär. Plus att det besparar SD ett problem. Ekeroth har under flera år varit en aning för agressiv i sin argumentering och sina åsikter. Och därigenom blivit obekväm för partiet.

Genom att ge honom silkessnöret med domen som ursäkt,  så ökar möjligheterna på sikt att kunna samarbeta med ett eller flera partier i riksdagen.

[ludden]
2017-06-28 13:09
#3

SD blir väl tyvärr vinnare när han tvingas från partiet, han har ju varit en broms och ett problem för dom.

[Carpinus]1
2017-06-28 13:36
#4

Dessvärre lär E. överklaga, så den slutgiltiga domen kan dröja. Har han inte vett nog att avsäga sig riksdagsplatsen själv så får man hoppas att partiet själva drar konsekvenserna och avpolletterar honom. (Blir det ett fientligt avsked  lär de dock få vara beredda att som "tack" riskera att  diverse obekväm information kan bli offentliggjord.)

Cragan
2017-06-28 19:47
#5

han är död politiskt sett enda frågan är hurdan information han sitter på om sd kan göra sig av med han eller ej, kan dom ej dumpa han så går nog partiet i botten väldigt fort o sitter han på information som är så pass giftig för partiet så är det gissningsvis ett försvinna eller försvinna läge för det partiet.

frågan för sd är nog inte hur mycket dom har att vinna på att göra sig av med han utan snarare hur mycket dom kommer förlora på det.

Tjeja
2017-07-01 13:35
#6

Om han inte lämnar/utesluts ur SD nu kommer han nog dra med sig partiet i graven. Tror det just nu är det största hoppet övriga partier har vad gäller att få stop på SDs framfart. Hur detta utspelar sig blir avgörande. Stannar han stannar tillväxten. Lämnar/utesluts han kan han som hämd skada partiet på ett vis inget annan häxjakt innan lyckats komma i närheten av tror jag. SD håller nog andan just nu och hoppas att han frias i sin överklagan. Det är nog partiets enda räddning inför 2018 tror jag. Blir rent utav spännande att se vad som händer och hur det påverkar väljarstödet. Bästa för partiet vore om han lämnade frivilligt utan hämdlystnad.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
landsbygdsbo
2017-07-01 15:35
#7

Skulle SD splittras om han tvingas bort, ja då är det nog bättre att det sker u. Än om partiet blir ännu större och kommer med i en regeringskonstellation.

Ser man runt om i Europa så så krackelerar allt fler av de populistiska partierna. Alfrån Finland över Tyskland och Frankrike….

hankans91
2017-07-01 21:54
#8

Misshandlare är kanske lite väl stort ord om honom. Men han är uppenbarligen våldsbenägen och det hör inte hemma i politiken. Men han fick nog höra en del glåpord för att han är SD:are på krogen antagligen därför han blev arg och tog till handgemäng. Men han har även vulgära ideer för sig i sitt politiska ställningstagande. Det är som sagt nog bäst att han utesluts ur partiet.

Martin
2017-07-03 09:38
#9

#8 Beror väl på hur man definierar misshandlare. 

Angående att han överklagar så gör han ju förmodligen det men det är ju inte detsamma som att målet tas upp i hovrätten. Skulle ju inte förvåna mig om det gör det men målet kräver ju prövningstillstånd som jag ser det. 

Har förvisso inte läst domen så vet inte hur stark bevisningen är. Om jag minns rätt menade väl åklagaren att det var misshandel så vem vet - kanske överklagar även åklagaren och inte bara E.

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: