Annons:
Etikettinvandring-och-integration
Läst 1215 ggr
[Göstage]
8/18/18, 12:42 AM

Inget nytt under solen

Maj 2013. Den här debatten kunde lika gärna ha spelats in igår, med undantag av någon annan än Ullenhag nu hade stått på andra sidan bordet. Men annars är det precis samma  undanflykter och samma tomma löften från sittande regering, då som nu och oavsett partifärg. Bara att konstatera.

Annons:
[Göstage]
8/18/18, 12:44 AM
#1

Augusti 2016: "Snabba och effektiva åtgärder"…

"För nionde natten i rad brann bilar i Malmö, men även på andra orter slog bilbrännare till. Nu krävs en snabbare rättsprocess och skärpta straff för ungdomar, enligt regeringen. – Jag är som de flesta andra i landet förbaskat trött på de här ligisterna och den här förstörelselustan, säger justitieminister Morgan Johansson.

För att komma tillrätta med den senaste tidens bilbränder måste snabba och effektiva åtgärder till. Det framförde justitieminister Morgan Johansson och inrikesminister Anders Ygeman vid en presskonferens i Rosenbad tidigare i dag."---

SR

[Göstage]
8/18/18, 12:55 AM
#2

Augusti 2018. Och så står han där åter och får upprepa vad han redan påtalade för fem år sedan. Beundransvärt att behålla tålamodet…

[VSK]
8/18/18, 8:00 AM
#3

#0

Morgan Johansson kanske? Retorik och behov av fotpall är slående lik. SD ligger konstant 4-8 år före 7-klövern gällande verklighetsuppfattning samt förslag på åtgärder. 

Märkligt att det aldrig är föräldrarnas fel pga bristande uppfostran av sina barn. Tror aldrig jag hört en enda 7-klöver politiker som påstått det utan det skylls alltid på SD.

[Hayabusa]
8/18/18, 8:31 AM
#4

Oerhört mycket snack och såååå j-a lite verkstad…

[Göstage]
8/18/18, 8:41 AM
#5

Ja, och det är inte Åkesson som varit verkstadschef.

[Hayabusa]
8/18/18, 8:57 AM
#6

#5 Nej, men om man inte visste bättre så skulle man tro det…Det skylls på allt & alla men ALDRIG att man själv har någon skuld. Lyssnade lite på Opinion Live i torsdags (med bilbränderna på agendan) med röster & synpunkter från olika håll. Bl a arbetslöshet togs upp och då hörs röster som "…ge dem riktiga jobb som de kan leva på!". Ja, det var en motreaktion på frågan om låglönejobb. Nå…"ge dem riktiga jobb" får mig att fundera på hur det går till att få ett jobb. Är det något som "någon" ger till var och en? Är det inte något som man skaffar sig? 

"Jo, jag ser att dina betyg från grundskolan kanske inte är de bästa och någon annan utbildning saknas, tydligen. Men det är väl klart att vi ger dig ett välbetalt jobb! Tjänstebil ingår, så klart. Har du andra synpunkter & önskemål, så löser vi det".

Annons:
[Göstage]
8/18/18, 9:04 AM
#7

#6 Jag tycker Åkesson gör en relevant analys av läget redan 2013 som håller än i dag. Att SD inte kunnat påverka vanstyret är ju inte deras fel, då de konstant fått de vända ryggarnas bemötande. Däremot har de indirekt påverkat, eftersom de ledande partierna klippt och klistrat från deras lanserade förslag, utan att ange upphovskällan.

[VSK]
8/18/18, 9:14 AM
#8

#7

De (7k) kanske gör en Alexandra plagiatlidou 😎

[[eskils_]]
8/18/18, 10:43 AM
#9

#2 Ja, det är beundransvärt av Jimmie Å att behålla tålamodet och förklara självklarheter för tusende gången. Sista meningarna i intervjun:

"Det här är en attack på samhället, det här är organiserat. Det här handlar om att samhället håller på att slitas isär, polariseras och segregeras, och det är på djupet det här måste lösas långsiktigt. Den här regeringen har haft fyra år på sig att jobba  med segregation, integration och polarisering och man har inte lyckats med nånting. Då är det dags att byta ut dem tycker jag."

👍

Upp till toppen
Annons: