Annons:
Etikettpolitiska-partier
Läst 826 ggr
anonymtjejen
2018-08-20 12:07

Vilket parti ska man rösta på?

Förlåt ifall detta blir rörigt. Jag skulle vela rösta på ett parti som ej ljuger byxorna av sig och som kan ta allt annat seriöst. Det parti jag vill rösta på som tar hand om sånna frågor och det jag vill fråga om vilket parti som tar hand om detta på bästa sättet är: *Att det pratiet tar hand om alla invandrare som kommer hit till Sverige. <3 *Skolfrågor. *Pensionsfrågor. *Vård och omsorgsfrågor. Kommer EJ att rösta på SD, det är ett som är säkert.

Annons:
Stallmima
2018-08-20 12:21
#1

Goggla på Valkompassen så finns det fler sidor du kan gå in och göra

Magi-cat
2018-08-20 12:21
#2

#0 Jag skulle vilja föreslå Vänsterpartiet.

Det är det parti som klarast och tydligast står för rättvise-, jämlikhets och solidaritetsfrågor. (Samt djurfrågor, skulle jag vilja tillägga, möjligen i konkurrens med F!)

Så här skriver man i länken nedan:

"Vi är en växande rörelse som verkar för ett samhälle för alla och inte bara några få. Ett samhälle som präglas av medmänsklighet, solidaritet och rättvisa. Bli medlem i Vänsterpartiet och hjälp oss att göra samhället jämlikt!"

https://www.vansterpartiet.se/var-politik/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

anonymtjejen
2018-08-20 12:32
#3

Tack, ska defitivt kolla via valkompassen. 🙂

Tjeja
2018-08-20 12:32
#4

Du behöver nog läsa på de olika partiernas partiprogram för att få bästa svar på vad vilka du själv tycker har vettigast program.

Själv personligen kan jag säga att jag inte tycker något av riksdagspartierna har ett partiprogram som jag kan ställa mig bakom och känna att det är helt okej.

Därför har jag hållt utkik efter andra partier och alternativ att rösta på.

Ett exempel som jag hittat som är helt annorlunda än alla andra partier är 

Direktdemokraterna ! 

Alla vanliga partier har ett "program" med saker de vill göra, är för och emot o s v. Det betyder att när man röstar på något sådant parti så röstar man på hela deras "paket" så att säga. Man väljer alla de sakerna de vill och inte vill på en gång, även om man egentligen inte håller med om allt utan bara vissa saker.

Där är Direktdemokraterna annorlunda, de vill att folket ska få möjlighet att delta i riksdagens röstningar och val även in enskilda frågor. Det betyder att Direktdemokraterna inte har något färdigt program, utan om de kommer in i riksdagen kommer de rösta i varje fråga utifrån vad deras väljare har röstat i deras valplattform digitalt.

Det betyder ju förstås att de inte alltid kommer rösta som man själv vill heller. MEN de kommer att rösta i varje fråga så  som majoriteten i partiet väljer istället för hur partiledningen har bestämt att det skall vara. 

Nu är direktdemokraterna fortfarande ett litet parti och det behöver bli mer känt för att folk skall veta om att det går att rösta på dem så de kan komma in i riksdagen.  Men röstar man inte på ett litet parti man gillar så kommer det ju aldrig in i riksdagen därför tänker jag att det är bättre att rösta på dem så de kan växa än att lägga min röst på ett parti vars program redan är bestämt och som har bitar jag inte alls håller med om.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: