Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Arbetsmarknad Bostadspolitik Djurskydd/Djurfrågor Ekonomi Energifrågor Företagande Försvarspolitik Ideologi Infrastruktur Invandring och integration Jämställdhet Kultur Kungahuset/Kungligheter Kyrkan. Religion och politik Livskvalitet Livsmedel/Jordbruk/Fiske Miljö & Klimat Off Topic Om iFokus och sajten Ordet fritt. Fria diskussioner Politiker Politiska partier Politiska skandaler Rättsfrågor/Integritet Sexualpolitik Skatter Skola / Utbildning Terrorism Topplistor. Utrikespolitik Valfrågor/Riksdagsval Vård och omsorg Välfärdssystem Övrigt
Invandring och integration

Talesperson för afghanska migranter dömd

2017-10-12 10:51 #0 av: Stockholmare

Man blir både arg och spyfärdig hur folk försvarar en sexbrottsling.

http://katerinamagasin.se/ladies-problem-om-det-ohemula-gullandet-med-en-domd-sexbrottsling/

Att bli trevligt bemött är viktigt.

Anmäl
2017-10-12 11:00 #1 av: landsbygdsbo

Använder du en bloggare som faktainlägg..intressant

Anmäl
2017-10-12 11:02 #2 av: Stockholmare

#1 vad sägs om domen från tingsrätten räcker det?

https://minfil.org/Q6dbG5c4bb/Norrk_pings_TR_B_3301-16_Dom_2017-10-11.pdf

Att bli trevligt bemött är viktigt.

Anmäl
2017-10-12 11:06 #3 av: Carpinus

#1 Länk till tidningsartikel från bloggen. Intressant?

http://www.folkbladet.se/nyheter/norrkoping/sexbrott-pa-konfirmationslager-om4848155.aspx

"Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra."                                                            (~Margaret Mead, amerikansk kulturantropolog.)

Anmäl
2017-10-12 15:08 #4 av: Vanja

Men hjälp. Utvisning vore lösningen.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Anmäl
2017-10-12 15:24 #5 av: ludden

Domen är väl okej men hur kan så många kvinnor försvara han?

”Jo du, små flickor med långa ögonfransar kan ställa till ett helvete för grabbar, män. Lite gråt och tandagnissel brukar ju hjälpa i alla lägen för tjejer, fy faaan vilka ynkliga människor, jag spyyyr”

Jag spyr åt dom som försvarar pedofiler. Kräks

Bojkotta Lika Villkor som sysslar med härskarteknik.

Anmäl
2017-10-12 15:27 #6 av: Hayabusa

*

Anmäl
2017-10-12 17:58 #7 av: Vanja

#5 Hur är domen okej ?
För någon som ska "lära sig mer om ek kristna tron" så missbrukade han sin rätt så pass att man förstår att det inte alls var därför han var där.

Och ja, jag önskar att vi kunde utvisa alla som beter sig på det sättet så att jag kan få leva i lilla landet lagom.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Anmäl
2017-10-13 05:42 #8 av: [vandringen]

Tvi vale Argalltså man blir så arg så man saknar ord Arg

Vad är det för fel på folk som försvarar sånt här,är dom rädd för honom att utsättas själva och därför gullas det.Fy man mår riktigt illa och jag kunde inte läsa klart kommentarerna för det vänder sig i magen på mig Kräks

Utvisning direkt och gör en av våra egna landsmän sånt här så lås och bom och släng bort nyckeln för såna personer ska inte ha friheten kvar.

Man blir helt chockad över att läsa det där för hur f kan man försvara en sån person FörskräcktArgoch hur känns det för tjejen som blev utsatt,fasen alltså Ledsen

En bok växer fram om sann  andlighet där ljus fått ge vika för förtal,skitsnack,avund,utfrysning.Vad hände med ljus och kärlek,det är bara tomma ord,boken kommer att avslöja det som sker i andliga kretsar, sanningen.

Anmäl
2017-10-13 08:11 #9 av: Carpinus

Utöver själva brottet och gärningsmannen så är det hela otroligt dåligt skött av församlingen, som lade hela bördan att berätta för flickans föräldrar om vad hon utsatts för på henne själv.

http://www.folkbladet.se/nyheter/norrkoping/kyrkan-har-svikit-oss-om4848539.aspx

"Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra."                                                            (~Margaret Mead, amerikansk kulturantropolog.)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.