Annons:
Etikettinvandring-och-integration
Läst 1936 ggr
[Stockholmare]
10/12/17, 10:51 AM

Talesperson för afghanska migranter dömd

Man blir både arg och spyfärdig hur folk försvarar en sexbrottsling.

http://katerinamagasin.se/ladies-problem-om-det-ohemula-gullandet-med-en-domd-sexbrottsling/

Annons:
landsbygdsbo
10/12/17, 11:00 AM
#1

Använder du en bloggare som faktainlägg..intressant

[Stockholmare]
10/12/17, 11:02 AM
#2

#1 vad sägs om domen från tingsrätten räcker det?

https://minfil.org/Q6dbG5c4bb/Norrk_pings_TR_B_3301-16_Dom_2017-10-11.pdf

[Carpinus]1
10/12/17, 11:06 AM
Vanja
10/12/17, 3:08 PM
#4

Men hjälp. Utvisning vore lösningen.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[ludden]
10/12/17, 3:24 PM
#5

Domen är väl okej men hur kan så många kvinnor försvara han?

”Jo du, små flickor med långa ögonfransar kan ställa till ett helvete för grabbar, män. Lite gråt och tandagnissel brukar ju hjälpa i alla lägen för tjejer, fy faaan vilka ynkliga människor, jag spyyyr”

Jag spyr åt dom som försvarar pedofiler. 🤮

[Hayabusa]
10/12/17, 3:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

*

Annons:
Vanja
10/12/17, 5:58 PM
#7

#5 Hur är domen okej ? För någon som ska "lära sig mer om ek kristna tron" så missbrukade han sin rätt så pass att man förstår att det inte alls var därför han var där. Och ja, jag önskar att vi kunde utvisa alla som beter sig på det sättet så att jag kan få leva i lilla landet lagom.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[vandringen]
10/13/17, 5:42 AM
#8

Tvi vale 😡alltså man blir så arg så man saknar ord 😡

Vad är det för fel på folk som försvarar sånt här,är dom rädd för honom att utsättas själva och därför gullas det.Fy man mår riktigt illa och jag kunde inte läsa klart kommentarerna för det vänder sig i magen på mig 🤮

Utvisning direkt och gör en av våra egna landsmän sånt här så lås och bom och släng bort nyckeln för såna personer ska inte ha friheten kvar.

Man blir helt chockad över att läsa det där för hur f kan man försvara en sån person 😮😡och hur känns det för tjejen som blev utsatt,fasen alltså 😕

[Carpinus]1
10/13/17, 8:11 AM
#9

Utöver själva brottet och gärningsmannen så är det hela otroligt dåligt skött av församlingen, som lade hela bördan att berätta för flickans föräldrar om vad hon utsatts för på henne själv.

http://www.folkbladet.se/nyheter/norrkoping/kyrkan-har-svikit-oss-om4848539.aspx

landsbygdsbo
10/18/17, 5:46 AM
#10

# 2 bättre. fakta är bättre än tyckande..

[Hayabusa]
4/9/18, 6:55 PM
#12

#11 Från artikeln: 

"I min värld krävs det mycket starka skäl för att en man vars identitet inte går att styrka och som dömts för sexualbrott mot barn ska ges uppehållstillstånd i Sverige. Det kanske finns sådana skäl; kanske inte. Migrationsdomstolens domskäl ger ingen vägledning i frågan. Därför bör domen överklagas till Migrationsöverdomstolen. Den politiska trovärdigheten står på spel."

Widar får 👍 av mig.

[Göstage]
4/9/18, 7:15 PM
#13

Just nu pågår aktivt motstånd vid Migrationsverkets förvar i Kållered mot utvisningar till Afganistan. Enligt icke msm leds insatsen av talespersonen, vilket i så fall inte är första gången.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/hundra-demonstrerar-mot-tvangsutvisningarna-i-kallered/

Annons:
[Hayabusa]
4/9/18, 8:26 PM
#14

#13 Något för Löfvén att ta tag i.

[Göstage]
4/9/18, 8:38 PM
#15

#14 Du menar den Stefan "så kan vi inte ha det" Löfven?  😎😃

[[eskils_]]
4/9/18, 8:41 PM
#16

Talespersonen heter alltså (möjligen, och bland annat) Arif Moradi och har blivit dömd för sexualbrott mot barn, nämligen en flicka på konfirmandläger. Han har nu trots detta lyckats få två (kvinnliga) nämndemän (S och V) i Migrationsdomstolen till att ge honom uppehållstillstånd i Sverige i tre år, trots brottet och trots att han inte kan bevisa vem han är. Han hävdar nämligen att han har blivit kristen….

Nu leder han tydligen motståndet mot utvisningarna av afghaner.

Det ligger helt i linje med vad den tredje nämndemannen (M) skrev i sin reservation mot domen:
"A synes inte vända sig mot islam, utan hur samhället i Afghanistan är uppbyggt. Hela A:s gärning synes vara politisk. A kan därför inte anses ha konverterat av en genuin och personlig kristen övertygelse." (länk i #11)

Så talar en realistisk person som tänker själv och inte låter sig manipuleras.

#12 Widar får 👍 av mig också.

[Göstage]
4/9/18, 8:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Med inflytelserika vänner så

Men visst är vi en del som tycker som Widar?😉

[Göstage]
7/19/18, 8:14 PM
#18

Kan det vara att gärningsmannen tillhör en grupp som en röststark opinion helgonförklarat som gjort att det blev offret som  skuldbelades? Debattören Rebecca Weidmo Uvell är inne på det spåret.

"På något annat sätt går inte att förklara debatten just nu. Hur vuxna, mestadels kvinnor i övre medelåldern, på allvar kan hävda att en sexbrottsdömd afghansk, idag bedömd som vuxen, man som våldfört sig på en underårig tjej på ett konfirmandläger inte är skyldig. Att flickan ljuger. Trots att han alltså är dömd i domstol."---

https://uvell.se/2018/07/19/helgon-i-den-heliga-sverige-bilden/

[Hayabusa]
7/19/18, 8:34 PM
#19

#18 Japp - så är det!

Upp till toppen
Annons: