Annons:
Etikettföretagande
Läst 563 ggr
[Stockholmare]
2018-06-16 13:21

Järvaveckans grundare Ahmed blåser skattebetalarna

Järvaveckans grundare Ahmed Abdirahman, 32, är mannen som fått samtliga partiledare att åka till en idrottsplats i förorten. Han har övertygat Stockholms stad och Stockholms läns landsting om att bidra med hundratusentals skattekronor till olika projekt – samtidigt som hans förening i år hyr ut tält för 15 000 kronor i timmen.Men i Stockholms stadshus väntar tjänstemännen fortfarande på den ekonomiska redovisningen efter förra årets politikervecka.

https://www.expressen.se/nyheter/miljonomsattning-i-jarva-men-redovisningen-saknas/

Annons:
Tjeja
2018-06-18 00:31
#1

Fast jag gillar att politikerna samlas mitt i värsta gröten istället för drar till ett semesterparadisö för inbördes beundran! Skulle däremot inte skada om somrarnas politikerveckor flyttade runt i landets olika utsatta områden varje år! I år på Järvafältet, nästa år i Angered kanske och därefter Rosengård och så vidare för varje år! För varje stad och större samhälle i vårt land vet vi har sina drabbade områden! Så sluta kalla veckan efter plats den är på och kalla den istället bara för "politikveckan" varje år så får media flytta efter för att övervaka! !! Se till att de styrande med sina allierade och opponenter fick uppleva landets platser i ute i verkligheten! Tycker jag. Men kan förstå att politikerna själva gärna vill ha ett färdigt och etablerat ställe exklusivt för politik att sola sig på. Det är ju förstås bekvämt .

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Stockholmare]
2018-07-09 10:47
#2

Gotland är väl mer än "semesterparadisö"? Att man väljer Gotland är väl mer en slump för att många svenskar åker dit på sommaren. 

Det finns väl inget hinder att andra städer ordnar politiker vecka?

Upp till toppen
Annons: