Annons:
Etikettpolitiska-partier
Läst 814 ggr
[VSK]
2018-03-03 18:08

Hyckleriets Högkvarter

En läsvärd text som jag fått tillåtelse att visa här. Runar kommer även få direktlänk till tråden.

Det kallas bland folket för Riksdagshuset, men har tyvärr förvandlats till ett Högkvarter för hyckleri. 

Under mina 32 år i Sverige har jag haft förmånen att resa ett antal hundra tusen mil och träffat tiotusentals svenskar som sliter, jobbar hårt och försöker att göra sitt bästa för sin familj, sina barn och sina närmiljöer.

Man försöker följa sina olika moraliska kompasser och gemensamt för de absolut flesta är att de försöker vara ärliga mot sig själva och sin omgivning samt efter bästa förmåga ge nästa generation värderingar som de kan bära med sig genom livet.

Sett i ljus av detta är det skrämmande och provocerande att bevittna hur våra folkvaldas moraliska och etiska haveri dagligen gör sig påmind inför svenska folkets ögon i debatter och mediala utspel.

Ingen kräver att våra politiker ska vara perfekta. Det är ingen av oss! 

Men är det inte dags att våra förväntningar på uppriktighet, ärlighet och sanning börjar infrias? 

Kan vi inte förvänta oss att våra folkvalda lagstiftare borde föregå med gott exempel?

Jag och många med mig har för länge sen tröttnat på de oärliga debatterna, de fula och lögnaktiga anklagelserna, oförsonlighet och brist på respekt för varandras meningsskiljaktigheter. 

De flesta partier har i sin historia och bakgrund saker, händelser, idéer och ståndpunkter som är båda pinsamma och rent utav förkastliga! 

Men hur länge ska man behöva sona för gamla synder? 

När ska man av sina meningsmotståndare få förlåtelse för gamla misstag och tveksamma ideologier och politik?

KD häcklas ideligen för sina kristna rötter, värderingar och traditioner. 

SD förtalas nästan dagligen och statsminister Löfven i egen hög person leder arrogant och föraktfullt riksdagsmobbarna med sina ständiga påhopp av lögner och osanningar om partiet och dess bakgrund. 

Och deras knähundar i media upprepar och cementerar dessa lögner från det politiska etablissemanget och tror att om man upprepar lögner tillräckligt många gånger så blir de sanningar.

De enda svenskar som verkar anse sig ha rätt att ljuga och förvränga sanningar är politiker och journalister! 

Som tur är börjar svenska folket nu genomskåda detta och sväljer inte längre lögnerna och hyckleriet.

Visst, KD har historiskt sett varit väldigt intoleranta och dömande. Och skenheliga!

SD har haft många idioter och rasister som ställt till med vansinnigheter inom partiet. 

Men man har städat upp och bett om ursäkt!

På invigningen av Bromma flygplats under ledning av socialdemokraterna var varannan svajade flagga nazistflaggor med hakkors. Förträngt det Herr statsminister? Det var dina partikamrater som regisserade detta. 

Eller vad med alla 4500 svenskar ni lobotomerade under åratal? 

Alla de barn ni omhändertog mot föräldrars vilja och deras förtvivlan.

Vänsterpartiets kommunistiska rötter och sympatier med folkmördare som Lenin och Marx läser vi inte heller ofta om idag. 

Eller Miljöpartiets frapperande miljöhyckleri, terroristsympatier och försök till statlig kontroll över allt och alla. 

Minns ni förresten Moderaternas historia av rasism och apartheidstöd?

Jag stod bara några meter från FI’s grundare, Gudrun Schyman (dåvarande partiledare för Vänsterpartiet) när hon kissade ner foajén på Rigolettos biopremiär på fyllan och senare dundrade ut att ”alla män är talibaner”.

Listan kan göras så mycket längre med ofördelaktigheter och galenskaper även hos liberaler och centerpartister.

Men allt detta är historia! Det Ligger bakom oss! 

Kom ihåg det som har varit, men bara i syfte att förhindra att det inte upprepas i framtiden. 

Använd det inte för att misskreditera och förlöjliga kollegor i Riksdagen som idag drivs av uppriktiga ambitioner att förändra och förbättra. Folket. Landet. Samhället.

Kära partiledare och riksdagsledamöter; det räcker nu med er intellektuella oärlighet och dagismentalitet.

Med vilken rätt vill ni förhindra och motarbeta mobbing bland barn och ungdomar när ni dagligen utövar vuxenmobbning i Riksdagshuset? 

Vilken trovärdighet anser ni er ha i #metoo debatten (bland det bästa som hände 2017) och fördöma sexuella trakasserier när ni själva inte städat upp bland era egna partimedlemmar och trakasserar kollegor dagligen i era utskott och debatter. 

Politisk korrekthet kan aldrig ersätta genuin omsorg och empati! 

Arrogans kan aldrig skapa förtroende och tillit.

Inför valet 2018 så förväntar sig det svenska folket ett politiskt klimat där gamla synder förlåts, historiska misstag begravs och att en politisk ärlighet och respekt infinner sig.

Det handlar faktiskt om nuet och landets framtid!

Ni återfinns inte på valsedlar för att söka era egna maktpositioner och utöva ert översitteri genom förtal och mobbing av era politiska motståndare. 

Ni är valda av folket för att tjäna folket! 

Vi har tröttnat på er flathet och er pinsamma feghet gentemot den europeiska elitismen och maktfullkomligheten inom EU. Sluta slicka och svansa för de korrupta ledarna i Bryssel och lyssna till vad era landsmän från Treriksröset till Smygehuk känner istället!

Väx upp och visa att ni vill ta ansvar för vårt land och vår framtid. 

Ge oss nu bevis på att ni verkligen bryr er om våra barn som är vår framtid såväl som våra pensionärer som arbetat hårt och byggt det land och det samhälle som vi andra nu får njuta välsignelsen av att leva i.

Visa oss vägen! Visa ledarskap! Visa mod!

Annons:
Codonopsis
2018-03-04 14:54
#1

Förvånansvärt ofta när någon går ut och med emfas kräver ordning i leden gör denna "någon" sig skyldig till exakt samma sak som hen beskyller andra för. Hur är det möjligt att man inte ser det?

Vad jag tycker? Språket är onyanserat och generaliserande, kryddat med floskler som aldrig kan inge trovärdighet. Budskapet försvinner i ordsvadan och som jag tolkar det - ilskan. Skribenten efterlyser respekt men hur är det med den egna respekten?

[VSK]
2018-03-04 16:04
#2

Vilken enorm tur att man får tycka och tänka vad man vill.

Upp till toppen
Annons: