Annons:
Etikettövrigt
Läst 6767 ggr
m2studio
2017-12-20 12:38

ÖZZ NÛJEN

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Annons:
[Carpinus]1
2017-12-20 12:55
#1

Några rader av Mohamed Omar från augusti i år är värda att aktualisera:

"I Sverige kan alltså öppet propagera etnisk nationalism utan att bli utfryst, mobbad eller tappa anseende hos etablissemanget. Så länge denna nationalism inte är svensk vill säga. För Nüjen kommer inte att förlora någon show efter denna artikel. Arenorna där han ska uppträda kommer inte att bli uppringda av Expressen och Expo i syfte att få honom avbokad.

Från min tid som Palestinavän minns jag hur vänstersvenskar på demonstrationer stod och skanderade ”Leve Palestina!” Dessa skulle aldrig någonsin ropa ”Leve Sverige!” och hade man gjort det i deras sällskap hade man sannolikt åkt på spö.

Vanlig jävla rättvisa, som Nüjen säger sig tror på, hade varit om vårt medieetablissemang hade varit lika tolerant mot svensk nationalism som mot kurdisk. Nüjen själv står inte ens ut med den måttliga kulturnationalism som Sverigedemokraterna står för, än mindre svensk, etnisk nationalism."---

https://detgodasamhallet.com/2017/08/06/min-nationalism-ar-okej/

[Hayabusa]
2017-12-20 13:34
#2

#1 Precis 👍

[Hayabusa]
2018-01-17 09:14
#4

#3 Så klart…

[Carpinus]1
2018-01-31 13:12
[Carpinus]1
2018-01-31 13:20
#6

#5 Expressen har redan hängt på:

"Jag fattar ingenting, Jag vet ingenting, säger Özz Nûjen."---

https://www.expressen.se/nyheter/ozz-nujens-anhoriga-anlitade-akilov-for-renoveringsarbete-/

Annons:
[Hayabusa]
2018-01-31 14:47
#7

"Jag fattar ingenting, jag vet ingenting…"

Nä, Özz - det gör du verkligen inte. Det insåg jag för länge sedan.

[Carpinus]1
2018-01-31 15:43
#8

Medieuppgifterna sammanfaller med en indignerad krönika av ÖN i Expressen idag. Undrar var välbeställdas utnyttjande av illegalt närvarande  för svartarbete hamnar på klassföraktslistan?

https://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/en-ny-underklass-vaxer-fram-i-sverige/

[Hayabusa]
2018-01-31 15:44
#9

#8 Oh, ja…

[Hayabusa]
2018-02-01 13:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

*

[Carpinus]1
2018-02-01 14:30
#11

#10 Så sant! 👍

kamera0710
2018-02-01 15:31
#12

Att anlita svart arbetskraft är åt h-e, men när jag ser vissa kommentarer på nätet verkar en del mena att de skulle vara synska om vad som skulle komma. Jag hoppas i alla fall att han lägger korten på bordet. Det verkar ju klart att pengar överförts. (Undrade först om den enda källan var terroristens egna ord och kom att tänka på Quick, men så tycks det ju inte vara i det här fallet.)

gruvel
2018-02-01 16:33
#13

Katerinamagasins detaljstudie av Akilovs förehavanden tyder på att man kan resa kors och tvärs, anlända till Sverige, lite som man vill,  söka asyl, få bidrag och om hittar de rätta knapparna att trycka på så klarar man sig mycket bra med diverse delvis obestämbara födkrokar.

Annons:
[Hayabusa]
2018-02-01 16:59
#14

Özz betalar svart för bygghjälp - samtidigt skriver han om hur en välbeställd överklass utnyttjar utsatta människor för svartjobb. Att det är dubbelmoral - det behöver man inte vara synsk för att begripa.

[Hayabusa]
2018-02-01 17:00
#15

#13 Det är väl bara "Svärjevänner" som ogillar det..?

kamera0710
2018-02-02 05:56
#16

#14 Nej, man behöver inte vara synsk för att se dubbelmoralen. Men en del verkar se honom som medskyldig till terrordådet.

[Hayabusa]
2018-02-02 07:49
#17

#14 Indirekt bidrog han, det går inte att bortse ifrån. En anledning att tänka ett varv till innan man nyttjar t ex svart arbetskraft - vilka krafter gynnar jag?

Carmarino
2018-02-02 11:50
#18

#7 Det påminnner mig om den här klassikern. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Carpinus]1
2018-02-02 15:06
#19

Özz Nûjen förnekar i en intervju med DN all kännedom om penningtransaktionerna, och säger bland annat:

"– Så här är det: En hel del fastigheter på Gotland samägs av mig och ett av mina syskon. Min svåger har varit projektledare för alla arbeten som gjorts och tagit hand om avtal med hantverkare, byggfirmor, målerifirmor och leverantörer. Det är ren och skär lögn när folk antyder att jag varit inblandad. Det är helt enkelt inte sant."---

  https://www.dn.se/kultur-noje/ozz-nujen-till-motangrepp-efter-beskyllningarna-det-ar-ren-och-skar-logn/

Samtidigt kunde man på helagotland.se i somras läsa:
"Han har under en längre tid renoverat gården för att få till en verksamhet i fastigheten. Tanken är att det framöver ska gå att spela teater där. – Min förhoppning är att det ska bli en teater som får namnet Tingstäde teater. Jag och min storasyster har tillsammans renoverat den under en längre tid, säger Özz Nûjen."---

"Flera gånger under intervjun återkommer han till den villkorslösa kärleken i familjen, som ger honom en stor trygghetskänsla. – Min storasyster är min idol. Vi ringer varandra nästan dagligen. Hon är familjens överhuvud, ryggrad och krona, vi kan gå till henne med allt, säger han."---

 http://www.helagotland.se/kulturnoje/ozz-berattar-om-karleken-till-gotland-14088319.aspx

Ändå har han tydligen inte i något av alla dessa dagliga samtal med systern (högt uppsatt jurist på Migrationsverket) vid något tillfälle kommit in på kostnader för byggarbeten på fastigheten han är delägare av - men tydligen inte inblandad i. Hmm…🤔

[Carpinus]1
2018-02-02 18:46
#20

Mohamed Omar på DGS ställer den berättigade frågan varför ingen av inbetalarna reagerade när de såg Akilovs bild och namn efter terrordådet - någon av dem borde väl ha känt igen honom och kontaktat myndigheterna?

"Debbie, systern, är asyladvokat, och svågern Richard Damm driver flyktingboenden. Vad handlar det om? Betalning för svartjobb? Jihadisten Akilov har själv uppgivit att han jobbade svart på ett bygge på Gotland. När Özz konfronteras med uppgifterna gör han som Manuel i Pang i bygget: I no noothing. Men det är inte kul när Özz gör det. Han, hans far, syster och svåger, måste ha sett Akilovs nylle på nyheterna efter terrorattacken. Var det ingen av dem som kände igen honom? Hade de gett 85 000 kr till en man de aldrig sett? Varför kontaktade de inte polisen?

Så här skriver Janouch: ”Om min familj överfört 85 000 till en person som senare visade sig vara misstänkt terrorist som kallblodigt mördat sex personer och skadat ett stort antal andra, så hade jag trätt fram och förfasat mig. Men här råder tystnad större än tomtar tippe-tappar i husen. Vilket givetvis får en att undra. Har polisen förhört Debbie och Mamoste Nujen, samt Richard Damm, och frågat varför dessa överföringar gjordes?”

Ännu har ingen i mainstreammedia börjat gräva ordentligt i detta. De nöjer sig med I no noothing. Kanske för att Özz så länge varit en antirasistisk ikon som journalisterna svärmat för. Han kanske inte var så rolig alltid, men han tjänade Värdegrunden."---

https://detgodasamhallet.com/2018/02/02/jalla-jalla-kurdistan-tillhor-alla/#more-11268

Annons:
[Carpinus]1
2018-02-05 08:33
#21

Det är fortsatt tyst kring svartarbetsaspekterna i den här härvan. Så tyst att en debattör på Katerina Magasin verkar tvivla på att det blir någon utredning.

"Men får det några konsekvenser för dem? Inte som det verkar. Har media rapporterat om det? Nej, inte om man inte räknar notisen i Expressen och Özz eget försvarstal i DN. Har advokatsamfundet inlett någon granskning av Debbie Nujens affärer? Inte vad vi vet. Har polisen eller skatteverket agerat? Jag tror det när jag ser det."---

 http://katerinamagasin.se/ozz-nujen-tycker-synd-om-sig-sjalv-men-visar-noll-medkansla-terrorns-offer/

På ledarplats i GP tar Jenny Sonesson upp det faktum att det är den svarta sektorn av arbetsmarknaden som möjliggör för en mängd människor, hederliga som ohederliga, att uppehålla sig illegalt i landet.

"De som profiterar på tillståndslösa kan tyvärr göra det nästan utan risk och med hög vinst. Det är därför nödvändigt att slå mycket hårdare mot efterfrågan på illegal arbetskraft. Det går att dra parallell till sexköpslagen som lägger tyngdpunkten på köparna, efterfrågan, och inte de som säljer sina kroppar. Utlänningslagen ger möjlighet att döma till ett års fängelse, om man anställer någon som inte har rätt att vistas i Sverige. Med tanke på brottets allvarliga konsekvenser för samhället borde en lagskärpning övervägas för en mer avskräckande effekt."---

"Det går inte att blunda för att den växande svarta sektorn är grogrund för misär och olika typer av kriminalitet. Prognosen är dyster. Migrationsverkets spår att nära 50 000 asylsökande går under jord i Sverige de kommande åren. Det är lika många som bor i Borlänge. Skuggvärldens ljusskygga arbetsgivare måste börja bekämpas stenhårt av rättsstaten."

http://www.gp.se/ledare/sonesson-bekämpa-efterfrågan-på-illegal-arbetskraft-1.5133852

kamera0710
2018-02-05 12:13
#22

Ett tankeexperiment: Person A och person B anlitar svart arbetskraft för vardera 100 000 kr. Personen som A anlitat begår 2 år senare ett terrordåd, personen som B anlitat har inte gjort det. Bör rättsväsendet då se allvarligare på person A än på person B? Eller bör man se lika allvarligt på båda? För mig är svaret tveklöst det sistnämnda.

Och för undvikande av missförstånd: Jag tänker inte försvara Özz Nujen på något vis.

[Carpinus]1
2018-02-05 12:22
#23

Förmodar att det i det läget mest är Konspirationsteoretiker som ser något egentligt samband mellan Drottninggatan och familjen Nûjen. Däremot kan det väl finnas ett indirekt sådant, eftersom anlitandet av Akilov kan ha tryggat hans fortsatta vistelse i Sverige. 

Men i nuläget ser det väl mest en olycklig slump, som därigenom blottade en transaktion som inte verkar snövit. Vore märkligt om den i sig inte leder till polisutredning och eventuellt åtal.

[Hayabusa]
2018-02-05 13:25
#24

Så snart någon nyttjar den svarta marknaden så finns en uppenbar risk att man i samma stund stödjer verksamhet med dunkla avsikter. Det ska Özz vara medveten om.

Om jag, svart, säljer ett vapen till någon som hävdar att det ska användas till lerduveskytte men i själva verket används i ett attentat mot en flyktingförläggning. Ska det då beaktas i påföljden? Det anser jag absolut.

gruvel
2018-02-05 15:00
#25

#23  Ja, inte helt obefogat titta på några omständigheter som rör hur de personer, som A och B anlitat  i #22, tagit sig till Sverige och hur så att säga "beviljat" de fått det i landet, typ av kontakter de kunnat och förstått att använda, kanske under falsk flagg.

[Carpinus]1
2018-02-14 22:25
#26

Information på Advokatsamfundets hemsida:

"I anledning av de uppgifter som har förekommit i media och på sociala medier, rörande en advokat som påstås ha anlitat den numera för terrorbrottet på Drottninggatan åtalade personen, har generalsekreteraren inlett ett disciplinärende."

https://www.advokatsamfundet.se/Nyhetsarkiv/2018/februari/disciplinarende-har-inletts/

Carmarino
2018-03-01 13:31
#27

Hemsö blir en symbol för Sverige när Göteborgs stadsteater sätter upp Strindbergs klassiska skärgårdsdrama. Hemsöborna ser inte sitt eget paradis, menar Özz Nûjen som spelar "utbölingen" Carlsson.

https://www.sydsvenskan.se/2018-03-01/ozz-njen-som-utbolingen-carlsson


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[Hayabusa]
2018-03-01 13:54
#28

"en feelgoodkomedi i allmogemiljö med politisk knorr" 

Låter nästan som en beskrivning av "Fäbodjäntan" 😉

[Carpinus]1
2018-03-01 14:10
#29

#27 Är det Åkesson som skall spela Gusten då, och Moder Svea gör Madam Flod?😃

"G: Tro mig du, mamma, det där är en spelfågel, som vi få dras hårt med, innan vi bli fri från honom. Men det gör inget, det; han ska få arbeta för maten, och inte ska han komma mig för när, inte. Ja si, du tror aldrig vad jag säger, men du får väl se, du får väl se! Och så ångrar du dig, när det är för sent! Hur var det inte med gamla Rundqvisten! Han var också så mör i mun, men i ryggen var han lenare ändå, och så fick vi hanka me'n, och nu lär vi ha honom till döddagar. Såna där hymlare, som ä kringa i mun, är bara stora i grötfatet. Tro du mig!

MF:  Ja si, Gusten, du är som far din; aldrig tro folk om gott och begära orimligheter sen! Rundqvisten är inte någon sjökarl, utan oppe ifrån land också; men han kan så mycket, som andra inte kan; och sjökarlar få vi aldrig mer, för de gå till flottan och tullen och lotsverket, så hit kommer bara landsfolk. Ja, ser du, man får ta vad man får." ---

http://runeberg.org/strindbg/hemsobor/h1.html

Carmarino
2018-03-01 14:33
#30

#29 Det framgår inte i artikeln vem som spelar Gusten och Madam Flod. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2018-03-20 15:22
#31

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Hayabusa]
2018-03-20 15:28
#32

#31 Precis, inget jag blir förvånad över. Dessvärre.

Carmarino
2018-03-20 15:35
#33

#32 Fast å andra sidan så har väl inget hänt heller. Har för mig att det startades en utredning, men jag kan inte minnas att jag läst något om vad den ledde till.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Hayabusa]
2018-03-20 17:28
#34

#33 Nä, inte mer än att det visar att Özz är en lika god kålsupare som de han hånar.

Annons:
[Göstage]
2018-04-25 22:25
Carmarino
2018-04-26 04:34
#36

#35 Verkligen. Anfall är bästa försvar tycker han tydligen, trots att det får honom att framstå som en man med inte helt rent samvete.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2018-04-29 17:47
#37

När Özz mötte Janne: En kulturkrock mellan skam och skuld

När Janne Josefsson satte sig ned med Özz Nujen för att ställa de rimliga frågorna om dennes kontakt med terroristen Akilov, hur det egentligen gick till med utbetalningarna, vad han visste och inte visste, och när visste det han eventuellt visste, så förväntade sig alla svenskar som bänkat sig i tevesoffan en mycket förutsägbar dramaturgi, inympade som vi är med den västerländska skuldkulturen. Okej, Özz är från Kurdistan (det vet vi eftersom han tar upp det med jämna mellanrum), han ser inte riktigt ut som vi, men han talar nästan felfri svenska, klär sig som en svensk, han har haft något slags shower som många tycker är roliga och han skriver ibland i Expressen: han är ju helt enkelt svensk! Men det vi fick se var exempel på det minst svenska man bara kan tänka sig, nämligen en fullständig exponering av skamkulturens alla permutationer.

Hade Özz Nujen varit svensk hade han helt enkelt följt alla krismanualer som finns, nämligen att erkänna att det finns ett problem, lova att gå till botten med det inträffade och ta på sig ansvaret. Han hade därigenom bevisat att han var en vuxen individ, som manligt står för det han gjort och som vet vad som är rätt och fel. Som en fri individ hade han talat till andra fria individer som mycket väl hade kunnat känna igen sig i denna situation av moraliskt dilemma.

Nu gjorde han inte det. För en svensk var hans beteende en uppvisning av den mest pinsamma formen av advokatyr. Han svarade inte på frågor, han avbröt sin kontrahent, han gled undan varje form av ansvar, han skyllde på sin (icke-kurdiske) svåger, han talade om ovidkommande saker, han märkte ord och försökte sig på lätt igenkännbara härskartekniker. Han avbröt inte bara Josefsson när denne försökte ställa sina frågor, han avbröt honom dessutom när programledaren försökte ge genmäle på Nujens egna motfrågor. En skribent på internetforumet Flashback (uppenbarligen med allt för mycket fritid) räknade ut att under intervjuns 22 minuter talade Nujen i 18 minuter och Josefsson i fyra. Det patroniserande upprepandet av intervjuarens hela namn (”Janne Josefsson”) skedde inte mindre än 28 gånger, det vill säga en gång var 46 sekund.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

72mm
2018-04-29 21:33
#38

#37 Eller som vi dödsknarkarnazister kanske skulle ha uttryckt det - bergsturken är helt enkelt inte svensk. 😃

Friskt kopplat är hälften brunnet!

fatcat
2018-04-30 08:33
#39

Intressant att ÖZZ säger sig sakna insyn i byggandet då helagotland skrev en artikel om husköpet och hur starkt involverad han sade sig vara. 

Jag bodde i Tingstäde vid aktuella tillfället och körde ganska ofta förbi huset (gamla skolan) som de köpte. Tyckte det var märkligt att det aldrig var någon byggfirma där. Det brukade stå mindre skåpbilar på tomten utan firmamärken. Misstänkte redan då att det var svartjobb men lade ingen större vikt vid det eftersom många idag anlitar svart arbetskraft.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

[Hayabusa]
2018-04-30 08:38
#40

Usch för Özz.

Carmarino
2018-04-30 09:03
#41

Tror att det var en rejäl miss han gjorde i intervjun. Såvitt jag förstått är majoriteten av de som kommer till hans shower "etniska svenskar", och de flesta verkar tycka att han gjorde bort sig rätt ordentligt. Så han kommer nog att tappa en hel del publik.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[Hayabusa]
2018-04-30 09:11
#42

#41 Det stämmer säkert. Det blir enbart pinsamt när han försöka tråckla sig ur en situation som är tämligen uppenbar. Att lägga över skulden på SVT och Janne Josefsson blir om möjligt ännu mer pinsamt.

[Göstage]
2018-04-30 09:52
#43

KD:s politiska sekreterare Jessica Schedvin verkar ha svalt Nûjens kammarspel med hull och hår. Hon skrev så här på Twitter: "Skärp er. @ozznujen är proffsig och vann diskussionen. Men nästa gång kanske det är din tur. Här gäller individens rätt före kollektivets gallskrik. Just nu beter sig högersvansen precis som det senare."

Schedvin har en rätt intressant bakgrund för övrigt: "Som ordförande i Unga humanister kämpade hon för att begränsa religionens roll i samhället. Men nu har Jessica Schedvin blivit politisk sekreterare inom Kristdemokraterna. – Det finns mer gemensamt mellan KD och Humanisterna än man tror, säger hon."--- *

http://www.dagen.se/jessica-schedvin-ar-humanisten-som-blev-kd-politiker-1.1010870

(*Undrar vad "våra" humanister här säger om den saken?)

Carmarino
2018-04-30 09:54
#44

#43 Om det är proffsigt att köra med härskartekniker och inte svara på frågor, så undrar jag vad som är oproffsigt i Jessica Schedvins värld. 🤪


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Hayabusa]
2018-05-01 19:37
#45

*

gruvel
2018-05-03 20:15
#46

Intressant lovande inhopp av Bert som vill söka sanningen i fallet. Men s.a.s. vilket mandat kan han ha som privatperson att använda för att gräva djupt i fallet? Dyra advokater har han medel till - men hur driver en privatperson  en sådan sak utan den talan som en direkt involverad person kan ha?

[Bermudas]
2018-05-03 20:45
#47

85 tusen kronor svart. För några veckors mindre avancerat jobb..Det låter väldigt mycket det. …nån borde gräva i det där.

sponny
2018-05-06 10:34
#48

Dagens public service på P1

Peter Althin:
Åklagaren yrkade terrorbrott och livstidstraff. Försvararen ansåg inte terrorbrott styrkt och ville ha tidsbestämt. Det enda nya var väl att Özz Nujens svåger pläderade för att Akilov måste komma och montera klart golvlisterna i stora rummet på ena stugan på Gotland innan dom verkställs. Gärna svart om domstolen kan se lite mellan fingarna.

😃

Annons:
Carmarino
2018-05-06 10:58
#49

#48 😂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Göstage]
2018-05-09 09:16
#50

"Du kanske till och med anser dig vara bättre som människa? Eller som svensk? Är det du som definierar och även bestämmer? Vem har bestämt det? Du? Vem är du ens? Och vem tror du att du är som ger dig själv den rätten? Tillåt mig skratta. Eller nej, jag behöver inte din tillåtelse till det, jag skrattar ändå, hela vägen till banken. Förlåt! Det sista var verkligen meningen. Den sätter i gång den svenska avundsjukan."---

http://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/jag-hoppas-att-du-har-en-klump-i-magen/

Så skriver en som vägrade svara på UG:s frågor om svart betalning till den utvisningsbeslutade (blivande terroristen). Men öppna käften för att skratta hela vägen till banken kan han i alla fall - med de vita pengarna…

[Hayabusa]
2018-05-09 09:17
#51

#50 Han är ju enbart pinsam.

Carmarino
2018-05-09 10:18
#52

#50 Konstigt att han fortfarande får skriva krönikor i Expressen. Fast han har ju inte sextrakasserat något, så då spelar det ingen roll vilka pinsamheter han skriver.

Förhoppningsvis gör han sin publik (till största delen etniska svenskar vad jag har förstått) så förbannade att de slutar gå på hans shower. Då kanske han inte skrattar hela vägen till banken längre.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Hayabusa]
2018-05-09 11:47
#53

#52 Istället för att betala pengar för att se hans "show" så kan man ju låta bli och istället skänka summan (motsvarande biljettkostnad) till något välgörande ändamål. Två flugor i en smäll, så att säga.

[VSK]
2018-05-09 12:32
#54

Jag har faktiskt mejlat Expressen och frågat hur de kan ge en person som haft med en terrorist att göra utrymme i deras tidning, men så klart inte fått nåt svar.

Det känns som minst 75% av befolkningen är fega krakar. Har aldrig upplevt nåt liknande (och jag är inte den ende som upplever det så). Vi får se om de svarar eller inte.

[Göstage]
2018-06-03 09:42
#55

Özz Nûjen upplever tydligen att det är läge med någon form av pudel efter UG-intervjun. Uppriktigt eller nödtvunget är upp till var och en att själv bedöma.

https://www.expressen.se/kultur/janne-jag-pratar-garna-med-dig-igen/

Annons:
[VSK]
2018-06-03 10:02
#56

Har fortfarande inte fått svar av Expressen. Behöver man säga nåt mer?

Carmarino
2018-06-03 10:11
#57

#55 Han har förmodligen förlorat en hel del jobb efter intervjun, så därför känner han sig tvungen att "halvpudla". Särskilt uppriktigt tycker jag inte det verkar. Dessutom är det nära 1,5 månad sedan intervjun sändes, och inte "några veckor", så hans pudel kommer lite väl sent.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Göstage]
2018-06-03 10:18
#58

Lite tunt när han skriver att han inte varit inblandad i terrordådet, för det har han ju faktiskt, om än indirekt och inte medvetet. Pengar som attentatsmannen kunnat leva på under sin illegala närvaro i landet kom ju i form av svart ersättning från det familjebygge som Nûjen är affärsmässigt involverad i. (#19 #39)

Skulle tro att revisorer och andra kan ha invändningar mot Nûjens förklaringar om familjens kontroll av entreprenörens påstådda betalningsanvisningar.

Edit.

Carmarino
2018-06-03 10:54
#59

#58 Ja, det känns mest som bortförklaringar. Eftersom systern är jurist så borde åtminstone hon ha reagerat på att de "uppmanats av byggentreprenören" att föra över pengar till Akilovs konto.

Normalt funkar det väl så att byggentreprenören hanterar utbetalningarna till dem som utför arbetet, och en faktura skickas till den som beställt jobbet? Hur kan man annars kontrollera att det inte är svarta pengar och "fiffel och båg"?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Göstage]
2018-06-03 11:15
#60

#59 Precis! Eftersom systern dessutom är asyladvokat borde hon knappast ha några svårigheter att ra fram uppgifter om Akilov och de som hade lejt honom (landsmän).

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/ozz-nujen-tillbakavisar-uppgifter-om-att-akilov-jobbat-svart

Carmarino
2018-06-03 11:24
#61

Det låter lite underligt när Özz Nûjen säger "att svågern väntar på fakturor från det företag han menar att Akilov anlitats genom". Varför skulle han vänta på fakturor när han redan har betalat för arbetet? Möjligen skulle han väl i så fall vänta på ett kvitto?

Nej, Özz har gjort bort sig ordentligt och nu försöker han med "damage control", vilket bara gör saken ännu värre.

Att han anklagar Janne Josefsson för att lita mer på en terrorist än på honom blir bara löjligt. Akilov har knappast någon anledning att ljuga om det, även om han ljugit om annat. Tvärtom så borde han ju snarare låta bli att berätta att han jobbat svart.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2018-06-03 11:25
#62

#60 Hon hade nog inga svårigheter att få fram uppgifterna om Akilov och hans landsmän. Förmodligen var det väl så hon hittade dem, och anlitade dem för uppdraget.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[Hayabusa]
2018-06-03 12:12
#63

En parallell, om än ett helt annat fall, är ett åkeri Skara som hamnade i en tvist med Skatteverket (det rörde sig om c:a 4 miljoner SEK). Tvisten gällde att åkeriet köpt så kallad fuldiesel (ej godkänd i Sverige) och därför hamnade i klammeri med myndigheterna. Dessutom blev de av med körningar/uppdrag. 

Åkeriets försvar är att man, innan köp gjort följande:

1: Via revisor undersökt om leverantören var seriös (ekonomi, skatt etc)

2: Kontaktat Skatteverket för att kontrollera om leverantören hade F-skatt och momsregister

3: Man begärde, och erhöll, en vurudeklaration avseende dieselns innehåll.

Det verkar dock inte ha hjälpt, så att påstå att "jag visste inte" förfaller vara ogiltigt som försvar.

Carmarino
2018-06-03 12:18
#64

#63 Fast nu gäller det ju en kändis. Då gäller säkert andra regler. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Hayabusa]
2018-06-03 12:28
#65

#64 Oh, ja! Givetvis! Sedan var det ett sån´t där hemskt företag med lastbilar & annat skit…

Carmarino
2018-06-03 12:32
#66

Enligt några av artiklarna så är ju systern under utredning, men det har inte hörts så mycket om utfallet av den utredningen. Fast den kanske inte är klar än.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Göstage]
2018-06-03 12:33
#67

Vad jag förstår har pengarna betalat in på Akilovs personliga konto, och då borde väl en kontroll av  F-skattesedel ha skett. Svårt att tro att han som avvisningsbeslutad hade det (har inte hittat någon bekräftelse), men inget är ju omöjligt i detta land…

Sedan sägs det ju att det är obeskattade pengar som överförts och fortfarande gäller väl att beskattning skall ske vid "källan"? (Någon här som är företagare kanske vet detta bättre?)

Carmarino
2018-06-03 12:40
#68

#67 I det här fallet tror jag faktiskt mer på vad Akilov säger, även om han är terrorist. Det verkar otroligt att en advokat inte har koll på vilka regler som gäller. Om inte, så borde hon ha haft väldigt lätt för att kolla upp det.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Göstage]
2018-06-04 07:17
#69

Föga förvånande ser Janne Josefsson ingen anledning att göra om intervjun.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/OnJdll/ozz-nujens-vandning-om-janne-josefsson-han-forsokte-bara-gora-sitt-j

Annons:
[VSK]
2018-06-04 08:17
#70

#69

Klart Janne förstår att nu all "fakta" är väl planerad, så därför så finns det ingen anledning till nån ny intervju. Har inte läst artikeln ovan men står det nåt om affekt där.

[Hayabusa]
2018-06-04 08:35
#71

Det blir ju om möjligt ännu märkligare om intervjun skulle göras om.

Carmarino
2018-06-04 08:45
#72

#70 Själva ordet "affekt" nämns inte, men Özz säger bl.a. "När man är i ett sådant tillstånd som jag var, så ledsen, då blev det som det blev. Det är jag ledsen för och det ber jag om ursäkt för."

Det har väl till slut sjunkit in rejält hos honom att han gjorde bort sig - och han fortsätter att göra bort sig.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
2018-06-04 08:50
#73

#72

Affekt mao. Det var det jag var ute efter.

Carmarino
2018-06-04 08:53
#74

#73 Tror inte så mycket på "affekt" faktiskt. Han tog ju med sig eget kamerateam för att dokumentera intervjun. Det tyder på att han planerat att "sätta dit" Janne Josefsson. Att det sedan slog tillbaka på honom själv hade han säkert inte räknat med.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Göstage]
2018-06-04 08:54
#75

Affekt okej, men medför man egen kameraman för att kontrollfilma intervjun så kräver det ett visst mått av planering - det är ingen intervju som han rusat till i stundens upprördhet. Tvärtom verkar det som om han försökt göra något slags "avslöjande", och när det inte fungerade så väljer han att göra "pudeln" och begära omgiv.

[VSK]
2018-06-04 08:56
#76

Affekt = en ursäkt man tar till när man insett att man gjort fel. Pudel mao.

Annons:
[Hayabusa]
2018-06-04 09:06
#77

Här är en artikel från Gotland (helagotland). Nämns även i #39.

http://www.helagotland.se/kulturnoje/kand-komiker-bygger-teaterscen-i-tingstade-13946120.aspx

För den som vill se UG´s intervju igen, så finns den på YouTube.

Carmarino
2018-06-04 09:20
#78

#77 Han har nog kort minne. Praktiskt när man inte vill stå för vad man gjort. För det kan väl inte vara så att han helt enkelt ljög för Janne Josefsson? 🤔
 (Min fetmarkering.)

Han har under en längre tid renoverat gården för att få till en verksamhet i fastigheten. Tanken är att det framöver ska gå att spela teater där.

– Min förhoppning är att det ska bli en teater som får namnet Tingstäde teater. Jag och min storasyster har tillsammans renoverat den under en längre tid, säger Özz Nûjen.

Han säger att det ännu är en del av renoveringen som återstår innan det är en färdig scen på plats.

– Det jag behöver nu är bra ljud och ljus. Sedan är det mesta renoverat, men det är lite jobb som ännu återstår, säger Özz Nûjen.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
2018-06-04 09:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#79

Nu har informationshäftet äntligen kommit 🙂

[Göstage]
2018-06-04 09:46
#80

#79 😃

Carmarino
2018-06-04 11:39
#81

#79 😂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Zepp
2018-06-04 23:53
#82

#17

Prexis så är det.. alla som betalar/har betalat för svart arbetskraft är medskylldiga till terroristdådet!

Dvs de flesta och de borde dömmas som medskylldiga för att sen utvisas, dvs alla som en gång eller flera gånger betalat för svart arbetskraft.. de delar hur som helst inte svenska värderingar!

Och svenska värderingar är.. man är villig att betala skyhöga skatter.. med glädje?

Aså hur svårt kan det vara egentligen.. om alla gör rätt för sig så finns det ingen svart arbetskraft alls.. lätt som en plätt!

Men vänd på hela saken.. ponera att Nujens familj utnyttjat en stackars invandrare.. som blivit så traumatiserad av det hela att han anslutit sig till IS?

Dvs en väletablerad familj med hög status och goda inkomster har altså utnyttjat en stackars invandare med dåliga förutsättningar att få permanent uppehållstillsånd, för att slippa betala mer än nödvändigt?

Dvs de är inte bättre än oss som handlar på HM, ICA, COOP, Mediamarkt.. andra, som utnyttjar en massa folk i Bangladesch,Burma, Kina.. en del begår självmord, andra spränger sig själva i luften tillsammans med oskyldiga.. allt det här vet vi ju.. ändå så bidrar vi till eländet!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[VSK]
2018-06-05 06:36
#83

#82

Och svenska värderingar är.. man är villig att betala skyhöga skatter.. med glädje?

Ja visst är det så. Fasen, jag kan inte betala kvarskatten på 50 papp, kan du ta det ? 

Men vänd på hela saken.. ponera att Nujens familj utnyttjat en stackars invandrare.. som blivit så traumatiserad av det hela att han anslutit sig till IS?

Lägg av med ditt Dan Eliasson tugg. Enbart lobotomerade personer visar en terrorist empati. Ditt inlägg är så urbota korkat så klockorna stannar. 

Är det du som sitter i bäcken naken och spelar en fiol. Teknisk utrustning kan du heller inte äga då det mesta är tillverkat i Kina. Hur skriver du på iFokus, telepati? Det där är ju som man skulle anklaga vänsterpartierna för att utnyttja korkade väljare. 

Det där med svenska värderingar är ett påfund som ingen vet vad det handlar om, förutom när det passar ens eget tycke, då drar man det kortet. Rätt märkligt, vi har inget land och vi har ingen kultur, men svenska värderingar har vi minsann.

Annons:
Zepp
2018-06-06 16:09
#84

Kul reaktion från en som uppenbarligen känner sig medskylldig till terrorisattacken i Stockholm!

Personligen så har jag varken problem med varesig restskatt eller svart arbetskraft.. du vet.,. ROT/RUT och egen ägandes fastighet!

Dvs numera så är staten dvs skattebetalarna som hanterar detta via att de kommer in lägre skatter till pensioner/skola/äldreomsorg/försvar/what ever!

Aså jag vet lixom inte varför du har sådana empatier till en terrorist som vill döda främst Svenska medborgare.. men du kan ju iomed att jag trotts allt betalar en hel del skatt söka hjälp inom Landstinget.. gärna då psykiatrin eller om det inte hjälper skriva en självremiss till någon psykolog?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[VSK]
2018-06-06 16:34
#85

#84

Du har inte bara otur när du tänker. Du har även otur när du skriver. 

Synd du bor så långt bort för dig skulle jag vilja bjuda på en öl eller två inkl tilltugg. Salta pinnar och sånt där, du vet. 

Tragiskt att du inte kan debattera utan personangrepp men det är väl en del av dina diagnoser antar jag.

Zepp
2018-06-06 19:06
#86

Mm.. betvivlar inte alls på att jag har en massa personliga tillkortakommanden eller för den delen förmåga att nå fram med mina synpunkter till olika personer  med mina egna synpunkter eller att de kan uppfattas som stötande!

Hur som helst.. som en fackligt förtroendevald person på min arbetsplats.. så har jag iallafall ett visst förtroende bland mina arbetskamrater!

Iallafall så vill de inte välja någon annan som ordförande.. trots att jag själv vill det!

Dvs jag får axla den manteln tills jag går i pension?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Göstage]
2018-06-18 20:01
#87

#26 Ingen åtgärd mot Nûjens syster från Advokatsamfundets sida  med anledning av transaktionerna mellan företaget och Akilov.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/advokat-utreddes-for-transaktioner-till-akilov-utesluts-inte

Zepp
2018-07-17 15:45
#88

Prexis.. varför utvisas inte fler Svenskar till Polen/Lettland/Litauien?'

Eller i fallet Aklilov till Kurdistan/eventuellt till Usbekistan?

Menna, de är ju fastighetsägare/de är etablerade personer inom det svenska samhället som genom att utnyttja svart arbetskraft slipper att betala till svensk välfärd.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[VSK]
2018-07-17 15:55
#89

#88

Menna, månne, mannagryn. 

Jag tror inte man behöver utvisa svenskar till Polen, för jag vet ett antal som kommer flytta dit självmant.

Zepp
2018-07-17 16:10
#90

Menna.. jag trodde att de flyttade till Portugalien iomed att de har extra bra skatteförmåner som innebär att man slipper bidra till svensk välfärd?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
[VSK]
2018-07-17 16:16
#91

#90

Zepp för bövelen. Portugalien ligger ju i Syd-Amerika vet du väl ☝️

[Göstage]
2018-08-01 09:58
#92
[Hayabusa]
2018-08-01 10:06
#93

#92 I och för sig…det vore väl inte fel om Özz blev lite mer mänsklig?

[Göstage]
2018-08-01 10:08
#94

#93 För att inte tala om sossarna. 😎

[Hayabusa]
2018-08-01 10:09
#95

#94 Fast där det nog kört…dessvärre. Men en gratis T-shirt är ju alltid gratis, om man säger så.

[VSK]
2018-08-01 10:15
#96

En terroristsponsrande låtsaskomiker som anställer folk svart är sossarnas bästa dragplåster? 😂

Kanske Christer Hansson kan få nya uppdrag av Führern ☝️

[Göstage]
2018-08-15 10:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

No comments…

Annons:
[Hayabusa]
2018-08-15 10:49
#98

Man tar sig för pannan..🤪

[Göstage]
2019-01-15 14:52
#99

Özz Nûjen slutar som krönikör på Expressen - en nyhet som nog mottages med fattning på många håll.

https://www.medievarlden.se/2019/01/ozz-nujen-slutar-skriva-for-expressen/

[Hayabusa]
2019-01-15 14:58
#100

#99 Jag ligger på golvet och skakgråter…

Carmarino
2019-01-15 16:24
#101

#99 Säger som Gert Fylking:

Äntligen!


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Göstage]
2021-08-24 09:52
#102

Svenska TV-kanaler fortsätter att lägga pengar på Nûjen. I lördags var han gäst i ett larvprogram på "prime time" i SVT, samtidigt som han ingår i gänget som seglar över Atlanten i en annan kanal. Men hur mycket komiker är han egentligen, och hur mycket nationalistaktivist?

Redan på länken i TS smädar han svenskarna ("Och det bästa med svenskarna är att vi inte är nationalistiska för vi vet att vi är lite bättre än alla ändå."), samtidigt som han i andra sammanhang möter kurdisk nationalism med högaktning.

Ivar Arpi på sin podcast:

"Det finns en intressant ådra här som har kommit till uttryck den senaste tiden. Det är det här du kan ta personer som Özz Nûjen eller andra kurdisk-svenska debattörer. Han är komiker men eftersom han inte är rolig så kan man kalla honom för debattör. De är väldigt kritiska mot svensk nationalism, till exempel Sverigedemokraterna. Och invandringsmotstånd är hemskt. Mycket av det som Özz Nûjen har gjort handlar om att dekonstruera svenskhet, samtidigt som han ger uttryck för en otroligt stark kurdisk nationalism."---

"Det är inte okej om det är engelsk nationalism, svensk, amerikansk, eller tysk. Men det är okej om det är kurdisk, palestinsk eller irländsk nationalism."---

Listen now (70 min) | I en ny bok beskriver sociologen Göran Adamson en särskild sorts nationalism – den masochistiska. I dagens podd pratar vi om det och mycket annat.
  • Redigerat 2021-08-24 10:26 av [Göstage]
Pyttelite
2021-08-24 10:33
#103

#102: Med det är Ivar Arpis uppfattning och inte en absolut sanning, inte sant? 🤗

Varför skulle hans uppfattning vara den korrekta?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


[Hayabusa]
2021-08-24 10:54
#104

#102 "Han är komiker men eftersom han inte är rolig så kan man kalla honom för debattör."

Sant.

Annons:
Pyttelite
2021-08-24 11:00
#105

#104: Aha det var så Arpi blev debattör. ✌️


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


[Hayabusa]
2021-08-24 11:06
#106

#105 Vet ej, men det har nog (till skillnad från Özz) inte varit Ivars målsättning att vara en "rolig komiker".

Pyttelite
2021-08-24 12:00
#107

#106: Fast ändå ägnar han sig åt lyteskomik?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


[Hayabusa]
2021-08-24 12:08
#108

#107 Du har ditt sätt att se på saken - andra ser det från en annan synvinkel.

Upp till toppen
Annons: