Annons:
Etikettutrikespolitik
Läst 1138 ggr
[Carpinus]1
2018-01-09 09:55

Oprah for president?

Oprah Winfreys tal på Golden Globe-galan har fört fram henne som en tänkbar demokratkandidat till presidentposten, inte minst här i Sverige, "den 51:a delstaten",  där hon "tokhyllas" (som media brukar skriva när de själva vill propagera för något/någon).

Vad som möjligen kan ligga Oprah i fatet är att Donald Trump uttryckt sin stora beundran för henne och redan tidigare föreslagit henne som presidentkandidat - en försvårande omständighet och på gränsen till "dödskyss"…

Men vad tror du - kommer vi att få se Oprah som presidentkandidat 2020?

Annons:
[Carpinus]1
2018-01-09 09:57
#1

Gissar på att det kan bli en del svar av typen "kan man välja Trump kan man välja vem som helst" så det alternativet finns inte med…😎

kamera0710
2018-01-09 11:34
#2

Satte nej, får se om jag har fel.

[Carpinus]1
2018-01-09 11:44
#3

Oprah har redan tidigare lanserats som presidentkandidat, inte "bara" av Trump.
"Jag kommer aldrig att försöka bli folkvald", sade hon den gången- återstår att se om hon ändrar sig…

https://www.expressen.se/nyheter/demokraternas-storsta-hopp-2020-ar-oprah/

gudilondon
2018-01-09 13:22
#4

Svensk media vet inte till sig med att redan nu utnämna Oprah till president!

Tjeja
2018-01-09 14:22
#5

Jag hade gärna sett Oprah som president! So far har inget annat presenterat alternativ tidigare låtit bättre i mina öron! 😃 Men om hon verkligen kommer ställa upp har jag ingen aning om. Men om hon väljer att ställa upp som kandidat så är jag övertygad om att hon skulle vinna storslaget.

Valet är helt hennes eget tror jag!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Hayabusa]
2018-01-09 15:08
#6

Allt är möjligt. Om Oprah har "White House Potential" vet jag däremot inte. Tveksamt.

Annons:
[PeterTM]
2018-01-09 15:11
#7

Det vore ju fantastiskt som företeelse med en svart kvinna som president i USA, men Oprah är i mina ögon långt ifrån lämplig för posten. Då är Michelle Obama bättre lämpad tycker jag.

[Hayabusa]
2018-01-09 15:14
#8

Eller varför inte Beyoncé…

Tjeja
2018-01-09 15:37
#9

Michelle Obama håller jag med om skulle passa väldigt bra som president i USA!

Men efter Trumph skulle Oprah fortfarande vara ett enormt lyft! 😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

72mm
2018-01-09 23:02
#10

Oprah skulle, om hon beslutar att ställa upp, kunna bli en formidabel kandidat. Speciellt om det visar sig att hon är lika korrumperbar som Hillary, och särskilt om hon skulle kandidera för republikanerna. Nu tror jag iofs hon är demokrat, och Trump skulle isf behöva stiga åt sidan självmant, eftersom republikanerna givetvis inte ställer upp med någon annan kandidat än sittande president. 

Vidare tror jag att det kommer behövas ett mindre underverk för att demokraterna ska få till något nästa val med tanke på hur fullständigt ödelagt DNC blev när Hillarys verksamhet kommit i dagen.  Att kandidera mot sittande president på en uppenbart korrumperad  organisation kan inte vara något drömläge direkt.

Sedan är det ganska långt till 2020, jag tar det inte för omöjligt att vi har sett någon typ av ekonomisk kris (med dollarn i centrum) innan dess, och isf är "all bets off".

 Näst-nästa mandatperiod däremot! Fast då är det nog dags för en skådis-president igen, (kom ihåg var ni läste det först) nämligen George Clooney! 😉

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Tjeja
2018-01-26 21:49
#12

#11 😕

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: