Välfärdssystem

SkyddsSystemkollapsen är här

2017-09-13 23:01 #0 av: Shine

"Nu står en polischef i och säger att man inte hinner utreda våldtäkter: "Det är så många mord."

12:17 - 12 sep. 2017"

Det känns ju tryggt för alla kvinnor och barn i vårt land... och alla andra också för den delen. 

*Källa*

Anmäl
2017-09-14 00:07 #1 av: Tjeja

Och vad händer med alla andra brott som inte är lika allvarliga som mord eller våldtäkter?

Fritt fram för gemene man att ta för sig av vad de vill, från vem de vill, när helst de vill. Det leder ändå inte till något bakslag.

Yay! Anarki och den "starkaste" (läs våldsammaste) är härskaren som styr! Alla svenska lagar är helt verkningslösa mot alla kriminella och sätter krokben för de skötsamma strävare som finns kvar. Storgråter

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anmäl
2017-09-14 08:02 #2 av: Bermudas

Jag tror inte folk fattat hur illa det är. Och media som.knappt rapporterar om eländet. Metro tog dock upp den här vedervärdiga gruppvåldtäkten med tortyrliknande inslag.
( Det kan till och med vara tjugo män som varit delaktiga )

"Tio män misstänks för en gruppvåldtäkt mot en kvinna i 30-årsåldern. Övergreppet ska ha genomförts i Botkyrka i augusti förra året, men de misstänkta greps först i somras – trots att flera redan var identifierade. "Dessvärre har man från polisens sida haft mycket annat att göra och har inte haft resurserna att arbeta med ärendet", säger åklagare Markus Hankkio."
https://www.metro.se/artikel/tio-män-misstänks-för-gruppvåldtäkt-polisbrist-försenade-gripanden

"In Italia i fascisti si dividono in due categorie: i fascisti e gli antifascisti."

Anmäl
2017-09-14 08:04 #3 av: Bermudas

En tolvårig flicka våldtogs men förövaren har inte ens förhörts, han går och flinar mot offret på stan. Polisen hinner inte med...

"In Italia i fascisti si dividono in due categorie: i fascisti e gli antifascisti."

Anmäl
2017-09-14 08:06 #4 av: Bermudas

Men samtidigt får en bonde i Skåne dryga böter för att ha sålt sättpotatis.

Anmäl
2017-09-15 12:03 #5 av: Bermudas

Hmmm det här är vad jag redan trodde. Det är sjukare än att dom inte hinner med - dom får order om att inte prioritera de svåra brotten!KräksSäkert är det svårt att hinna med de svåra brotten så därför tar man tag i de lättare så ser det bättre ut i statistiken.

Läs det här! 

"Snart börjar jag tappa räkningen på antal poliser som hör av sig till mig efter den senaste veckans debatt om våldtäkter som inte utreds. Utredare från hela landet ringer och mailar och vill berätta om sin verklighet. Jag har suttit i telefon och lyssnat till poliser som säger att de skäms över att vara poliser,                    ---

Den röda tråden i alla samtal med poliser som hör av sig är att de menar att det just nu sprids en stor lögn från de höga polischefer och politiker som uttalat sig i media den senaste veckan. Nämligen att poliser inte hinner utreda våldtäkter eftersom andra grova brott måste prioriteras. Poliserna jag talar med säger samstämmigt att i själva verket handlar det istället om interna beslut att satsa på lättutredda mängdbrott som trafikförseelser, snatterier och stölder."

https://sv-se.facebook.com/joakim.lamotte/

(min fetning)

Det förklarar antagligen att man  tog sig besväret att sätta dit  potatisbonden för att ha sålt sättpotatis i en icke försluten påse.

Anmäl
2017-09-15 20:11 #6 av: Tjeja

Ja det är lätt att bli konspirationstroende gällande Svenskt styre och svenska myndigheter nu för tiden. Svårt att tro dem om något de själva vill påskina är sant över huvud taget.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.