Annons:
Etikettkultur
Läst 1717 ggr
[VSK]
8/2/18, 10:11 PM

Våldsamt upplopp på Bäckby – poliser fick ta skydd

Ett dussintal personer kastade sten på poliser på Bäckby under torsdagen. "Vi rubricerar händelsen som våldsamt upplopp", säger polisen.

https://www.vlt.se/artikel/vastmanland/vasteras/valdsamt-upplopp-pa-backby-poliser-fick-ta-skydd-bakom-bilar

Snart är det val.

Annons:
[Jbgs]
8/2/18, 10:16 PM
#1

Var är Sverige på väg ? Det går utför…

[GIKmio]
8/2/18, 11:01 PM
#3

Idioter.. Slödder eller vad ni vill.. Bura in dom på livstid..

[VSK]
8/2/18, 11:29 PM
#4

Och av bara farten så självantände en bil på samma område.

https://www.vlt.se/artikel/vastmanland/vasteras/larm-om-bil-som-brinner-i-vasteras-1

[VSK]
8/3/18, 1:14 AM
#5

Än så länge gratis men kopierar innan det är för sent.

Under natten mot fredag kom larm om flera olika bilbränder. Det första larmet gällde en skåpbil parkerad utanför ICA på Plåtverksgatan i Bäckby som var helt övertänd när brandmännen kom fram.

Larmet om branden kom in klockan 22.50 under torsdagskvällen. Polisen fick kallas till platsen för att skydda brandmännen. Det var ungdomar som kom fram och kastade sten och sedan försvann för att på nytt komma och kasta stenar.

Ingen person ska ha kommit till skada. En polisbil ska ha fått skador efter att den träffats av en sten.

Räddningstjänsten släckte snabbt ner branden och polisen såg till att brandmännen fick jobba ostört. Då kom nästa larm om en ny bilbrand.

Den här gången var det en bil parkerad i samma stadsdel men på Puddelugnsgatan. Det larmet kom 23.42. Polisen följde med till adressen. Den här gången kom inga stenkastande ungdomar fram.

00.38 natten mot fredag kommer ytterligare ett larm om en bilbrand i samma stadsdel. Den här gången på Välljärnsgatan.

https://www.vlt.se/artikel/vastmanland/vasteras/kastade-sten-mot-brandman-som-skulle-slacka-bilbrand

[Göstage]
8/3/18, 8:15 AM
#6

Våldsamt uplopp i Sverige och inte ett ord på nyhetsplats i Aftonbladet. Men hade Bianco Ingrosso bytt mascara så hade det varit fullt pådrag…

Annons:
[VSK]
8/3/18, 8:26 AM
#7

#6

Det fanns faktiskt en liten liten notis på höger sida på Aftonbladet. Ögnade igenom Aftonbladet, Expressen, DN, SVD och GP. Expressen kom med liten notis de med. 

Naturligtvis borde detta varit förstasidesstoff högst upp på löpet. Är lätt att missa notiser när man behöver lupp. 

Givet gällande Bianca Ingrosso.

[Hayabusa]
8/3/18, 8:29 AM
#8

Det är så vi har det…

[VSK]
8/3/18, 8:35 AM
#9

#8

Du menar: 87% röstade för detta 🤔

[Hayabusa]
8/3/18, 8:41 AM
#10

#9 Snarare att en majoritet av befolkningen inte begriper vad som hänt och händer…Bryr de sig ens?

[Göstage]
8/3/18, 8:48 AM
#11

#7 Expressen toppar nätlöpet med händelsen och en någorlunda fyllig artikel.

Editerad länk.

[VSK]
8/3/18, 8:48 AM
#12

#10

Går bara att spekulera om detta men många jag försökt pratat med bryr sig inte så länge de själv inte blir drabbade. Enbart det skrämmande nog. Sen finns det många som är medvetna om detta kulturberikande problem. 

Jag vet inte om jag enbart haft en jäkla otur att träffa på fel folk men de flesta som "inte bryr sig" är folk som röstar på nåt vänsterparti.

[VSK]
8/3/18, 8:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

#11

Annons:
[Hayabusa]
8/3/18, 8:52 AM
#14

#12 Så är det givetvis, bor du långt ifrån problemen så viftas händelserna lätt bort. Boven i dramat är istället samhälle, Polis, myndigheter dvs "någon annan". Det verkliga offret är då den stenkastande ynglingen. Har skrivit det tidigare, men det är intressant att lyssna på Mustafa Panshiris syn på saken.

[Göstage]
8/3/18, 8:53 AM
#15

#13 När jag provtryckte det såg jag det, men du hann tydligen före innan jag hann hämta den riktiga. Länken är alltså korrigerad.

[VSK]
8/3/18, 9:12 AM
#16

#14

Du glömde bristen på fritidsgårdarna ☝️

#15

👍

Upp till toppen
Annons: