Annons:
Etikettarbetsmarknad
Läst 1892 ggr
Caeli
2018-09-17 09:45

LO är rödare än medlemmarna!

62 procent av LO-medlemmarna tvingas bidra med pengar till ett parti de inte röstar på. Kanske dags för LO och Socialdemokraterna att skiljas åt? http://www.ystadsallehanda.se/ledare/lo-ar-rodare-an-medlemmarna/

Annons:
[[eskils_]]
2018-09-17 10:38
#1

#0 Sånt här gör mig uppriktigt förb….d.

Förut blev ju LO-medlemmar t o m tvångsanslutna som medlemmar i (S). Rena diktaturfasoner!

Och nu tas deras pengar ifrån dem och läggs till sossarnas valkampanj. Ren stöld!

Håller med tidningen:

"Människor ska helt enkelt inte tvångsanslutas till politiska partier, och särskilt inte när bara knappt fyra av tio står bakom samarbetet."

Sossarna får ändra namn till Socialdiktatorerna. De ska inte snacka om demokrati. Och så många andra fula saker de gjort i årets valkampanj, som finns att läsa i andra trådar här. Fy 17 för det odemokratiska partiet!! 😟

kamera0710
2018-09-17 12:08
#2

Eller så lämnar man LO om man inte sympatiserar med organisationen. Hur enkelt som helst.

[Göstage]
2018-09-17 12:26
#3

#2 Ja, det är väl det allt fler har insett? Metro februari i år:

_"I stället pekar Lars Calmfors på en slags värderingsförskjutning där kollektivistiska värderingar om gruppsolidaritet övergått till ett mer individualistiskt tankesätt – något som förmodligen också påverkat viljan till fackligt medlemskap.
_

– Det är precis som att antalet medlemmar i politiska partier också minskar, förmodligen är det samma faktorer som ligger bakom, säger han.

Framförallt är det bland arbetarna i de yrken som tillhör LO-förbunden som det fackliga engagemanget minskat. I dag är det tjänstemännen som är mest organiserade."---

https://www.metro.se/artikel/dramatisk-minskning-i-andelen-fackligt-anslutna-handlar-om-en-värderingsförskjutning

kamera0710
2018-09-17 14:47
#4

#3 Ja, sympatiserar man inte med en organisation så lämnar man den. Eller så stannar man och försöker påverka inifrån. Upp till var och en.

[Göstage]
2018-09-17 15:12
#5

På sikt måste det vara förödande för facket när förtroendet försvinner.

[[eskils_]]
2018-09-17 16:31
#6

#2 Så enkelt är det väl inte. Säg att man är en metallarbetare med borgerlig grundsyn, eller ointresserad av politik, och vill vara med i en fackförening som tillvatar ens arbetsrättsliga intressen. Vad har man för annat alternativ än att gå med i IF Metall? Som i sin tur ingår i LO. Som i sin tur ger pengar m.m. till sosseapparaten.

Ska man behöva stå utan fackligt stöd bara för att man inte är sosse?

Annons:
[Hayabusa]
2018-09-17 17:28
#7

#5 Inte bara förödande - de gick över till fascisterna!

OBS! Ironi

kamera0710
2018-09-18 05:14
#8

#6 Det gjordes ett försök att starta en ny facklig organisation under namnet Löntagarna. Kruxet var att antalet medlemmar var för få och den fick läggas ner. Men det är fritt fram att försöka igen om man är missnöjd med nu existerande fackförbund. (Själv är jag inte LO-medlem, men har varit.)

https://www.arbetaren.se/2014/10/24/lontagarna-facket-som-forsvann/

[[eskils_]]
2018-09-18 11:43
#9

#8 Så du menar att enskilda metallarbetare (t ex) som inte är sossar har ett ansvar för att på sin fritid starta en ny fackförening? LO har inget ansvar för att de skänker bort medlemmarnas pengar?

Vad tycker du om principen att fackliga medlemsavgifter används till att stötta ett visst politiskt parti?

Jag har också varit medlem i en fackförening, och våra medlemsavgifter användes bara för att tillvarata våra intressen som anställda. Det tyckte vi var bra.

Citat från artikeln i #0:

"30 miljoner kronor satsade LO under valåret för att få en socialdemokratisk regering (SvD 23/12 -17). Ordföranden Karl-Petter Thorwaldsson är nöjd med kampanjen, eftersom han menar att Socialdemokraterna tog väljare från Sverigedemokraterna i slutspurten, och eftersom stödet för S bland LO-medlemmar var “ungefär dubbel så stort som stödet för SD” (DI 10/9).

Det är klassisk socialdemokratisk arrogans att vara nöjd med en kampanj där man backat kraftigt, och dessutom fått extremt hård kritik för fulspel och regelrätta lögner. Men Thorwaldsson skarvar dessutom med siffrorna. Resultatet för Sverigedemokraterna bland LO:s medlemmar var runt 26 procent, inte 20. Stödet för S var 38 procent, inte 40. (SVT Valu)

62 procent av LO-medlemmarna har alltså tvingats skänka pengar till ett parti de inte röstar på."

Fulspel var ordet. 30 miljoner kronor är mycket pengar.

kamera0710
2018-09-18 11:49
#10

#9 Ja sympatiserar man inte med en förening har man att välja mellan att lämna eller att försöka förändra inifrån. Det är min syn på saken.

[[eskils_]]
2018-09-18 11:51
#11

#10 Upprepar frågan:
Vad tycker du om principen att fackliga medlemsavgifter används till att stötta ett visst politiskt parti?

kamera0710
2018-09-18 11:54
#12

#11 Att det är upp till varje organisation vad de gör med sina pengar. Det hela sker helt öppet.

[Hayabusa]
2018-09-18 11:57
#13

Ibland är det bra med valfrihet 🙂

Annons:
kamera0710
2018-09-18 12:01
#14

#13 Javisst! Ingen är tvingad att vara med i en organisation som man inte sympatiserar med.

[[eskils_]]
2018-09-18 12:08
#15

#12Omformulerar frågan:

 Tycker du att det är demokratiskt och bra att LO använder tiotals miljoner kronor av medlemmarnas pengar för att stötta (s) valkampanj? Att deras medlemmar indirekt behandlas som röstboskap?

kamera0710
2018-09-18 12:13
#16

#15 Beslutet är vad jag kan se taget i demokratisk ordning och den som känner sig som röstboskap är fri att gå ur LO. Huruvida det är bra överlåter jag åt medlemmarna att ha åsikter om, jag som aldrig röstat på S och inte heller stött dem ekonomiskt. Men jag har skänkt pengar till annat.

[[eskils_]]
2018-09-18 12:20
#17

#16 Du skriver att beslutet är taget i demokratisk ordning. Men det måtte ha varit länge sedan det beslutet togs i så fall, för idag är inte ens hälften av medlemmarna sossar (se artikeln). Ett sådant beslut borde, anser jag, omprövas årligen med tanke på att medlemmar kommer och går, och de som är kvar kan ändra politisk uppfattning.

Vad tycker du om det?

kamera0710
2018-09-18 12:23
#18

#17 Citerar LO-bloggen:

"Är det då självklart att LO ska stödja och samverka med Socialdemokraterna? Nej, det är det inte. Frågan om stöd och samverkan är en fråga som diskuteras och som det fattas beslut om på varje LO-kongress. LOs beslut att stödja och samverka med Socialdemokraterna grundar sig alltså på demokratiska beslut och inte på opinionsmätningar eller valresultat.

Vill du påverka LOs förhållningssätt till Socialdemokraterna så är den rakaste vägen att skriva en motion till LO-kongressen och sedan genom att vara aktiv och driva frågan framför allt i ditt eget förbund men även via andra kanaler."

http://loblog.lo.se/opinionsbildning/varfor-stodjer-och-samverkar-lo-med-socialdemokraterna/

[Hayabusa]
2018-09-18 12:26
#19

"Handling säger mer än ord" - vilket visar sig i hur pass många LO-medlemmar som inte längre röstar "rätt".

Caeli
2019-02-25 09:39
Annons:
LBB
2019-02-26 11:20
#21

#2  Fackförbundet ska, eller åtminstone , ska företräde mig gentemot arbetsgivaren. Vid en konflikt står man ju ensam om man inte är medlem. Alltså är det en sund utveckling att facken går från politisk till intresseorganisation som företräder medlemmar av alla politiska åsikter.

LBB
2019-02-26 11:27
#22

Jag var medlem i ett LO förbund. Skickades på kurser (förmodligen för att jag var respektlös och slängd i käften) Vilket resulterade i en stor katastrof 😃 I samband med att LO skulle backa upp löntagarfonderna så skickades jag på en kurs (god mat och slapp jobba) där högre förtroendevalda från S skulle förklara varför vi skulle ha dessa fonder. Blev utskälld av en äldre regeringsmedlem, för att jag opponerade mig, varvid jag naturligtvis retsamt frågade, om det var så regeringen såg på demokrati o opposition…trodde han skulle få en hjärtattack…ännu roligare blev det när expressen publicerade dåvarande finansministerns kritiska alster..

kamera0710
2019-02-26 11:47
#23

#21 Och tycker man att LO inte lever upp till det får man ju då bilda en ny organisation. Eller försöka förändra inifrån.

kamera0710
2021-10-27 04:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

.

[Hayabusa]
2021-10-27 08:57
#25

#24 Vem har trott att Sossarna är oberoende?

[Hayabusa]
2021-10-27 16:53
#26

"Knappt hade beslutet klubbats på Moderatstämman i Helsingborg innan LO meddelade sitt gillande, och med det öppnade för ett samarbete mellan Moderaterna, Socialdemokraterna och – fastän det inte sades högt – Sverigedemokraterna."

Saxat från HD

[Hayabusa]
2021-10-27 20:19
#27

"Bara var femte LO-medlem tycker att LO ska ge ekonomiskt stöd till Socialdemokraterna. Det visar Arbetets opinionsmätning gjord av Kantar Sifo."

"Det ekonomiska stödet är utmanat. Det är en konsekvens av ett minskat stöd för Socialdemokraterna i både samhället och i LO, säger Ulf Bjereld, S-märkt professor i statsvetenskap vid Göteborgs universitet."

https://arbetet.se/2021/10/27/majoritet-lo-ska-inte-ge-pengar-till-socialdemokraterna/

Bara var femte LO-medlem tycker att LO ska ge ekonomiskt stöd till Socialdemokraterna. Det visar Arbetets opinionsmätning gjord av Kantar Sifo.
Annons:
kamera0710
2021-10-28 12:18
#28

Om dessa LO-medlemmar börjar driva denna fråga borde väl en ändring komma till stånd.

[Hayabusa]
2021-10-28 13:07
#29

#28 Dilemmat tillhör LO, inte medlemmarna. Medlemmarna har genom handling sagt sitt. Priset får S betala.

kamera0710
2021-10-28 15:49
#30

#29 Det gäller ju att genomföra det formella beslutet också. Det sker ju inte genom opinionsmätningar.

CFIT
2021-10-28 22:54
#31

Jag ska vara helt ärlig. Jag har faktiskt inte alltid tid att läsa igenom hela trådar innan jag väljer att kommentera dem. Och så även i detta fall.

Men efter att ha skummat igenom denna tråd i all hast, så verkar det ändå som att #2, #4, #8, #10 inte verkar ha fattat nått om hur verkligheten ser ut och vad det egentligen är som vi alla kämpar med/emot.

kamera0710
2021-10-29 04:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

#31 Det kan vara bra om du, ädla riddare och (självutnämnda) i-fokus-räddare, är mer konkret.

[Hayabusa]
2021-10-29 07:53
#33

#30 Priset som LO och S betalar är att så pass många som var fjärde medlem röstar på SD. Det är DET som är handlingen.

Pyttelite
2021-10-29 17:59
#34

#33: Totalt ointressant så länge det inte är valår.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
[Hayabusa]
2021-10-29 20:05
#35

”– Jag oroas över att Sverigedemokraterna fortfarande ligger högt så att var fjärde LO-medlem i dag skulle lägga sin röst på dem, säger Therese Guovelin, förste vice ordförande i LO.”

kamera0710
2021-10-30 04:07
#36

Kanske missnöjda LO-medlemmar åter får försöka starta en ny facklig organisation. När organisationen "löntagarna" bildades, på SD:s initiativ, var det ju så få medlemmar att de fick lägga ner. En bidragande orsak kanske var att den organisationens grundare inte verkade se någon motsättning mellan arbete och kapital utan snarare hade synsättet "värna nationen så löser det sig".

kamera0710
2021-10-30 04:08
#37

#34 Valåret närmar sig ju.

Pyttelite
2021-10-30 08:57
#38

Har säkert ventilerats på andra ställen - tror att sista domen var att det var ok av Transport - själv tycker jag att det är ytterst tveksamt att utesluta en medlem pga politisk ståndpunkt om man inte aktivt agerar mot förbundet.

https://www.publikt.se/nyhet/sd-politiker-utesluten-ur-transport-21134


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Sverigedemokraten Mats Fredlund utesluts som medlem i Transport därför att han företräder SD i kommunfullmäktige i Kiruna, skriver Transportarbetaren. Enligt Transport strider uppdraget mot förbundets stadgar.
CFIT
2021-10-30 22:03
#39

#32: Jag erkänner att jag klev in här på en alldeles för hög häst. Men eftersom jag trivs så bra här trots allt, så har jag valt att sitta av.

Lite mer konkret då: Socialdemokraterna och LO har haft detta land och dess befolkning I ett stabilt järngrepp sedan 1898 då Landsorganisationen bildades och då man tillsammans helt legitimt slogs mot samhälleliga på riktigt orätta orättvisor och med stor framgång dessutom. En beundransvärd tid som ledde fram till Sverige som en världslig förebild. MEN!
Under 70-talet så hände något. Målen var ju vid den här tiden till stora delar uppfyllda, vi var ju då faktiskt bäst i världen. Men det är ju inte alltid lätt att släppa och avveckla ett så pass starkt maktverktyg bara för att man uppnått målet, eller?
Jag vill därför hävda att Socialdemokraterna och LO sedan 1970-talet missbrukat detta maktverktyg i huvudsakligt egenintresse.

Vilket lett fram till att vi inte längre är bäst världen. (Något som resten av världen inkl. skaparen av denna tråd nu verkar vilja uppmärksamma dig på)
Hoppas det var tillräckligt konkret för dig?

Mvh // CFIT

kamera0710
2021-10-31 05:15
#40

#39 Det var lite mer konkret, ja. Men järngrepp tycker jag är att ta i. Sedan finns det säkert inom det socialdemokratiska partiet en del som har svårt att inse att de inte längre är ett 40-50 procentsparti och att de därför måste samarbeta med andra partier.

Och visst har missbruk förekommit. Det mest konkreta jag kommer på är underrättelsetjänsten IB, som drevs av partiet och utan riksdagens vetskap. Och där avslöjarna hamnade i fängelse.

Vad gäller de uppfyllda målen du pratar om vill jag fråga: Finns det inte längre någon konflikt mellan arbete och kapital?

[Hayabusa]
2021-10-31 05:49
#41

För LO och S är det givetvis en prekär situation att så pass många ur deras tilltänkta väljarkår gått över till "det värsta" dvs SD.
Det som tidigare ansågs vara ett kollektiv med gemensam syn på arbetsliv och politik är idag inte alls lika homogent.
Det går naturligtvis att hävda: "Den som inte är nöjd med LO kan själv bilda en facklig organisation" men för LO är det knappast något som skulle förbättra situationen.
Det rimliga är att organisationen går i takt med medlemmarna, inte tvärtom.

Annons:
CFIT
2021-11-03 22:22
#42

#40: Jo, där finns absolut en riktig och allvarlig konflikt mellan arbete och kapital. Kommer alltid att finnas och bör därför också alltid beaktas!!!
Det jag nu försöker säga är att "de" (socialdemokraterna) som sedan länge sagt sig stå för arbete………. sedan 70-talet egentligen stått för kapital.

Lite som Rödluvan och vargen, där LO-medlämmarna för 100-tolfte gången organiserat ska gå med mat till farmor …. bara det att medlämmarna nu inte längre tänker sig låtas luras…..
Så den riktiga frågan borde egentligen ställas till LO.

Vilken sida står ni på egentligen?

CFIT
2021-11-07 00:50
#43

Fega inte ur nu Kamera0710!

kamera0710
2021-11-07 09:17
#44

#42/#43 Från sossarna kan jag hålla med om att det blivit luddigare när det gäller konflikten arbete/kapital.

Den som ogillar LO:s linje anser jag fortfarande har att välja mellan att driva frågan inom LO, eller lämna organisationen. För det finns ju exempelvis Syndikalisterna. Eller om de som startade Löntagarna vill försöka igen är det ju fritt fram.

"Det är i förståelsen av de egna klassvillkoren som man på allvar kan ta strid för sina livsvillkor. En kamp för svenska flaggan leder i jämförelse ingen vart."

Ur Populistiska manifestet, av Åsa Linderborg och Göran Greider.

[Hayabusa]
2021-11-08 08:16
#45

Å andra sidan: Är LO missnöjda med sina medlemmar så kan de ju skaffa nya (som röstar rätt).

kamera0710
2021-11-12 05:57
#46

"Fram tonar en bild av hur SD vill se relationen mellan anställda och arbetsgivare. SD har inget emot fackliga organisationer, bara de inte engagerar sig i 'politiska frågor', vad som nu räknas till sådana, eller samverkar med politiska partier för att få igenom fackliga förslag. Med sådana fackliga organisationer, tänker sig SD, kommer konflikterna mellan fack och arbetsgivare att luckras upp. SD förnekar att själva uppdelningen i arbetsgivare och anställda innebär spänningar och ständigt pågående dragkamp. I SD:s föreställningsvärld erkänns bara en motsättning: den mellan dem som försvarar den svenska nationen och dem som enligt SD underminerar nationen. I den konflikten bör 'svenska' arbetare och 'svenska' arbetsgivare stå på samma sida medan klassfrågan hotar att försvaga det nationalistiska projektet."

Ur "Blåbrunt Sverige", av Mats Wingborg.

Sedan ska självklart den som vill och önskar kunna starta en fackförening som verkar enligt detta citat. Men jag gissar att det skulle gå som för organisationen Löntagarna.

Längre fram i samma bok: "SD skulle förstås gärna få inflytande över LO, men SD-ledningen är föga intresserade av LO-medlemmarnas villkor."

Enligt samma bok handlade en enda motion under SD:s landsdagar 2019 om arbetsmarknaden. Jag är inte överraskad, med tanke på att partiet verkar tro att allt löser sig med att värna nationen och flaggan.

https://www.bokus.com/bok/9789189155602/blabrunt-sverige-sa-paverkas-du-om-hogern-vinner-valet/

Pris: 219 kr. Inbunden, 2021. Finns i lager. Köp Blåbrunt Sverige : så påverkas du om högern vinner valet av Mats Wingborg på Bokus.com.
Pyttelite
2021-11-12 07:19
#47

#46: Boken är skriven 2916 och mycket har hänt sedan dess.

Mats är en tyckare och inget orakel. Det är hans uppfattning utifrån ett givet tidsögonblick - inte den absoluta sanningen.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


kamera0710
2021-11-12 07:28
#48

#47 Boken kom för några månader sedan och tar främst upp fakta om politiken där SD är med och styr.

Till år 2916 är det några år kvar och förmodligen lär varken du eller jag få uppleva det året.😊Om man vore en späd ek kanske det vore annat…

Annons:
[Hayabusa]
2021-11-12 07:58
#49

#46 Snart i varje LO-medlems brevlåda, under parollen:
"Dags att rätta in sig." 👨‍🔧 👈

  • Redigerat 2021-11-12 07:58 av [Hayabusa]
Pyttelite
2021-11-12 08:46
#50

#48: Helt rätt det var liknande titel på den som kom ut 2016. Stämde den tycker du?

Återigen så är det inte någon sanning i det som står om hur det kommer att bli utan rena spekulationer.

Mats kanske redan vet hur valutgången blir …


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


kamera0710
2021-11-12 11:35
#51

#50 Källhänvisningarna i den nya boken är till största delen efter 2016 (men före 2916). Jag tycker ingenting om den bok du nämner eftersom jag inte tittat i den. Men ta gärna upp det om du noterat felaktigheter i den.

Jag skulle inte kalla det spekulationer att se vilken politik som faktiskt förs i kommuner där SD har inflytande.

Tror inte heller att han påstår sig veta hur valutgången blir. Och detta vare sig det gäller nästa år eller runt år 2916. Med detta tror jag det räcker för mig om den boken. Börjar man tugga med dig kan man nog hålla på hur länge som helst.

Pyttelite
2021-11-13 00:21
#52

#51: Vi kanske ska köra studiecirkeln från ABF tillsammans och sedan kan vi lägga en slant i SDs eller ska det vara LOs kaffekassa för det som blir över av intäkterna.

https://webbutik.abf.se/ftp/files/blabrunt.pdf


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


  • Redigerat 2021-11-13 00:22 av Pyttelite
CFIT
2021-11-14 03:28
#53

#46: Vad f-n har SD med detta att göra!?!?

kamera0710
2021-11-14 06:10
#54

#53 Många LO-medlemmar röstar på SD. Då tycker jag att det är relevant att lyfta deras arbetsmarknadspolitik. Den fackliga organisationen Löntagarna var i mångt och mycket en SD-skapelse.

[Hayabusa]
2021-11-14 09:02
#55

#53 Att en relativt stor andel LO-medlemmar väljer att rösta på SD (eller åt höger) är en huvudvärk för LO, då ska böcker likt den som presenteras i #46 fungera som pekpinne. "Är du LO-medlem, då ska du banne mig rösta på S. Annars kommer det att gå illa!"

Fungerar det? Tveksamt, i Sverige får man rösta på vilket parti man själv vill, inte som andra vill. Det har sällan varit framgångsrikt att försöka sälja sin egen produkt genom att poängtera hur dålig konkurrenten är.
Vill LO få tillbaka sin medlemmar till S-väljare så får man välja en annan taktik än den mästrande.

Annons:
kamera0710
2021-11-14 09:37
#56

#55 Om man anser att ett värnande av nationen och flaggan är den viktigaste arbetsmarknadsfrågan ska man självklart kämpa för det. Men då tror jag att det är bättre att bilda en ny facklig organisation och lämna LO.

[Hayabusa]
2021-11-14 09:55
#57

#56 Vad som får folk att lägga sin röst på något annat än det som LO förskriver, det finns det möjligen studier på. Flaggan? Hur då?
Värna nationen? Värna Sverige som nation, vill vi inte alla det? Är det ens en fråga? Mycket tveksamt.

Men när allt kommer omkring så är LO´s dilemma hur de ska få in sina medlemmar i den "rätta fållan" igen.
Lämna LO och bilda en ny fackförening hjälper inte LO ett dugg. Det är nog det sista som de (LO) önskar sig.

Pyttelite
2021-11-14 09:59
#58

Här är en handuppräckning till SD från LO - det kommer säkert fler.

LO vill att Socialdemokraterna ska lägga fram förslag om höjda pensioner – även om det innebär att det kräver stöd av Sverigedemokraterna.

Läs mer här:

https://sverigesradio.se/artikel/lo-oppnar-for-stod-av-sd-gallande-forslag-om-hojda-pensioner


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


LO vill att Socialdemokraterna ska lägga fram förslag om höjda pensioner – även om det innebär att det kräver stöd av Sverigedemokraterna. Inför Socialdemokraternas ...
kamera0710
2021-11-14 09:59
#59

#57 Att hjälpa LO är inget självändamål för mig, om det nu är så att de går i otakt med medlemmarna. Då kanske det är bättre med nya fackliga organisationer.

[Hayabusa]
2021-11-14 10:01
#60

#59 Du menar att LO kommer att tyna bort? Så kan det bli.

kamera0710
2022-02-05 07:43
#61

En ny version av insomnade Löntagarna har bildats. Får se om det går bättre denna gång. Några klasskonflikter verkar inte existera och den åsikten kan man ju ha.

"Dagens så kallade ”arbetarrörelse” är inte till för arbetaren, den representeras än mindre av företrädare från yrkesgrupper man vill företräda. Istället för att driva arbetarnas hjärtefrågor vill man skapa konflikt mellan samhällsklasserna, mellan stad och landsbygd, mellan man och kvinna. Allt för att skapa splittring."

https://arbetstagarna.se/om/

kamera0710
2022-05-01 09:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Ett antal månader efter att Arbetstagarna bildats ser jag att de inte ens har ett telefonnummer där man kan nå dem.

På twitter är senaste inlägget från februari.

Annons:
Upp till toppen
Annons: