Annons:
Etikettpolitiska-partier
Läst 415 ggr
[Göstage]
2018-08-04 15:56

Sätt avgångsbetyg för regeringen

Om fem veckor får vi en ny regering, om den blir helt ny eller nygammal återstår att se. Den här mandatperioden med Socialdemokraterna vid rodret tillsammans med Miljöpartiet har ju varit extremt turbulent och händelserikt. 

I korthet kan vi påminna oss inflödet av asylsökande, införandet av gränskontroller, decemberöverenskommelsen,  Romsons tårar, Vattenfall/brunkolet, afghanlagen, terrorn på Drottninggatan, Transportstyrelseaffären med ministeravgångar, skogsbrandsberedskapen, Dan Eliassonhärvan och ja…nog har det hänt en del!

Nu är det dags att sätta betyg på ministären Löfven! Vill du så får du gärna som kommentar även berätta vilka ministrar du tycker har varit bra och vilka du inte har något förtroende för.

Annons:
[Göstage]
2018-08-04 16:03
#1

Ministrar som jag vill ge godkänt: Peter Hultkvist och Magdalena Andersson.

Underkänt: Strandhäll, Fridolin, Regnér, Bah Kuhnke, Anna Johansson och Stefan Löfven.

Cragan
2018-08-04 16:44
#2

saknade möjligheten till - poäng

[Göstage]
2018-08-04 16:54
#3

#2 Skulle tro att det hade blivit en hel del tryckningar på ett sådant alternativ, ja…

[GIKmio]
2018-08-04 19:31
#4

Det finns ju hur mycket ministrar som helst nu för tiden. Men det är finansministern och utrikesministern som brukar sticka ut mer än övriga. Ju fler kockar desto sämre soppa blir slutsatsen den här gången. För det kan väl inte anses annat än en soppa dom fyra åren med Löfvén..

[VSK]
2018-08-04 21:22
#5

Gav betyget ett. Hade det funnits minus så hade jag valt det. Är så stor soppa den här regeringen med sparkade och avhoppade ministrar så man tappat räkningen totalt.

Överlag så har jag stora problem med folk som ljuger.

[Göstage]
2018-08-18 15:32
#6

Tveksamt om regeringen får sitta kvar. Däremot är väl vissa ministrar  att betrakta som "kvarsittare", enligt en annan måttstock.

Annons:
[[eskils_]]
2018-08-18 18:23
#7

Vore intressant med fler röster. Bara 20 st som röstat hittills.

Jag valde 1 poäng (lägst).

Godkänd minister: Hultkvist (med tvekan pga skandalen med Transportstyrelsen)

Underkända: Löfvén, Fridolin, Ygeman, Bah Kuhnke, Wallström, M Johansson.

[GIKmio]
2018-08-18 18:59
#8

#7 Antingen är dom nöjda eller så tiger dom..

Upp till toppen
Annons: