Annons:
Etikettbostadspolitik
Läst 602 ggr
[Jimmy.L]
9/14/18, 7:35 AM

Nasim kan snart bli utan tak över huvudet

Varför skulle dom ensamkommande vara så speciella för, det finns ju en massa ungdomar och studenter som inte får en bostad?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/nasim-blir-utan-tak-over-huvudet

Annons:
Draken
9/14/18, 8:01 AM
#1

#0 Därför att de svenska ungdomarna kan bo kvar hemma eller flytta hem igen. Det är föräldrarnas ansvar att försörja dem ….Det är regeringens lösning på det hela  😓

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Jimmy.L]
9/14/18, 8:04 AM
#2

Ja regeringen har varit naiva och strutar helt i att det var ont om bostäder innan den stora invandringen och än sämre idag.

Denna kommentar har tagits bort.
Draken
9/14/18, 8:40 AM
#4

#3 vad jag tror JimmyL vill komma fram till här, är att det finns tusentals svenska ungdomar och studerande som inte har någon stans att ta vägen, men det sägs ingenting alls om det i media, men så fort det handlar om de s.k "ensamkommande" så blir det stora rubriker och alla SKA tycka synd om dem.

(rätta mig om jag har fel #2)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Jimmy.L]
9/14/18, 8:40 AM
#5

Så studenter som inte har någon anknytning till t.ex l Uppsala skulle känna vänner, familj eller bekanta det tror jag inte jag har hört förut? Är ju exakt samma svårigheter i alla studentstäder för svenskar och utländska studenter det finns inga bostäder för någon jag kan länka till 100-tals historier där studenter tvingas bo i tält eller ge upp sina studier.

[VSK]
9/14/18, 8:42 AM
#6

#3

Så med din retorik så är det helt legitimt att åka hem till dig och bo. Menar du att bara för att man är svensk så skall man tigga sovplats hos vänner och bekanta eller som många får göra sova under bar himmel?

Personerna i ts länk får väl sova i källare som många andra studenter tvingas göra. 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/studenterna-tvingas-sova-pa-madrasser-i-en-kallare

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[VSK]
9/14/18, 9:01 AM
#8

#7

Jag bemötte ditt "allvarligt" på ett korrekt sätt. Räcker med att läsa ditt svar till #5 för att se att jag gjorde rätt tolkning. 

Du kanske skall byta sajt om denna inte är tillräcklig bra för dig. Ingen hindrar dig.

[Hayabusa]
9/14/18, 9:01 AM
#9

Verkligheten slår till…

[Jimmy.L]
9/14/18, 9:12 AM
#11

#8 Kompisgänget igång då blir det som det blir. 😟

Att alla studenter inte kan hitta bostäder det begriper vissa inte, lika svårt för en svensk student att hitta en bostad som för en utländsk. 

Bostadsbrist vad är det för nytt ord? 😂

Denna kommentar har tagits bort.
[Hayabusa]
9/14/18, 9:27 AM
#13

#11 "Bostadsbrist? Då får de väl bygga fler!" 

Bostadsbristen har pågått ett bra tag nu, det är många som är drabbade. De ensamkommande är inget undantag och jag förstår inte SVT´s inslag helt och hållet. Vad är budskapet? Det är ju inte så att killen inte får en bostad pga att han är just ensamkommande utan för att så är situationen i Sverige. Sveriges regering borde kanske gå ut, globalt, med info om att i Sverige är det väldigt svårt att få tak över huvudet. Det hade varit ärligare åtminstone.

Annons:
[VSK]
9/14/18, 9:30 AM
#14

#12

Jag har några frågor till dig som jag önskar du svarar på. Bör inte vara några större problem då du ger sken av att kunna allting.

1. Vad är det för ämnen alla dessa "ungdomar" skall studera.
2. Vilka skall kontrollera att de ens börjar studera.
3. Varför skall de studera då de redan är högutbildade (kompetensregn).

Sen snälla du, sluta traggla om det där med oemotsagd. Vi har läst det där nu femtioelva ggr om.

[Jimmy.L]
9/14/18, 9:31 AM
#15

#12 Det var du som klev in i min tråd och började genast tjafsa och söka bråk. 

Ni klarar inte av att föra diskussioner utan att dra in rasistkortet för där kom den som vanligt hos kompisgänget. 

Om du är så hatisk mot sajten håll dig borta då och kila in till kompisgänget och beklaga dig. 😟

[VSK]
9/14/18, 9:31 AM
#16

😂

[Jimmy.L]
9/14/18, 9:47 AM
#17

#13 Exakt det har varit studentbostadsbrist sen sent 90-tal. 

– Vi har en grupp med ungdomar som bor i Sverige, som har rätt att vara här men som ändå inte får stöd av samhället, säger Monica Sturegren, som är talesperson för organisationen Världen i Värmland som engagerar sig för att hjälpa ungdomarna.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/protestaktion-for-ensamkommande-i-arvika

Hur tänker dom?

För det första, brist på studentlägenheter det känner alla till (jo jag vet vissa har missat hela 2000-talet vad som händer i landet).

För det andra kom det en massa nyanlända till Sverige då blev bostadsbristen värre.

[Jimmy.L]
9/14/18, 10:12 AM
#18

Kompisgänget fortsätter med att rösta bort inlägg. det har gjort att jag funderat på en sajt där ni inte kan rösta bort det ni inte gillar.

Stort tack till kompisgänget var osäker på sådan sajt men ni bevisar nu att en sådan behövs.

Upp till toppen
Annons: