Annons:
Etikettövrigt
Läst 809 ggr
kamera0710
1/29/19, 6:47 AM

Katerina Janouch och kontrollen av fakta

”En skola i Landskrona påstås ha ställt in den traditionsenliga resan till Auschwitz på grund av muslimska elevers protester. Men skolan har inte haft några resor dit på över tio år, enligt rektorn på skolan.

Den 14 januari publicerades en artikel på sajten Katerina magasin med rubriken:

’Skola i Landskrona stoppar resa till Auschwitz på grund av muslimska elevers protester’.

Bakom sajten står debattören Katerina Janouch. Artikeln fick snabbt stor spridning via Janouchs egna kanaler och delades bland andra av Sverigedemokraterna Landskrona på Facebook.”

”Det framgår av texten att personen som mejlat henne troligtvis inte alls var någon elev på skolan utan en person som medvetet hade lurat Janouch för att undersöka hur noggrann hon var med att kolla sina källor innan publicering.”

https://www.metro.se/artikel/nej-skola-i-landskrona-har-inte-st%C3%A4llt-in-resa-till-auschwitz

Annons:
kamera0710
1/29/19, 6:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Några tankar på twitter.

[Göstage]
1/29/19, 10:12 AM
#3

#2 Härligt att det ännu finns människor som står för sina felsteg i dessa whataboutismens tider.👍🌺

[Hayabusa]
1/29/19, 1:28 PM
#4

#3 Absolut! Hatten av för någon som kan erkänna att ”jag gjorde fel, jag hade fel”. Det är respekt i min värld.

[Göstage]
11/20/19, 9:26 AM
#5

Tänk ändå om vi hade haft en statsminister som lika prestigelöst kunde erkänna sina fel!

"Stefan Löfven upprepade samma fras vid tre tillfällen under sin intervju med i Agenda i söndags: Vi såg inte detta komma.

Det är ett förbluffande påstående av en statsminister som både bevisligen känt till relevanta fakta, och som tills nyligen haft som strategi att förringa utvecklingen och anklaga meningsmotståndare för att svartmåla landet." 

Paulina Neuding på Dagens Samhälle.

Till de som han anklagat för "svartmålning" hör nämnda Janouch.

[Hayabusa]
11/20/19, 9:51 AM
#6

#5 Intervjun med Löfvén i söndags (samt efterföljande försök till pudlar) är ett lågvattenmärke. Dessvärre blir jag inte förvånad. 

Förra året hette det: "Sluta svartmåla", senare blev det "Gaphalsar" om personer som berättade det som Löfvén "inte såg komma…".

Annons:
Upp till toppen
Annons: