Annons:
Etikettekonomi
Läst 1488 ggr
Zepp
12/9/17, 8:11 PM

Tänker alliansen ta en springnota efter valet?

Eh, jag har fått kritik för att jag diskuterar här för mycket.. det tar jag till mig och skyller mest på att det gör att jag slipper att titta TVs urusla utbud!

Och om ingen noterat det förut så är jag " sk vänsterdebattör"!

Såå no pun intended för de med avvikande samhällssyn!

Altså.. hur ser det ut efter nästa val.. vilken regeringspolitik är mest trolig och är det Åkesson eller Sjöstedt som skall få inflytande i kulisserna?

En grej är att koppla bort bägge och börja förhandla över blocken!

https://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/tanker-alliansen-ta-en-springnota-efter-valet/

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Tjeja
12/15/17, 12:39 AM
#1

Tja.. jag har tappat förtroendet för politiker över huvud taget nu mera.

Bara i min kommun där jag bor har det gränsöverskridande samarbetet resulterat i en plan för ett märkvärdigt miljardbygge runt tågstationen "för framtiden" bla bla..

Samtidigt vägrar de att lägga ett öre på att reparera och fixa den urusla gatubelysningen i centrum och ännu mindre i kommunens mer perifera delar. Men värst av allt är, att vi har fått fler hemlösa familjer i kommunen under den senaste mandatperioden!  Det är förstås både exmissbrukare som inte får hjälp men ännu värre, barnfamiljer som egentligen inte gjort något annat fel än att ha flyttat till området på grund av att mamma och eller pappa fått jobb där, till skillnad från på landsbygden utanför där boende är lättare att få tag på.

Är själv nära vän med en familj där pappan efter flera års arbetslöshet äntligen fått jobb i kommunen och därför flyttat hit, först fått hyra bostad i andra  hand då inget annat fanns att få. Nu blivit uppsagda då kontraktet gått ut och hyresvärden sålt bostaden.

Hjälper kommunen på något som helst vis? Soc?  De har inga pengar över att köpa något för efter flera års knappa förhållanden och rånardyr andrahandshyra.

Till råga på allt så FINNS det TOMMA bostäder som kommunen äger men som de vägrar att upplåta till behövande kommunmedlemmar, då de vill ha bostäderna till något annat som de planerar eventuellt kommer behövas… 

Tjeja - *Ranting*

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Zepp
12/15/17, 7:00 PM
#2

Angående Ranting.. det är väl i princip det du anklagat för mig för.. och jag tar till mig den kritiken.. dvs när man rantar för mycket och då det oftast mest är ett sätt att fördriva tiden.

Iallafall, så menar jag att vi har de politiker vi förtjänar.. i princip!

Dvs de är sällan mycket bättre än de som röstar på dem.. eller skall vi säga att de motsvarar de som röstar på dem?

Iallafall.. vi har nu i flera årtionden levt i Post WW2-tillståndet.. det tog slut cirka 1970, fram tills dess så var det uppbyggnad ur ruinerna från kriget!

Men så var det slut på fördelarna från WW2!

Utan sedan dess så är vi internationellt konkuransutsatta, de andra länderna har kommit ikap oss/de är inte lika beroende utav vår produktion/export för sin överlevnad/uppbyggnad!

Och därmed så är vi inte lika betjänta utav att folk flyttar till dit där arbetskraftsefterfrågan är stor.

Vi löste stora delar av arbetskraftsefterfrågan genom mijonprogramet, när den tiden var.. och vi löste det med stora statliga stöd.

Nu så är det främst bristen på kvalificerad och högutbildad arbetskraft som är problemet.

Dvs då bygger vi främst bostäder för höginkomstagare.

Och inga kommuner med självaktning/koll på skatterna bygger bostäder för låginkomstagare,, de bör helst bo i en annan kommun.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Tjeja
12/15/17, 10:45 PM
#3

Ranting är för mig när man ofiltrerat vräker ur sig irriterade åsikter.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Zepp
12/16/17, 5:45 PM
#4

Jag köper det rätt av.. men märk väl, vi är individer och irriteras utav olika saker!

Så jag erkänner mig skyldig till ranting.. men till mitt försvar så anför jag då att jag svarat på annat "ranting" i mitt tycke!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Stockholmare]
12/17/17, 1:14 PM
#5

Nuvarande regering med Stefan Löfven har ju redan tagit en springnota.

9 miljarder kr är dom skyldiga kommunerna.

Saknas vårdplatser och sjukhus för befolkningsökningen.

Polisen saknar personal så nästa år lär polisen ha under 19.000 poliser tack vare så många som slutar på grund av dålig lön. 

Bostäder saknas till en växande befolkning.

Zepp
12/17/17, 6:15 PM
#6

Och då nämner du inte ens bristen på utbildad och kvalificerad arbetskraft till vår exportindustri, den som skall dra in stålarna till staten!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
kallepudas
12/17/17, 11:28 PM
#7

Våra kära politiker röstade ju igenom att vi ska arbeta längre också.

Man undrar ju hur länge dom arbetar och vilka fysiska jobb dom har sedan…..att dom ens orkar.

Vågar nog påstå att alla politiker oavsett färg eller höger eller vänster så tar dom allihop en springnota på våran bekostnad.

Dom bråkar med skatter på vårat sparande och ger pensionärerna en extra slant ibland för att dessa ska hålla truten.

Jo ALLA politiker tar springnota och sedan sitter dom där & flinar på äldre dar när vi skattebetalare försörjer dom.

Upp till toppen
Annons: