Annons:
Etikettideologi
Läst 823 ggr
[Hayabusa]
7/14/18, 8:03 AM

De ska bort från våra gator!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Diskussionen har pågått en längre tid - hur får vi bort de högerextrema från våra gator? Går de att förbjuda? Om ja - får det icke önskvärda konsekvenser?

Nåväl, här är en bild på ett gäng som jag gärna sett försvinna från gatubilden.

Annons:
Cragan
7/14/18, 9:29 AM
#1

sätt på dem huvor o ge dem svart röda flaggor sen är det bara att byta adressen som står.  sen har man den sk autonoma vänstern på plats ist

men hoppas dom ej lagstiftar för att förbjuda nötterna då jag är för talfrihet bättre att bemöta dem med diskutioner på sakfrågorna och att hålla sig till dem då det gör att dom får mindre följare (går man på med personangrepp så får dom fler)
fast kan säga att jag själv inte skulle klara att möta dem i diskution då jag har en viss förmåga att kalla en idiot för en idiot

papa-bear
7/14/18, 2:05 PM
#2

finns ju tydligen redan lagtext som gör att det går att förbjuda det redan, men inte förrän 2020. borde titta på tyskland och se hur de har löst det, 1 kvinna dömdes ju till livstid för inblandning i ett antal mord. 

istället för svartrött, ge dem gulsvart, grönvitt eller två nyanser av blått så skall du få se hur snabbt stockholm blir rensat.

[Hayabusa]
7/14/18, 2:17 PM
#3

#2 Du menar att AIK, Bajen och DIF vill krossa kapitalismen..? Men då inte BP?

[Hayabusa]
7/14/18, 2:19 PM
#4

#1 Ja, de har ju en hel del gemensamt.

[Hayabusa]
7/14/18, 2:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Samma skrot & korn. "Krossa sionismen"…Nazis eller vänstersvans?

[haan]
7/14/18, 5:03 PM
#6
Annons:
Farwuq
7/15/18, 9:15 AM
#7

Politik är en cirkel där ytterligheterna möts, i det mörka dunklet.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Hayabusa]
7/15/18, 9:20 AM
#8

Så är det…

Farwuq
7/15/18, 9:29 AM
#9

Så… om någon ska bort från våra gator är det ytterlighetsfolket på båda sidor.
Men… om de förbjuds, så kommer de att verka i det fördolda.
Därför är det galet att stifta lagar som gör att de går under jorden.
De som skriker högst om att stoppa yttersta högen är, märkligt nog yttersta vänstern, som är samma skrot och korn.
🤪

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Hayabusa]
7/15/18, 9:47 AM
#10

#9 Dilemmat, ja. Tankar går inte att förbjuda och det vet politiker & myndigheter. Dessutom är sannolikt "underground" rörelser betydligt svårare att ha koll på. 

Vänstern är ett gäng naiva ideologer som fått för sig att allt under deras paraply är demokrati & rättvisa. Vad skulle de vara utan en "fiende"? Samma "fiende" som faktiskt ger dem utrymme att uppföra sig som det de är - huliganer. 

Palestinavänner & Kommunister skriker: "Krossa kapitalismen och sionismen!"

Oh, det är fint..❤️

När nazis skriker samma sak = Vidrigt 🤮

Är det inte märkligt..?

Farwuq
7/15/18, 5:25 PM
#11

Jo det är märkligt, men PK har ju makten över åsikter.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[VSK]
7/15/18, 11:51 PM
#12

#11

De tror det ja.

papa-bear
7/16/18, 11:20 AM
#13

#3 jag menar att det skulle gå väldigt fort att sätta dem på bussar och skjutsa ut dem till skogstrollen och låta dem fixa skjutsen hem själva, vilket är en polistaktik när det kommer till andra tveksamma aktiviteter bland valda grupper, tyvärr drabbas oskyldiga åskådare av det också.

Annons:
[Hayabusa]
7/16/18, 11:27 AM
#14

#13 Fast vad löser det - egentligen? 

Oskyldiga drabbas regelbundet av vänster- & extremhögervåld. Det är ju DET som den breda allmänheten vill komma ifrån.

Farwuq
7/16/18, 11:54 AM
#15

Sök upp alla busarna - innan de hinner göra något - och deportera dem till Lilla Karlsö. Där får de lära sig att umgås med varandra.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Hayabusa]
7/16/18, 12:00 PM
#16

#15 🙂

[surasvärmor]
7/16/18, 5:49 PM
#17

#13  jag menar att det skulle gå väldigt fort att sätta dem på bussar och skjutsa ut dem till skogstrollen och låta dem fixa skjutsen hem själva, vilket är en polistaktik när det kommer till andra tveksamma aktiviteter bland valda grupper, tyvärr drabbas oskyldiga åskådare av det också.

Vart har du tänk dom ska ta vägen där ute i skogen ? ska dom bara försvinna där i tomma intet knappast för dom återuppstår överallt och bör sättas stopp för här och nu. Inga tillstånd till nåt vad gäller våldsbejakande extremism oavsett det gäller höger eller vänster så ska dom stoppas till varje pris.

Samma skit allihopa sätt stopp för dom det är det enda rätta för det är skit och skit ska skit ha och buras in.

Farwuq
7/16/18, 6:32 PM
#18

Om vi bara hade en ö i Sydatlanten, så skulle vi kunna skicka dem dit.
😃

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[VSK]
7/16/18, 9:29 PM
#19

😃

[Stockholmare]
7/16/18, 10:05 PM
#20

#17 Är ju en välkänd taktik som polisen använder sig av, Vid  PL 13 och PL 24 så säckar dom in folk för att sedan köra en utanför stan gärna 2-5 km från platsen.

Läs gärna om särskild polistaktik som poliser tränas iö

Annons:
Farwuq
7/17/18, 6:27 AM
#21

5km är en härlig promenad, som jag tar till jobbet varje morgon.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: