Annons:
Etikettpolitiska-partier
Läst 774 ggr
[Ssoklubb]
2019-01-08 15:05

Är du höger eller vänster?

Är du höger eller vänster? Varför då?

Annons:
MonicaLagerquist
2019-01-08 15:10
#1

Mer vänster än höger.

Stolt ägare till fem La permer

Herveaux
2019-01-08 15:57
#2

Lutar mer åt höger än vänster.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Ssoklubb]
2019-01-08 16:11
#3

Själv är jag höger.

Record
2019-01-08 21:54
#4

Vi är alla olika. Fast olika mycket. 👍

kamera0710
2019-01-09 05:50
#5

Jag står till vänster politiskt. Varför? En av många orsaker är att jag ogillar ett skolsystem där skolor kan konkursa under pågående termin.

[Hayabusa]
2019-01-09 08:25
#6

Med tanke på hur det ser ut i t ex Venezuela så kan jag inte rätta in mig i vänsterflygelns led.

Annons:
MonicaLagerquist
2019-01-09 09:22
#7

#5 Sonens skola gick i KK under hans studietid och det ställde till det rejält.Det vill jag inte att andra ska behöva uppleva.

Stolt ägare till fem La permer

[Ssoklubb]
2019-01-09 11:30
#8

Jag är emot ansvarslös invandringspolik. Vilket V står för!

kamera0710
2019-01-09 11:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

En liberal som "argumenterar" så att han hamnar totalt vilse i pannkakan. Med sådana vänner behöver liberaler inga fiender. (Därmed inte sagt att alla liberaler är på denna nivå.)

"Tänkte inte på de'…"🤢

[Hayabusa]
2019-01-09 11:58
#10

Back on track…

Draken
2019-01-09 14:11
#11

Lutar mer åt höger än vänster.

varför : Jag gillar, skarpt, Ebbas resonemang angående skolor, BUP och familjer m.m

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Ford -57
2019-01-09 18:30
#12

Befinner mej där vänster och höger möts på baksidan. För att d e för mycke tjafs å daltande m.m m.m.

LBB
2019-01-11 08:34
#13

Vänster eller höger?  Det är väl ungefär som vid matlagning, för mycket eller för litet av det ena eller andra förstör hela rätten.  Vi behöver en social medvetenhet, (vissa kallar det vänster) för att ett samhälle ska vara stabilt och fungera. Eller för att uttrycka det krasst, de som betalar anser att de får valuta för pengarna. Logistik, rättssäkerhet , utbildning o omsorg är saker som skattebetalarna har rätt att kräva för sina slantar. I detta ingår även att vi avsätter resurser för dem som inte har förmåga att försörja sig själva. Men  att glömma det faktum att motorn i det hela är skattebetalarnas vilja o acceptans att betala och "unna" sig reformer utan begränsningar, ja det är lite som att kissa i byxorna en kall vinterdag…det värmer för stunden men kommer surt därefter. Därför behövs en högerpolitik för att begränsa de värsta vildhjärnorna på vänsterkanten. Vi har en blandekonomi som med vissa undantag har fungerat bra i västvärlden.  Kapitalismen skapar resurser om man låter den göra det. Kapitalismen kan, under okontrollerade former vara förödande.  Så kontrollera den, för en högerpolitik, och när resurserna finns, använd dessa till reformer i skola , omsorg och samhällsbygge

Annons:
[[eskils_]]
2019-01-11 21:54
#14

Så här svarade ca 65 personer i en enkät på sajten som gjordes efter valet i höstas:

"Nu har det gått en vecka sedan valet. Dags för sammanställning av den lilla iFokus-röstningen. Resultat:

S+MP+V: 36%

M+KD+SD: 52%

Övrigt: 12%

Ingen röstade på C eller L.

_Största parti var SD med 35%."
_

Tjeja
2019-01-12 18:06
#15

Är mest vänster men har saker jag absolut inte håller med varken MP, V eller S om så mina åsikter passar inte in i vänster-höger spannet något vidare bra.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

LBB
2019-01-13 11:40
#16

Hade en gammal lärare som sade att politiken var lite som ett liggande vinfat.  Som var 1/2 fullt. De olika partierna fördelade sig till höger o vänster vid vinets yta och de respektive ytterlighetspartierna var den bottensats som sakta sjönk. ju extremare ju längre sjönk de. och se..till slut skilde det inget mellan de höger o vänsterextrema där de låg i tillsammans längst ner i fatet.

wildfire
2019-01-13 16:23
#17

Jag drar nog lite åt olika håll för stunden för alla partier har nåt bra och alla nåt dåligt och efter det regeringskaoset som råder så vete tusan vart man ska stå så i nuläget är jag ambivalent jag som var så starkt M och uppfostrad i den miljön men mina synpunkter på den partiledaren fick mig att fundera vad tusan sker med M.

I nuläget sonderar jag terrängen och hoppas landa åter igen, kan tycka V är bra på vissa plan andra absolut inte och då slår jag bakut och lika med M det finns saker som jag anser är bra likväl som S och samtliga övriga partier men efter det kaos och lekstuga som råder så ställer jag mig i nuläget ingenstans och måste sondera och se vilket parti som kan passa mig och mina värderingar bäst.

Ford -57
2019-01-13 18:14
#18

#17 Ja den partiledaren ja, där finns mycken smutsig byk i korgen, Ja Fy F-n.

Upp till toppen
Annons: