Övrigt

Diskutera politik

2018-11-24 18:55 #0 av: eskils

Det råder ju stor dramatik i bl a svensk politik den här hösten, men det är inte så mycket aktivitet här i Politiksajten längre. Synd, tycker nog några (seriösa) politikintresserade.

Det finns en ny sajt där man också kan läsa om och diskutera politik och samhällsfrågor:

https://debatt.ifokus.se

Anmäl
2018-11-25 09:00 #1 av: Teddy2

ja försökte de blev mobad o blokad direkt

mobare!

Anmäl
2018-11-25 10:10 #2 av: Magi-cat

#0 Det du länkar till är ingen diskussions-sajt, utan en ren SD-sajt.

Hjärta "No nation can be free if it oppresses other nations" (F. Engels)

Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant och Oförklarade fenomen.

Anmäl
2018-11-25 10:23 #3 av: Hayabusa

Äh, på Debatt iFokus finns det annat än politik:

https://debatt.ifokus.se/discussions/5bf7b961ce12c44b4700020b-intuitionsovning-23-november?discussions-1

Anmäl
2018-11-25 21:03 #4 av: LBB

Om allt man inte gillar avfärdas som "SD" när det gäller politik, då  uppvisar man en rätt hög grad av enkelspårighet, inte helt olikt den som grasserar i vissa "SD" sajter ;)

Anmäl
2018-11-25 21:34 #5 av: Hayabusa

#4 Frågan är ju vilka parametrar som ska uppfyllas för att räknas som  en"SD sajt"? Sveriges migrationspolitik följer idag ett "SD koncept" - oavsett var man står på skalan. Är Sverige då ett "SD land"?

Enkelspårighet blir det, enligt min mening, när man viftar bort andra perspektiv som "SD".

Anmäl
2018-11-26 06:57 #6 av: VSK

Om Debatt är en ren SD-sajt, ja då är svensk politik = SD politik, för SD är tamejtusan det enda som det snackats om det här valet. Så vad är då problemet.

Faktum är ju att hade de andra partierna skött sig så hade ju inte SD funnits i riksdagen. SD-väljare 2018 består av fd S och M-väljare till 90%.

Jag identifierar mig inte som en SD:are utan som en fd S:are Cool

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2018-11-26 09:07 #7 av: LBB

Att diskutera politik har följande ovillkorliga förutsättningar

1 Att man respekterar folks rätt till olika åsikter

2att man respekterar såväl dessa åsikter som deras företrädare.

3man behöver , vid Gud, inte dela dessa åsikter.

4 Man ska, i de fall man torgför sina åsikter, dels kunna stå för dem och dels kunna argumentera för dem med fakta.

Anmäl
2018-11-26 09:32 #8 av: Hayabusa

#7 Absolut. Det klimatet anser jag råda på Debatt iFokus.

Anmäl
2018-11-26 12:27 #9 av: Göstage

#7 Hur tycker du det gick förra gången med det?  Din kommentar "utestängd från alla enkelspåriga sajter som hatar en öppen diskussion" tyder på att du då möttes med en begränsad förståelse - frågan är om det går bättre nu?

(Jag har också av olika skäl bytt nick tidigare, vilket är väl känt.)

Stolt medis på Kust & hav iFokus och stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2018-11-26 14:13 #10 av: LBB

#9 Utsprängningarna kanske berodde på en trångsynthet i de olika forumen?

Sjunger du inte med i ja-sägarkören så är det en del moderatorer som  hellre censurerar än tar en diskussion.

Anmäl
2018-11-26 14:16 #11 av: Göstage

Återstår att se om du lyckas komma in som portad men med nytt nick. Jarl testar ju också det.

Anmäl
2018-11-26 14:22 #12 av: LBB

#11 Du menar att landsbygdsbo skulle vara portat här..det var en nyhet..Kolla du med moderatorn..orsaken är ett datorhaveri, jag kommer inte längre åt min gamla email..  Men det är ju enklare att välja den vägen än att sakligt argumentera för sin sak.  Och där landsbygdsbo är censurerad så berodde det inte på personangrepp utan att man avskydde de åsikter som framfördes.   Och var är ett sådant beteende vanligt i den verkliga världen?   Svaret är rätt betecknande för beteendet i sig.

Anmäl
2018-11-26 14:39 #13 av: Göstage

Har inte påstått att du är portad här -på din gamla hemsida står Politik iFokus t.o.m. som favoritsida. Men de som inte längre var favoritsidor, som du nu återbesöker kanske inte vet om att det är samma gamla portade Landsortsbo som hemsöker dem i ny skepnad?

Anmäl
2018-11-26 15:30 #14 av: VSK

E-mail är inte fysiskt bundna till en specifik dator. 

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2018-11-26 15:32 #15 av: LBB

#13 de som portade landsbygdsbo är mycket väl medvetna om att LBB är samma person.

"14 jo, om man varit så vårdslös att koder o lösenord fanns i den burken som dog.

Anmäl
2018-11-26 15:38 #16 av: VSK

Om man är så förbaskat klantig så kanske man inte skall vifta med moralpinnen. 

Dagens djungelordspråk /Guran.

Anmäl
2018-11-26 15:54 #17 av: Hayabusa

#16 "Den som spar, han har - men inte lösenord & koder" Skämtar

Gårdagens Djungelordspråk

PS Sorry...

Anmäl
2018-11-26 16:01 #18 av: VSK

SkrattarTummen upp

Anmäl
2018-11-26 18:46 #19 av: LBB

#16 visst men min klantighet drabbar ju bara mig..understryker ytterligare ordspråket : - som man bäddar får man ligga.  Gäller såväl datorer som att agera förutseende inför den egna pensionen.

Anmäl
2018-11-26 19:01 #20 av: VSK

Om du är så pass förutseende så kanske du skulle satsa på siare. Tror du kan göra karriär inom det området. 

Anmäl
2018-11-26 21:03 #21 av: LBB

#20 nja det behöver man inte vara en siare för att förstå. Du ska efter det att du slutar arbeta, leva i ca 20 år på det du par ihop på ditt pensionskonto, och den med en smula tankeverksamhet gick inte på det där att staten skulle sörja för allt, utan man skaffade sig en viss buffert av egna medel..Ett stort antal svenskar gjorde just det iom att man köpte/byggde sina egna boenden på 60 o 70 talet.  Och många småsparare började placera i fonder o aktier.  Jag började 1980.. och börjar ta av den potten idag.

Anmäl
2018-11-26 21:17 #22 av: VSK

Visst är det fantastiskt. Ändå så glömde du bort att ta backup på din dator, alternativt skriva ned ditt lösenord till din mail. 

Anmäl
2018-11-26 22:16 #23 av: LBB

#22 och vad har det med det faktumet att du själv har ett egenansvar för din ekonomi att göra., Jag löste mitt problem, utan vare sig stora kostnader eller arbete, har du gjort det med din framtida pension, eller bryr du dig inte ?

Anmäl
2018-11-26 22:47 #24 av: VSK

Skillnaden är att jag inte utmärker mig som en Messerschmitt så som du gör. 

Anmäl
2018-11-27 09:01 #25 av: LBB

#24  Messerschmitt, en icon vad det gäller flygplan, det första jetdrivna, väl fungerande jaktplanet.  Så tydligen anser du att min argumentering fungerar och är effektiv....Varför skulle du annars kritisera min person istället för mina argument Skrattar

Anmäl
2018-11-27 09:18 #26 av: VSK

Du vet exakt vad jag menar Skämtar

Anmäl
2018-11-27 09:32 #27 av: LBB

#26 yuo know, the Hunn comes from the Sun ;)

Anmäl
2018-11-27 09:50 #28 av: VSK

Suckar 

Anmäl
2018-11-27 10:01 #29 av: LBB

#28  men vänd på det, även om det provocerar, är ngt av det jag sagt om pensioner felaktigt vad det fakta?

Anmäl
2018-11-27 10:47 #30 av: VSK

Vinkar

Anmäl
2018-12-04 20:24 #31 av: Hera

Istället för att länka till en annan sajt med dåligt styre kan man ju se till att öka aktiviteten på den här sajten som faktiskt hanterar ämnet politik och som välkomnar alla och inte bara en del. Jäkla stil att göra reklam här inne
och anmärka på låg aktivitet.

Väldigt desperat.

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2018-12-04 22:03 #32 av: LBB

Det är både givande och intressant att diskutera politik med någon som kan skilja sak från person, tyvärr träffar man på dessa personer alltmer sällan.

Anmäl
2018-12-05 20:49 #33 av: eskils

#2 Håller inte med om det. Det finns faktiskt fler partier än SD som ogillar S/V/MP och som är starkt kritiska mot hur Löfvens regering skött sig de senaste 4 åren. Läs gärna sajtförklaringen i Debatt. Och dessutom har väl SD-anhängare lika stor rätt som alla andra att diskutera, eller hur?

#31 Håller inte med om att det är "jäkla stil" eller "desperat" att informera om en ny sajt. Funderar Jag har inte "anmärkt" på låg aktivitet här, bara konstaterat faktum att det skrivs mer i Debatt än här för tillfället. Vem som helst kan ju öka aktiviteten här, du själv t ex.

Du skriver att Debatt-sajten har "dåligt styre". Gissar att det kan ha samband med ett inlägg du själv skrev där igår, som blev borttaget. Jag råkade läsa det inlägget och tyckte det var ett klart fall av personangrepp. Så det var inte så konstigt att det blev borttaget.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.