Annons:
Etikettpolitiska-partier
Läst 1138 ggr
Aasi1
2018-09-14 19:56

Åkesson eller ny partiledare för SD

Jimmie Å har gjort ett fantastiskt arbete att lyckats driva partiet från att vara ett litet högerexteremt parti till att bli sverigea 3:e största. Men senaste tiden har han sett väldigt trött ut och har emellanåt gjorde ganska dåliga intervjuer den här valrörelsen. Verkar som om han har tappar engagemanget som man tidigare upplevt att han haft. Tidigare år har jag tyckt att han har varit en av de vassaste debbatörerna som alltid haft svar på tal. Han verkar inte vara lika hungrig under partiledardebbater längre. Jag tror att det kan vara en anledning till att valresultatet inte blev högre än det blev. Om partiet ska fortsätta öka tror jag att de behöver bli bättre på att ta debatter och kanske släppa fram en ny engagerad partiledare som har energi och ork att driva partiet framåt. Varken Björn Söder, Kent Ekeroth eller Matias kalsson tror jag skulle vara särskilt lämpliga kandidater. Det finns säkert andra bättre kandidater i

Annons:
[Göstage]
2018-09-14 21:30
#1

Medan de andra partiledarna snarast dragit ner på sitt valturnerande flängde Åkesson runt till femtio orter den sista månaden innan valet. Redan på den första orten möttes han av demonstrationer och utbrast "jag är redan trött på det här". Inte konstigt om han blivit sliten…

Får han bara repa mod tror jag nog Åkesson snart är sitt gamla jag igen, och han är väl  numera lite av en institution som Alf Svensson, i Kd, som i stort sett satt kvar så länge han själv ville.  Om Åkesson nu skulle avgå så tycker jag personligen som utomstående att Mattias Karlsson verkade göra ett bra jobb under Åkessons sjukskrivning. Ett annat möjligt namn är Paula Bieler, fast hon kanske behöver lite mer tid innan hon kan ta över (om hon får och vill givetvis). 

Ungtupparna som kanske tänkt sig ta över i partiet återfinns ju numera i Afs, som fick 0,28% i valet. Skönt att man blev av med dem…

annia1
2018-09-16 02:15
#2

Finns nog ytterligare en anledning (förutom det Göstage tar upp om många orter)  till att jimmie verkade trött. Det har ju varit flera partiledardebatter i år än vanligt. Bland annat hade ju även både expressen och aftonbladet debatter. Ev att flera media haft, men som jag inte vet om.

Och när det är flera så det är ju på det stora hela samma frågeställningar så då kan det nog bli att partiledarna gör sämre ifrån sig för det går ju inte variera svaren särskilt mycket.
Och dessa debatter brukar ligga på åtminstone 1 timme. Svt var väl på runt 2 tim och tv4:s på ca 1,30. 

Ev efterträdare ingen aning.

Just det att det var många debatter i år var om jag kommer ihåg nån annan partiledare som också tog upp det. Att det varit fler än vanligt. Så det slet nog på flera även om det kanske inte märkts så mycket.

.

[VSK]
2018-09-16 05:13
#3

Skulle gissa att den största anledningen att Åkesson var trött och sliten är mordhotet han fick mot sig själv och sin son. Detta i kombination med sina 56 torgmöten. Sen är det nog rätt så tröttsamt med allt munhuggeri i längden. 

De senaste intervjuerna han hållit, eller talet i Danmark så har han varit pigg som en lärka.

Draken
2018-09-16 13:46
#4

Mordhotet mot Åkesson och sonen var nog det som tog knäcken på honom helt, att han lite tappade fokus, vilket man bör ha full förståelse för.

Men sen att de andra partiledarna motarbetade honom hela tiden, de sa tom rakt upp i ansiktet på honom att de aldrig kunde tänka sig samarbeta med hans parti, han blev dumförklarad och de tröck ner alla hans förslag/åsikter , så fort han öppnade munnen, så blev han nertystad.

Men h8uvudfrågan, vem som eventuellt ska/kan ta över som partiledare efter honom, det vet jag faktiskt inte.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: