Annons:
Etikettpolitiska-partier
Läst 1493 ggr
[Stockholmare]
2017-11-30 14:50

Nordiska motståndsrörelsen förbjuds i Finland

Annons:
Linn Is The New
2017-11-30 17:01
#1

Det är bara att vänta och se helt enkelt.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

72mm
2017-11-30 18:27
#2

När man börjar förbjuda organisering av åsikter är det nog början på slutet är jag rädd. 

"Enligt domstolen sprider NMR hatretorik, skapar en bild av att vara i offerposition och för fram våld som en legitimerad form av självförsvar."

Allt där där får mig att tänka på autonoma vänstern, men de kanske också är förbjudna i Finland med samma argument? Sedan kan man ju undra hur ett organisationsförbud kommer avhjälpa NMRs "offerposition"…

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Tjeja
2017-11-30 22:11
#3

Sverige är för mesigt. Det skulle ju kränka de stackars extremisterna oavsett deras inriktning och de skulle behöva få stora skadestånd för att staten haft mage att kränka deras sköra personliga åsikter.  Vänster, höger, nazister, islamister eller vad som!  

Det vore väl bättre att ge dem jobb och fina lägenheter så de kan leva gott istället för att vara arga och känna sig kränkta? det är ju så man gör med IS-återvändare så det måste ju gälla alla andra också?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Stockholmare]
2017-12-02 17:23
#4

SMR var vid Finlands ambassad i torsdags och idag igen.

Bråk vid medborgarplatsen där en som inte gillade SMR slog en polis i huvudet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5V0n31/stokigt-under-nmr-demonstration-i-stockholm

landsbygdsbo
2017-12-02 19:22
#5

Fast..om en organisation klart ut säger att man ska , om man får möjlighet , stöpa om samhället. Med eller utan våld, så kan det ju vara befogat att man håller ett öga på dem. Om sedan organisationen stöder och uppmuntrar till lagbrott så måste vi ju ge myndigheterna de verktyg de behöver för att sopa ihop skiten och häva ut den på dyngstacken..Både bruna och röda samt en del djurrättsaktivister följer väl med det badvattnet ut ;)

Och Hitler var ingen österrikisk korpral, han smet från militärtjänsten och lyckades mygla sig in i den Bayerska armen (fristaten Bayern)

😎

[Stockholmare]
2017-12-03 10:17
#6

Rättar mig själv NMR stod vid Karlaplan för att sedan gå till Östermalmstorg, Norrmalmstorg och sedan Medborgarplatsen.

Annons:
[Stockholmare]
2017-12-06 20:49
#7

24 st ur SMR nekades av Viking Line att resa med dom till Åbo. 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/nazister-stoppades-fick-inte-ga-pa-farja

landsbygdsbo
2017-12-07 14:18
#8

Ja nötterna tog väl en gruppbiljett och tog på sig uniformer..

Hade man, som vanligt folk, gått civil och individuellt hade de nog kommit iväg.

Magi-cat
2017-12-07 15:29
#9

Mycket bra beslut man tog i Finland!👍

"- Vi anser att domstolens riktlinje sänder ett tydligt budskap om att man inte bör ge utrymme för våldsamma och öppet rasistiska organisationers verksamhet i det finländska samhället, säger Kolehmainen i ett pressmeddelande.

Polisstyrelsen tog initiativ till att NMR ska förbjudas i mars med motiveringen att organisationens verksamhet strider mot lagar och goda seder samt uppmuntrar till och belönar våld."

https://svenska.yle.fi/artikel/2017/11/30/tingsratten-forbjod-nordiska-motstandsrorelsen


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

landsbygdsbo
2017-12-07 15:35
#10

Tingsrätten beslöt dessutom att styrelsen för Pohjoinen perinne inte får fortsätta idka näringsverksamhet. Föreningen har gett ut tidningen Magneettimedia samt upprätthållit webbutiken kadulle.com.

Tingsrättens beslut har dock ännu inte vunnit laga kraft så föreningsverksamheten får fortsätta en tid till.

Det är ännu oklart om föreningen kommer att överklaga beslutet till Åbo hovrätt.

[Stockholmare]
2017-12-07 17:10
#11

#8 Ja dom köpte gruppbiljetter men tydligen var dom smarta och reste utan märken av dom bilder jag såg som postades från Stadsgårdsterminalen. En stor del av dom tog sig över till Helsingfors ändå troligen med flyg och Silja Galaxy samma kväll. Större delen av Näste 1 var i Helsingfors igår tillsammans med ledaren Simon Lindberg. Fanns även tyskar med fanor.

Upp till toppen
Annons: